La templul de aur al Sikhilor din Amritsar (Punjab), un sfat de la arkhip251166

Al 7-lea raport. Într-o călătorie independentă prin India. Începerea rapoartelor - AICI.

În raportul precedent, am vorbit despre ultimele vizite pe care le-am văzut în Delhi, pe care le puteți citi - aici "În Delhi. De la mormântul lui Safdarjunga până la Fortul Roșu. "

Aproximativ 15 ore mi-am luat lucrurile de la hotel la Delhi și în cinci minute am ajuns la gară, de unde să ajung la stația pe care strălucești prin lucruri ca în metrou. Intrând la stație, eram așezat în sala de așteptare a stației (imaginat), după ce am privit în prealabil la tabloul de bord, că trenul meu va pleca de pe prima pistă.

La templul de aur al Sikhilor din Amritsar (Punjab), un sfat de la arkhip251166

Trenul Delhi - Amritsar - este drept, iar autoturismele din aceasta sunt sesile (clasele I și II), deoarece durează doar 6 ore. Clasa a doua mea costa 700 rupii (12 dolari) - trenul a fost în general bun și confortabil, cu toalete.

Am plecat la timp - la ora 16.30 de la prima platformă și pe drum am fost transportați într-o sticlă de litru de apă și aproximativ 19 ore am luat cina (cam ca într-un avion).

Trenul a făcut doar câteva opriri - pe acest drum. Depășind 448 km și exact la ora 22.45. Am plecat la stația terminală - asta era Amritsar, așa că eram la cel mai nordic punct al călătoriei mele indiene în statul Punjab.

După ce a părăsit stația, era foarte întuneric - Tocmai am primit într-un tuk-tuk, care ma condus la hotel pentru 100 de rupii (1,5 dolari SUA), și a fost la câțiva pași - era aproape, dar nu am risca - a fost întuneric și mi-a fost frică să mă pierd din nou pe străzile ciudate ale indienilor.

Hotelul meu a fost numit -Golden Sunrise Inn și a fost rezervat pentru 2 nopți, cu taxe care ies în jur de 13 $ pe noapte. Hotelul a fost frumos, cu apă caldă, am scris o recenzie despre asta - aici.

La templul de aur al Sikhilor din Amritsar (Punjab), un sfat de la arkhip251166

Templul de Aur este un complex gigantic splendid din marmură, bronz și frunze de aur. Există o legendă că 750 de kilograme de aur pur au fost cheltuite pe auritul bisericilor. Locuitorii din Amritsar o numesc Hamandir Sahib (în traducerea Templului lui Dumnezeu).

Templul de aur combină cu adevărat frumusețea arhitecturii și atmosfera sacră.

Acest important altar al Sikhului atrage mai mulți pelerini și turiști decât chiar celebrul Taj Mahal.

La templul de aur al Sikhilor din Amritsar (Punjab), un sfat de la arkhip251166

Era încă devreme și templul a apărut în fața mea într-o ceață mică - era de aproximativ 14 grade, dar căile de mochetă erau așezate pe marmură, așa că nu era rece să meargă desculț.

Istoria Amritasara în secolul 20 de mai multe ori umbrit de evenimentele sângeroase, așa cum voi explica în următorul raport, dar acum, observ doar că în 1984 Sikh fundamentalistă Dzharnayl Singh și adepții săi au ocupat Templul de Aur, în cadrul luptei pentru un stat Sikh independent - Khalistan. În același an, premierul indian Indira Gandhi a autorizat o acțiune militară pentru a distruge separatiștii în Templul de Aur. armata indiană a atacat militantii din Templul de Aur, omorând toți militanții în templu, împreună cu mulți civili, care au fost luați ostatici, și Templul de Aur a suferit leziuni grave, cum sunt tancurile utilizate și vehicule blindate.

Toate acestea au cauzat creșterea terorismului Sikh, mulți militari sikh au părăsit armata și au returnat premiile primite de la Guvernul Indiei.

Sikhii au abandonat fondurile guvernului și au restaurat totul, însă incidentul nu a fost uitat până acum.

Mâncarea este distribuită în sălile de luat masa (ilustrate mai jos) fără mobilier - vizitatorii stau pe podea. Alimente vegetariene - supă de frișcă și orez. Sincer nu am încercat să încerc, înfățișarea ei, cumva nu eram inspirat, în plus, tocmai m-am obișnuit cu India și mi-a fost frică de otrăvire. Se hrănesc 24 de ore pe zi. Primul guru Sikh Nanak a pus bazele bucătăriei publice, obiectivul pe care, a spus el, este acela de a face pe toți oamenii egali.

La templul de aur al Sikhilor din Amritsar (Punjab), un sfat de la arkhip251166

După ce îmbrăcăm întregul templu din jurul perimetrului, m-am întors din nou la intrarea prin care am intrat, dar acum stăteam în linie pentru a intra în Templul de Aur