Cum poate un protestant să devină ortodox

Ce poate face ca un protestant să devină creștin ortodox? La această întrebare nu se poate răspunde cu argumente din dogma bisericească sau din reflecții teoretice. Pentru a obține un răspuns la o astfel de întrebare, trebuie să mergeți pe calea personală spre credință. Experiența directă este cea mai bună dovadă a trecerii pe această cale. În același mod, putem spune că prin natura sa creștinismul nu este un fel de învățătură dogmatică formală, ci un fel de combinare cu Hristos, menținând o legătură vie cu El. Aș dori să vorbesc despre calea mea personală spre Ortodoxie, cum un protestant ordinar și familia lui au descoperit plinătatea lui Hristos în Biserica Ortodoxă Răsăriteană.

Trecutul meu creștin

Judecând după citirea literaturii, până la vârsta de optsprezece aveam deja cunoștințe serioase despre creștinism. Dar totul sa arătat la materialele studiate. Creștinismul era în mintea mea, dar nu în inimă. Nici nu știam că ar putea fi o problemă.

În sfârșit a venit ziua când m-am căsătorit.

Apoi a venit ziua când am realizat că vom avea un copil.

"Dragă, testul a arătat un rezultat pozitiv."

În acest timp sa născut fiul nostru ..

Calea de la Protestantism la Biserica Ortodoxa

Când am vizitat pentru prima oară noul templu, care făcea parte și dintr-o biserică protestantă autonomă, după ce mărturisirea sa simțit complet zdrobită. Îmi amintesc acest lucru în mod clar până în prezent. În seara zilei de duminică, culcată în pat, mi-am dat seama brusc că am fost asuprit de un sentiment teribil de neplăcut. Ca și cum sufletul meu se descompunea, ca și cum, dacă n-aș reacționa, aș fi transformat într-o mână de praf. Am ezitat să mă mărturisesc în fața soției mele. Apoi a făcut același lucru. Evident, Duhul lui Dumnezeu a fost cu noi. Amândoi vărsăm lacrimi peste păcatele noastre și, în același timp, am strigat cu bucurie umplerea sufletelor umane, după ce o mărturisire aducea un sentiment de eliberare.

Am continuat să fim membri ai acestei biserici timp de câteva luni, dar am început să ne dăm seama de nevoia de altceva. În ceva mai mult. În ceva mai sublim. În ceva mai măreț decât "Dumnezeu, care ne privește din cer". Mintea mea era în mod constant ocupată de întrebarea: cum pot să-l dau fără încetare pe Hristos înaintea mea, în fiecare zi, în fiecare moment al vieții mele? În practică, am vrut să înțeleg ce înseamnă, în esență, să trăiesc în Hristos?

Până în acel moment, nimic din casa noastră nu a spus că suntem credincioși. Oaspeții din casa noastră nu au putut înțelege acest lucru. Poate doar prin Biblie pe noptieră, poate ... Nu a existat nici o dovadă fizică că suntem creștini. predicatorii noștri a declarat deschis noi că materia fizică este ceva rău, dar ideea că au format în mintea noastră, dobândită dualistă. "Trupul și universul material sunt rele. Pământul nu este casa noastră. Numai spiritual - bun „(Conform Ortodoxiei, ființele umane sunt create pentru a trăi pe planeta Pământ și că Pământul - casa noastră, la sfârșitul timpului a dispozitivului din nou restaurată în întregime - prim.a.). Astfel, în cursul credinței noastre de predare cu siguranță , a dobândit o viziune deformată a lumii și chiar a făcut haz de - iartă-ne, Doamne, - peste tot creștinismul, care este tratat în raport cu lumea fizică. (Când mă uit în trecut, deja am înțeles de ce după ce a citit Platon am fost atât de ușor să accepte teoria formelor și de a dezvolta o vedere dualistă a lumii).

Dar acum nu este așa.

Am decis să fac două lucruri. Mai întâi, atârnă pe perete în camera de zi imaginea lui Hristos ca simbol vizibil al prezenței Sale. Dar nu am vrut să fie un fel de imagine șablon reprezentând în zahăr subliniază unele pastor impresionante în haine specifice, dar ceva care reflectă imaginea reală. Sa dovedit că imaginea la care mi-a împins ideea interioară coincide cu stilul imaginii iconografice. Și sa întâmplat într-un moment în care nu aveam nicio idee despre icoane. În al doilea rând, am decis să port o cruce pe gâtul meu. Aceste două lucruri m-au condus la următorul gând: deoarece creștinismul a existat de multă vreme, atunci cineva sa gândit deja la problemele care m-au torturat. Și m-am interesat cum au reușit să trăiască în Hristos vechii creștini.

Acest lucru ma făcut în mod inevitabil să mă familiarizez cu întreaga istorie a creștinismului, la care nu am îndrăznit niciodată să arăt curiozitate. Am fost uimit. De ce nu am citit vreodată povestea credinței mele? Deși am avut o părere despre mine ca o persoană luminată, m-am simțit complet profană când am aflat cât de mică am fost cunoștințele mele despre istoria creștină și despre părinții Bisericii. Înainte de aceasta am trăit cu idei naive că după moartea apostolilor a apărut haosul în Biserică, care sa încheiat numai odată cu apariția lui Luther. Dar acum am descoperit fapte care ma umplut cu uimire, îndrăzneală și iluminare spirituală. Fără îndoială, în mediile vechi ale bisericii au existat erezii și schisme, dar porturile iadului nu au reușit niciodată să depășească Biserica.

Nu exista nici o îndoială că, din punct de vedere istoric, au existat două opțiuni: Biserica Catolică sau Biserica Ortodoxă Răsăriteană. Și am început să dobândesc un set maxim de cunoștințe despre aceste Biserici. Biserica Ortodoxă Răsăriteană ma atrăgat mai mult din cauza echilibrului dintre minte și experiența care a existat în ea. În acest timp, un preot ortodox ma invitat împreună cu soția și fiul său la o cină prietenoasă. Părinții mei aveau o relație cordială cu el - tatăl meu sa întâlnit cu el în timpul unuia dintre călătoriile sale misionare. Undeva la sfârșitul cina mama sa adresat părintelui Gregory cu cuvintele: "Se pare că Ben dorește să vă întrebe ceva despre Biserica Ortodoxă". Sunt extrem de recunoscător pentru ei pentru ceea ce a spus ea, pentru că mi-a împins la discuția cu tatăl său Grigorie, care a continuat în viitor, cu întâlnirile noastre periodice și schimburi de e-mail-uri ...

De-a lungul timpului, datorită rugăciunii de zi cu zi și participarea la Sfânta Liturghie duminica (cu toate că în acest moment încă nu au competența de a lua Sfânta Euharistie), dogmele pe care le-am folosit pentru a mă permite ridicolului, au început să devină mai clar și ușor de înțeles. Și nu este explicații raționale m-au convins de adevărul lor, ci mai degrabă efectul experienței mele personale în ele (deși am neglijat în nici un fel și rațional). Este incontestabil faptul că harul lui Dumnezeu, am fost schimbat prin practicarea rugăciuni zilnice, participarea la Liturghie, un respect pentru icoane și post. O forță reală de viață tangibilă a început să se întoarcă la mine. Ulterior, am descoperit că am primit o vindecare spirituală, care, în conformitate cu mila lui Dumnezeu, încă o păstrez.

Am participat maxim la viața bisericii. Dar ne-am așteptat ceva mai mult de la noi. După părerea mea, nevoia de botez în credința ortodoxă a participat pe deplin la viața Bisericii. Am spus asta lui Malory și mi-am dat seama că mi-a împărtășit dorința.

Din ceea ce am citit, și din conversațiile care au dus, am ajuns la concluzia că femeile sunt de obicei mult mai greu decât bărbații să treacă de la Protestantism la Ortodoxie. Când cineva la întrebat pe Malory despre asta, ea a răspuns: "Da, la început am crezut că era doar perioada următoare de tranziție. Dar când a văzut că el citea rugăciunea, care participă la viața bisericii, depășirea accese de furie și nu se încadrează în gradul extrem de exaltare, apoi m-am gândit, și a realizat că, evident, în Ortodoxie există ceva special ". În plus, ea a remarcat faptul că a lăsat o impresie plăcută, care cultului ortodox nu se bazează pe utilizarea personală a retoricii verbale. Noțiuni de bază pentru a participa la liturghie în biserică, ne aflăm în afara timpului și să intre în Împărăția în rugăciune pentru a da datorită regelui. Prin participarea noastră la viața liturgică, Biserica ne îndrumă de-a lungul unei căi specifice. Trecerea acestui traseu include un set constant de rugăciuni zilnice, învățarea tradiția taluzului (în moarte) și a revenit la viață (reînviat) sufletul, respectarea două zile fără carne pe săptămână, Comisia a Sfintei Euharistii duminică ziua (a opta) și respectarea pozițiilor lungi în diferite perioade an, care reprezintă pregătirea prealabilă pentru vacanțe precum Crăciunul, Paștile etc.

Altă, care ne-a impresionat în mod deosebit în Ortodoxie

Sa dovedit că înainte de a ne angaja pe calea Ortodoxiei, ideile noastre despre creștinism și despre lume au fost destul de superficiale. În mod inconștient, am trăit ca un deist (Dumnezeu a creat omul și a plecat de pe lume). M-am uitat la Dumnezeu ca pe "Cel care este deasupra noastră", ci pe oameni, ca și pe cei "sub El". Părintele Stephen Freeman a analizat această înșelăciune despre creștinism în cartea sa "The All-Suffering" și la numit "un univers cu două etaje". Una dintre consecințele unei astfel de reprezentări (chiar și atunci când este inconștientă în natura ei) este izolarea lui Dumnezeu din lume (în sensul cel mai direct al cuvântului). Dacă ne apropiem de aceasta, vom rămâne cu "cei patru ziduri și predica". Realitatea arată totuși că întreaga lume se află în mâinile lui Dumnezeu și că prin lumea creată Dumnezeu încearcă să realizeze mântuirea noastră. Orice teorie teologică gravă a Întrupării ar trebui să confirme acest lucru.

Cultul ortodox se formează (după Învierea lui Hristos) pe baza faptului că, prin natura noastră, suntem atât ființe spirituale cât și fizice în același timp. Omul reprezintă atât corpul cât și sufletul, și nu doar unul sau altul. Prin urmare, în închinare este necesar să se ia în considerare acest lucru. În Biserica Ortodoxă folosim lumânări, icoane, tămâie. Stăm pământești și nași, ne cinstem lucrurile sacre prin sărutări. Noi botezăm copiii și le oferim ocazia de a primi Sfânta Euharistie, deoarece pentru mântuire nu este importantă cunoașterea rațională, ci comuniunea vie a lui Hristos. Toate acestea se bazează pe faptul că creștinismul este adevărul experienței, iar Evanghelia nu este doar un fel de mesaj eteric și rațional al adevărului. Totalitatea tuturor acestor dovezi a provocat schimbări radicale în gândirea noastră occidentală. Pentru noi, acești factori au stimulat decizia de a fi botezați în Ortodoxie.

În concluzie, vreau să spun ceva. Această descriere a istoriei noastre de tranziție de la protestantism la ortodoxie reflectă multe destine creștine similare. Suntem doar la începutul drumului. După botez, nu am devenit niște creștini perfecți. Dimpotrivă. După tratament, totul a devenit mult mai dificil. Dar vindecarea este posibilă, iar noi ne-am grăbit să vindecăm Hristosul.

Vreau să subliniez că eu nu pun un scop de a apăra în mod sistematic învățătura Bisericii Ortodoxe. Dar, în același timp, declar că, în sine, doctrina Bisericii în sine are un rol extrem de important, și că creștinismul nu este doar o abordare specifică rațională, dar, de asemenea, cu sârguință de lucru pentru a-și apăra roadele ucheniya.Ya lor să accepte și să sprijine credința în doctrina Ortodoxiei în întregime, precum și orice un fel de poziție specii în învățăturile altor religii considera abateri de la adevăr dezvăluit o Biserică. Acum cred că o dată, ca protestant, am râs și mi-e rușine că am făcut-o. Creștinismul trebuie să fie realitatea și modul tău de viață, și nu doar o chestiune de reflecție.

În concluzie, fac apel tuturor. rugați-vă lui Dumnezeu pentru mine, sclavul Său, că El va da mila și familia mea și ne va aminti în Împărăția Sa. În numele Tatălui și al Fiului și al Sfântului Duh, acum și în vecii vecilor și în vecii vecilor. Amin.