Motovun, cuceri orașul-cetate

În dimineața, dormim, scăldăm, făceam plajă. În cele din urmă, ne aflăm pe plaja noastră la vârf. Toate zilele anterioare am înotat dimineața devreme și am plecat imediat într-o mașină închiriată spre diverse atracții.

Dar, mai târziu, ne-am confruntat cu faptul că oamenii de pe plajă - întunericul. Pentru a intra în apă pe o mică plajă cu pietriș, este necesar să grăbiți copiii în cercuri gonflabile care se bucură de viață în apă puțin adâncă.

Numeroase alge plutesc în apă. De unde sunt? Din sub mine iese un adolescent într-o "perucă" de alge marine, iar pe urechi atârnă un fel de iarbă de mare. Amuzant, desigur, dar nu foarte frumos să înoate în el.

Cu toate acestea, ne amintim că astăzi este ultima zi de închiriere a unei mașini. așa că trebuie să mergem în altă parte, dar nu departe.

La ora 12.50 plecăm spre orașul Motovun (Motovun). De la Poreč până la ea este doar 37 km.

Motovun, cuceri orașul-cetate

Mergem pe îndelete, admirăm peisajul înconjurător. Curând pe dealul din fața noastră este un oraș foarte frumos. Acesta este Motovun. Acum arata foarte frumos, si initial (in secolul al XII-lea) a fost construit ca un oras de cetate.

Motovun este situat pe un deal la o altitudine de 227 de metri deasupra nivelului mării.

Aproape de intrarea în oraș suntem opriți de băieții din parcare și spun că trebuie să plătim 15 kuna, astfel încât să putem părăsi mașina. Pe lângă oraș, va fi necesar să treacă numai 2 km.

Explicăm că nu vrem să mergem. Suntem convinși că, în partea de sus, toată parcarea este plătită, dar trebuie să plătiți bani aici. Încă aș susține, dar Julia numără banii necesari. Ne dau un cupon. Urcăm serpentina. Aș vrea să ne vedem, cum să urcăm pe acest munte pe jos în soarele aprins.

Aproape de turnul spre centrul orașului, într-adevăr, există o parcare (de-a lungul drumului). Plecăm de la mașină, mergem la plimbare. Urcăm din nou drumul pietruită. Ceva în ultimele zile de multe ori ne urcăm pe munte ... 😀

E cald. Ei bine, cel puțin oamenii aproape nimeni. Se pare că excursiile sunt purtate aici într-un alt moment. Încet ajungem la turn și la zidul fortificației din secolele XII-XIII.

Motovun, cuceri orașul-cetate

Pe pereții vechi de piatră se încadrează razele soarelui cald sudic. Și acest lucru se întâmplă de mai multe secole. Cumva profund pătrunde într-o astfel de poveste.

Mergem în jurul fortăreței de-a lungul perimetrului zidului cetății. Vederile de aici, desigur, sunt uimitoare!

Sub noi, există acoperișuri de case din lemn.

Motovun, cuceri orașul-cetate

Și apoi există câmpuri, pajiști, păduri. Motovun este un loc uimitor de curat din punct de vedere ecologic. Nu există fabrici sau fabrici aici.

Locuitorii se ocupă de agricultură, agricultură și vinificație. Și aici cresc ciupercile. Acestea sunt cele mai faimoase și foarte scumpe trufe.

Pe drumul din spate decidem cu privire la degustare. Principala caracteristică a acestui oraș este că trufele cresc în cantități uriașe în pădurile înconjurătoare (chiar și excursii speciale sunt efectuate cu câini pentru aceste ciuperci). Prin urmare, nu este surprinzător faptul că aproape fiecare magazin pe care îl oferă este degustare.

Oriunde sunt foarte diferite: alb-negru, sunt întregi și amestecați cu alte ciuperci sau măsline (mai puțin valoroase). În general - pentru fiecare gust. Noi încercăm totul, este delicios.

De asemenea, la fiecare pas oferiți diferite vinuri, nucșori, tincturi. Prețurile sunt foarte mari (toate destinate pentru numeroase grupuri turistice). Nu îndrăznim să cumpărăm nimic.

Singurul lucru care ne atrage atentia este perele locali. Probabil, aceasta este prima recoltă reală croată, pe care am încercat-o. Gustul lor a fost doar fabulos! Sau mai degrabă, obișnuită ... o adevărată pere. 🙂

14.50 părăsim Motovun. Din fericire, nimeni nu are nevoie de mai mulți bani pentru parcare. Acum ne îndreptăm spre satul Nova Vas, unde ar trebui să existe o altă atracție turistică din Istria: Pestera Baredine.