Adio la insula de vară Jarylgach

Ne iubim atât de mult rochii încât chiar și pe mare mergem să ne odihnim cu un cort. În acest an am înotat în valurile de pe Peninsula Kinburn. dar am fost puțini și am mers la insula ne-locuită Dzharylgach, care se afla chiar în apropiere.

Deși, în ultimii ani, mulți au învățat despre insula sălbatică din regiunea Herson, dar majoritatea oamenilor sunt surprinși când au auzit despre uriașa imensă nelocuită din Ucraina. Încă am aflat despre asta acum un an. Este uimitor faptul că un astfel de loc interesant rămâne atât de necunoscut. Vrem să spunem ceva despre asta.

Ce e interesant pe insula Jarylgach

Jarylgach este cea mai mare insulă din Ucraina în lungime, de 42 de kilometri. Totul este acoperit de nisip, ceea ce înseamnă plaje frumoase și curate și lipsă de vegetație semnificativă (numai aici se poate dezvolta lac). Desigur, ca și în orice alt parc natural, există o mulțime de plante de carte roșie, dar este puțin probabil să provoace alt interes decât profesionist.

Adio la insula de vară Jarylgach

Dar fauna este mai impresionantă: Jarilgache găzduiește mistreți, cerbi, muflon, câini de raton, delfini. În plus, insula găzduiește 250 de specii de păsări. Toate aceste animale trec prin teritoriu fără restricții și, după ce s-au stabilit într-un cort, veți avea ocazia să vă alăturați vieții jocului neînfrânat.

Insula poate fi interesantă, pentru cei care doresc să înoate cu delfinii în largul mării - înoată oamenilor literalmente la lungimea brațului. În largul mării, există multe midii și rapani. Robinzonii lor locali sunt folosiți pe scară largă pentru mâncare.

Un fenomen unic poate fi numit bile de lichidare a valurilor de alge. Ele par a fi simțite, dar în interiorul lor este adesea o surpriză: o cochilie sau o gheară. În regiunea Herson, astfel de marmură se găsesc aproape de-a lungul întregii coaste, dar în special există multe pe insulă.

Adio la insula de vară Jarylgach

Bineînțeles, este destul de interesant chiar să ieșiți pe o insulă nelocuită. Restul pe Dzharylgache este o aventură de neuitat!

Cum să ajungeți la Insula Jarylgach

Dacă insula părea atractivă pentru tine, atunci, sigur, ai avut o întrebare cum să ajungi la Jarylgach. În vara, există trei moduri: doi din Skadovsk și unul de la Azure.

Insula Dzharylgach - Far

De când aveam de gând să trăim într-un cort, punctul de sosire a fost un dig în apropierea farului. Acest loc a fost ales de noi nu întâmplător, ci pentru că există un izvor cu apă proaspătă. Găsește-o ușor - este situată direct la far.

Restul pe Dzharylgache devine mai popular. În plus față de mulțimea de oameni care au sosit în barcă în acest an, au existat o mulțime de corturi. Aproape toți se stabilesc lângă apă. Dacă doriți să vă retrageți, puteți merge puțin și vă veți găsi pe o plajă complet pustie. Am plecat puțin mai mult de o jumătate de oră și de zile nu am văzut pe nimeni.

În comparație cu Tarkhankut, există un plus imens - prezența copacilor mici. Ei ascund cortul de soarele de dimineață și lasă multă adormire. Arborele nostru a atras o turmă de căprioare, care a venit noaptea spre noi să se apropie de noi și a făcut să bea ca caprele domestice. Este păcat că nu sa făcut o fotografie: animalele au fugit în lumina unei lanterne și am putut vedea doar preoții lor albi.

Adio la insula de vară Jarylgach

Vipera de stepă a devenit mai neplăcută. Se târa neașteptat, în timp ce stăteam la sac de dormit la umbră. Simti-l prin tesutul sub picioarele tale. Faptul că am înălțat sacul de dormit nu făcuse șarpe în vreun fel - era înfricoșător în direcția noastră și nu se ascundea. Aruncându-l în iarbă cu un baston, ne-am retras repede, pentru că locul nu mai părea fabulos și confortabil pentru noi. Trebuie să fii atent pe insulă cu aceste reptile târâtoare.

Pe plajă, se intersectau în mod constant cu mistreți - ei, cu toate acestea, nu au vrut să fie prieteni cu noi și au fugit la prima vedere. Sălbăticia insulei nelocuite a fost la îndemîna noastră. Doar meduzele au stricat restul. În acest an a existat un număr ireal. Apropo, în Jarylgache există o oportunitate de a scăpa de meduze, pentru că puteți să traversați insula și să înotați în golf, și nu în largul mării - meduzele nu înoate acolo.

Cu lemne de foc aici și mai bine, decât pe Tarkhankut, dar în același timp nu prea dens: există ramuri umede subțiri de tufișuri și lemn de foc scos din mare. Un foc de tabara nu ar fi usor de ras, dar ne-am pregatit si am luat aragazul - o aragaz. Sa arătat excelent pe insulă. Dacă mergeți la Dzharylgach, luați ceva de genul ăsta sau gazul cu tine.

Adio la insula de vară Jarylgach

Este în zona de far părea să ne pentru a deveni cel mai de succes, cu un cort pentru o lungă perioadă de timp: nu există apă, plaje sălbatice și o mulțime de animale amuzante - dacă ai noroc, vei fi capabil să se hrănească enotopsa cârnați!

Insula Dzharylgach - Deep Spit

După cum am spus deja, saltelele preferă să se odihnească în Spitul din Glubokaya. Și am mers acolo în inteligență pentru a diversifica distracția și a afla ce este. În primul rând, am decis să traversăm insula și apoi să mergem de-a lungul țărmului.

Adio la insula de vară Jarylgach

Este mai bine să nu se descompună oriunde te afli, pentru că aici trăiesc karakurți, vipere și cine știe ce altceva. Merită să găsiți unul dintre drumurile care traversează insula. Am ales cele mai evidente: în apropierea casei forestiere (cum este numită aici). Apropo, ne-am stabilit aproape de el.

Spre surprinderea noastră, în apropierea Golfului a venit foarte curând. Întregul țărm era acoperit cu alge, calea nu era vizibilă. Uneori, picioarele au căzut într-un lichid teribil de cald și, uneori, pur și simplu au umblat de-a lungul apei, pentru că nu exista altă cale.

Ei încă nu au regretat că au ales un astfel de traseu. Au fost o mulțime de golfuri: mari și nu foarte mult. În această parte a Jarylgach-ului trăiește o varietate de păsări. Chiar și aerul este saturat de mirosul de pește - pentru paradisul cu pene.

Pe scuipat, a găsit o plajă cultivată, o mulțime de turiști, un dig, o cafenea și un bungalou. Totul este mai degrabă artizanal, dar destul. Dacă cineva este obișnuit să-și petreacă o vacanță într-un hotel de cinci stele, este puțin probabil să-l placă. Dar, în comparație cu marea în regiunea Herson, cu siguranță există mult mai bine: curat, apa nu este adâncă (puteți înota), nu există meduze. Marginea urechii a auzit că petrecerea noaptea într-un bungalow triplu costă 200 UAH. de la persoană, dar tocmai nu a învățat sau a aflat.

Adio la insula de vară Jarylgach

Cafenele de aici sunt puțin ciudate, dar oferă o selecție largă de mâncăruri de pește. Noi, de exemplu, am încercat mai întâi stingray-ul - este foarte gustos! Prețurile sunt destul de scăzute, mai ales că nu este tot pe continent. Pentru o mare parte din pește a fost plătit 30 UAH. Aici puteți trăi cu ușurință o săptămână, mâncând în această instituție.

Pe șuvoiul din Glubokoy sa găsit o priveliște - un monument al soldaților sovietici care au murit pe insulă în timpul războiului. Nici măcar nu au știut că războiul chiar a ajuns aici.

De la scuipat la mare au fost deja pe un alt drum. Am plecat undeva în jumătate de oră. Puteți să vă așezați într-un bungalou și să mergeți la plajă.

Turul de-a lungul insulei

Ideea cea mai interesantă ne părea să trecem insula în întregime. Pentru punerea sa în aplicare, sfârșitul călătoriei a fost selectat.

Nu există foarte multe surse de apă potabilă pe Jarylgache: un far, o pădure, o Spit Glubokaya și o casă de călugări care trăiește în mijlocul insulei.

A trebuit să iau apă cu tine, nu a facilitat rucsacii, dar a fost ușor să meargă, pentru că suntem obișnuiți cu mersul pe jos în munți, și există foarte buna, dar încă frumos suflare rece briza.

Este foarte important să alegeți traiectoria potrivită atunci când umblați de-a lungul plajei. Banda de surf este cea mai potrivită - aici nisipul este compact și neted, picioarele nu eșuează.

Adio la insula de vară Jarylgach

Excursie pe jos de-a lungul insulei a devenit monotone și nu este nimic pentru a vorbi despre. Dar a fost distractiv și meditativ - nu s-au întâlnit decât cu căprioare. Probabil, în cazul în care ar fi marea curată, apoi pohodik sa dovedit a fi chiar mai rece, dar am fost tocmai la timp pentru furtuna, iar apa nu a vrut să se scufunde chiar picioare!

După prima noapte am ajuns la călugăr. Casa lui este în cazul în care partea cea mai largă a insulei se termină. Ne-am gândit că tipul de repede alături de el și ieși din apă, dar călugărul a crezut altfel :) La inceput, el ne-a tratat la pâine fierbinte, apoi a făcut 100 de ori pentru a se ruga, în ciuda faptului că am recunoscut imediat lor nereligios, apoi a arătat sicriul său, un mini-biserică . În general, am rămas acolo mai mult de o oră.

Ne-a plăcut călugărului - o persoană foarte drăguță. Dacă vă aflați în aceste locuri sălbatice, mergeți la el - luminați singurătatea lui. Poți chiar să-l tratezi ceva, principalul lucru este să rupă codurile de bare. Din anumite motive, el este convins că sunt de diavol.

Apa din coloană nu spune că este curată. Prin urmare, este mai bine să vă luați mai mult inițial și să nu vă așteptați să completați rezervele.

În partea îngustă a orașului Dzharylgach, spre surprindere, multe locuri minunate sub parcare la umbră. Se pare că de multe ori cineva se oprește cu corturi, dar nu este clar de unde ajung apa. În rest, partea îngustă este exact aceeași cu cea largă.

Adio la insula de vară Jarylgach

Deși am mers în mod monoton și plimbarea noastră nu a fost ceva interesant, dar când am ajuns la Lazurnoe, a devenit imediat păcat că insula a fost lăsată în urmă. Plajele enigmatice cu o mulțime de oameni care țipau nu pot fi comparate cu un colț pustiu de natură neatinsă.

Traseul: o.Dzharylgach (far, spița Glubokaya, casa călugărilor, Azure)
kilometraj:

45 km (de-a lungul insulei)
Numărul de nopți: 2 (pentru a trece)
Locuri bune pentru petrecerea nopții: peste tot :)
Apă pe traseu: un far, o casă de pădurar, un Deep Skua, casa unui călugăr
Comunicații mobile: nu super, dar puteți prinde
Ce altceva: să ia cu ei un repellent, o sticlă de apă, un arzător de gaze sau un cuptor de tocat; Păstrați alimentele în pachete pe copaci, deoarece vierii nu sunt indiferenți față de acestea; fiți atenți la vipers și karakurts.

Vom atașa la articol harta de pe insula Darylgach cu puncte principale marcate, astfel încât să puteți naviga cu ușurință: