Legendele lacului Svetloyar, vârful turistic

Ador în locuri misterioase, bogate în legende, care au o energie puternică. Prin urmare, la prima ocazie de a vizita Svetloyar și de a mă plimba la festivalul lui Ivan Kupala, m-am dus acolo, luând câteva prieteni credincioși.

Cum să ajung la Svetloyar

Acest lac de basm este situat în satul obișnuit Vladimirskoe, în cartierul Voskresensky din regiunea Nizhny Novgorod. Avem câteva ore. Primele 1,5 ore au mers cu trenul de la Nižni Novgorod la stația Semenov. Apoi - cu autobuzul spre Vladimirsky. Stația de autobuz este situată în apropiere de gară. Autobuzele rulează conform programului, dar nu a durat mult să aștepte. De la stația de autobuz până la sat pentru a merge aproximativ o oră.

Vederea lacului de seară

Cum este sărbătoarea

În timpul sărbătorilor, Vladimirski se transformă într-un centru turistic. Hoteluri sunt aglomerate, pe străzile mulțimii de oameni, mașini cu numere din diferite regiuni ale țării se strecoară în rezervă.

Legendele lacului Svetloyar, vârful turistic

Vacatorii pe malul mării, în vacanță

Am primit adăpost de prietenii prietenului meu. Fără să pierdem timp pentru nimic, ne-am schimbat hainele și ne-am grăbit să petrecem. Dulapul era gândit în prealabil și corespunde stilului etnic: fuste lungi, bluze cu broderii. Imaginea noastră a alimentat sentimentul povestirii viitoare.

Din sat până la lac duce o alee de mesteacăn. Pe el în sărbători vând ceramică, costume naționale, bijuterii, miere, jucării și, de asemenea, le învață pe cei care doresc să coinalizeze monedele și ceramica. Înainte am văzut oameni care, adunați într-o grămadă, se uitau la ceva interesat. Din mulțime a venit un cântec ciudat și muzică. Sa dovedit că ei se uitau la dansatorii care dansau în jurul cercului, care, sub cântecele lor, dădeau dulciuri către vrăjitori. Până acum, este un mister pentru mine care este scopul reprezentanților acestei religii pentru Svetloyar în vacanța lui Kupala. Este interesant faptul că în această noapte ortodoxia, păgânismul și chiar Hare Krishna se împletesc aici.

Adevărul este că, conform legendei, cu mult timp în urmă, pe locul lacului se găsea castelul Kitezh, al cărui locuitorii erau oameni foarte strălucitori. Ei s-au închinat Dumnezeului soarelui Yaril. Khan Baty de la hoarda tătară, după ce a auzit despre bogata decorare a bisericilor din Kitezh, a decis să jefuiască orașul. Orașul nu avea arme, cu excepția rugăciunii. Când chirul tătar a venit la porțile orașului, locuitorii care nu aveau arme, cu excepția rugăciunii, au început să se roage fervent pentru mântuire. Și în momentul în care Batu a hotărât să înfrunte fortăreața, Kitezh a dispărut, lăsând un lac rotund în locul său ...

În ajunul nopții de scăldat din sat, este sărbătorită icoana lui Vladimir Maica Domnului. Cel mai probabil, deci, în festivalul creștin, ritualurile păgâne sunt interconectate armonios, creând o atmosferă unică de basm. Poate că această unitate și sentimentul de bun atrage reprezentanți și alte religii aici. Toată lumea vrea să se alăture miracolului.

Bună ziua, Svetloyar!

În spatele acestor reflecții am ajuns la lac. Corturile strângeau țărmul. Cineva se așeză chiar pe iarbă sub umbrele. Băiatul este interzis aici, dar acest lucru nu a oprit pe nimeni. Unii au jucat în apă în minge, s-au scufundat, au înotat. Alții - în conformitate cu obiceiurile ortodoxe, au intrat în apă, au fost botezați și scufundați de trei ori. Pentru a spune adevărul, în ansamblu, toate acestea păreau ridicole.

Apus de soare pe Svetloyar

De îndată ce am ieșit la lac, o biserică de lemn pe deal se repezi. Cineva mi-a spus că a fost făcut fără un singur cui. În ea, și până astăzi sunt serviciile. Picioarele înșiși au mers acolo. În apropiere se află două pietre, înconjurate de lumânări. Pe prima piatră, depresiunea se distinge în mod clar, ca amprenta călcâiului. Se crede că Maica Domnului a pus piciorul pe această pietricică. Acum împlineste toate dorintele. Iar cea de-a doua piatră este capabilă de vindecare.

Biserica veche de lângă Svetloyar

Din deal am avut o vedere uimitoare: în rundă, ca o farfurie, lacul reflecta strălucirea zorilor seara. O ceață densă cobora pe apă, preluând forme bizare. Se părea că figurile umane se plimbau pe suprafața apoasă. Amintiți-vă involuntar pe locuitorii din Kitezh. Nu ne urmăresc, adunându-ne în vacanța generală?

Legendele lacului Svetloyar, vârful turistic

Vederea împrejurimilor de la urcare spre Deal

Înainte de debutul nopții de scăldat, fiecare fată necăsătorită își tunde o coroană de flori. Aici erau decorate nu numai de fete, ci și de fete, bunici și chiar de niște bărbați. În apropiere se afla un câmp imens de musetel, așa că aceste flori s-au aruncat pe capul majorității. Prietenii mei și cu mine am decis, de asemenea, să ținem pasul cu tradiția.

În plus, la sfârșitul sărbătorii, coroana a fost importantă în ritual pentru o căsnicie fericită. Pititind margaretele, ne-am imbracat coronite din diverse buruieni. Sa dovedit a fi ciudat și amuzant!

Procesiunea religioasă - culminarea sărbătorii

Întreaga zi de pe țărmul grupurilor folclorice din Svetloyar a avut loc. Către seară au fost instalate porțile decorate cu panglici și flori. Când a fost destul de întunecată, au început pregătirile pentru culmea vacanței - procesiunea din jurul lacului. Părinții servesc un serviciu mic și toți se alăturau în spatele lui cu lumanari în mână. La miezul nopții, la sunetul clopotelor, procesiunea se mișca în jurul lacului.

Noapte peste lac. Începutul procesiunii

Ei spun că dacă te duci în jurul lacului cu o rugăciune și cere ceva bun, atunci cu siguranță se va împlini. Locuitorii locali au spus că în război acele femei care s-au târât de trei ori în jurul lacului în genunchi, și-au întâlnit în viață soții și fiii. Aici și acum, în tăcere totală, oamenii au ocolit pe Svetloyar. Toată lumea sa gândit la visul său. Din înălțimea dealurilor, părea că lacul era înconjurat de un lanț de licurici. O vedere frumoasă și de neuitat - un șir nesfârșit de lumini! Am cumpărat lumânări de casă groase de casă de la o bunică locală. Arzând, au scos un miros dulce de miere.

În timpul bypassului, drumul era aprins doar de lumânări. Era puțin înfricoșător să merg, uneori părea că mergeam pe o cale îngustă și în jurul meu era un abis întunecat. M-am uitat în spatele vecinului meu în avans, ca să nu mă împiedic. Am mers în jurul lacului timp de aproximativ o oră. După aceea, am decis să mergem în căutarea unei ferigi. Se spune că în această seară el înflorește și îl găsește, o persoană dobândește abilități unice: el înțelege discursul animalelor și al păsărilor și toate comorile se deschid înaintea lui. Dar toate spiritele rele vor interfera cu găsirea unei flori prețuite.

Mutarea la o distanță scurtă unul de celălalt, pentru a nu ne pierde, am trecut prin pădure cu lumânări. A fost înfricoșător. Căutarea sa sa încheiat repede, pentru că înainte de tufișuri a existat un zgomot și un sunet ciudat. Ne-am adunat repede într-o grămadă și am vrut să scăpăm, când deodată au venit niște Krishna la noi, sunând cu saga. Într-adevăr o floare căutată?

După ce am râs, ne-am întors la lac și am lăsat coroanele să plutească, sperând foarte mult să nu se întoarcă la țărm. În caz contrar, nu vezi căsătoria ca urechile lor. Acum a fost posibil să ne întoarcem acasă.

Dragă Khan Baty în orașul Kitezh

În zori am mers la gulerul Kibalka și pe drum ne-am uitat la lac. Sărbătoarea a dispărut de mult, prospețimea plăcută a zorilor și liniștea a domnit. Aici este harul! Ne-am dus la biserică. Fiecare dintre noi a făcut o dorință la piatra Fecioarei.

Legendele lacului Svetloyar, vârful turistic

Lacul de dinaintea zorilor cu coroane care plutesc pe el

La chei, mai întâi a mers un câmp imens de musetel, apoi prin pădure. După cum spune legenda, pe acest drum Batu Khan a condus armata la Kitezh. Calea către Kibelka este căptușită cu scânduri. În jurul covorului crește o ferigă. Simțeam că suntem într-un basm. Uite, va apărea coliba lui Baba Yaga. La cheie pentru a merge mai mult de 2 km, dar nu a existat nici o oboseală, prospetime dimineața a fost revigorant.

Un câmp de mușețel pe drumul spre gulerul Kibelka

Înainte de colectarea apei am vizitat ultima atracție - mormintele a trei bătrâni. Potrivit legendei, au încercat să oprească Batu, dar au fost uciși de el. Surprinzător, pietrele funerare sunt foarte lungi, ca și cum acești bătrâni erau extrem de înalți. Un bărbat se așeză la morminte. Ca și cum aș fi citit gândurile mele, el a spus că erau oameni care aveau o înălțime de aproximativ 2 m. De aici și eroii epicieni. A vorbit mult timp despre energia acestui loc, cum să-l simtă și să câștige forță.

După ce am adunat apă pe drum, ne-am dus acasă. În sat a cerut programul de autobuz pentru femeia locală. Femeia sa dovedit a fi vorbătoare și, în afară de programul de zbor, a spus despre planeta pe care trăiesc delfinii. La Svetloyar, în zilele de sărbătoare, întâlnești în mod constant oameni atât de ciudați. Dar nu irită, dimpotrivă, dă mister. La despărțire, femeia ne-a dorit multă fericire.

În concluzie, vreau să spun că planificarea unei călătorii la Svetloyar în vacanța lui Ivan Kupala, locuința ar trebui să fie rezervată timp de șase luni, altfel nu vor mai fi locuri. În sat există un hotel și o casă de oaspeți. Prețul camerei variază de la 700 la 1500 de ruble pe zi. Există o bucătărie comună în care puteți găti. Este mai bine să mergeți la o vacanță, atunci când se încadrează în timpul săptămânii, oamenii vor fi mai mici.

Nori repetând forma lacului

Odată ajuns într-o viață, merită să vedem acest spectacol. Cei care sunt mai interesați de energia locului, care doresc să-și relaxeze sufletul și să-și aranjeze gândurile, este mai bine să vizitezi lacul în zilele obișnuite, să te bucuri liniștit de frumuseți, să fii singur cu tine însuți. Puteți vizita muzeul local, care va spune în detaliu legendele lacului și multe alte lucruri interesante. Apropo, dorința mea sa împlinit. După ce ați ajuns pe Svetloyar și l-ați ocolit, ascultați, dacă clopotul orașului Kitezh nu sună din fundul lacului.

Ai citit povestea? Acum poți să te joci. Pun pariu că nu vei câștiga!