Călătorie spre parcul național "alkhanay"

În schimb prefața: Eu de multe ori cred că interesante și frumoase locuri sunt undeva departe, și atât de des trecut cu vederea este faptul că este foarte aproape, și în cazul în care pentru a merge pentru a le vedea, trebuie să călătorească mii de kilometri, pentru acest motiv, ca întotdeauna, nu este suficient timp. Am auzit atât de mult despre Parcul Național „Alkhanay“, a, care se află pe teritoriul Trans-Baikal, aproximativ 250 de kilometri de Chita, a văzut fotografii este principalele atracții, carte de vizita Alkhanov - „Temple Gate“, dar după care trăiesc în Chita timp de mai mult de nouă ani, și nu era acolo. Călătoria a fost intenționat mai mult ca un tur foto mic, dar, din păcate, nu am atins scopul principal al călătoriei, din cauza anumitor circumstanțe, de fapt, din cauza asta și a rămas cu mine o impresie mixtă a călătoriei.

Din Chita, am plecat la ora șapte dimineața. Când te duci și știi că nu e nicăieri să te grăbești, drumul și conducerea mașinii sunt o plăcere. Pentru a ajunge la parcul național Alkhanay, trebuie să luați drumul A-166, și după satul Darasun să se rostogolească pe drum A-167 și du-te la satul Duldurga, apoi rândul său, la nord-vest spre satul Alkhanay. Din păcate, navigarea din Google consideră că deschide calea specificată nu este posibilă, și un card de „Navitel“ la locul unui. Makkavevo la stațiunea Darasun crede că drumurile nu sunt acolo unde ar trebui să fie. Nu există semne pe drumuri, așa că a trebuit să corectez intuiția și bunul simț.

Întregul drum (destul de bun, mai ales dacă nu accelerați mai mult de 100 km / h) trece prin locuri foarte pitorești, ...

... uneori întâlnesc platforme de observare, de unde vine o frumoasă viziune.

Călătorie spre parcul național

Am informat semnul rutier că mă apropii deja de scopul călătoriei mele.

După ce am trecut această zonă, am observat că dealurile au devenit ușor diferite, totuși, ca și drumul.

Cu toate acestea, acest drum ma făcut fericit, deoarece, judecând după denumirile din Navitel, am așteptat un grund. De-a lungul drumului de la Chita până la satul Duldurg am văzut 3-4 realimentări și numai 1 serviciu de anvelope. Nu știu ce așteaptă în continuare, în Duldurge au reîncărcat rezervele de combustibil.

Drumul către Alkhanay din Duldurge se oprește brusc, iar până când Parcul Național rămâne aproximativ 40 de kilometri spre nord-vest, asfaltul sa terminat și substratul a început.

După ce m-am întors, am văzut un rezident local care "a votat" la stația de autobuz, sa răzgândit și a decis să mă lase să cadă. Sa prezentat ca Maxim (după cum sa dovedit mai târziu, numele lui era Serghei).

După ce am condus prin satul Alkhanay și urcând pe pantă, am văzut acest semn care semnifică începutul granițelor Parcului Național.

Intrarea pe teritoriul Parcului Național „Alkhanay“, a plătit 100 de ruble pe mașină și 70 de ruble pe persoană recomanda același lucru pentru a cumpăra un ghid, costul - 200 ruble. Oprește-te și a pus un cort poate fi oriunde, nu acordând o atenție inscripțiile amenințătoare în formă de „Pentru instalarea cortului o amendă de 1 000 de ruble“, iar dacă o încercați să luați o pedeapsă, apoi cere să facă obligatoriu în prezența unui ofițer de poliție, cred că, o întrebare rezolvat .

M-am oprit în tabăra cortului, la aproximativ trei kilometri de izvoare, totul este simplu și confortabil, în apropiere sunt toalete și cafenele, vinde lemn de foc, acolo unde să punem mașina, cortul, aprinde un foc. Există, de asemenea, un centru medical, o tabără de yurt, un centru de recreere, unde puteți cumpăra locuri de cazare prin intermediul agenților de turism.

Călătorie spre parcul național

În orașul de cort, am ajuns la amiază, o mică băutură răcoritoare și, fără să-l aștept să-l călăuzească, sa dus în mod independent să caute atracții locale.

De la orașul cortului până la sursă duce un drum asfaltat. La intrarea în izvoare există un muzeu pe care recomand să îl vizitez, doar pentru zece ruble veți găsi răspunsuri la toate întrebările interesante și puteți cumpăra suveniruri.

După ce am privit terenul și am studiat harta ghidului, am crezut că nu era nimic complicat, alături de el. Lungimea rutei este de numai cinci kilometri, iar diferența de înălțime de 260 de metri (numai). Am luat 0,5 litri de apă și un ciocolată cu camera și un trepied și am intrat în cale.

Potrivit ghidului din practica budistă a Buryats, există cel mai accesibil ritual de cult și de închinare Alhana - un munte mic, acesta este același traseu pe care am intenționat să îl trec. Credincioșii o iau într-o zi.

După ce a trecut peste pod de cealaltă parte, am început să crească brusc de-a lungul traseului și a ajuns în curând Dimchig Sume (proprietar Alkhanov), situat la o altitudine de 1200 de metri deasupra nivelului mării (fluxul Arshan este situat la o altitudine de 1080 de metri deasupra nivelului mării). Locașul de cult este legat de grota naturală, prin crăpăturile cărora apa se prăbușește.

Mergeți în jurul lui Dimcheg Sume în sens invers acelor de ceasornic, vă aflați pe puntea de observare, cu o vedere magnifică asupra Pietrei Rocking.

Călătorie spre parcul național

Urcarea pe calea, dincolo de înălțimea de 1325 m, a trecut Zula (lampa Eternă), nevândute, care, în forma sa seamănă cu o lampă cu un mâner, și a mers la Sendema (Fairy Ceresc Înțelepciunii), cu o platformă de vizionare care poate fi văzut Poarta Templului.

După ce am ajuns la acest punct, mi-am dat seama că mișcarea de-a lungul unor astfel de căi mă va epuiza foarte curând, mai ales dacă se poate numi o cale,

... dar punctul de vedere Uuden-šume (Temple Gate), care părea să se aplice de mână, mi-a dat speranță și putere, în ciuda faptului că alimentarea cu apă în mai puțin de jumătate. Am continuat să se miște, dar în curând a dat seama că înțelepciunea zână ceresc a decis să joace un truc pe mine, trimițându-mă pe calea care duce la stâncă, a trebuit să încăierare din nou și să caute o cale care lichidare în jos la vale. Peste piramide de pietre, compuse din pelerini, au venit aici.

Sa dovedit că coborârea nu necesită mai puțin efort decât ascensiunea, și când mi-am dat seama că nu aș putea să mă simt fără odihnă, un traseu a intrat în cale.

Apa era în ea, la fel ca în Arshan, foarte rece, de spălare a feței și a capului, m-am simțit imediat ca un proaspăt și aproape epuizat, ca și cum în spatele nu au crescut și toamna, poate că e doar un sentiment, ci mai degrabă să fie cred că aceasta este o "acțiune magică".

Pe cealaltă parte a râului se afla o capelă de piatră, așezată în secolul al XVIII-lea.

Călătorie spre parcul național

Numai aici am întâlnit prima dată și ultima oară pentru totdeauna oameni.

După un pic de odihnă și restabilirea puterii, am ajuns în cele din urmă la "cartea de vizită" Alkhana: Uuden-Sume (Templul Porții).

... și chiar deasupra stâncii din Zagurdi (Intermediate World).

Călătorie spre parcul național

Aceasta este locația lumii intermediare, unde sufletul decedatului se învârte timp de 49 de zile, după care trebuie să se supună renașterii sale.

Conform cultului pre-budist al Mamei Pământ, femei, copii cerșit, ar trebui să efectueze ritualul de venerație și închinare, și apoi pătrunde în peșteră pentru a găsi o piatră sau un alt obiect și, astfel, se obține o vindecare magică și capacitatea de a avea copii. Se spune că găsirea unei pietre în peșteră nu este doar dificilă acum, ci foarte dificilă.

După peșteră, drumul a coborât din nou, după pietrele așezate de pelerini ...

Călătorie spre parcul național

... astfel de "coloane" erau mai mult de o sută și ocupau o suprafață mare pe pantă.

epuizante din nou coborâre și urcare de-a lungul unui traseu care este periodic se termină brusc, și este necesar pentru a căuta din nou, de mai multe ori a trebuit să se întoarcă, am început să se strecoare în dubiu aproximativ cinci kilometri, dar nu aveau unde să se retragă, dacă am vrut să înainte de întuneric pentru a ajunge la tabără, am avut urcați pe vârful crestei (la 1200 de metri deasupra nivelului mării) pentru a coborî din ea. Se apropie de roca Naro-Hazhod (muzician ceresc), tocmai mi-am scos rucsacul cu un aparat de fotografiat, mâinile tremurânde tras Snickers țiglă (singura de edibles care erau cu mine) și a fost îngrozită să se uite la apa rămasă.

O caracteristică a acestei rămășițe este o fisură în formă de pâlnie. Se crede că un curent de energie cosmică de la Univers până la Alkhanay trece prin crack. Privind astăzi la această imagine și încercați să-l corect, amintiți-vă Margulis cu său Parcul Național Yellowstone, am început doar să se înțeleagă că de culoare gri pe Alkhanay nu exista pietre acoperite cu mușchi și licheni, și ei înșiși au culorile cele mai incredibile, acolo libertatea de corectoare de culoare creative .

Apoi urca din nou, de-a lungul căii, care nu voia să mă conducă la civilizație, ascunzându-mă periodic de la mine.

Urcarea pe ea, a început să-și amintească beneficiile trepiede carboxilici în fața aluminiu, a reamintit adevărurile simple de alpiniști cu experiență, fotografi de fiecare grame supraponderali de apă, care au avut nici sticla, nici în organism, și m-am oprit transpirație și a început să devină fierbinte ca piatră la soare. Așa că am venit la sihastru casa, pentru a primi camera a avut nici o putere, de lângă casa de găsit un bazin perfect rotunde foarte mici de apă cu gheață, care a ajutat un pic rece. Acesta a fost cel mai înalt punct, a existat din nou o coborâre care sa epuizat nu mai puțin. La început a fost destul de superficial, dar, se apropie de Arshan“a devenit aproape vertical, nu știu dacă să meargă drept, și, în general, există o cale, dar am știut că în partea de jos a Arshan, și asta e tot ce era nevoie.

Așa cum a fost frumos de a experimenta încă o dată răcoarea revigorantă pârâu care curg fluxuri subțiri pe fața fierbinte, chiar și a început să se gândească că apa sfîrîie și se evaporă chiar pe piele. Bucurați-vă de rece, dezbrăcat și aruncat în fluxul complet nu a reușit, destul de ciudat, din acest loc am dat afară țânțari, foame de sânge proaspăt, care, pentru un motiv sau altul, în alte locuri ale fluxului nu a fost. Calea rămasă până la mașină a luat puțin timp, de-a lungul drumului au venit oamenii care vor înota în apele Arshan.

În total, ruta mi-a luat cinci ore. Mai târziu, îndoielile mele de aproximativ 5 km au fost confirmate, conform ghidurilor locale, traseul prin care am trecut a fost de 10,5 kilometri.

Apoi a existat o încercare de a găsi ghidul meu (nu știam încă că nu a fost un ghid), de comunicare cu poliția, de surpriza că călătorisem singură.

Peste noapte într-o tabără de corturi era calm și liniștit, m-am trezit în această dimineață, am dat seama că pentru a ajunge la locurile unde a fost, ieri, în plus față de „modal“ deja nu pot, afectează lipsa pregătirii fizice corespunzătoare, și trebuie să apară pentru a fi mulțumit doar cu schițe de lucru.

A plecat cu o oarecare dezamăgire și dezamăgire.

P.S. Sper că povestea mea pentru cineva va fi utilă și informativă, puteți pune întrebări scriind aici: [email protected].

Rucsacul este de aproximativ 5 kg și trepiedul este de 2 kg, la început pare puțin. păcătoși slit unul din ghid nu este găsit, deși am înțeles că a fost aproape, dar nu este util să nu-mi cu „bagajul“ meu de păcate, probabil, ar fi tocmai blocat :)), astfel încât „parfum“ local batjocorit. ) Și apa acolo cu adevărat obositoare se desprinde bine, sunt sigur că nu a fost ultima oară acolo. Nu am ajuns încă la Diamond Princess.

De asemenea, am vrut să întreb. Despre Max-Sergey a zâmbit - vezi taxa și știe în afacerea lui are "talent"))

Mai degrabă decât talentul, a coincis totul este foarte bine, nu am nevoie de un tur de grup, iar locul nu au știut și nu au vrut să-și piardă timpul și a fost gata pentru astfel de cheltuieli, astfel încât comanda „“ Ei bine, nimic, am învățat de multe ori din greșelile mele :) ) această experiență este mai bine absorbit, dar cititorii pot învăța această experiență.

nN. sy. Oamenii care nu știu cine Dan Margulis nu-ți va aprecia oda la culoarea gri))))))))))))

lăsați-l să rămână pentru cei inițiați;) precum și despre trepiedul de carbon.