Muntenegru, țară, vârf, lac Skadar

Muntenegru (.. Chernogor Crna Gora, Crna Gora vine de la locul nume-Crna Gora (Black Mountain)) - o țară din sud-estul Europei, pe coasta Adriaticii a Peninsulei Balcanice.

Marea Adriatică, se învecinează cu Croația la vest, Bosnia și Herțegovina - în partea de nord-vest, Serbia - în nord-est, recunoscut parțial Republica Kosovo [8] - la est și Albania la sud-est.

Capitala și cel mai mare oraș al Muntenegrului este Podgorica [1] [2]. Capitala istorică și culturală este orașul Cetinje.

Încărcați fotografia / adăugați prin URL

caractere: 0/256

Lacul Skadar

- Fii atent, - a spus Cyril, - dimineața își deschid ciprilurile albe.
Și, într-adevăr, doar câțiva metri, aici și acolo au început să apară petale deschise jumătate deschise. Cineva a spus că florile sunt rămășițele paradisului. Îmi plac astfel de definiții, au ceea ce vreau să cred. Crini de apă albă și, într-adevăr, frumoși, totuși, ca toate florile, chiar și cele mai mici, cele mai pretențioase și de scurtă durată. Într-adevăr, în tot ceea ce ne înconjoară, cea mai mare înțelepciune a Creatorului este pusă!
Am navigat și am navigat de-a lungul coridorului verde, impresii împărtășite, camere de luat vederi. Mi-am pus mâna în apă și am simțit căldura. Nu e de mirare că spun că apa din lac este mai caldă decât marea cu trei grade. Am observat că ghidul nostru, ținându-se la calea ferată, se aplecă peste margine și prinse ceva în apă. Câteva secunde mai târziu, a tras o floare de crini pe o tulpină lungă și a făcut din ea un colier minunat.
Cyril a prins mai multă rădăcină în apă, a curățat-o repede și a spus că este o nuci de apă, crește atunci când vremea este destul de ploaie. Piulița era cel mai obișnuit gust de lapte.
În cele din urmă, barca noastră a făcut o întoarcere și am fost în zona de apă deschisă. Aici este - Lacul Skadar! Mare, ca marea, fără margini, nu poate vedea contrariul

țărm. Și țărmul cel mai apropiat de noi era o creastă de stânci și dealuri pietroase.

Asistent Căpitanul de barca noastră, și vreau să spun, nava a început să ne trateze mancarea nationala - „prigantsy“ - ceva de genul gogoși noastre, pe care le glazurate cu miere groasă parfumat, de lângă „prigantsami“ pune brânză de capră. Da, în Muntenegru se mănâncă de câte ori avem pâine: adăugați la salate, produse de panificație, simplu coapte, umplute cu legume. În timp ce ne-am tratat cu bucurie, barca, cu zgomot mare, ne-a dus la insula Beshka. Încă nu ajunge la ea, am navigat pe lângă insula Starčevo Gorica, unde a trăit timp de mulți ani, un călugăr-pustnic părintele Grigorie, dar pe insulă, nu sa grăbit, pentru că numai locuitorii săi astăzi ne așteaptă la Beska.

Un pic despre Starčevo Gorica Island, este cel mai vechi. Cu toate acestea, nu o vârstă respectabilă ia adus popularitate largă, ci propria sa școală de copiști, a căror maeștri au copiat multe manuscrise bisericești acum depozitate în întreaga lume.
Istoria mănăstirii de pe insula Starchevo este asociată cu numele călugărului-pustnic Makarios. Acest bătrân sa așezat pe o insulă mică, în mijlocul lacului, pentru a-și dedica viața la rugăciune și la un stil de viață cinstit, în pace și singurătate. Foarte curând, vestea sfântului pustnic sa răspândit în cel mai apropiat cartier și această insulă era numită Starchevo, care însemna "insula bătrânului".
Astăzi, copie valoroasă a manuscrisului Evangheliei a mănăstirii Starčevo Gorica stocate în biblioteca Markiyan din Veneția, de asemenea, cărți scrise aici sunt în bibliotecile din Berlin și alte orașe europene.
Pe traseul pe care l-am întâlnit, diferite insule, mari și mai mici, cele care erau departe, s-au pierdut în ceața densă de dimineață. Da, a fost o ceață în lac de dimineață, apoi soarele a dat-o razna. Contururile rocilor insulelor au arătat prin ceață, cele mai îndepărtate păreau pictate. Pentru câteva secunde barca se opri, motorul se opri, dintr-o dată am fost acoperite cu o astfel de tăcere, de parcă într-o clipă totul a înghețat. Această tăcere a fost incredibilă, doar fabuloasă ... Barca fără motor încet a înotat pe insula în care locuiau păsările. S-au așezat pe pietre, pietre, erau atât de mulți! Dar, de îndată ce am înotat foarte aproape, am observat. Tăcerea a fost frântă de aplecarea puternică a aripilor, păsările au început să se înalțe în cer în frică. Kirill a spus că lacul este considerat una dintre cele mai bogate rezervații naturale ornitologice din Europa. Dintre cele peste șase sute de specii de păsări care se găsesc în partea europeană a continentului, pe lac și în vecinătate există cinci sute opt specii. Printre ei - cel mai rar Pelicanul Kinky, acum numărul acestor păsări a început să crească. Și am speriat și am făcut cormorani negri să urcă în aer.

Insula Beska. Mănăstirea aflată pe insulă a contribuit semnificativ la viața spirituală a statului vechi slavic Zeta, deoarece, ca și mănăstirea Starchev Goritsa, a fost implicată activ în copierea cărților bisericești. În plus, templele acestei mănăstiri sunt astăzi monumente valoroase ale arhitecturii din Evul Mediu târziu.
Complexul mănăstirii din Beshka include două biserici: Sf. Gheorghe și Fecioara Fericită. Ambele clădiri reflectă arta înaltă a masonilor și arhitecților zetari care au reușit să inscripționeze în mod organic și frumos aceste clădiri în peisajul insulei. Templul principal al Sf. Gheorghe - este o clădire cu o singură navă, cu o cupolă, un pridvor spațios și un turn de clopot mare trei clopote. Podeaua templului este căptușită cu plăci de piatră. mică biserică dedicată Fecioarei Maria a apărut pe insulă mai târziu, eforturile Balsic Elena, fiica Sf Prinț Lazăr și soția lui George al II-lea, IPR că există o inscripție corespunzătoare peste intrarea în biserică, datat 1440 ani. Este, de asemenea, un templu unic, dar mai mic, decorat cu sculpturi fine din piatră.

Aici trăiesc doar patru maici-pustnici, Mama Superior Fotinia, lumină, un nume frumos, cum ar fi zâmbetul ei. Ne-a salutat cu căldură și ne-a tratat cu o cafea minunată, cu dulciuri și ne-a dat suc de rodie. Da, pe această mică insulă stâncoasă a crescut o adevărată grădină de granat.

Am vorbit cu tatăl bun-venit Gregory, am cumpărat miere, unguente, uleiuri monahale. A fost frumos și confortabil aici. Și fiecare dintre noi trebuie să fi gândit de ce unele facilități alungare și luxul civilizației, văzând în ea sensul vieții, în timp ce alții doresc o casă mică pe o insulă îndepărtată, în cazul în care există mai puține lux și facilități. Suntem în mare parte copiii cu vârsta lui, fructele, dar uneori se trezește dorința de neobosit în noi pentru a scăpa de oraș mare, pentru a scăpa, cel puțin temporar, în tăcere, în lumea naturii sălbatice, nealterate, în cazul în care a trăit strămoșii noștri. Respira aerul curat, pentru a plonja în apă de cristal, pentru a vedea vedere la distanță, pe dealuri verdeață, înflorit câmp orizont cețoasă și a mucegaiului pe frunze ...

Ce fel de inteligent Cyril, care a fost prevăzut în această excursie plină de evenimente și înotând pe o plajă sălbatică, am fost acolo! Și, într-adevăr, sa simțit sălbatic și liber. S-au strecurat în apa caldă, ca laptele proaspăt. Da, am fost doar supărați de fericire! Am plutit, disecand suprafata oglinzii. Acolo și înapoi, încă o dată, ei râdeau vesel la glumele celorlalți, toată lumea simțea o bucurie incredibilă, harul ne-a căzut în acest lac. Lacul pur și simplu a atras un magnet, numit. Am simțit legătura cu el, nu era chiar cu marea, deși iubesc marea. Adesea văd marea în visele mele: furios, spumant, afectuos, cald. Deci nativ pentru mine a fost lacul. Lacul Skadar este poezie, o încântare a privirii, și sunt fericit că am reușit să mă bucur de vederile acestei minuni naturale. Cu tristețe ascunsă, m-am dus la barca noastră - e timpul să ne întoarcem.
Dar viața este atât de bună încât totul în ea se poate schimba. Aceasta este legea, incontestabilă și dovedită de o mie de ori. Lăsându-ne în spatele plajei sălbatice a insulei, am navigat pentru a satisface tot ce ne va întâmpla acum, mâine, în viitor. Cel mai important lucru de a păstra în minte lucrurile mari pe care ni sa întâmplat, până la ultimul detaliu, chiar dacă într-un fel doar aluneca departe cu timpul, de dizolvare a lungul timpului, evenimente curente, pentru a experimenta emoții. Și cu oameni, mulți dintre ei trec prin viața noastră, întâlnește trecătoare, scurtă cunoștință, de proximitate forțată, dragoste în curs de formare sau de prietenie, simpatie plăcută, chiar și admirație. Oamenii interesanți sunt mulți și mă bucur că le întâlnesc pe drum. Ele sunt generoase cu bogăția lor a lumii, căldura sufletului său, ei dau cunoștințe, extinderea orizonturi, dovedind că viața este cu multiple fațete, curios, atractiv neexplorat. Fericiti si cei care iubesc profesia lor, iubesc profund si sincer, se dedica cauzei la care slujesc. Pot spune cu certitudine că în toate excursiile pe care Chiril mi le-a spus, am auzit în glasul său nu doar admirația pentru această țară, el iubește Muntenegru și împărtășește cu generozitate această dragoste cu noi. Recunosc că a reușit să provoace nu numai interesul pentru noi, ne-am îndrăgostit de un teren minunat, numit "Muntenegru".
Între timp ... ne întoarcem de-a lungul lacului spre orașul Virpazar și într-un anumit moment ne-am speria că ne-ar pierde ghidul. El a dezbrăcat în jos trunchiurilor lui de înot, a luat un colac de salvare, legat o frânghie pentru ao fixa la celălalt capăt al karma barca, el a alunecat în apă și în câteva secunde a fost în rolul de schior de apă, dar fără schiuri. Era într-un cerc care, cu o viteză decentă, se rostogoli după barcă. Ceva ca trezirea în care era Cyril a făcut-o un hidromasaj excelent. Câteva distracții extreme, dar nu pare să fie un debut, a fost simțit, Cyril și-a controlat celebru cercul. Doamnele grupului nostru sunt mai vechi, sunt absolut minunate, au început să stârnească și chiar să protesteze, nu ar trebui să-l pierdem pe Cyril, este atât de în pericol. Și am fost fascinați de curajul lui. Cyril sa urcat adroit pe navă.
- Și dacă cercul este dezlegat? Este pierdut coarda? - cel mai plin de compasiune și cel mai vechi pelerin al grupului nostru nu a putut rezista întrebării.
- Puțini - Cyril a zâmbit viclenie, - cel mai important, nu pierde topirea pe parcursul barcii.
Râseam, starea de spirit era excelentă. A crescut și mai mult când am fost duși la restaurant pentru masa de prânz la malul mării. Numai atunci am înțeles cum ne-am simțit foame. O crapă oglindă era mai presus de orice laudă! Crusta crudă, carne albă, foarte gustoasă!
În Muntenegru leneș și bine hrănit în limba rusă, ne-am așezat în autobuz de așteptare, iar șoferul ne-a luat Dusko, mă simt ca spunând - acasă, înapoi la vile si hoteluri. Ziua de mâine vom zbura la Moscova.