Patru zile în fund

În ciuda ploii, trei ore de excursie au trecut neobservate. Rapid există un moment în care este umplut cu ceva interesant. Din parcul Vigelanna am mers la hotel, a venit vremea să populeze.

Și aici căile mele s-au despărțit de restul grupului. Programul turneului pleacă la Oslo mai puțin de o zi - mâine la ora zece dimineața, autobuzul va lua grupul nostru la aeroport și rămân timp de încă trei zile. Oslo nu a citat în mod special în rândul turiștilor și agențiilor de turism. Ei bine, ce poate fi interesant acolo, mai ales în comparație cu toată splendoarea naturii norvegiene? Asa ca toata lumea sustine, mergand direct de la aeroport pentru a intalni fiorduri frumoase, lacuri, munti si trolii.

Cred că Oslo este interesant ca orice capital cu o istorie veche de secole și, în orice caz, nu poate fi recunoscut și nici înțeles în cele 22 de ore alocate de principiul rezidual. Desigur, opt zile de turneu, inclusiv zilele de sosire și de plecare, nu pot fi întinse spre nimic care ar merita să fie văzute și am corectat în mod independent acest dezavantaj al programului, după ce am petrecut patru zile în oraș. Și nu a regretat deloc.

După ce am stabilit în hotelul meu, am luat prânzul în cameră, decât a trimis Dumnezeu și a ieșit afară. Va ploua sau nu va ploua, dar ședința într-o cameră nu este cel mai bun mod de a vă petrece timpul într-un oraș pentru care vă sunt date doar patru zile. O surpriză plăcută mă aștepta pe stradă - ploaia sa terminat! Wow! Și mi-a fost teamă că va continua să meargă până la plecarea mea - numai din cauza nocivității, numai datorită ei. Cu cât este mai mult să stăpânești orașul, nu există obstacole în calea asta.

În Oslo, viața mea a început să curgă într-un mod mai puțin ordonat decât într-o călătorie în întreaga țară. Am mers pe jos în jurul orașului așa cum vroiam, ar putea fi de multe ori în același loc, interesat de ceva sau doar trecând, așa că nu înțeleg nici un punct în descrierea tuturor drumurilor mele. Îți voi spune despre impresiile mele din oraș. Este așa, poate, va fi mai simplu și mai ușor de înțeles.

În Norvegia există 5 milioane de persoane - doar jumătate din Moscova, iar în Oslo - 600 mii, doar populația centrului nostru regional mediu. Toți norvegienii pot fi cazați în jumătate din Moscova - acest lucru este oarecum frivol la standardele noastre. Băiatul cu degetul, nu o țară. Ce să facem! Există țări și mai puțin. Și în general - bobină mică, da scump.

Oslo este situat în sudul țării, spre deosebire de Bergen și Alesund. care stau pe coasta de vest. Totuși, acesta este și orașul de pe litoral. Marea a venit la el printr-un lung și larg Fiord din Oslo, care se numește fjord, aparent, numai pentru că a fost onorat să aibă pe coasta sa capitala norvegiană. Pentru mine este doar un golf, dar lăsați-l să fie un fjord dacă norvegienii vor așa.

Nu sunt multe atracții în Oslo. În opinia mea, există doar trei sau patru dintre ele. În primul rând, aceasta este noua primărie și parcul Vigeland, și nici nu știu ce să le punem mai întâi. Poate că parcul din Vigeland are o prioritate aici, pentru că, oricum se poate spune, Primăria din lume are multe lucruri, inclusiv frumoase și interesante, iar parcul Vigeland este unul din întreaga lume, nu există altul. Pe lângă acestea, aș numi strada principală a orașului - poarta Karl Johans (Poarta lui Karl Johans) și, probabil, Opera, foarte nouă și foarte interesantă. Probabil, ei încă mai trebuie să adauge un complex de muzee pe peninsula Bugda, dar acest lucru este pentru cineva cum ar fi. Poate că cineva nu îi va găsi vrednici de atenție.

Un punct de reper separat în fiecare oraș de pe litoral este marea. Este foarte ornamente orice oraș, dacă știți cum să utilizați în mod corespunzător această decorare. Asta-i tot, poate. Pe cătețe, încă mai puteți scrie ceva, dar acest lucru nu este esențial.

Și sa întâmplat ca în viața mea independentă din Oslo de pe această listă, am văzut pentru prima oară Opera. După ce am părăsit hotelul, intenționam să găsesc imediat strada Karl Johan, care nu poate fi ratată sau amânată până mai târziu, dar Opera de la sine a apărut, pentru că este literalmente în fața hotelului meu. Am părăsit hotelul, am mers pe o stradă și l-am văzut. Desigur, am urcat totul, inclusiv a urcat pe acoperiș, beneficiul pentru aceasta este toate posibilitățile. Povestea despre el, precum și multe alte lucruri, urmează să vină.

Patru zile în fund

După aceea, am găsit cu ușurință pe stradă, Karl Johans Gate, apoi au fost Primăria, Zona (Kvadraturen), Akershus (Akershus) castel, Palatul Regal, muzee Byugdoy Island, Parcul Vigeland și diverse spații interstițiale. Așa a durat două zile și jumătate, iar în a doua jumătate a treia zi, atunci când programul principal al vizitei la Oslo a fost executat, puteți permite unele excese - pentru a merge la Galeria Națională și Muzeul Munch artistului norvegian. Întotdeauna încerc să merg la galeriile de artă în fiecare oraș unde am pune soarta, daca va permite și condițiile de timp, deoarece acestea au o slăbiciune pentru acest tip de artă.

A patra, ultima zi a șederii mele la Oslo a sosit. De fapt, intenționam să fiu în Oslo trei zile, iar a patra zi sa datorat zborului târziu al avionului. Avionul a plecat la ora opt seara, deci aproape toată ziua mi-a fost la dispoziție. Ziua zborului este o zi grea. Până la ora douăsprezece trebuie să dați numărul, să lăsați valiza în încăperea de depozitare și după aceea să mergeți în jurul orașului fără să fiți verificați toată ziua. Acest dar al soartei nu a fost foarte necesar pentru mine, dar dacă sa întâmplat, ne vom bucura și vom lua mai multe impresii din capitala norvegiană.

Am hotărât să mă plimb în partea unde se află Galeria Națională. Când am părăsit-o cu o zi înainte, am văzut două biserici acolo, dar ploaia nu le-a permis să rămână acolo și să le examineze calm. Bisericile de la Oslo sunt puține, am văzut doar cinci pentru întregul oraș mare, apoi erau două dintre ele și, în general, acea zonă părea interesantă pentru mine. M-am plimbat în jurul valorii de acolo câteva ore aici și acolo, urcând pe scări atractive, ceea ce a dus la străzi ademenitoare, și în cele din urmă se găsește pe o anumită stradă, în cazul în care nu este nimic interesant și tentant nu a fost.

În această zonă erau mulți cerșetori. Le-am văzut aici, la fel de mult cum nu am văzut în toate zilele anterioare de ședere în oraș. Concentrarea lor aici este ciudată și surprinzătoare. Ei stau pe pământ, în fața ochelarilor. Dacă stau, înseamnă că obțin ceva. Uneori, ele sunt situate direct în fața celuilalt. Aparent, între ei există pace și armonie, nu există concurență. Într-un loc, am văzut o tânără frumoasă și m-am minunat la acest eveniment neobișnuit. În tinerețe, să fac lucruri care stau în așteptare ca cineva să arunce o monedă într-un pahar! Din această lenezie poți să te distrezi! Inutil să spun că cerșetorii lucrează aici exclusiv de la extratereștri din țările sufocate, pe care Norvegia, din anumite motive, le salută cu ușurință. Le-am numit pentru mine în mod condiționat, pakistanezi.

Aflând unde, într-un loc puțin probabil, nu m-am simțit prea confortabil. Este timpul să ieșiți în centru, cu cât mai mult timp există deja. Sunt mulți păcătoși aici, și acești cerșetori! Nimeni nu mi-a acordat atenție, dar am considerat mai bine să părăsesc acest loc cât mai curând posibil. Nu că mi-era frică de ei, dar când în jurul tău devin mult mai mult decât în ​​alte locuri, e ceva enervant. Catherine a vorbit despre dependenții de droguri, persoanele fără adăpost și alte persoane marginalizate, că acești oameni nu sunt periculoși, pentru că sunt îngrijiți. Probabil, și pakistanezii sunt îngrijiți de ei, și cerșesc pentru dragostea de a nu face nimic și libertate. Ei nu privesc deloc epuizați, alții sunt atât de bine hrăniți.

Am pierdut cumva din vedere, dar înainte de călătoria citit despre ea, că Oslo este împărțit în mod condiționat în două părți: de Vest, unde etnicii norvegienii și coloniști din vest și est, acasă la imigranții din prima și a doua generație din Pakistan, Irak și alte țări în curs de dezvoltare. În această parte a orașului, nivelul de trai este mai mic. Aparent, tocmai m-am plimbat undeva de-a lungul graniței acestei zone și aproape că am intrat în adâncuri. Cred că majoritatea turiștilor nu vin aici, au alte locuri. Sunt eu, ciudat, aleg câteva dintre traseele mele în loc să merg pe trasee de drumeții pavate lungi.

Din această plimbare, care a adus fructele sale așteptate sub formă de multe poze, a existat și un avantaj neașteptat: pe drumul din regiunea pakistaneză am văzut dintr-un alt unghi Catedrala. Această catedrală nu am putut îndepărta. Acesta este situat în piața de piață (Stortorvet), iar piața de piață nu este locul în care nimic și nimeni nu este acolo. Are un turn de clopot atât de înalt, încât poate fi îndepărtat numai de departe, dar, de departe, casele care stau într-un loc greșit sunt interferente cu fire, stâlpi, stâlpi. În oraș există întotdeauna o grămadă de gunoi care nu permite fotografului să tragă în liniște și fără interferențe. Apoi catedrala a apărut dintr-o dată în perspectiva străzii, ca și cum ar fi arătat, apoi m-am răzbunat. Adevărat, era încă într-o grămadă de fire, dar nu se poate face nimic. Dacă există tramvaie în oraș, va exista întotdeauna o rețea de fire deasupra ta.

Patru zile în fund

La momentul potrivit, m-am dus la gară pentru a ajunge la aeroport. De la hotelul meu până la stația de la puterea de cincisprezece minute mers pe jos ritm neîngrijit. Hotel excepțional de confortabil, vreau să vă spun! La stație, totul se face prin automatizare, care, în afară de limba norvegiană, vă poate explica în engleză și în alte limbi. Am cumpărat un bilet pentru aeroexpress într-un automat și am ajuns în siguranță la aeroport. La stația de la intrarea în bara de platformă nu sunt verificate, dar când ieșiți din tren, trebuie să vă arătați biletul către dispozitivul de acces, altfel nu veți putea ieși de pe platformă. Ruslan mi-a spus toate acestea în prealabil (la cererea mea insistentă), pentru asta în cele din urmă mă mulțumesc.

Rezumăm rezultatele. Oslo este un oraș interesant, deși există orașe și mai interesante. El are propriul său chip, iar acest lucru este important. El trăiește singur cu viața sa, iar turiștii nu sunt interesați în mod deosebit, deși ceva pentru ei și nu - de exemplu, emite cărți de trecere Oslo. Când am plănuit să rămân în Oslo după terminarea programului turistic, mi sa spus că trei zile la Oslo sunt multe. Ca într-o zi poți vedea totul. Cred că nu este așa. Desigur, puteți inspecta totul pentru o zi și chiar și pentru o jumătate de zi, dar acesta va fi minimul standard turistic, prins pe fugă. Asta ar fi mai lucru este modul în care să se uite - pentru a rula, limba agățat de la un loc la altul, sau să meargă cu atenție, pentru a absorbi, pentru a observa lucrurile mici vin înapoi ... trei zile la Oslo - este doar atât de mult nevoie. Mai mult de trei zile, în opinia mea, este deja prea mult, dacă nu există interese specifice care să poată fi reținute acolo.

Desigur, e ceva ce am pierdut, în ciuda celor patru zile care au existat la dispoziția mea. Ai putea obține în continuare la Holmenkollen lui tot acolo ia în considerare într-adevăr. O scurtă ședere în ploaie pe tur nu este considerat. Am vrut să merg acolo, dar cumva nu a ajuns în jurul valorii. Deci nu place foarte mult. Plimbare pe Fiordul Oslo pe o barcă, care oferă primărie, nu am fost tentat. Am văzut fiordurilor reale, și nu Fjord? Poate că nu în zadar ispitit. Într-un fel, nu am venit pe cheiul Aker Brygge, cu toate că nu o dată a fost acolo. De departe, mi se părea neinteresantă și nimeni nu a sugerat că ar trebui să meargă acolo. Aceasta este omisiune mea. Ei bine, în general, cred că Oslo a văzut, și chiar ceva în ea au înțeles.

De altfel, la Oslo, vremea a fost mult mai bine decât atunci când călătoriți în jurul valorii de țară. Am o bănuială că climatul din Oslo este oarecum diferită decât în ​​alte locuri din Norvegia. Nu a fost aproape nici o ploaie, și, deși predominant noros, așa cum este exprimat de meteorologi încă avut multe șanse de a trage fotografie în lumină bună, și nu mai pentru aceasta vreau să spun vă mulțumesc pentru un birou din cer, pentru că după o săptămână petrecută în Norvegia, este necesară de ea pe care le-ați furnizat soarele în fiecare zi, de dimineața până seara. Cine vrea soarele, el merge la sud, există acest bun, chiar și abundent.

Detalii în alte materiale:

Utilizați acest cod pentru a insera un link la acest material în textul unei note de călătorie, sfat, intrare pe blog sau mesaj pe forum pe turbină.