20.09 Călătorie spre Finlanda: Canalul Saimaa și pescuitul pe lacul Saimaa

Finlanda ne-a întâlnit într-o dimineață clară și rece. Soarele roz prin zorile zorilor umbrite a aprins porțile și inundațiile Canalului Saimaa. Am admirat punctul de vedere din partea iahtului mic pe care l-am ales pentru călătoria noastră. La urma urmei, veți fi de acord, este mult mai ușor și mai interesant de a călători, atunci când este posibil să acosteze în orice loc vă place, nu înoată în apropierea țărmului, cât și în centrul canalului, și chiar pește.

Călătoria spre Finlanda prin Canalul Saimaa

Chiar ieri am plecat de la Vyborg, în Rusia, și astăzi - pe țara finlandeză. Sau mai degrabă, pe apă. Adevărat, pentru a fi precis, cea mai mare parte a benzii de coastă a Canalului Saimaa, care este numită și "artera prieteniei", nu aparține finlandezilor, dar a fost închiriată din Rusia de către ei. Scopul călătoriei noastre în Finlanda nu este numai să ne odihnim în locuri rezervate și să colectăm noi impresii, dar și, desigur, pescuitul.

Pescuit în Finlanda

În Finlanda există mai mult de 60 de specii de pești diferite, posibilitățile de pescuit sunt peste tot: există 180.000 de lacuri, și există, de asemenea, de lungime mare coasta de 1 100 km și numeroase râuri, cu o lungime totală de 20 000 de kilometri. Toate acestea, desigur, nu putem stăpâni. Potrivit Canalul Saimaa, cu opriri în orașele de coastă, ne așteptăm să ajungă la faimosul lac Saimaa, deschis pe tot parcursul anului prins somon, stiuca, coregon, babușcă, plătică, coregon și alți pești.

Toată ziua, cu o curiozitate neobișnuită, am urmărit coastele pitorești, insulele și stâncile care navigau de partea noastră. Adesea am întâlnit bărci de pescuit cu o captură bogată și în curând sub fiecare bancă am văzut faimoasa grayling, somon și biban. Am fost auzit despre pescuitul uimitor în aceste locuri și acum am fost deja în căutarea oportunității de a arunca tijele de pescuit în apele nordice transparente ...

Canalul Saimaa

O parte din traseul canalului Saimaa este tăiat în roci și unde nu există roci - plaje nisipoase cu bolovani. Curând ne-am apropiat de prima încuietoare. Pentru a nu pierde nimic, am mers la puntea superioară și am văzut cum iahtul nostru se descurcă cu procesul de blocare. O surpriză plăcută și chiar mândrie pentru noi este faptul că gateway-ul Mustola este un monument în cinstea împlinirii a 150 de ani de la Canalul Saimaa - arc de granit (4 m), cu gravura de aur împărați ruși nume - Nicolae I și Alexandru II, în perioada care a fost creat un sistem de gateway-uri.

Călătorie spre Finlanda, Canalul Saimaa și pescuitul pe lacul Saimaa

Dupa prima inchidere am depasit al doilea, al doilea - al treilea, divertismentul a devenit monoton, in ciuda faptului ca diferenta de altitudine este de pana la 13 metri. Cu toate acestea, nu am ratat. Ghidul nostru-Finn ne-a spus istoria canalului.

Istoria canalului Saimaa

Se pare că prima încercare de a conecta Lacul Saimaa cu Golful Finlandei a fost făcută în secolul al XVII-lea, dar fără succes. Capacitățile tehnice din acea perioadă nu au permis crearea unei astfel de structuri hidrotehnice la scară largă. Faptul este că Saima se află la 74 de metri deasupra Mării Baltice. Fără sistemul de încuietori, canalul ar deveni rapid, cu o viteză mare de curgere. Astfel, primul canal de 58 de kilometri, cu 28 de încuietori, a apărut pe acest teritoriu abia în timpul împăratului Alexandru al II-lea și a devenit imediat un loc atrăgător pentru călători și pasionați de pescuit. Printre cele mai notabile persoane a fost considerată o plăcere la modă să viziteze Finlanda învecinată în acest fel, prin înot. Acest lucru a fost adesea vizitat de rezidenții de vară din Rusia, frumusețile coastei Finlandei au inspirat Repin și alți artiști. Mai târziu, împăratul rus Alexandru al III-lea sa îndrăgostit de prinderea păstrăvului pe râurile Langinkoski, în timp ce se odihnea la dacha lângă Kotka.

Dar vechiul canal nu a supraviețuit celui de-al doilea război mondial. Canalul de astăzi Saimaa, de 43 km, redeschis în 1968, are 8 încuietori. Vasele private, de marfă și de comerț intră aici, iar navigația se oprește numai în cele mai înguste luni de iarnă.

Călătorie spre Finlanda, Canalul Saimaa și pescuitul pe lacul Saimaa

Ne-am dus de povestea ghidului și nu am observat cum insula Punkaharju (creasta de porc - finlandeză) a apărut peste bord. De mult timp a fost foarte popular pe lacul Saimaa. Insula se întindea într-o bandă îngustă, uneori numai pe drum; pantele sale de pe ambele părți se descompun brusc în apă. De pe dealurile acestei insule sunt descoperite priveliști uimitoare ale "pârâului cu mai multe ape, stâncoase și împădurite". Apropo, în afară de păduri și lacuri, Finlanda este renumită pentru mlaștini. Finnii numesc țara lor Suomi, care în traducere înseamnă "țara mlaștinilor". În cronica rusă, un nume similar - Sumy - a apărut la mijlocul secolului al XIII-lea, iar cuvântul "Finlanda" ("țara finlandezilor") este de origine suedeză.

Mai departe și mai departe ne mutăm de-a lungul apelor profunde și transparente. Pini cu trunchiuri roșii, molid întunecat, ienuperi albăstrui plini de umplutură umple peisajul spre distanțe nelimitate. Toate acestea se reflectă în apa liniștită, oglindită. Nu există aproape clădiri sau se ascund mai des în păduri. Cu toate acestea, iahtul curse rapid, iar în curând acest peisaj idilic este înlocuit de un peisaj industrial.

Lappeenranta

În zona Lappeenranta. înainte de ultima poartă a canalului, dacă este privită din partea Vyborg, se află terminalul Saima - portul principal al canalului, unde încărcătura este transbordată de la apă până la drumuri. În apropiere - centrala hidroelectrică și o fabrică de cofetărie. Deja în întuneric am mers pe malul finlandez. Nu sunt formalități vamale greoaie - și acum ne întoarcem de-a lungul seara Lappeenranta la locul de campare, unde am decis să ne petrecem noaptea.

Lappeenranta se află pe malul lacului Saimaa (ceea ce înseamnă că visul nostru de pescuit este deja aproape de punerea în aplicare!). Aceasta, ca multe orașe din Finlanda, are două nume, al doilea - cel suedez: Vilmannstrand. Denumirea finlandeză înseamnă literalmente - "țărmul lacului", și suedezul - "țărmul omului sălbatic". Denumirea finlandeză sa dezvoltat istoric: odată în aceste locuri, Saami (Laponia) a trăit într-adevăr. Strămoșii locuitorilor din Lappeenranta au ajuns pe malul lacului Saimaa datorită abundenței jocului și a peștilor. Ei și-au construit casele pe malurile nisipoase ale lacului. Și numele suedez a fost dat orașului de Regina Suediei Christina, poate pentru că această țară îndepărtată și locuitorii săi la acel moment nu păreau prea civilizați.

Desigur, totul este diferit aici: destul de locuibil, echipat și confortabil. Întreaga coastă a orașului și a împrejurimilor sale este un port natural cu chei de oaspeți. Turiștii nu numai că pot admira marginea lacului, dar se pot și familiariza cu orașul cu o istorie interesantă și veche.

Această parte din Karelia de Sud a fost unul dintre cele mai controversate teritorii de mai multe sute de ani. Aici, coroana suedeză și Veliky Novgorod, mai târziu Rusia, s-au opus. Războiul declanșat de suedezi, în scopul de a recâștiga terenul pierdut în Războiul de Nord, au apelat la înfrângere. Despre vechile bătălii din Lappeenranta își amintește vechea fortăreață și tunul de pe arbore. Acum, această viziune istorică este un loc de odihnă favorit de locuitorii orașului. flaunts din apropiere cea mai veche biserica ortodoxa din Finlanda - Biserica mijlocirii Maicii Domnului, construită de soldați ruși în 1785. Acolo, în oraș și Muzeul de Artă, Karelia de Sud, și Muzeul de Horse Guards, precum și despre istoria Lappeenranta pot fi găsite în expoziția în casa unui negustor Volkova.

Pescuit pe lacul Saimaa

Dimineața, barca noastră a alergat deja pe apele lacului Saimaa, cel mai mare lac finlandez, cel de-al cincilea cel mai mare din Europa, care a fost deschis pentru mai mult de patru mii de kilometri pătrați. Acest lac a fost format ca urmare a topirii ghețarilor și, prin urmare, are forme bizare și unice cu mii de insulițe, creastături înguste, golfuri și canale. Reflecția cerului albastru într-o suprafață liniștită a lacului dă naștere la senzația de basm.

Și pe fiecare insulă mică există cabane, saune și doar cabane pentru odihnă. Toate acestea nu sunt prea scumpe, dar cu excepția unui iaht, nu există nici o modalitate de a ajunge acolo.

Călătorie spre Finlanda, Canalul Saimaa și pescuitul pe lacul Saimaa

Și totuși, spun ei, în acest lac uimitor este faimosul sigiliu Seyman - animalul relict care a supraviețuit după perioada glaciară. Imaginea sa este decorată cu emblema Uniunii pentru Conservarea Naturii din Finlanda.

Am privit curios suprafață gri din apă, încercând să observe ea, chiar dacă orice mișcare, stropi, eliberat la prezența unui animal misterios, dar sigiliul în acest moment și nu au văzut. Dar am fost mulțumiți de captura - graylingul de sânge.

În mod surprinzător, oamenii locali nu prind aici pește. Mai precis captura, dar într-un mod specific. Vara am pus niște plase (cu toate acestea, puțin) și am troll un prădător, dar și fără scopul nostru. În Lacul Saimaa este plin de roach mare, dar finlandezii din anumite motive nu-i place. Cea mai mare parte a ei sunt pescarii veniti din Rusia, mai mult, 150 g nu mai sunt luati si sunt prinsi pana la 450 g.

La sfârșitul primăverii, Lacul Saimaa este un loc minunat pentru trolling. este cel mai bine în acest moment să prick păstrăv și somon.

Pe tot parcursul anului, pe Lacul Saimaa, prins stiuca - în primăvară, atunci când gheața se duce, este prins de filare, în timpul verii - trolling (piesa), iar în timpul iernii - pescuit de gheață. Prins stiuca si zherlitsy: nu mare, dar nu mici, în intervalul de 1-2,5 kg.

Călătorie spre Finlanda, Canalul Saimaa și pescuitul pe lacul Saimaa

Totuși, oamenii locali spun că există o mulțime de burtă în Saimaa - adesea îl iau la echilibru și se răsfrâng. Aici puteți prinde pește atât din barcă, cât și din țărm. Castrarea la 20 de metri sau mai puțin este de obicei suficientă.

Datorită dimensiunii sale mari, lacul este imprevizibil și nu este atât de ușor să afli exact unde se ascunde peștele din captivator. Cu toate acestea, pescarii calificați întotdeauna se întorc din Saima cu o bună pradă. Există multe piscuri pe lac - locuri preferate pentru salmonide.

Ei bine, biban sau păstrăv, fiecare producție este onorabil, iar dacă din ea se pregătească o adevărată supă de pește finlandeză alb cu lapte - acesta nu este doar feluri de mâncare naționale, este aproape poezie! Și noi stăm la foc de tabara seara, se bucură de lectură cu voce tare carte pe care a cumpărat cu prudență unul dintre pescari: liniile de epopeii naționale finlandeze „Kalevala“, o poveste despre miracole și superstiții eroismul despre modul în care mama a Apei a creat un loc minunat locale.

În această călătorie am făcut o descoperire uimitoare. S-ar părea că natura Finlanda nu ar trebui să fie foarte diferită de a noastră: Baltika generală, râu Vuoksi - De asemenea, Karelia finlandez este separat de Rusia doar linia arbitrară pe o hartă. Și totuși, așa cum sa dovedit, natura finlandeză este specială. Este curat și necurat. E poetic dură. El se pacifică, dispune de contemplație și meditație. Și, mai ales, este păstrat cu grijă de cei care trăiesc în ea.