Mișcarea noastră din China (partea 1) este viața

- Ne-am întâlnit cu soțul meu la Vitebsk, unde am studiat. Totul a început ca toți - cu prietenie și simpatie. Apoi am început să petrecem împreună tot timpul liber și, curând, am început să trăim împreună. Și acum mai mult de un an, s-au căsătorit. Și vara aceasta au vizitat patria soțului ei.

Cu socrul meu și soacra mea înainte de a veni în China, am fost deja familiarizat cu Internetul. Când am ajuns, m-au întâlnit foarte călduros - am găsit imediat un limbaj comun. Și asta, în ciuda faptului că aproape nu vorbesc chineză. E la un nivel elementar. Am reușit să obțin astfel de cunoștințe timp de 4 luni de cursuri de limbi străine în Vitebsk. Ca și în alte părți, am fost învățați chinezii comuni - Putonghua. Sosind în China (orașul Puyang), am fost surprins să aflu că nu am înțeles nimic ce am auzit. Mai târziu am aflat că și locuitorii din orașele învecinate se înțeleg cu dificultate.

Nu am intrat în detaliile dialectului locuitorilor din Puyang, iar soțul meu a devenit un interpret pentru mine. O saptamana mai tarziu, am cunoscut deja anumite fraze in acest dialect, insa inca m-am dus peste tot impreuna cu sotul meu si am vorbit cu el in limba rusa.

Mișcarea noastră din China (partea 1) este viața

Cea mai mare parte a teritoriului Chinei, mi se părea că este imersată într-o lumină slabă. Dar nu aș spune că nu este nimic de respirație. Foarte mulți oameni poartă măști, salvându-se astfel de substanțe dăunătoare din aer. Este interesant faptul că doar fetele și femeile își acoperă fețele cu o mască. Nu am făcut așa ceva, pentru că aerul mi sa părut excelent (cel puțin nu diferă de cel din Belarus).

Vorbind despre puritatea aerului, nu se poate spune că în China este rar să vezi o persoană care fumează pe stradă. Nu știu de ce este conectat, pentru că, pe de altă parte, fumatul este practic permis în toate instituțiile țării. Și nu sunt doar restaurante sau cafenele, ci chiar spitale (medicii fumează chiar în birourile lor). Cultul țigărilor din China este foarte puternic. Atunci când întâlniți oameni din țară nu vă dau o mână, ci o țigară (aceasta se aplică numai bărbaților).

Acum, despre medicamente în China. Nu am făcut asigurări medicale. În situația mea, acest lucru nu era necesar. Dar totuși trebuia să mă confrunt cu medici. Sincer: am fost multumit de munca lor. Toată medicina este plătită, dar nu am plătit niciun yuani. Ne-am întors la prieteni de familie. Comunicarea în China este un lucru foarte important. Se pare că sunt mai apropiați și mai puternici aici decât în ​​orice altă țară din lume. Prețurile pentru medicamentele din China sunt foarte asemănătoare cu ale noastre. Dar dacă v-ați hotărât să vă îmbunătățiți sănătatea prin medicamente chinezești foarte eficiente care sunt făcute din cele mai bune plante medicinale, va trebui să vă descurcați. De altfel, drogurile de acolo sunt clar împărțite în tradiționale chineze și europene.

În China, pe lângă spitalele de stat, există o mulțime de clinici private mici. În apropierea casei noastre au fost patru astfel de: două stomatologie, dermatologie și ceva de genul unui cabinet terapeutic. clinici și spitale Aspect vă poate împinge, dar chinezii se bazează pe calitatea serviciilor medicale furnizate în interiorul și nu pe frumusețea exterioară a clădirilor. Echipamente moderne, o examinare amănunțită a pacienților și a medicamentelor eficiente din producția chineză - asta sunt tezele pe care le descriu îngrijirea medicală din China.

Mișcarea noastră din China (partea 1) este viața

Țestoasa terapeutică, pe care o puteți cumpăra la farmacie

În general, salariile din orașul în care am trăit nu diferă foarte mult de cea din Belarus. Cu toate acestea, prețurile au fost beneficii economice diferite și comparative au fost deja evidente atunci când se uită la etichetele de preț ale produselor și haine (acestea sunt în mare parte noastre mai jos). Desigur, există buticuri scumpe, prețul de lucruri în care este foarte diferit de piață. Dar, cu salarii din China, ci mai degrabă, cu prețurile la alimente și orice altceva, puteți în condiții de siguranță o dată pe lună și nu permite să cumpere ceva delicios.

Mi-a plăcut foarte mult piețele dimineața și noaptea, unde totul este foarte ieftin și unde puteți, negocierea, să scadă prețul și mai mic. Voi spune imediat: dacă, ca mine, un străin cu o cunoaștere inițială a limbii, nu veți putea negocia. Dar dacă sunteți destul de perseverenți și cunoașteți bine chinezii, atunci cred că veți reuși. După ce a văzut un străin determinat care vizează să cumpere, vânzătorii chinezi în cele din urmă scădea prețul.

Piața de dimineață începe la ora 6 și se termină la ora 8. Practic vinde fructe și legume. Există câteva corturi cu haine și pantofi. Pe piața de noapte, dimpotrivă multe rânduri, cu haine, pantofi și alte lucruri (există chiar și un cort cu animale și pești), și doar câteva tarabe cu fructe și legume. Piața de noapte își începe activitatea la ora 20.00 și se termină la ora 23.00. Ambele piețe funcționează zilnic, cu excepția acelor zile când plouă. În astfel de zile, unii vânzători pot face comerț undeva într-un alt loc, în timp ce alții lucrează la locul de muncă principal.

Când mi sa spus pentru prima dată despre piața de noapte, m-am gândit că literalmente lucrează noaptea. Dar funcționează, de fapt, seara. Deci, de ce nu a fost numită "seara"? Dar de ce: noaptea, în opinia chinezilor, începe undeva în jurul orei 8 pm și seara la ora 15.00. Chinezii se trezesc devreme, iar de la 13.00 la 15.00 îi place să doarmă foarte mult. În orașul nostru, în acest moment avansarea literalmente liniște (dacă este posibil, în principiu, nu încercați măcar să meargă la cumpărături: toate magazinele mici sunt închise).

Mișcarea noastră din China (partea 1) este viața

În dimineața multor chinezi în vârstă începe cu faptul că merg pe piață sau în cel mai apropiat pătrat pentru a se încălzi la muzică. Astfel de site-uri se găsesc peste tot. La un pas de casa noastră au fost două astfel. Sub muzica sonoră, adulții și persoanele în vârstă dansează sau se angajează în Tai Chi. Dansul durează aproximativ două ore, apoi pleacă acasă pentru a face micul dejun. După ce mâncați, sunteți angajați în afacerile interne sau stați împreună cu copiii.

Cinematografia este o altă divertisment populară, pe lângă dansul și piața de noapte. Adesea, în timpul săptămânii, am avut un cinematograf lângă casa noastră (puteți viziona filme gratuit).

La fiecare colt există simulatoare sportive, și există întotdeauna o mulțime de oameni pe ele. Chiar și pensionarii se duc în sport pentru instructorii de lumină.

Mișcarea noastră din China (partea 1) este viața

Apropo, despre pensionari. Persoanele în vârstă din China trăiesc bine. Și speranța lor de viață este mai mare decât cea a pensionarilor noștri (și în comparație cu multe alte țări).

Pensionarii chinezi sunt oameni activi: ei pot vinde ceva, repara biciclete, pot lucra ca portari sau, în cele din urmă, joacă mahjong pentru bani. Divertismentul persoanelor în vârstă este foarte diferit! În plus față de mahjong, există și șah sau crochet chinezesc.

Persoanele în vârstă călătoresc cu bicicleta și transportul electric, merg la sport. Mișcarea este viața. Poate de aceea chinezii trăiesc atât de mult?

Mișcarea noastră din China (partea 1) este viața

Această persoană în vârstă este interesată de felul în care și cu cine va sărbători Festivalul Mid-Autumn

Foarte adesea persoanele în vârstă poartă un scaun pliabil cu ele pentru a putea sta pe el în orice moment. De asemenea, le place să se odihnească în parcuri cu păsările lor în cuști (unele chiar le vând).

Iată un alt hobby, dar nu numai chinezii în vârstă îl iubesc. Aceasta este scrierea hieroglifelor pe asfalt cu o perie umedă (în acest caz vin perii speciale).

Mișcarea noastră din China (partea 1) este viața

În timpul sosirii mele a venit Festivalul de la jumătatea toamnei. În acest moment am cumpărat "turtă dulce" specială și le-am tratat prietenilor și rudelor (așa cum se obișnuiește în China). Umplerea "turtă dulce lunară" este foarte diferită: ouă, pastă de fasole, susan. Au un gust dulce (nu mi-au plăcut foarte mult).

Vorbind despre hrană, nu tot ce se vinde în China mi se părea comestibil. Dar sunt feluri de mâncare pe care sunt gata să mănânc fără sfârșit. Aceasta este baozi și găluște. Baozi sunt aburit, iar umplutura poate fi carne, fructe de mare și legume. Mănâncă Baozi și găluște, scufundându-le în oțet chinezesc. Este foarte gustos! Îi sfătuiesc pe toți să încerce.

Nu există pâine neagră în China, dar este plină de pâine albă. Toată pâinea albă este foarte dulce (preparată cu adăugarea unui număr mare de ouă). Este dulce, deoarece aceste produse sunt în principal destinate copiilor. Deși bomboanele și bomboanele sunt consumate cu mai puțină plăcere, ele sunt aproape indiferente față de ele.

Vreau să avertizez: fii atent cu umplutura portocalie în pâine și roșii! Acest umplut dovleac, gustul este foarte urât. Nici măcar nu-i pot descrie gustul, e teribil de neplăcut. De asemenea, în pâinea albă dulce puteți observa ceva care arată ca stafide. Nimic de genul acesta: nu este chiar aproape de stafide - este fasole. N-am îndrăznit să încerc un astfel de tratament. Nu am observat un bun cu stafide și nu l-am văzut folosită nicăieri. Dar este și este vândut în magazine prin greutate.

Mișcarea noastră din China (partea 1) este viața

Încearcă semințele din China. Gustul lor este complet diferit de al nostru: sunt ascuțite, dulci, sărate și toate cu un gust puternic de unt. La început, nu le-a plăcut, dar, așa cum spun ei, am încercat-o.

Lapte din migdale

O observație foarte interesantă despre mâncarea chineză: ceea ce, după părerea mea, ar fi trebuit să fie sărat - sa dovedit a fi dulce și invers. Dar, de asemenea, am surprins chinezii cu roșii și porumb și sare.

Uleiul din China este vândut în cantități mari - doar 10 litri. Alegerea uleiului este variată - nu numai floarea soarelui, ci și arahidele, măslinele, porumbul. Uleiul de floarea soarelui nu este în mare cerere. Și foarte zadarnic, pentru că pentru mine personal ceilalți miros foarte puternic atunci când gătesc.

Înghețată (fasole și porumb). Nu mi-a plăcut

În China, există restaurante ca un bufet. Într-una dintre acestea am vizitat. Principiul este cunoscut: mai întâi plătiți și apoi mâncați și beți tot ce se va potrivi în voi, dar nu puteți lua nimic împreună cu dumneavoastră. Unele produse din acest restaurant sunt crude (carne, creveți, ciuperci), trebuie să fie prăjite pe un grătar special pe fiecare masă.

Un alt restaurant interesant și memorabil, în care am luat masa - acest restaurant hogo. Deci, arata ca o masa speciala cu placi integrate, in care poti fierbinte produsele in supa.

Mișcarea noastră din China (partea 1) este viața

Copiii chinezi sunt deseori foarte rasfatiti. Sunt permise totul în sensul literal. Jucăriile din China sunt ieftine și sunt cumpărate în cantități mari pentru primul capriciu al bebelușului. Nu pot să cred că atunci oamenii serioși și responsabili cresc de la acești copii. Disciplinează școala și instituțiile.

Există și grădinițe, dar ele sunt mai degrabă solicitate, decât familii care vizitează (dacă bunicii trăiesc departe de nepoții lor).

Cartierele rezidențiale din China sunt de tip închis și sunt unite în mai multe case cu o singură intrare. De obicei, trimestrele sunt clasificate profesional. Deci, am trăit într-o secție de poliție, unde trăiesc oamenii care lucrează în poliție. Alături de noi era o zonă a spitalului, unde trăiau doctorii.

Mișcarea noastră din China (partea 1) este viața

tut.by / Alexander Tishchenko / Olga Yan / Fotografie: din arhiva personală a eroinei