Caracteristicile trecerii frontierei kazah-uzbece

Autobuzul este cel mai ușor - la prima vedere - de a ajunge de la Almaty la Tașkent. Pleacă de la stația de autobuz din Sayran în fiecare zi, între șase și șapte seara. Tariful este de la 1500 pentru scaunele din spate și până la 3000 tenge pentru scaunele din față. Autobuze, mai ales Shymkent. Timpul de călătorie este de la 12 la 16 ore, în funcție de frecvența opririlor, capriciile șoferului și starea vehiculului. Acestea, ar trebui remarcat, au adesea tendinta de a sparge dreapta in mijlocul traseului - si este bine daca aveti o stash pentru a schimba locurile pe un alt autobuz sau plimbare. Pentru că, în caz contrar ... va trebui să căutați opțiuni. Este mai bine să ne gândim la acestea în avans, deoarece pentru toate cele patru călătorii mele în Tașkent aceasta a fost singura când nu am nimicit nimic. Îmi amintesc că a existat un moment în care, la viteza de 80-100 km / h, roata sa ciocnit și a zburat la stepă. Ei bine, cel puțin nu sa întors.

Dar drumul este încă jumătate din bătălie. Un alt truc este să treci granița. Nostru (Kazahstan) limita este de obicei încă posibil să zapaceasca merge undeva pentru o oră, dar din moment ce zona neutră începe un adets feroce. Atunci când călătoresc pentru prima dată - și că a fost doar în ajunul Nauryz, atunci când toți angajații grăbit acasă - am stat pe neytralke, fără hrană și apă, în noroi și în inima mulțimii, aproximativ 7:00. Ajuns la frontieră un pic la prânz trecut, pe de altă parte, ne-am dus doar la 21. Și acest lucru este norocos pentru noi, deoarece la ora 8 totul este de obicei închis. Apoi am aflat că există trei posturi, prin care le puteți obține în Uzbekistan - Kaplanbek (lângă noi), prin care am trecut, este destinat în primul rând pentru populația indigenă. Chernyayevka, situat un pic mai departe, are statut de un post internațional - nu poate fi relativ fără bătăi de cap pentru câteva ore. Jostlingul, desigur, este, de asemenea, sălbatic, dar puteți trăi. Prin aceasta a trecut în acest moment. Înapoi, apropo, erau mult mai puțini oameni. Cel mai lung și mai civilizat prima Yallama, care încă mai trebuie să ia un taxi de 80 de kilometri, la un cost de 4000 de tenge pe mașina de Kaplanbek sau Chernyayevka.

Tags: călătorie. societate. Uzbekistan. Kazahstan. de frontieră. post. rutier. caracteristici. Tașkent. Almaty