De ce nu zbor de avioane timp de mulți ani

Și totuși, cum a zburat! În vremurile sovietice.

În general, în copilărie am visat să fiu pilot. Și nu simplu - un tester. Cea mai favorită carte din școală a fost "Testată în cer" de către eroul Uniunii Sovietice Mark Gallai. Am fost în biblioteca zanykal, așa că era mereu la îndemână.

ÎN SKI PE "CORNER"

În pădurea de lângă satul nostru există un aeroport militar. Foarte gravă. A vorbit recent cu legendarul pilot, Marina Popovici. Ea a menționat ocazional că în anii '60 sa antrenat în escadronul Lipetsk. Bukhovoy? Întreb. "Da!" Legenda ma privit cu surprindere. Așa că am locuit alături, spun eu. Băiatul a fost fascinat priviți la cer, unde aproape în fiecare zi s-au întins dungi albe - urme de luptători cu jet. Și "explozii" au fost auzite peste casele noastre, când luptătorul a traversat bariera sonoră. Poate că și el a urmărit Popovici. Un mic AN-2, faimosul "porumb", am urmarit foarte atent. Când au fost polenizați, au hrănit terenurile de fermă dincolo de grădinile noastre de bucătărie.

În clasa a zecea, mi-am schimbat visul de cer. Am decis să devin jurnalist. Dar această profesie a făcut posibilă să zbori foarte mult. Prima dată a urcat în cer de un student, în practică în "adevărul Orel". Am ajuns la "câmpul de porumb" din regiunea îndepărtată a Orlovschinilor. Îi plăcea. După ce am absolvit Universitatea din Leningrad, m-am dus să lucrez la Tomsk. unde a trăit mai mult de zece ani. Oh, și a zburat acolo! Zona este imensă, taiga ... În multe locuri "doar cu avionul și poți zbura", ca în cântecul lui Pakhmutova. Au mers în mod regulat pe călătorii lungi la lucrătorii petrolieri, la specialiști în gaze, la geologi, la loggers. Pe "porumb", An-24, Yak-40, elicoptere de diferite marci. Elicopterul pe burghiu. taberele de schimbare a fost singurul transport. De obicei, el a numit aceste mașini cu aripi rotative - "bord".

Trei ore pe An-2 devine o casă Vasyugan, dar „sub aripa avionului despre ceva cântă Taiga mare verde.“ Romantismul siberian, cântat de Pakhmutova. De asemenea, îi plăcea să privească norii sub aripa. În timpul iernii. Fantastic frumusete!

În fiecare an, în vacanță cu familia sa de la Tomsk la Moscova, până la patrie și înapoi, cu avionul. Tu-154.

În 1987, sa mutat să locuiască în capitală. Ne-am întors pe carcasă. Soția mea și fiul meu cel mare au adormit și m-am uitat în jos cu copilul meu. Din obișnuință. (Una dintre aceste zile, acest "copil" a zburat timp de o săptămână la o altă călătorie de afaceri în Irlanda, fără teamă de cer.)

Lucrând deja la Moscova, a zburat la BAM de mai multe ori, în Donetsk. Krasnoyarsk. Kemerovo. Vorkuta. Tașkent. Sofia. Varșovia. Praga ... Toți și nu-mi amintesc.

Eugen Chernykh nu se grăbește la cer. Prin urmare, și nu va continua să zboare Foto: Anatoli Zhdanov

În URSS AVIKATASTROFY, de asemenea, a fost

Cineva va spune că în vremurile sovietice au zburat cu îndrăzneală, pentru că nu au raportat accidente de aviație în URSS.

Da, deoarece nu au scris despre avionul care a căzut pe Sinai, este sigur. Această știre principală pe primele pagini ale tuturor ziarelor, ediții de știri TV. cu cele mai mici detalii, versiuni, povești de dragoste ale pasagerilor morți ... Poate în ultimele pagini și un mesaj scurt de la TASS. Dar noi, poporul sovietic, am știut totul atât de perfect. Prin "cuvânt din gură".

Moartea lui Gagarin și a lui Seregin în Mige rupt în 1968 a fost, desigur, imposibil de ascuns. Dar toate detaliile tragediei la satul Novoselovo din Vladimir, un elev școlar, au fost spuse de vecinul său, Ivan Belomysev, care a venit în vacanță. Agentul KGB din Klaipeda.

18 mai 1972, în Harkov sa prabusit la aterizarea de aterizare AN-10 de la Moscova. Nu știu dacă au scris despre asta în ziarele centrale. Dar noi, primii studenți ai universității din Leningrad, am știut, ca toată capitala nordică, că Viktor Chistyakov, un Leningrader, a fost ucis acolo. Geniul parodiei. Experții spun că abilitatea vocii sale de a copia alții a fost semnificativ mai mare decât cea a lui Maxim Galkin. Vladimir Vinokur și alți artiști actuali de acest gen. Victor nu a trebuit să moară! A întârziat. Ajunse la Vnukovo. când AN a trebuit să urce în aer conform programului. Dar zborul a fost reținut din motive tehnice. În timp ce artistul a realizat biletul, scara a fost eliminată. Dar echipajul, după ce a aflat că Chistyakov însuși a rămas pe teren, nu a decolat fără el. Sa spus că superstițiosul Viktor a obținut locul 13 fatal ... Chistyakov avea doar 28 de ani. Cariera a fost întreruptă la decolare. A ieșit o placă mare. Și apoi, se pare, după moarte.

Victor Chistyakov. Geniul parodiei. Experții spun că posibilitățile pentru vocea sa de a copia pe alții au fost semnificativ mai mari decât cele ale lui Maxim Galkin, Vladimir Vinokur și ale altor artiști actuali de acest gen

LUCRĂRILE LUMEAZĂ

Ei spun că înainte de fiecare accident aerian cineva vede astfel de vise profetice și este salvat. Cu două săptămâni înainte de tragedia lui A 321 în Sinai, tatăl unui însoțitor de zbor a avut un vis că avionul fiului său sa prăbușit. Fiul a ascultat de tatăl său, a demisionat în ajunul unei călătorii tragice. Și în locul lui a zburat însoțitor de zbor Alexey Filimonov. A aflat despre călătoria de afaceri în doar 12 ore ...

Potrivit uneia dintre versiuni, A 321 sa prăbușit, de asemenea, datorită focului motorului ...

În cerul deasupra Dneprodzerjinsk la o altitudine de 8400 de metri, două Tu-134 s-au ciocnit. Toți cei 178 de oameni au murit. Printre ei - 17 jucători de fotbal din Taškent "Pakhtakor"

Apoi, tragedia sa întâmplat în patria mea. Luptătorul sa prăbușit din aerodromul militar. Totul a fost într-un cântec celebru: "Odată ce a zburat motorul a refuzat." Chiar peste satul Kolybelskoe, unde am absolvit liceul. Echipajul ar fi putut scăpa, dar luptătorul ar fi prăbușit în centrul unui sat aglomerat. Piloții au luat mașina departe de Kolibelski și au căzut la cinci sute de metri de sat, în centura de pădure dincolo de râu. Băieții nu au mai putut să mai facă catapult. La locul tragediei se află un monument - un fragment al aripii.

Sam a scris de două ori în "Komsomolskaya Pravda" pe această temă. În momentul glasnost. În anii optzeci, în Strezhevoy, capitala muncitorilor din Tomsk, se așeză pe burtă pe câmpul de zăpadă Yak-40. Nimeni nu a fost rănit.

Apoi am lucrat la Praga ca corespondent pentru Komsomolskaya Pravda. S-au dus la locul accidentului, când rămășițele avionului încă fumeau. Coada este sfâșiată, aripile, cabina sculptată se află puțin mai departe, partea centrală a căptușelii a fost complet arsă. O duzină de cehii au rătăcit pe câmpul plin de bătăi, adunau blocuri Winston în saci de vrac. La cinci sute de metri - o biserică rurală. Sigur că Dumnezeu a luat avionul care cădea din sat?

În ciuda tuturor acestor dezastre, am zburat calm. Nu se teme de cer. Speram soarta.

Fright a venit la sfârșitul anilor 90. Am fost în compania fluturașilor. Peste un pahar de ceai am auzit atât de mult despre mizeria din noua aviație rusă! Doar groază! Nu, piloții nu s-au plâns jurnalistului, ci s-au răcit unul pe celălalt. Și am aflat despre detaliile contrafacute, despre echipajele obosite care au fost obligate să zboare ore suplimentare, pentru că banii în aviație au devenit mai importanți decât siguranța. Toată lumea a condus piața, cântată de Gaidar. Aeroflot a preluat apoi Berezovski ...

Apoi am decis să ignor cerul.

Deci, una dintre aceste zile, exact 8 ani, va bate, pentru că nu m-am ridicat în cer.

Poate că s-ar fi zburat în ziua de azi, uneori, sub presiune, cu un tremur în picioare și inima, sorokagradusnuyu a lua un tranchilizant, dar ...

Dacă este așa, Serghei Mironov, în timp ce al treilea om din Rusia (după președinte și prim-ministru, acest lucru este starea de șef al Consiliului Federației al Federației Ruse) nu a fost în măsură să ajute pilotul să aducă pentru a aviației civile a țării, ceea ce ar putea eu, un simplu jurnalist? Ei bine, voi scrie un articol critic furios. O alta. sperie doar oameni. Nimic nu se va schimba în aviația rusă. Și adevărul superiorilor săi va "mânca". Pentru că a adus gunoaie din colibă. Deci, el a spus sincer. Și nu a scris.

Letun atunci toate la fel "mâncat". Pentru a nu fi tăcut.

Și am dat o jurământ - nu mai avioane. Chiar și de sub trestie! Conducerea ziarului va ordona o călătorie de afaceri - voi pune o cerere pe masă. Dar nu voi zbura.

Și nu zboresc. Aici deja 8 ani. Deși au existat excursii excelente în străinătate. În ziar. Iar secretariatele de presă familiare oferite de mai multe ori pentru a zbura la Roma gratuit. Paris pentru câteva zile. Să stea împreună cu "stelele" scenei. Toți au plătit, bătrân! Doar scrieți o notă. Și a fost un motiv. Am refuzat calm. Excentric, au spus ei. Acum nu oferi.

În Praga, am trăit timp de trei ani, am o idee despre Europa. În Turcia, de asemenea, sunbathed timp de zece zile. Și destul. M-am odihnit acum în satul meu natal. Și liniștită.

Naked asozole SAVED AVIATOR

Cineva va spune, marinarii, spun ei, sunt foarte periculosi. Dar există încă mici avioane private, d-nul Jurnalist.

Ei bine, bine ... A doua zi în Crimeea lângă Koktebel sa prăbușit privatul american Cessna, cel mai la modă în avionul nostru. Și o săptămână nu a trecut după tragedia cu A 321.

A doua zi în Crimeea lângă Koktebel a prăbușit privatul american Cessna, cel mai la modă aeronavă din țara noastră Foto: RIA Novosti

- Și știi cum și-a rupt piciorul? - a continuat povestea unui mare șef. - Milkmaids după lapte gol în râul înot. O pajiță îndepărtată, oamenii nu sunt în jur. Dintr-o data, un cerc le taie peste apa. Frații de lapte furioși s-au risipit pe țărm. Sa dus la a doua rundă. Da, nu am observat că cablul este tensionat peste râu. De la liniile electrice până la mulgerea taberei de vară. Ei bine, și au zburat în acest fir. Avionul sa prăbușit în apă. Și laptele de vacă s-au grăbit să se întoarcă în râu, ca să-i salveze pe persecutor. Am reușit să ajungem pe țărm. Oh, Misa, Mișa ... "

Și cât de multe astfel de "mise" se află acum la controalele avioanelor private de pe cerul rus ...

Nu te grăbi la cer

Doar nu-mi scormoni zece reguli de aur pentru a scăpa de aerofobie, celebra carte a regretatului Allen Carr pe acest subiect, statisticile arată că într-un accident de avion a ucis milioane de ori mai puțin. decât în ​​automobil ... Știu totul perfect. Și încă nu zbor. Fundamental. Doar ceva ce știu despre mizeria din aviația noastră. Și nu vreau să devin o victimă a razdolbaystva. Fie că este o placă de defecțiuni tehnice, personalul aeroportului neglijență, act de terorism sau de confluență absurdă a circumstanțelor tragice. În lumea următoare, nu contează de ce a murit. Și ceva îmi spune că în următorii ani situația nu se va schimba radical.

Acum, după tragedia Airbus, ai auzit o mulțime de apeluri de deputați furioși, șefii de toate culorile, politicieni, este necesar să se aducă, în final, ordinea în transportul aerian intern, a spori securitatea, pentru a interzice zborurile aeronavelor vechi de vest, industria aeronautică pentru a dezvolta nativ. lăsați două sau trei companii aeriene mari, acoperă mici, care este dificil să se asigure siguranța ...

Însuși faceți concluzii pe această evidență a ceea ce și după cine veniți la noi.

A321 prăbușit timp de 18 ani a schimbat FIVE gazde. Companiile asiatice au deținut-o, apoi am închiriat-o. Foto: REUTERS

Sunt pe deplin de acord cu concluzia amară a profesorului familiar, economistul Nikita Krichevsky, că Rusia a devenit o haldă globală de gunoi pentru echipamentele de transport aerian. Asta e ceea ce Nikita a scris a doua zi pe Facebook: "Acum aproape doi ani, după accidentul teribil al avionului Boeing din Kazan, propun deja să limitez viața avioanelor civile la 18-20 de ani, iar vârsta avioanelor importate - 12-15 ani. Apoi, această propunere, apropo, a primit aprobare largă în societate, nu a trecut. Mai mult, oficialii au început să spună că "avioanele de mâna a doua rupe mai rar decât cele noi." Ei bine, am înțeles. "

Înainte Nikita are emoții cu privire la Judecata de Apoi ...

Nu mă grăbesc în cer. Prin urmare, nu voi mai zbura. Dumnezeu protejează mesteacanul.

Citiți de asemenea

Bellingcat a acuzat din nou Rusia că a distrus MH17

De data aceasta jurnaliștii "au găsit imaginile dispărute" ale instalării "Buk"

Dacă Tu-154 sa prăbușit în Sochi, a încercat să stea pe apă

Versiunea este aruncată în presă că piloții au păstrat avionul în "zbor controlat" până în ultimul moment

Boeing 747 sa prăbușit lângă Bishkek a fost amânată

EgyptAir s-ar putea prăbuși în Marea Mediterană datorită iPhone-ului celui de-al doilea pilot

Doctorul Lisa a fost identificat printre victimele accidentului de avion Tu-154

Elizaveta Glinka va fi îngropată la cimitirul Novodevichy

Expert - despre varianta accidentului Tu-154 asupra Mării Negre: "Avionul cu fuselajul rupt. Ar putea fi distrugerea în portbagaj "

La Sochi, epava unui avion Tu-154 a fost aruncată pe plajă

Dar dacă sunt părți exacte ale căptușelii, examenul va arăta

Expert "KP" - despre o posibilă eroare a pilotului militar Tu-154: "Pârghiile șasiului și clapetelor sunt greu de confundat"

La Sochi, în care se prăbușeau deșeurile Tu-154

Experții continuă să afle cauzele accidentului [foto]

Artistul a creat un film de nisip în memoria lui Dr. Liza

Copiii din Crimeea mulțumesc lui Elizaveta Glinka

Lev Leshchenko: "Viața este dată prietenilor și drumurilor. "

Cântărețul celebru - cum altfel să perpetueze memoria lui Valery Khalilov și a altor victime ale dezastrului Tu-154 [audio]