Jurnal al viitorului căpitan avem dreptul de a conduce un iaht

Cu patru ani în urmă, înainte de nașterea fiicei mele, după o altă călătorie pe iaht, am hotărât să învăț yachting și să încep călătoria mea ca căpitan. Din păcate, în țara noastră la acel moment sa considerat că iahtul este ceva incredibil de costisitor și inaccesibil pentru media din Belarus, iar ofertele de școli de iahturi erau foarte slabe. Deși, de fapt, prețul de închiriere a unui iaht este uneori mult mai ieftin decât oprirea în hoteluri, dar cîte avantaje în ceea ce privește inspecția țării pe care o oferă!

După ce am studiat Internetul la acel moment, am decis că m-aș duce la vara în școala de iahturi din Turcia, dar sarcina mea mi-a amânat planurile timp de patru ani. Cu toate acestea, tot timpul am urmărit știri despre yachting.

Așa că, din întâmplare, am ajuns la lecția deschisă a "Școlii de iahturi Beneteau", care lucrează în colaborare cu Federația Sailing a Republicii Bashkortostan și școala de iahturi a lui Oleg Goncharenko. Acesta din urmă a recrutat doar primul grup și, cu această ocazie, a invitat proprietarul aceleiași școli din Rusia, Oleg, ca headliner.

Prietenul meu și cu mine am ascultat cu atenție cât de minunat este yachtingul (știam despre asta înainte de lecție) și despre faptul că oferă educație în școală. Aici, în acest moment, mă voi opri, deoarece este deosebit de importantă. La urma urmei, sarcina mea este să obțin drepturi care vor fi valabile nu numai în Marea de la Minsk, ci și în orice companie de charter din lume (așa-numitul navlositor fără bord) unde pot închiria un iaht.

Jurnal al viitorului căpitan avem dreptul de a conduce un iaht

Din nou, am studiat pe Internet, citiți toate opiniile posibile ale școlii ruse Goncharenko, ca și înainte, blog-uri pochityvaya privind obținerea yachtsman drepturi, și a fost șocat de modul în care „arunca“ școală elevii lor, precum și incompetența unor formatori. Toate acestea trebuiau evitate.

Am hotărât ferm să începem și să finalizăm acest proces prin toate mijloacele.

Înainte de 36 de ore de teorie (de altfel, unele școală de navigație din darul meu de căutare, și 4 și 10 ore de teorie, că am fost foarte jenat din cauza neînțelegere modul în care o astfel de perioadă scurtă de timp pentru a afla tot materialul), 7 zile de practica la Marea Minsk 7 zile de practică în Muntenegru pentru a obține drepturi complete. Costul programului - 1 500 de euro (fără excursie în Muntenegru și în continuare sub forma cheltuielilor alimentare și de asigurare).

Deci, încep povestea mea despre obținerea drepturilor râvnite pe paginile LADY.TUT.BY. În timp ce nu știu cât de greu este și de ce trebuie să trec printr-adevăr. Singurul lucru pe care sunt sigur că este în dragoste reciprocă cu marea și cu bărcile. Și faptul că există nopți mai frumoase într-un golf îndepărtat, înconjurat de munți, de mare și de stele strălucitoare, nu este nimic!

Acestea sunt momentele pe care îmi amintesc când am întrebat "ce moment a fost cel mai frumos din viața ta". Dar acum vreau ca, la momentele astea pe barca mea, să nu existe un străin inutil în rolul căpitanului.

Lecția 1.

În grupul nostru au fost 8 persoane, dintre care 4 sunt bine cunoscuți cu odihnă pe iaht, 2 au înotat în vapoare cu vâsle, unul nu a înotat deloc nimic, iar al optulea se va alătura o săptămână. Profesorul nostru, Serghei Boldin, a venit din Rusia pe durata studiilor și va rămâne în capitala Belarusului pentru o lună întreagă.

Am fost foarte jenat că lecția va dura 3 ore fără pauze. După multe opțiuni de studiu, pe care trebuia să le trec în viața mea, eram sigur că după 1,5 ore informația a încetat să mai fie absorbită. De fapt, sa dovedit că cele trei ore pe care le puteți sta destul de ușor dacă un profesor pasionat de subiectul său, acesta oferă într-un mod simplu, jucaus, având grijă să nu supraîncărcați studenților terminologia și citând ca exemplu de situații din viața reală.

Total pentru prima lecție:

1. a aflat ce este un iaht
  2. a stăpânit clasificarea iahturilor
  3. au trecut prin definițiile diferitelor părți ale iahtului
  4. a lucrat mai multe situații

De exemplu, pentru mine a fost o descoperire că un catamaran (nu catamaranul care conduce oamenii din apele din Minsk) plătește mai mulți bani pentru parcare decât un iaht cu un singur cui. Un iaht care este mai lung este mai scurt. Sa dovedit, de asemenea, că un iaht lung de navigație a fost mai rapid decât unul scurt.

De asemenea, pentru mine personal sa dovedit a fi un factor interesant, prin care oamenii determina ce fel de barca pentru a lua în cartă. De exemplu, dacă doresc să se bucure de o vacanță pe îndelete și vizita toate golfurile din apropiere, se simt vela de vânt, este în valoare de uita la iaht veliere motor. Pentru un astfel de iaht, 9 metri lungime, viteză disponibilă - aproximativ 18 km / h, dar viteza barca cu motor penalizare de până la 50 km / h în timp ce consumă 60 de litri de combustibil pe oră.

Dar iahturile cu motor au un avantaj incontestabil: se deplasează rapid de la punctul A la punctul B. Dar este imposibil să fii în arcul barcii și să vă bucurați de soare și valuri care înconjoară picioarele.

Jurnal al viitorului căpitan avem dreptul de a conduce un iaht

În ceea ce privește interiorul iahtului, am văzut deja toate acestea în realitate, dar nu cunosc definițiile și denumirile teoretice. De exemplu, o toaletă pe un iaht este numită latrină.

Serghei ne-a povestit o poveste interesantă și destul de instructivă, care arată că toate distanțele în lățime și în sus trebuie calculate înainte ca iahtul să meargă pe traseu.

Deci, un căpitan a mers pe un iaht. La un moment dat, cel mai înalt punct al catargului era deasupra liniei electrice, care trebuia să fie trecută. Căpitanul a ridicat scurt linia cu un mop și, logic, a fost lovit de un șoc electric. Povestea sa încheiat bine, însă dorința de a calcula înălțimea a apărut imediat.

Jurnal al viitorului căpitan avem dreptul de a conduce un iaht

Apoi am vorbit despre dimensiuni (din anumite motive în iahting, cuvântul "dimensiuni" a fost transformat în "dimensiuni") și a început să vorbească despre principalele caracteristici de navigabilitate.

Aceasta incheie prima lectie si, cu un sentiment de implinire, oboseala usoara, am continuat sa repetam materialul studiat si sa ne pregatim pentru urmatoarea lectie.

Lecția a doua

A doua lecție am început cu o scurtă trecere în revistă a materialului din prima lecție din formatul "întrebare-răspuns". Grupul a început să comunice mai mult unul cu celălalt, să zâmbească și să primească și mai multă plăcere din studiile lor.

Aproximativ 15 minute mai târziu am abordat din nou întrebări teoretice grave. A trebuit să ne cunoaștem caracteristicile de navigabilitate de bază. Ar fi venit o bună cunoaștere bună a programului de școală în fizică, dar, din păcate, nu era punctul meu forte.

Pentru mine, de exemplu, a fost o descoperire că un iaht cu un singur șanț cu un catarg și un falshkel este foarte dificil să se întoarcă. Am fost explicați de ce se întâmplă acest lucru, dar nu sunt pregătit să-l reproduc din nou în jurnalul meu, așa că arăt imaginea.

Dupa ultima pozitie din imagine, iahtul incepe sa se deplaseze in pozitia initiala (cea originala - cu catargul in sus, cu falshkil in jos).

Jurnal al viitorului căpitan avem dreptul de a conduce un iaht

Ce îmi place mai mult? Astăzi, a fost adăugat conceptul de "trapeze", ceea ce înseamnă "închiderea tuturor ferestrelor, eclozelor și" ușii "în salonul interior".

lector nostru Serghei a menționat că mulți marinari, care au un curs de formare de bază pentru iahturi, încercați cât mai des posibil pentru a folosi limbajul conceptual iaht, încercând să arate în cazul în care este necesar și nu au alfabetizare lor.

În aceeași lecție, a devenit foarte informativ pentru mine că, atunci când tastați o anumită viteză, un iaht nu poate dezvolta o mare viteză aparentă, chiar dacă este alimentat de un motor și mai puternic. Acest lucru se datorează formării valurilor care apare atunci când iahtul se mișcă sub el.

Explicarea în scris este dificilă, dar în desene se dovedește a fi destul de accesibilă.

Am dezasamblat noțiunea de drift și, în sfârșit, am realizat mai clar cum se construiește cursul iahtului și ce factori trebuie să fie luați în considerare

În timpul lecției, apropo, ni sa dat sfat foarte important: să nu deschidem niciodată gaura de deasupra tabelului pentru a exclude orice posibilitate de a cădea apă pe ea.

De asemenea, a fost interesant să analizăm pânzele. Este demn de remarcat faptul că în lumea modernă ponderea navelor cu arme de navigație directe este extrem de redusă și practic nu este produsă, oriunde sunt folosite pânzele laterale pe care le-am analizat în lecție. Dar nu pot să nu arăt decât ideea designerului de armament direct de navigație - un iaht deținut de finanțatoarea grecească Elena Ambrosiad în acest moment și cumpărat la o valoare reziduală de 60 de milioane de dolari. Pe iaht, totul se reduce la automatizare, ceea ce presupune prezența unui număr minim de persoane "stângi" care operează nava.

Jurnal al viitorului căpitan avem dreptul de a conduce un iaht

Ultimul subiect pe care l-am analizat în a doua lecție a fost "Interacțiunea vânturilor și a velelor". De când am luat lecții de windsurfing, principiul practic al interacțiunii mi-a fost dat mai ușor decât explicația ei teoretică prin unghiuri, vectori și proiecții de vectori.

Cred că practica va ajuta să înțelegi mai bine acest lucru, nu numai să înțelegi cum funcționează, ci și să te simți singur.

Pentru că personal pentru mine (vă reamintesc din nou, sunt slab în fizică) din imaginea de mai jos nu este ușor să înțelegeți și să înțelegeți imediat interacțiunea dintre vele și vânt. Dar, cel mai important, dacă se simt mai multe ori vizual și tactil, nu vor exista întrebări, iar programul de fizică uitat nu va provoca nici un fel de neplăcere!