Cheltuielile pe Koh Samui sau cât de mult este o lună de viață pe o insulă de paradis

În acest articol vă voi spune despre cheltuielile noastre pentru luna de viață pe Koh Samui, probabil cineva care va veni aici (sau, în general, în Thailanda) pentru iarna, va ajuta la planificarea aproximativă a bugetului călătoriei.

De ce aproximativ? Deoarece anchetele tuturor sunt prea diferite, ele diferă în diferite persoane, deci și pentru aceeași persoană, în funcție de scop (vacanță scurtă sau iarnă).

Am publicat deja un articol despre cât de mult petrecem în Tae pe exemplul lui Pangan. A fost acum 2 ani, și asta este surprinzător, dar de atunci prețurile din Thailanda nu s-au schimbat deloc, cu excepția a 5-10 la sută pentru anumite tipuri de servicii, iar produsele / bunurile au rămas practic la fel. Cât costă mango-ul în sezon și în afara sezonului - exact același aspect și acum; închirierea unei case, a unei biciclete, a unei spălătorii - toate la același preț, chiar și în aceleași cafenele în care eram acum 2 ani, prețurile nu s-au schimbat.

Prin urmare, uitați și aici, informațiile pot fi considerate încă relevante:

Sărbătorile și viața din Thailanda au devenit mai scumpe, dar baht thailandez sau mai mult, este rublă a căzut 🙂 Asta e tot ce ne Acum scorul la sfârșitul articolului, și la ieșire veți obține câteva opțiuni pentru bugetul orientativ, care ar trebui să fie ghidate, merge în țara de zâmbete 🙂

Cazare: 33.500 baht

Despre apartamentele noastre, am scris un articol separat, pentru că acesta este poate primul lucru pe care atât turistii, cât și cei care se întreabă. Din confortul locuințelor, apropierea de infrastructură și de plaja de scăldat va depinde de impresia de ansamblu a distracției în Thailanda.

Am avut un studio cu reparații de calitate europeană, cu curățenie săptămânală, WiFi excelent și o piscină pe teritoriu, și toate acestea - 400 de metri de cea mai bună plajă Tongtakian din Koh Samui (nu numai în opinia noastră).

Dacă nu ați citit articolul despre locuințe din Koh Samui, puteți vedea aici:

Și aceasta este cazare de anul trecut în Phuket:

La Koh Samui am ajuns după o călătorie ocupată în India. unde s-au mutat foarte mult și, prin urmare, au fost adaptate fizic numai la locuințe la nivel european, iar casele în stil thailandez, în ciuda prețului lor mai atractiv, nu au fost nici măcar luate în considerare.

Închiriere pentru o lună. 28 000 baht

Plata pentru energie electrică și apă în funcție de contor: 5 500 baht

Transport: 3.550 de baht

Închiriere biciclete + benzină: 1500 baht

De obicei, vom închiria o bicicletă de luna, dar după intensivă India a decis că destule noi puncte de trecere, și a dat seama că, dacă luăm doar bicicleta după cum este necesar 1 la fiecare 3-4 zile, chiar mai ieftin afară, bun avem lângă apartamente, mai multe puncte chirie. Apropo, sa dovedit a fi foarte profitabil, în cazul nostru, de a închiria o bicicletă de închiriat. De obicei, am luat o bicicletă la ora 2 după-amiaza, ceea ce înseamnă că trebuie să ne întoarcem până la a doua oră a zilei următoare.

Total, în prima zi a avut timp să meargă undeva la afaceri, să viziteze, cafenea, la magazin, iar a doua zi, la ora 6 dimineața, au mers la zori, până la urmărire, spre plaje și platforme de observare. Apoi, câteva zile au lucrat, au înotat, au mers - din moment ce locuiau pe cea mai bună plajă a insulei, apoi nevoia de a merge pe alte plaje de la sine a scăzut. În plus, de data aceasta am experimentat cu bicicletele, am încercat Honda Zoomer și bineînțeles, Honda PCX. Noi si inainte, am luat-o zilnic, in timp ce ne-am inchiriat pentru o luna o bicicleta obisnuita (Honda Click 2), deci si in acest caz este mai profitabila.

Total, pentru o lună bicicleta a fost luată de 5 ori.

Alte transporturi: 2 050 baht

În prima zi de sosire, pentru a ajunge de la port la hotel, am folosit sogneo (navetă locală) - 100 baht, iar de la hotel la apartament am luat un taxi - 350 baht. Fălțat de pe insulă pe bărci Lomprayah pentru 350 baht pe persoană, au un transfer gratuit la port, au navigat la Pangan preferat (acest preț este valabil dacă cumperi un bilet nu în agenție, ci direct pe site).

Nu includ bilete de avion aici.

Masaj: 9200 baht

Oh, da, asta nu mă deranjează banii.

Pe lângă noi a fost de 5 vie, așa că luna aceasta am aflat că în cazul în care cele mai bune pentru a face Thai, în cazul în care picioarele bine de deformare, în cazul în care pentru a merge să se relaxeze masaj cu uleiuri aromatice, de altfel, în ultima lună, a rulat timp de 15 sedinte fiecare, a mers în mod regulat, medie, la fiecare două zile.

Într-un salon, am cumpărat chiar bilete de sezon pentru mai multe sesiuni simultan, în cele din urmă, am primit un masaj cu o reducere de 20%. Costul de 1 oră de masaj este de la 250 la 400 baht, în funcție de tip.

Pentru un astfel de preț, desigur, nu trebuie să se țină cont de super-anturaj și, în general, de o atmosferă specială, în spatele acestui lucru este mai bine în spa la 5 * hoteluri, dar există și un preț de 3 mii baht pe sesiune.

Masa: 17.500 baht

E totul foarte individual, am postat deja cumva fotografii ale frigiderului nostru, dar pot repeta 🙂

Da, aproximativ 70% din cheltuielile pentru produsele de pe Koh Samui sunt fructe. Practic toți am cumpărat mango sezon (35-60 băi pentru 1 kg), papaya (25 băi pentru 1 kg) dragonfruty (60-70 băi pentru 1 kg). S-au așezat, de asemenea, pe tangerine de miere verzi (100 baht pe 1 kg), sucul lor a fost uimit. Atunci când văzut în vânzarea de durian, asigurați-vă că pentru a cumpăra și (120 baht pe 1 kg, și o dată a vrut într-adevăr de avocado, din păcate, nu a fost de sezon și 3 mari avokadiny a ajuns la 300 baht (200 per 1 kg).

Nu voi lista toate fructele, nu toate le mănâncă la fel de mult ca noi, iar prețurile variază în funcție de sezon sau chiar de lună. Restul produselor au fost comparate cu prețurile de la St. Petersburg - legumele sunt de aproximativ 2 ori mai ieftine, peștele și fructele de mare - aceeași poveste, sorri de carne nu arata deloc. Am băut o mulțime de nucă de cocos la 40 baht pe 1 bucată, știu că există zone în care sunt vândute la 25-30, când am văzut mașini cu nucă de cocos, am cumpărat acolo.

Achizitionate mai ales in Macro si Tesco. În Macro, există brânzeturi cu mucegai și Philadelphia, de asemenea, am cumpărat ulei de nucă de cocos, trestie de nucă de cocos, nuci și fructe uscate.

Da, pe de o parte a produselor alimentare nu este foarte clar, pentru că cineva va cumpăra carne, cereale, legume, unele cookie-uri, chips-uri și bere / alcool / țigări, dar după cum arată practica, și chat cu alte winterers / turiști în costurile generale pentru alimente pe lună, toate sunt mai mult sau mai puțin identice, singura diferență fiind compoziția coșului alimentar.

Nu suntem vegetarieni cruzi, pur și simplu nu le place să ne culcăm cu pești și nemernici, așa că preferăm să mâncăm toate aceste alimente într-o cafenea. Același lucru cu Thai - noi înșiși nu suntem mai bine pregătiți, astfel încât diferite curry și padtai este mai bine să mănânce în cafenele. Pentru deșeurile din ele - vezi paragraful următor.

De asemenea, am cumpărat în mod constant apă potabilă în sticle de 6 litri pentru băut (45 baht, 10 sticle și 3 cuve de 20 de litri, câte 40 baht fiecare) pentru gătit și fierbere.

Bunuri fabricate: 1 000 baht

Din bunurile fabricate, am cumpărat numai o răzătoare de legume, o pereche de recipiente, un cuțit de fructe și un sunblock). Nu citez costurile pentru șampoane, pastă de dinți și orice altă hârtie igienică, toate acestea fiind achiziționate în luna precedentă.

Dacă mergem într-o cafenea, apoi într-o cafenea turistică, pentru că, spre deosebire de casele de mese foarte locale, există un meniu acolo și, de regulă, este frumos să fii în aceste cafenele.

Prețul mediu este de 120-250 baht pe vas (supă / curs principal) și 80-120 pe salată / aperitiv (cu fructe de mare, papaya verde, mango). O factură totală cu gât de fructe sau cocos proaspăt, o medie de două 450-500 baht.

Există grătar-restaurante pe plajă, cu prețuri de 500-1000 baht pe persoană, am fost acolo doar o singură dată. Există, de asemenea, restaurante excelente cu hoteluri de 5 *, uneori acolo puteți privi peste atmosferă pentru un cocktail

Există, de asemenea, cafe-makashnitsa pe Samui și 7/11 cu mâncare ieftină, dar nu este apetisantă pentru mine, așa că nu am mers acolo.

Altele: 2.230 baht

Spălare (3 spălări de 40 baht + pulbere): 130 baht

Suveniruri / cadouri și cheltuieli mici: 2 100 baht

Excursii / Divertisment: 200 baht

Deoarece am planificat inițial o lună de relaxare pe Koh Samui, nu ne-am putut gândi la niciun excursie, dar cu siguranță există pe insulă. Costurile sunt diferite - de la 500 baht și până la infinit 🙂

Templele de vizitare sunt gratuite, pe platformele de vizionare și la cascada cu care suntem în zori, în acest moment intrarea este liberă (la ora obișnuită - 100 bauturi pe persoană).

De asemenea, am închiriat un caiac odată și am înotat în golf, în dimineața de dimineață (1 oră = 200 baht).

Despre ceea ce ai văzut / vizitat pe Samui a scris aici:

Există, de asemenea, pe Samui există tot felul de divertisment pentru turiști - călări pe elefanți, biciclete quad, un parc de fluturi etc.

Deja am simțit elefanți în Thailanda, Bali și India. și de această dată au venit doar să vadă cum spală și hrănesc giganții gri înainte de începerea zilei de lucru.

Pentru a înțelege ordinea prețurilor pentru atracțiile turistice, puteți citi despre distracțiile din Phuket și Chiang Mai, unde am fost anterior.

Asigurare: 1 560 baht (în termen de 1 lună)

Pentru a vedea prețurile curente și pentru a găsi cea mai bună opțiune, faceți clic aici.

Visa: 1.280 baht (în termen de 1 lună)

Am eliberat o viză de 2 luni în Rusia, iar dacă mergeți timp de o lună, nu este necesară deloc, iar acest element dispare complet din cheltuieli. Dacă aveți nevoie de o perioadă mai mare de 2 luni, atunci cheltuielile pentru viză vor fi adăugate la cheltuielile pentru reînnoirea lor și pentru viză.

Costul eliberării unei vize: $ 40 = 1.280 baht pe persoană sau 2.560 baht pentru doi timp de două luni.

Biletele de avion nu iau în considerare, aici, absolut toate în mod diferit - căutând de unde și unde să zboare, sub ce stocuri să ajungă. Noi, de exemplu, am zburat din India, pentru că, înainte ca am călătorit acolo și ne-am întors în Republica Cehă, cele mai ieftine bilete au fost în această țară. În pașapoartele noastre aveam vize Schengen, iar în capul meu am trăit mult timp ideea de a trăi timp de luni în Praga 🙂

Cheltuielile totale pentru o lună sunt de aproximativ 70 000 de baht (

Aici, citez cheltuielile noastre numai pe Koh Samui (asigurarea și viza au fost numărate proporțional). Cea de a doua luni am avut loc la Phangan, există alte costuri - am călătorit în jurul insulei, a trăit în părțile sale diferite - în hoteluri, pentru întreaga perioadă chirie un scuter, a mâncat mai ales în cafenea.

Dacă doriți să estimeze un buget pentru iarna, despre acest format așa cum am trăit, vă puteți multiplica pur și simplu total de numărul de luni, puteți face, de asemenea cote pentru locuințe - dacă sunteți mulțumit cu o opțiune de Thai House, bine sau foarte confortabil casă privată europeană, dar nu în apropiere de plajă, atunci acest articol va fi mai ieftin.

Dacă sunteți interesat de odihnă timp de 2 săptămâni, atunci hotelurile pot fi găsite aici. iar zborul este aici.

Sper că informațiile noastre sunt cel puțin parțial utile pentru dvs. atunci când vă planificați o călătorie în Thailanda. Totul pentru moment!