Salt Lake "și modul în care se dezvoltă turismul în Kârgâzstan

Puțini, probabil, oameni din Kârgâzstan care au auzit și nu au vizitat "Salt Lake" situat în partea de sud a lacului "Issyk-Kul". Acesta este situat la aproximativ 500 de metri de lacul "Issyk-Kul" și la 11 km de satul "Kyzyl Tuu".

Familia mea a decis, de asemenea, să facă o mică excursie pentru a vizita lacul așa-numit în viața de zi cu zi ca "Lacul mort".

Am condus cam 65 km. de la "Balykchy" pana cand au ajuns in satul "Kyzyl Tuu", unde a trebuit sa ne intoarcem la lac. Indicatorul la rândul său cu săgeata arată "Salt Lake". Mai departe am trecut deja pe un drum murdar de aproximativ 45 de minute. Și, desigur, au plâns de ce nu există modalități moderne de comunicare cu acest loc turistic.

Cu toate acestea, așa cum trebuiau să facă turiștii, am fost mulțumiți de peisajul defileului care duce la lac. Râul Thekla, care curgea din gura munților dinspre satul, care, după cum am înțeles mai târziu, ne-a însoțit în iazul Issyk-Kul. Pe ambele părți ale drumului am fost însoțiți de un fel de bună agricultură a fermierilor și a crescătorilor de animale, precum și a pisciculturii. De asemenea, a fost frumos să vedem că înflorirea este înfloritoare. Casele erau aprinse. Erau antene și chiar feluri de mâncare prin satelit. Aceasta înseamnă că în case există o civilizație a secolului XXI și acolo trăiesc oameni care știu știrile nu numai locale, ci și știri, care apar în lume. Kizyaks au fost uscate în apropierea fiecărei ferme, deci am decis că oamenii locuiesc aici în timpul iernii. Și, bineînțeles, au văzut cai de pășunat, vaci și oi peste tot.

După ce am plătit taxa de intrare de 50 de persoane pe persoană, după ce am primit o chitanță discutabilă cu un sigiliu, ne-am îndreptat spre calea spre lac. Desigur, așteptau confort. La lac stăteau trei yurturi, un cort, un baldachin și două vestiare. Ne-am gândit că toți au apartinut chiriasilor privați, cu excepția vestiarului. Pentru autoturisme a existat un loc de parcare spontan. Toate condițiile erau pentru turiști. Plaja nu a fost bine întreținută. Umbrele pe țărm nu erau. Cu toate că Kubat a spus în mod convingător că plajarea pe plajă, murdară de murdărie este foarte periculoasă. Dar în nisip au fost o mulțime de pietre, care se săpără în picioare. Au apărut întrebări care ar trebui să fie angajate în rafinarea teritoriului lacului, deoarece vizitatorii sunt taxați pentru vizitarea și 150 de persoane din mașină. Timp de două ore, am numărat aproximativ 50 de mașini. Mai multe aritmetice simple, cât de multe se întâmplă într-o zi, o săptămână, o lună. Unde merg banii? De ce nu mai există nici o lumină și nici apă proaspătă? Așa cum am înțeles, exploatarea naturii a ajuns la maxim. Dar, de către cine? Așa cum a spus ghidul nostru, ei (chiriașii) au cerut mult timp să dețină apă luminoasă și de băut și fără nici un folos, deși nu plătesc bani mici pentru închirierea unei parcări de yurt și a unei ferme subsidiare.

Pe teritoriul hotelurilor de la yurturi și cabane în multe locuri se găseau deșeuri umane, deși era o toaletă. Deșeurile de gunoi s-au înmormântat nu departe de lac, deși existau rezervoare de gunoi peste tot. Nimeni nu sa gândit mâine și poate că era doar lenea, după cum știu, turiștii vor veni oricum.

Salt Lake
Vederea lacului din vârful muntelui

Când am plecat, am observat că aproximativ 3 km. de la locul unde a fost ținută lumina. Din nou, întrebarea este: cine ar trebui să facă lucrarea relevantă, care a fost lumina în zona "Salt Lake"?

Dacă nu acordăm atenție inconvenientelor și nu ne gândim decât la pozitiv, poate anul viitor vom veni din nou. Doar încercați să nu vă petreceți noaptea și să luați alimente de mâncare. Înotați în lac, unde o persoană nu se scufunda. Și acest sentiment nu este unic nicăieri. Acesta este un reper al țării și al regiunii, care poate fi numit un miracol al naturii. Cred că mulți vor fi de acord cu mine că acest lac ar trebui protejat. Dacă o considerați o atracție turistică, trebuie să o înnobilați cu demnitate. La urma urmei, proprietarul nu este cel care face profit fără să investească, ci cel care iubește și protejează prin înnobilare. Deci, stăpânul să fie vrednic de această comoară.

Și așa suntem la "Salt Lake"! Desigur, suntem sincer bucuroși că țara noastră are o astfel de atracție turistică! Lacul nu a murit. În el trăiau ființe vii. Acestea erau moluște roz, asemănătoare unor cai de mare care existau în apă sărată. Le-ai putea lua pentru boabele abandonate în lac, care s-au descompus. Au fost mulți. Când am pus-o pe palma mea, s-au mutat - erau niște creaturi vii subțiri cu o coadă ascuțită și apoi, pentru o clipă, m-am speriat speriat.

Am fost uimit de turmele detectate de rațe. Erau rațe sălbatice de penaj maroniu cu aripi negre. Pe celălalt mal al lacului au înotat, își întinse cu grijă gâturile lungi, unde restul nu mergea, deoarece malul era complet îngroșat de stuf. Nu a fost posibil să fotografiați camera - și aceasta a fost greșeala noastră. În timp ce eram înarmați cu o cameră de filmat, pachetul se îndepărta, formând un șir de șarpe răvășitoare în cer.

Salt Lake
Vederea lacului de pe mal

În jurul lacului crescuseră arbuști care seamănă cu cătină-de-mare, numai fructele de pădure erau bard și roz roz. După examinarea lacului, am găsit un noroi curativ: au fost negri ca cărbuni și a fost lut, pe care restul i-au pătat și pe corp. Majoritatea turiștilor au fost zăpăciți cu nămol negru, au existat femei care au murdărit numai cu fața în lut. Mama și cu mine am decis, de asemenea, să frămânță la întâmplare, dar să ajutăm brusc. La urma urmei, nu am văzut concluzii medicale, deoarece nu existau instrucțiuni pentru tratarea cu noroi din "Salt Lake". Oamenii de la gură la gură au spus ceva.

Pe malul din apropiere odihnit femeile tinere pozitive care au râs neobosit la început de ceea ce nu a putut ajunge să înoate, ca și partea finală a corpului a fost împins afară din apă, și se aruncă în cap de apă. Apa sarata a intrat in ochi si in gura din ceea ce a ars groaznic gatul si ochii. Pe spatele meu, nici măcar nu m-am putut culca, ceea ce ia făcut să râdă. Apoi, zugrăviți cu noroi negru, au râs unul altuia de faptul că au devenit ca Papuanul și i-au imitat dansul în imitație. În general, și ne-am distrat. Pentru o lungă perioadă de timp nu am vrut să părăsesc lacul, deoarece "ghidul nostru" Kubat a spus că scăldatul este foarte benefic pentru sănătate și în special afectează pielea și articulațiile. Fratele și tatăl meu au fost obosiți de a ne aștepta și au decis să meargă la yurt, pe care am închiriat-o noaptea.

Pietre similare ouălor

Probabil doar a vrut să mănânce. Puțin mai târziu ne-am apropiat de mama mea, care cu o mare
Am părăsit lacul cu dificultate. Dar înainte de asta mama și cu mine am decis să spălăm sarea înghețată și uscată pe corp. Ne-am hotărât să înotăm în Lacul Issyk-Kul, care se afla și în apropierea locului în care locuiau aproximativ trei duzini de yurturi și trei cabane cu două etaje. Apa a fost surprinzător de caldă, dar cel mai important a fost uimitor de curată. Nici plaja nu a fost stăpânită. Pietrele erau pe mal și în lac. Cu greu, după ce ne-am îndreptat spre apă, am scufundat și am înotat. Mama mi-a spus că ar fi bine dacă ar fi existat o placă de bord pe plajă, un apel către turiști: "Scoateți cel puțin o piatră și aduceți o mare contribuție la ecologia lacului". Pietrele ar putea fi folosite în construcția acelorași drumuri spre lac. Da, acolo unde pot fi folosite, ar exista o dorință. Mama și cu mine am luat o mână de pietre și le-am luat de pe țărm. Unii ne-au privit cu uimire, iar alții au urmat intuitiv exemplul nostru. Am colectat, de asemenea, pietre uimitor de frumoase, de diferite culori și forme. Au fost pietre similare cu un ou - a fost uimitor. Se părea că nimeni nu admiră vreodată pietrele care străluceau frumos și străluceau atât pe țărm, cât și pe apă.

Salt Lake
Vegetația cu fructe roșii Eh! Mama mea a argumentat și a plâns din nou de ce nu există nici un stăpân al naturii iubitoare de minuni - darul unui zeu care poate aduce încă mult profit, tocmai pentru că turiștii doresc doar să vadă și să admită. Și pe țărm se află sticle sparte de alcool, cutii goale și multe lucruri, chiar să spunem că este jenant. Am vrut să țip, dar ne-am privit unul pe altul în disperare, insultat în tăcere. Nu este doar un lac, dar darul lui Dumnezeu și al unei persoane civilizate poate fi o neliniște aici, cred că este un păcat foarte mare.

Cu o dispoziție mixtă, ne-am întors la yurt "Lux". Acolo ne-am așteptat nerăbdător de tată și frate, precum și de cină. Am comandat cina, am luat cunoștință cu meniul. Pentru cină, părinții mei au comandat o porție de beshbarmak și eu și fratele meu pentru porții de pelmeni. De asemenea, am băut ceai cu prăjituri. Pentru toți aceștia au plătit 1000 soms. Cina a fost pregătită pentru o lungă perioadă de timp. Au durat mai mult de două ore, până ne-au dat-o. După cină, s-au culcat devreme. Prea obosită. Numai și nu au înțeles din ce: de la ceea ce au scăldat sau de la faptul că au așteptat atât de mult pentru cină.

Dimineața era necesar să se spele, dar în iaurtul "Lux" nu era apă și nu se putea spăla, deși proprietarii au întrebat imediat ce vom ordona acolo. Noi, ca și ceilalți, am mers să ne punem la lac. Pe malul lacului, două fete au spălat lenjeria de pat. Apa săpată a fost turnată direct în lac și apoi clătită, atârnată pe tufele în creștere de la lac.

Salt Lake
Uscarea lenjeriei de la lac

În timp ce se aflau în ordine, au fost surprinși să vadă cum vin chiriașii cu jerricani pentru apă. Am avut o întrebare, dar am băut ceai din lac? Deși nu am putut pune o astfel de întrebare. Ti-e frica sa jignesti. De fapt, părea rău pentru chiriași, ca și în acest an, a rezumat vremea și evenimentele politice foarte înainte de începerea sezonului turistic, în partea de sud a Issyk-Kul, care a descurajat probabil potențialii turiști.

Cu toate acestea, familia noastră pleca cu reticență, dar era necesar să plece. Părinții mei aveau afaceri în Bișekek. Tot drumul spre capitală, mama mea a motivat modul în care ar fi bine să dezvolte turismul în partea de sud a Issyk-Kul. În nordul orașului Issyk-Kul au avut loc unele schimbări, s-au bucurat că se desfășurau lucrări de construcție și chiar unele schimbări în înnoirea acelor locuri în care ne-am odihnit deja. Activitatea științifică a mamei mele a fost legată de turism. Poate de aceea am avut o școală de cinci ani în economie. Ea a răspuns foarte ușor la întrebările mele nesfârșite despre economie. Dar, mai ales, îi place să vorbească despre turism.

Ca urmare a scurtei mele excursii, eu cer să mă odihnesc pe Issyk-Kul și să vizitez "Lacul sărat". Și raportul meu va deveni un ghid. Și toată lumea va accepta o soluție optimă acceptabilă pentru el. Și chiar vreau ca mai mulți oameni să iubească această minune a naturii și să se bucure. Restul pe Issyk-Kul, compatrioții mei și străinii! Turismul în Issyk-Kul este minunat.