Excursie excursie la "Zaporozhets"!

"Pentru nebunia celor curajoși cântăm slavă!" Nebunia de curajos - este înțelepciunea vieții, „Într-adevăr, nu ai numai curaj, dar, de asemenea, un pic de nebunie pentru a decide cu privire la o astfel de excursie extremă - trei dintre ei în“ „care mai mult de o treime din secolului, în astfel de locuri, care depășește orice jeep“ Zaporojeț,

Principalul organizator al călătoriilor extreme Alexander Elikov povestește despre acest lucru.

Excursie excursie la

De la stânga la dreapta: Elkin, Dubovoy, Lapshin. Și cum ar trebui să fie - flip flops pe șosete, nimic altceva! Și ceea ce în centru, puteți și fără șosete - are o pălărie de paie.

De la Omsk am lăsat singur și au călătorit 650 de kilometri fara probleme, a sosit în Tiumen, unde am fost de așteptare pentru prieteni dovedit expediții dificile - stejar Michael de la Novy Urengoy și Dmitri Lapshin din Nadym. În Tyumen Dmitri Kulik, astfel, care este Capul nu atât de mult timp cucerit Cheliuskin, am găsit „aplicator“ - tub pătrat 40 × 60 zona de sub troliul, instalat și conectat troliu și încălțate „noroi“ de cauciuc de LUAZ puntea din spate. Cauciucul are aceeași dimensiune ca Zaporozhye, dar are un protector foarte drăguț. a plecat rapid saci de dormit, corturi, canistre, hrana si sa mutat pentru aproape un traseu de o mie de kilometri: Tyumen - Irbit - Nijni Tagil - Serov - Ivdel - miezul nopții.

De la miezul nopții, ultimele centre ale civilizației pe drumul spre trecere Dyatlov, a făcut apeluri de referință la rude și sa mutat de-a lungul stancoasa de dumping în munți. Și în primul bord prin râul Vizhay, săpat o pietriș, un pic așezat exact în mijloc. Cu toate acestea, pe lagărele lor în timp - nu am săpa tipi doar împins, iar după câteva secunde, masina a fost pe de altă parte. A devenit clar că fără scăderea presiunii în roțile din spate, râurile nu merg la noi. Și a avut în spatele lui experiența de a folosi pneuri de joasă presiune zaderevenevshih spune sovietic, care ar trebui să reducă de fiecare dată, chiar înainte de complot complex și apoi pompat direct cauciucurile au plecat crăpate și a început să mestece pe camera foto.

Excursie excursie la

Cel de-al doilea fluviu pe drum ne-a prezentat câteva surprize. În primul rând, a devenit clar că râul, unde este mișcat de toată lumea, nu putem să ne mișcăm. Prea adânc și puternic. În al doilea rând, când mergeam de-a lungul coastei pentru a căuta pisici, atunci Dima Lapshin venind în fața lui, a venit peste un urs stând lângă apă. În al treilea rând, după ce am găsit mai mult de trei sute de metri în amonte de pasajul mai mult sau mai puțin potrivit și am încercat să ajungem prin râpă, am realizat brusc că troliul nu mai funcționa. Da, așa! Noul troliu "Stokrat" de la prima încărcătură a încetat să mai lucreze pentru căutarea - în interiorul unui ceva scrâșnit scrâșnit și reductor clinic. Iar dacă norocul ar fi avut-o, în scule nu exista un hexagon necesar. Și asta este sub o ploaie nesfârșită și o creștere a nivelului apei în râurile montane. Și aici a venit noaptea ...

Mă așez să dorm cu gânduri grele. M-am trezit de la conversațiile băieților. Anume, pentru că aveau să meargă să caute un urs. În timp ce mi-am rupt ochii, au dispărut în spatele tufișurilor în direcția locului unde a fost observat ieri piciorul de picior. Observ că am avut meciuri de arme, două cuțite și doi falshfeyers. Și apoi, într-un fel, mi-am stricat instantaneu nebunia și totul a căzut. Vinciul lucrează la răsucire? Funcționează! Deci, acum învârtim cablul, vom face aspectul de răsuflare! Șanțul de ieri, în cazul în care am suferit cu un troliu rupt, a alunecat în câteva minute. Și am început să bobinăm, băltoase, din nou brute, din nou bălți.
Barierele de apă de pe râul Vizhay și până la baza Iliichului sunt doar o cantitate nesfârșită. Apa din cabină era în mod constant sub cele mai multe locuri. Dar fiecare dintre noi a avut o cutie de tocană și ne-am adaptat rapid pentru a le acționa cu abilitate și am simțit că pompa de apă din salon este mai rapidă decât o pompă bună de santină.

Excursie excursie la

Stuck la ieșirea din râul Ushma

Deci, cu glume și rime, undeva pe capota scufundări în apă, în cazul în care o înfășurare între copaci și obstacole de apă care înconjoară în urma ATV-uri, am alunecat de bază și a făcut Ilici la colibă ​​în pădure de cedru. Timpul a fost după-amiază, dar având în vedere faptul că de ploaie fără sfârșit și constantă inundă cabina am stat doar plafon uscat „Zaporojeț“, sa decis să se ridice la poludnevku să se usuce haine și saci de dormit.

L-am văzut doar pe un urs. Se pare că râd de la sine, dar nu vei scoate pe nimeni de la mașină.

Excursie excursie la

În dimineața aproape imediat după colibă, ei se odihniseră într-o turbă, pe care am fost așa de frică înainte de a pleca. Ne-am uitat în jur. Hmm, deci e în regulă. Am ales o traiectorie, am tăiat busteni dintr-un șanț, undeva, dimpotrivă, au pus-o înăuntru și ne-au ajuns aproape până la capăt. Un escroc - și suntem pe teren solid. Asta e tot mlaștina. Apoi a început să urce la gama Charkanur. Problema este că diferența cea mai importantă și cea mai importantă dintre "Zaporozhye" și SUV-ul cu drepturi depline nu este formula roții, ci absența unei unelte mai mici. Și dacă, prin murdărie, șanțuri și forturi, această mașină a fost surprinzător de bine călătorită, apoi pe o creștere abruptă cu pietre mari, supraîncărcarea "Zaporozhye" pur și simplu nu sa putut mișca.

A fost necesar să obțineți viteze mari ale motorului, apoi eliberați ambreiajul și, după ce vă mișcați, apăsați pedala de accelerație, că există forțe. Dar repede pentru a merge din cauza rădăcinilor, lipirea de busteni și pietre acolo este imposibil, prin urmare, a fost necesar să se elibereze în mod constant o pedală de gaz, mașina a încetat brusc să se tragă și a crescut. De la astfel de salturi de mare viteză pe pietre, o toba de eșapament a fost ruptă. Pădurea a fost foarte rapid umplută de mirosul de ambreiaj ars și de vuiet, și mai aproape de sfârșitul urcării, ambreiajul a început să se rostogolească mai puternic și mai puternic până când a încetat să mai dea semne de viață. Și acum ne uităm deja la o platformă pe o pantă abruptă pentru a înlocui ambreiajul. Și pentru a face acest lucru, trebuie să scoateți complet motorul din mașină, împreună cu cutia, care în colecție cântărește aproape 200 de kilograme. Am decis să facem un trepied de bușteni și prin bloc pentru a scoate motorul cu mâinile noastre.

A doua zi, cu un nou ambreiaj, mașina a devenit mult mai interesantă, iar urcarea abruptă sa terminat. Adevărat, chiar și cu benzina donată la noi într-un fel săgeata alarmant de rapid a nivelului de combustibil a ajuns la marcajul zero. Adevărul este că, pe lângă faptul că a trebuit să îmbogățim maxim amestecul din carburator, a existat și o întorsătură în trambler și nu a putut fi stabilit un spațiu între contacte. Și astfel, cu acest buchet, motorul a început să înghită pur și simplu benzină, arzând cu voce tare la perehazovkah.

Excursie excursie la

Apoi, pe drumul de ieșire de la punctul de control, o unitate a zburat până la moment în roată, dar nu avea importanță, l-au dezmembrat - au adunat-o și mai departe. Apoi transmisia a dispărut, sa dovedit că fixarea frontală a cutiei a izbucnit. Dar am avut un fir bun, pe care l-am folosit.

Și din nou am plecat. Am eliminat jurnalele de pe șosea, am tăiat rădăcinile și am căutat ocoluri. Pădurea de mesteacan a început deja, primele rămășițe de piatră sunt văzute prin copaci. De câteva ori se așezară într-o rută de pământ, așa că trebuiau să tragă pe un troliu. Vom ieși, puțin mai mult ... Și dintr-o dată mașina, având o parte în groapă și sprijinindu-se puternic pe partea stângă, se oprește brusc. Spin un starter - nu începe. Încerc să încep din nou și să înțeleg că bateria este foarte rea pentru noi - troliul și generatorul slab au făcut treaba. Deschideți capota - filtrul este gol. Am rămas fără benzină. Mai exact, toate au trecut pe partea stângă, iar admisia de combustibil a luat aer. Se distrează.

Suntem fără baterie și fără benzină suntem la trei sau patru kilometri de trecerea Djatlov, nu există nimeni și săptămâna viitoare este puțin probabil să fie și chiar începe să toarne zăpadă umedă pentru fericirea completă. Nimic mai interesant nu vine în minte decât să meargă la monument, este doar o aruncătură de băț de noi. Haideți. Am ieșit în spațiu deschis și a existat o astfel de viscolă care, fără a ajunge la locul celor cinci sute de metri, își spunea: "Ah, haideți. Să mergem acasă. Ei s-au întors la Zaporozhye, au găsit o sticlă de plastic goală, au turnat gaz în ea și au alimentat linia de combustibil din sticlă. Masina a fost condusă cu o baterie mică - încărcarea pentru gadgeturi. Apoi au ales o platformă egală, au mers acolo "Zaporozhye" și au început să echipeze tabăra.
Iar când a fost curățat puțin, sa dus din nou la trecere. Cel mai interesant lucru ne aștepta după întoarcerea noastră. Sa dovedit că pentru absența noastră, un urs cu un pui de urs a venit să ne viziteze, cel puțin nu am atins nimic.
Ar trebui să încercăm să ne întoarcem, dar lucrul - cu troliul baterie descărcată nu vrea să tragă chiar și prin blocul, și înaintea unei ambuscade majore, fără de care nu vom trece printr-un troliu, iar benzina in rezervor noastre de litri 5-7 doar cât de departe se va pleca. Cel mai amuzant lucru este că mâncarea, chiar și ținând seama de ceea ce ne-a dat Permyaks, a început să se sfârșească. Trei frunte uriașe de la leneș timp de două zile au mâncat aproape toate aprovizionările lor. Și după debutul este al doilea într-un rând de amurg, în locul nostru locuință din pădure dintr-o dată am iluminate cu lumină. Da, chiar și unul bun, LED. Mașina! Doi tipi de la Ekaterinburg, în noul „Toyota Hilux“ a decis în week-end pentru a obține laminate Dyatlov Pass. După cum sa dovedit, au plecat pentru o noapte pe hard și pentru un număr foarte mare de rebel secțiunea Jeepers Ivdel - Dyatlov Pass - Ivdel. În blugi, pantofi, cu muzică. Asta înseamnă experiența și încrederea în mașină și punctele sale forte.
Și acum tipii ăștia ajung de la corpul fără fund al unui generator de benzină, un încărcător, o cutie de benzină, cutii cu mâncare. A fost ceva! Ca și cum li s-ar fi trimis special! Glatsky Artem, vă mulțumesc foarte mult! Nu ne-ai ajutat, ne-ai salvat!

Excursie excursie la

Și dimineață eram deja plini de bucurie și cu voce tare, cu rămășițele zgomotului și ne grăbim acasă. Și din nou benzina a început să se evapore în fața ochilor noștri. Nu este consum, este un fel de gaură în rezervor, naibii! Și din nou un miracol. Imediat ce am dat seama că benzina se scurge, spre noi, UAZ pleacă la comandă. Maxim din Perm, în absență am fost familiarizat cu el pe Internet. Fără nici o ezitare, încep să ne alimenteze cu rezervele de benzină. Chiar a trebuit să le opresc, altfel ne-ar fi turnat totul, dar ei trebuie să se întoarcă acasă. Asta este ceea ce sunt adevărații jeleri din Ural - erau gata să dea ultimul acestor cerșetori pe "Zaporozhets". Și din nou, ne grăbim spre partea casei. Rămâne doar să coborâm din Gama Charkanur și apoi, în general, un drum bun. Și apoi o lovitură. O lovitură bună în roata din spate. Mașina a aruncat piatra, iar pârghia sa îndoit de impact. Aplecat atât de tare încât roata a devenit o casă, se odihnea în spatele rack-ului și o înclina critic.

Privit - locul de a face nimic nu va funcționa, din păcate. Vom încerca să mergem pe cei vicioși. Dar miracolul nu sa întâmplat și arborele a izbucnit în jumătate. Totul a sosit. Nu aveam astfel de piese de schimb. Fără să se gândească mult timp, au scos mașina de pe șosea cu un troliu, au pus-o pe pumni, au dezasamblat-o și au descoperit ce piese de schimb aveam nevoie. Și, după ce au scris o notă că au plecat pentru piesele de schimb, s-au dus acasă pe jos.

Avem nevoie cel puțin să ajungem la râul Auspiya, pe malul căruia camioanele care transportă și înapoiază turiștii se întorc înapoi înapoi. În total s-au dovedit aproximativ 25 de kilometri și timp de prânz în curte. A trebuit să ne grăbim pentru ca noaptea să nu ne poată ajunge pe drum. Și am trecut așa destul de repede și am trecut fără prea mult efort. Mi sa părut că mersul aici este mult mai ușor și mai rapid. Și asta, în ciuda faptului că nu ne-am pregătit special pentru excursii și am mers până la cizme de cauciuc și unul dintre noi a făcut-o în mlaștini.
Apropiind bivuacul de pe țărmul Auspii, am mirosit fumul. A însemnat un singur lucru - există un grup de peshici, care așteaptă transportul pe drum. Exact așa sa întâmplat - Uralul de la Ivdel urma să ajungă în spatele lor. Nu exista limită pentru bucuria noastră. La urma urmei, următorul grup poate fi aici într-o săptămână sau chiar mai mult, iar la Ivdel de aici chiar mai mult de o sută de kilometri. "Ural" a venit, ne-a cerut 10 000 de ruble și, timp de 7 ore, ne-a "urcat" dimineața spre satul Polunochnoe. Acolo am urcat la o veche companie locală care ne-a adus la stația de autobuz din Ivdel. Datorită faptului că unul dintre noi ne-a pierdut pașaportul, drumul spre stație ne-a fost comandat. Deci, vom ajunge la casă cu autobuzul! Am urcat în autobuz, iar seara am fost în Ekaterinburg, unde ne aștepta deja Aleksey Makarov ("Makar").
După ce ne-a spălat de funingine, ne-a dus la stația de autobuz, de unde am plecat în direcția Tyumen noaptea. De când am întârziat la muncă, nu m-am putut întoarce la "Zaporozhye", dar Dima Kulik, de îndată ce a aflat că trebuia să plec, imediat a aruncat totul jos și a început să se pregătească pentru călătorie. Și în timp ce ajungeam la Tyumen, a găsit deja toate piesele de schimb și mașina, pe care apoi au condus la trecerea lui Djatlov. Băieții au trebuit să fixeze "Zaporozhian" timp de trei zile, să meargă la trecere pe jos și să se întoarcă înapoi la Tyumen. Cu toate acestea, din păcate, nu am participat la această poveste, care, potrivit povestirilor, nu a fost mai puțin fascinantă.