Karelia munte de șarpe, altar kurkiyoki și stânci de Hiitola

În ultimele luni, tema studiilor noastre de istorie locală sa mutat treptat de la un conac militar la unul natural-etnic. Aceasta este concluzia pe care am făcut-o, trecând prin lista posturilor scrise recent. Acest lucru nu este bun sau rău. Aceasta înseamnă că tocmai am schimbat ușor formatul. Și asta nu înseamnă că nu veți mai vedea instalații militare aici. Deloc. În trezoreria atracțiilor turistice există, de asemenea, cutii de cușcă, forturi și, bineînțeles, conace de vremuri regale. Deci, dragi iubitori de fortificație, aveți răbdare, totul va fi. Așadar, astăzi vom merge din nou la marginea lacurilor și a pietrelor, până la marginea pădurilor înalte și a peisajelor uluitoare. Mergem spre Karelia!

Dimineața devreme a zilei libere. E întuneric. Pe drumuri, aproape nimeni. Întreținerea publică nesupravegheată nu se ia în considerare. Adunarea latenta va forta si va pierde fara speranta in lupta impotriva reflexelor care stralucesc, conducem la punctul X convenit in parcare.

Întâlnindu-l pe Natasha cu Darom, înțelegem că nu suntem singuri. Îi place. După câteva minute, Dima se apropie și aceiași pasageri "veseli" ieșesc din mașină. Oh, dimineața după vacanță, cât de nemiloasă ești! Totul în colecție.

Facem o fotografie tradițională înainte de a începe la bradul splendid de Anul Nou și am pus în fața optimismului optimist.

După zăpadă de ieri, pista este foarte imprevizibilă. În unele locuri se observă asfalt uscat, iar în locurile în care sunt vizibile biciuri de zăpadă și zone de gheață. Încercăm să conducem cât mai exact posibil și exact, ceea ce, firește, afectează viteza.

- Băieți, am nevoie urgent de realimentare! Este foarte necesar să beți cafea. Ochii se lipesc! - Vocea lui Dima se aude în radio.

- Da, nu aș refuza nici să beau cafea, - răspund eu, perfect conștient de starea colegului meu.

Trecem la prima benzinărie de rețea și cumpărăm o băutură revigorantă. După ceva timp, cu toții ajungem în sfârșit la viață și, împreună cu asta, vine și realizarea că - asta este! O altă aventură începe!

Ca întotdeauna, cu glume și vorbesc la radio, ajungem la semnul dintre regiunea Leningrad și Republica Karelia.

"Oamenii sunt deja destul de ușori". Fii fotografiat la graniță? - Îl întreb pe băieți.

- Da, da! Să ne oprim! - preia ideea lui Dima.

Am scris deja cumva că a fost o bună tradiție pentru noi să facem poze aici, de când am plecat la Votovara. De atunci, compoziția participanților sa schimbat de mai multe ori, dar încercăm să fim corecți cu acest cuvânt. De fiecare dată când trecem sub semnul - este necesară o oprire.

După ce ați făcut o fotografie pe autostrada acoperită cu zăpadă, vom continua traseul. În spatele umerilor se află aproape 200 km, iar la primul punct nu mai rămâne nimic. După câteva minute, ar trebui să fie la locul lor. Deschidem autotravelul de astăzi, am decis să vizităm roca Kareliană de 20 de metri.

Stâncă de 20 de metri lângă satul Khyitol

(GPS: 61.2222, 29.80026)

De fapt, am venit aici pentru această specie.

3. Stâncă de 20 de metri și Dzhimnik de doi metri

Parchează autovehiculele din punct de vedere (GPS: 61.22176, 29.80104) și începem "alpinismul" sau mai degrabă "alpinismul" pe pietrele împrăștiate cu zăpadă.

4. Vederea stâncii din parcare. Mergem acolo

Se pare că descrierea zonei din rețea nu este înșelată. Este foarte cool aici. Acolo, jos, sunt mașinile noastre. Și într-unul dintre ei Dima doarme, refuză să meargă)

În sezonul cald, specia ar trebui să fie chiar mai impresionantă. Dar chiar și acum este foarte bună aici.

Ne-am uitat la stâncă, cartierul a fost apreciat. E timpul să mergem în jos. Da, urcând peste rădăcinile înghețate ale copacilor și ale pietrelor alunecoase era cu siguranță mai ușor să coborâți)

Am aranjat o mică gustare chiar la poalele stâncii, mergem mai departe. Navigatorul sugerează că următorul punct al traseului ar trebui să fie locul puterii lui Alkho cu celebra sa labirintă magică.

Locul de putere Alkho și labirinturi de piatră

(GPS: 61,29782, 29,83818)

7. Labirintul de piatră

Spirala labirintului este pe panta unui deal mic. Datorită pantei, trecerea lui, mai ales în timpul iernii, ne obligă să depășim anumite legi ale fizicii și gravitației.

Unii dintre participanții la călătoria noastră au decis să încerce locul de putere pe ei înșiși și au mers de-a lungul spirală de piatră, în timp ce ceilalți au continuat să urce pe pantă.

În partea de sus a dealului este altarul zeului slave Rod. Noi ajungem la el.

9. Vederea labirintului de pe deal

Altar al Dumnezeului de fel

(GPS: 61.2986, 29.83674)

Pe ambele maluri ale Rodului există încă două figuri de zeități.

Și în dreapta idolilor am găsit un deal de piatră cu pietre de vindecare.

Imediat după el, ramurile copacilor sunt decorate cu panglici colorate.

Înainte de a merge în jos, fac o fotografie a vederii generale a templului.

18. Vedere din panta

Ne întoarcem la mașini și continuăm traseul. Următorul punct este ruinele bisericii luterane din Parohia Yakkim din Lahdenpohja.

Biserica luterană a parohiei Yakkim

(GPS: 61.52353, 30.18477)

Parchează lângă intrarea în biserică și mergem spre o inspecție.

19. Cercul Parohiei Yakkim

Dimensiunile kirks sunt impresionante. Înăuntru, pare chiar mai mult decât afară.

În ceea ce privește el este o cruce echilateral.

În mod surprinzător, după atâția ani, pereții sunt în stare foarte bună. Unele locuri au încă tencuială.

22. Turnul Dome

Mergem în jurul cercului într-un cerc și facem câteva fotografii.

Lângă intrarea din spate se află un monument natural - un vechi pin.

Sub ea este o placă de marmură.

25. Inscripția de pe placă citește: "Monumentul naturii. Pinul obișnuit. Aici, în volumul Yakkimovskoy, în 1837 Elias Lönnrot a adunat cântece populare pentru cartea "Kantetletar".

Lângă intrarea din stânga de pe marginea drumului, foarte multe cruci au fost instalate soldaților finlandezi morți.

26. Cruci memorabile

Continuăm călătoria vizitând un alt monument natural, situat aici, în Lahdenpohja - parcul rock "Snake Mountain".

Rock Park "Snake Mountain"

(GPS: 61.48005, 30.21694)

Lăsând mașini pe teritoriul grădinăritului (iartă-ne pentru acest act), din nou, din anumite motive, lăsăm pe Dima în mașină și noi înșine mergem la munte.

Soarele apus de soare a jucat în mod ciudat trunchiuri de copaci, umplând atmosfera cu ceva misterios și fabulos.

Descrierea zonei nu a dezamăgit. Vederile de deasupra se deschid doar fantastice. Chiar și ochii tăi se epuizează, pentru că nu știi în ce direcție să privești în primul rând. Dar tot trebuie să tragi ceva! În general, fără cuvinte inutile arătați doar câteva cadre de acolo.

33. Stând pe marginea stâncii

Desigur, urcarea pe timp de iarnă pe pietre alunecoase nu este o plăcere pentru cei slabi. Dar, vedeți, merită!

34. Vedere asupra Lacurilor Skoda

Apropo, fără prejudiciu, cu toate acestea, nu a făcut (Gina, în felul ei obișnuit de a privi activ și zona anchetă, foarte prost el a alunecat pe o stâncă și tăiat grav genunchiul stâng. Rana a fost atât de adâncă încât numai vindecat după 2,5 săptămâni.

Dar să nu vorbim despre lucruri triste. După ce am petrecut apusul pe vârful muntelui Snake, ne întoarcem la mașini. Înaintea noastră trebuie să conducem alte 100 de kilometri de-a lungul drumului, să-i spunem ușor, nu cele serpentine kareliene cele mai simple și acoperite de zăpadă.

Pe această cunoaștere cu punctele de vedere de-a lungul drumului "Sortavala" pentru ziua de azi a trebuit să terminăm, în ciuda listei destul de impresionante planificate. O zi scurtă de lumină și temperaturi negative au făcut treaba. Prin urmare, ne îndreptăm direct spre casele pre-rezervate ale centrului de agrement "First Line", unde vom petrece următoarele trei zile și trei nopți.

P.S. Am decis să colectez informații despre hoteluri bune și, cel mai important, ieftine (!) În timpul călătoriilor. Nu toată lumea poate petrece noaptea în corturi în timpul repetițiilor rutelor noastre și cineva va veni cu siguranță la îndemână. Citește prima mea recenzie aici.

Apropo, dacă vrei să mergi pe pistă, dă-mi voie să știu. Organizăm o mică reducere pentru prieteni de la prieteni 😉

Harta obiectelor vizitate

Descărcați punctele într-un fișier aici

Descărcați cartea de drum (foaia de parcurs) aici

Puteți vedea harta sumară a tuturor obiectelor vizitate aici.

• Karelia munte de șarpe, altar kurkiyoki și stânci de Hiitola
    Lenivets: Manastirea Rapti, Turnurile Locnian (partea 1)
    Karelia: așezarea veche a Paaso și Ruskeala nocturnă (partea a 3-a)
    Karelia: cascada Peyukhinkoski, "9 mai" și biserica din Mursul (partea 2)
  • Karelia munte de șarpe, altar kurkiyoki și stânci de Hiitola
    Pentru o odihnă pe Ladonega (ziua 1)
    Piatra încrucișată, Lemnul diavolului și templul din Karelian
    Crimeea: Aluston, Plaiul Ai-Petri și Chufut-Kale (Partea 5)