Konstantinovo, simțiți-vă, vechi ryazan

Personajul principal al weekendului trecut a fost frumosul Oka.

Am ajuns în Konstantinovo și, punând mașina, în primul rând urcat pe țărm, tras de un portret uriaș al lui Yesenin, pe marginea platoului.

De pe platforma de observare a fost deschisă o vedere uluitoare asupra râului Oka. Coasta deluroasă înaltă se înclină ușor spre râu. Dincolo de râu se întindea un spațiu imens. Înainte de sat, râul se întindea într-o buclă abruptă și, de-a lungul satului, curgea drept și sedentar.

În apropierea punții de observare - o casă cu trei etaje a proprietarului, Lydia Kashina, care a servit drept prototip al lui Anna Snegina. În fața casei este o grădină de trandafiri. În casă - un muzeu, destul de interesant.

Konstantinovo, simțiți-vă, vechi ryazan

Au trecut printr-o stradă rurală largă, au mers la școala unde Yesenin studiase odată. Apoi, la casa-muzeu, unde sa născut și și-a petrecut copilăria. A fost interesantă compararea situației în casele lui Yesenin și Kashina.

Biletele la muzee sunt vândute lângă casa lui Yesenin. Puteți cumpăra bilete individuale (50-100 ruble) sau un total de 250 de ruble. Casa lui Yesenin este desemnată drept "Homesteadul părinților lui Esenin". E amuzant. Ca și cum ar fi proprietari.

Spre casa Eseninsky - capela si biserica.

Am coborât la râu și am ajuns la dig. Mergem de-a lungul râului, scăldat. Ridicați malul, de-a lungul liniei stâncilor au fost văzute case.

Konstantinovo - un loc de o frumusețe uimitoare, iar aici merită să vină nu numai pentru dragostea lui Yesenin, ci și datorită acestor peisaje fascinante.

Foarte aproape de aici este satul Poshchupovo, iar în acesta - mănăstirea Sf. Ioan. De departe este vizibilă clopotnița.

Konstantinovo, simțiți-vă, vechi ryazan

Trecând prin Porțile sfinte, eram la poalele clopotniței. Imediat după aceasta se aflau vechile Porți Sfinte, cu fresce din secolul al XVII-lea. Un pic mai departe - cortul "Small" turn clopotniță.

În adâncurile mănăstirii, chiar sub nivelul general se află principala catedrală a mănăstirii Uspenski. Mai presus de toate, am fost impresionat de iconostas. Puțin, dar foarte lung, mi se părea de argint. Apoi am văzut că iconostasul era acoperit cu pietre. Toate pictogramele sunt încadrate cu dale de culoare albastru pal, roz pal și verde deschis.

Alături de Catedrala Adormirii există și alte porți. Venind dincolo de zidurile mănăstirii, am văzut pe malul localnicilor și am întrebat cum să ajungem la sursă. Am fost îndreptate spre pista. Traseul coborî până la râu, apoi urcă pe dealul următor.

Konstantinovo, simțiți-vă, vechi ryazan

Am traversat râul și am urcat pe deal. Manastirea arata foarte expresiv de aici.

În partea de sus a dealului se afla o cruce de lemn, puțin mai departe în umbra copacilor, se putea vedea un mormânt solitar.

Cealaltă parte a dealului era acoperită cu stejari garnizați. Natura poveste a imaginii a fost întărită de un călăreț care se grăbea în adâncurile pădurii de stejar pe un cal negru.

Konstantinovo, simțiți-vă, vechi ryazan

Am coborât la piciorul dealului. La pârtia de vârf, oamenii au recrutat apă în cutii de conserve. În apropiere - un templu mic. Baia era o capela de piatră albă, cu două ceapă și un cort mare între ele. În spatele casei este un mic iaz. Pe luncă era o cireadă de vaci grase.

Aproape de izvoare stăteau mese de lemn. În magazinul mănăstirii puteai cumpăra miere, lapte, quass, pâine. Oamenii au ieșit din casă de baie, și-au luat clătitele de magazin, ceaiul, infuzat cu ierburi. De asemenea, am băut niște ceai delicios, am cumpărat miere cu menta și lapte. Locul foarte plin de suflet.

Imediat în Poshchupovo există un feribot prin Oka, dar am întârziat pentru el. Ultimul zbor pe care îl face în jurul orei 8 seara, este programat pentru mulsul seara. Am ajuns la optsprezece și am găsit pe feribot numai pescarii locali. Oka-ul din acest loc este îngust. Shorele sunt joase, înverzite cu salcie.

Konstantinovo, simțiți-vă, vechi ryazan

Am avut un plan să mutăm Oka, pe drumul murdar, pentru a ajunge la Solotchi și să rămânem peste noapte pe malul râului Solotchi printre pini. Acum trei ani am dormit acolo și ne-a plăcut cu adevărat acest loc.

Localnicii ne-au sfătuit să mergem la Kuzminskoe (acesta este cel mai apropiat sat de la Konstantinovo). Ei au spus că există deja două feriboturi, unul militar, altul civil. Dar noi nu ne-am asumat riscuri și am trecut prin Ryazan, care în sâmbătă seara a fost umplute cu mașini. De ce oamenii în căldura de vară fierbinte nu stau în vase - este de neînțeles și chiar cumva de scandalos. Și, poate, aceștia sunt niște turiști așa de frenetici, ca și noi, să creeze o mișcare intensă aici?

Deci, într-un fel, deja în întuneric complet, am ajuns la Solotcha, și apoi am așteptat următoarea probleme. Se pare că intrările în pădurea de pini superba este acum blocat (de stingere a incendiilor). Penalitate pentru încălcarea - de la 500 de ruble la 20 de mii de ruble. (acesta este intervalul de pedeapsă). În general, am găsit calea de pădure, fără avertizarea teribilă a afișului, ne-am oprit la o compensare, a pus un cort noaptea și dimineața devreme a mers pe drum.

Până la ora 9 am ajuns în Spassk-Ryazan. Timp de o jumătate de oră au stat pe trecere prin Oka.

Konstantinovo, simțiți-vă, vechi ryazan

În cele din urmă, după ce au depășit podul de ponton, au urcat la malul înalt.

Scopul nostru este Vechiul Ryazan, un vechi sit al așezării antice care a părăsit orașul ruinat de Batu.

Ancientul Ryazan, o puternică și puternică capitală a principatului Ryazan, a fost primul oraș rus care sa aflat pe drumul lui Baty în iarna anului 1237. 5 zile a avut loc o bătălie inegală. În cele din urmă, orașul a căzut. "Și nu există nici un singur om rămas în viață în oraș ... Totul era culcat pe pământ gol, pe iarbă, iarba acoperită de zăpadă și gheața, era înghețată".

Au fost încercări de restabilire a orașului, dar într-un fel oamenii nu s-au întors acolo, s-au mutat în apropiere de Pereslav, care la sfârșitul secolului al XVIII-lea a fost redenumit Ryazan.

Pe marginea satului, în fața hărților din vechea așezare, a fost construită Biserica de Schimbare. Alături de ea sunt corturile bazei arheologice.

Am urcat pe dealul de deasupra bisericii și am găsit un pogost pe partea de sus. Dealul este foarte amenintator interzicându uitat copaci înalți abrupte Staraya Ryazan, care se fixează în Oka. Dincolo de râu s-au întins expansiuni fără margini cu numeroși bătrâni - ferestre albastre la marginea verde, în mijlocul stepei galbene. Copaci, câmpuri cu fân, copces.

Am intrat în fortăreață. Vechiul Ryazan este o bucată imensă de stepă, tăiată în unele locuri de râu și înconjurată de ziduri. În centrul așezării, printre ierburi, am găsit o bucată mică de asfalt - o parcare. Acolo am pus masina si ne-am dus sa umblam cu stepa.

Pe traseu a venit semnul de piatră albă, cu bancurile pe laturi. Monumentul este dedicat Sfântului. Cyril și Metodiu, iar aici la sfârșitul lunii mai, festivalul "ABC al Spiritului și al Libertății", dedicat Zilei scriiturii și culturii slave.

Konstantinovo, simțiți-vă, vechi ryazan

De-a lungul arborilor, admirand întinderi Okskaya (Oka aici, de altfel, o linie dreaptă, ca un canal) a ajuns la arcele roșu-cărămidă - o dată a existat un templu, ridicat pe temeliile Catedralei vechi Sf.

Pe marginea așezării antice - din nou mormântul cuiva. Lilac. O combinație capricioasă de copaci și râuri.

Un loc de piercing. Se pare că nu mai rămâne nimic aici, stepa goală și copacii. Dar după călătorie, toată lumea a recunoscut că impresia a rămas puternică.

Pe drum ne-am oprit la Ryazan, ne-am plimbat prin oraș. Am mers la muzeul de artă și la muzeul lui Ivan Pavlov. A intrat într-o cafenea și a plecat acasă.