Hernia ombilicală în chirurgia adulților, recenzii

O hernică ombilicală sau ombilicală la adulți este tratată chirurgical. Există mai multe metode pentru aceasta, atât deschise, cât și laparoscopice. Prognoza tratamentului herniei ombilicale depinde de metoda aleasă, fiecare dintre ele având avantajele sale și consecințele postoperatorii nedorite. Tratamentul standard este hernioplasty - indepartarea herniei cu corpul de întoarcere la poziția anatomică și porțiunea de slăbit suturarea peritoneu țesuturile proprii sau un implant plasă. Poate fi folosit și pentru a îndepărta hernia ombilicală la adulți prin metoda Liechtenstein și laparoscopic. Hernoplastia obstrucționată este cea mai sigură variantă a intervenției chirurgicale.

Operații cu hernie ombilicală

Hernioplastia tradițională cu suturarea defectului cu propriile țesuturi este utilizată pentru a trata pacienții și copiii adulți. În timpul tratamentului, muchiile inelului ombilical sunt suturate în direcție transversală sau verticală. În unele cazuri, este necesară îndepărtarea buricului sau a excesului de țesut adipos.

Dezavantajele unui astfel de tratament pot fi o reabilitare pe termen lung (aproximativ 1 an sau mai mult) și un risc ridicat de reapariție a bolii în același loc.

herniei cu plasa suturarea defectului este, de asemenea, indicat la adulți și copii cu hernie ombilicala, aceasta reduce semnificativ riscul de reapariție a proeminenței la buricul buricului și în mod direct. Implantul este plasat deasupra inelului ombilical sub piele și această opțiune trebuie efectuată de pacienți cu hernie mare atunci când există un defect larg. Dezavantajele unei astfel de operațiuni nu au, dar după cum arată recenziile, după un timp există sentimente dureroase, dar ele sunt moderate și nu afectează calitatea vieții.

Avantajele operațiunii cu instalarea rețelei:

1. Perioada de recuperare este redusă la câteva săptămâni;
  2. O boală recurentă apare numai la 0,5% dintre pacienți;
  3. Operația poate fi efectuată sub orice anestezie.

Grila este folosită pentru suturarea defectului este realizat dintr-un material care se unește rapid cu țesături naturale și nu este respins, în plus, nu provoca o reacție alergică.

După instalarea implantului, riscul de recurență este practic absent, precum și alte complicații postoperatorii. În ceea ce privește cicatrice post-operatorie, până în prezent, operațiunea poate fi efectuată de un acces minim, atunci când reducerea nu este mai mare de 3 cm. Pacientul rămâne doar o amprentă mică, și în comparație cu cicatrice de 10 cm, acest lucru este un rezultat bun cosmetic.

Laparoscopie pentru hernie

O operație care nu lasă urme nu este o laparoscopie. Această metodă este prezentată la adulți cu hernie ombilicală necomplicată, de orice dimensiune. Accesul la conținutul ernie se realizează prin mici găuri de 1-3 cm. Dispozitivele moderne sunt echipate cu matrice digitală, care oferă o imagine pe ecranul de înaltă calitate, precum și prin cablu optic, care luminează câmpul de operare lumina „rece“. Înainte de operație, gazul este injectat în cavitatea abdominală pentru a crea spațiul de operare, apoi abdomenul este umflat și peretele său se ridică deasupra organelor interne. Medicul folosește trei instrumente (trocari), urmărind ce se întâmplă pe ecran.

Această operație are multe avantaje față de hernioplastia standard:

1. Traumatism scăzut, absența cicatricilor largi;
  2. Termen scurt de ședere într-un spital - nu mai mult de 9 zile;
  3. Absența de durere și recuperarea rapidă a intestinului;
  4. Feedback pozitiv de la pacienți care au suferit o intervenție chirurgicală;
  5. Risc minim de complicații în timpul și după o intervenție chirurgicală, deoarece echipamentul permite monitorizarea tuturor activităților din unghiuri diferite și cu o creștere de până la 40 de ori, care este aproape de 100% elimină eroarea de chirurg.

Contraindicații și consecințe

Există, de asemenea, dezavantaje ale laparoscopiei, printre care lipsește experiența suficientă a medicilor și un mecanism complicat de operare în comparație cu operațiile deschise. Domeniul limitat de mișcări, denaturarea dimensiunii și adâncimii, lipsa senzațiilor tactile - toate acestea necesită experiență și practică constantă. O altă caracteristică a laparoscopie este faptul că instrumentele se deplasează în partea opusă a mișcării mâinilor, care necesită o pregătire pe termen lung și complex, nu abilități intuitive, așa cum este cazul cu alte metode de operare.

Dată și feedback-ul negativ din partea pacienților despre laparoscopie, merită remarcate posibile complicații, care sunt extrem de rare, dar se întâmplă.

Consecințele tratamentului laparoscopic și complicațiile în timpul intervenției chirurgicale:

1. Rănirea trocar a vaselor de sânge și a nervilor;
  2. Arsuri, care sunt inițial invizibile, dar mai târziu duc la peritonită și perforare a organelor;
  3. Expunerea prelungită la gazele uscate poate duce la hipotermie și traumatisme intraabdominale;
  4. Încălcarea coagulării sângelui.

Una dintre contraindicațiile pentru efectuarea unei astfel de operații este prezența cicatricilor din operațiile transferate anterior, pot fi deschise și sângerate.

chirurgia herniei este întotdeauna necesară, deoarece boala, în orice moment poate deveni complicat, ceea ce duce la inflamatie si necroza organului abdominale dezavantajate. Îndoielile pot provoca numai alegerea corectă a tratamentului chirurgical și posibilele riscuri pentru pacient. Complexitatea tratamentului este în copiii în vârstă și tineri cu hernie ombilicala, atunci când operațiunea poate face mai mult rău decât a îmbunătăți starea pacientului.