Călătorește prin tractul Chuysk - autocadabra

Anul trecut am descoperit brusc Munții Altai. Ei bine, eu locuiesc în Novosibirsk, dar niciodată nu o dată nu a fost în Altai, nu au văzut munții, și bla bla bla :) Pe scurt, ar trebui să fie conștienți de acest tearjerker. Impresii, m-am apucat deasupra acoperișului, dar nu a ajuns prea departe de Chemal. Prin urmare, în acest an am decis absolut că este necesar să mergem la Altai și în mod necesar undeva departe.

Apropo, tractul Chui a fost de mult timp disponibil în Google Street View. Verifică-l.

Novosibirsk - Teletskoe rzero

Ei bine, totul a început ca de obicei. Luminile nu au început să treacă de blocajele de trafic, au intrat în mașină și au condus spre lacul Teletskoye. Eu, soția mea, fratele meu și prietena lui. Câteva probleme au apărut între frate și mașină, așa că noi toți am fost nevoiți să mergem la bătrânul meu. Sincer, am fost un pic îngrijorat de faptul că este necesar să se depășească pe pistă și trece furtuna cu patru persoane în cabina și instalația de aer condiționat. Din fericire, totul nu a fost atât de înfricoșător.

Călătorește prin tractul Chuysk - autocadabra

Prima oprire pe drum a fost Gorno-Altaisk. Oras foarte frumos. El, literalmente, se întindea de-a lungul unei perechi de străzi, iar munții erau strânși pe toate laturile. Cumva am amintit de Karlovy Vary. Și amintiți-vă atitudinea față de pietoni. În opinia mea, ei sunt foarte dispuși să renunțe la ele.

După Gorno-Altaisk am dat roata fratelui său, și, probabil, acest lucru este cel mai interesant lucru care mi sa întâmplat în acea zi :) Dacă nu mă înșel, a fost prima dată când am fost la volanul unui pasager în mașinile cu volan pe dreapta. Și cu o utilizare neobișnuită sa dovedit a fi un lucru teribil. Tot felul în care am jurat și mi-a cerut mita să mă țină la dreapta, pentru că mi se părea întotdeauna că călătorisem pe un tejghea. Iar faptul că fratele meu a folosit ultima oară mașina de stânga doar mi-a agravat teama. Din fericire, în curând m-am obișnuit cu dimensiunile și m-am liniștit :)

În general, câteva ore de frica in masina cu volan pe dreapta scaunului pasagerului și am fost în satul Artybash, care este situat pe malul lacului Teletskoye.

Călătorește prin tractul Chuysk - autocadabra

Lacul Teletskoe nu mi-a impresionat cumva. Da, acesta este unul dintre cele mai mari lacuri montane proaspete. Adâncimea sa medie este de 175 de metri, iar maximul ajunge la 325! Se întinde direct între munți, iar stâncile abrupte intră sub apă. Dar speciile lacului nu mă atingeau deloc. Poate că, pentru a aprecia frumusețea ei, trebuie să-și petreacă o săptămână (sau chiar două), pescuit, sălbaticii trăiesc pe plaja, du-te pe o barcă spre coasta sa de sud, și se bucură de multă liniște. Ei bine, totul este înainte.

Programul cel puțin pe Teletskom este o excursie cu barca de-a lungul părții de nord a lacului, cu o vizită la mai multe cascade și un golf de piatră. Aici, de exemplu, Chedor Falls.

Lacul Teletskoe - Lacul Aya

După ce am vizitat puțin pe lacul Teletskoye, ne-am mutat în direcția opusă. Lacul Aya și tot ce este legat de acesta este un loc turistic destul de plictisitor. Restul în imediata vecinătate a lacului Aya este ca și cum ați merge în Turcia, într-un hotel de cinci stele cu all inclusive. În general, o destinație turistică populară. Ei bine, am vrut să luăm câteva zile la plajă și să ne formăm opinia despre acest loc.

Călătorește prin tractul Chuysk - autocadabra

Am înotat în lac. și încă o dată au mers la peșterile din Tavdinsky. Dar toată ziua și toată seara am fost atrasi de dealurile ce puteau fi văzute de pe balconul casei unde ne-am oprit. În dimineața, ne-am așezat în puzoterku și am urmărit-o. Curând am rătăcit pe traseu, prin care au călătorit turiștii UAZ. Întotdeauna am crezut că mergem de pe dealul următor și nu vom mai putea reveni. Extreme pentru începători :)

În general, am plecat cu toții - până când a devenit evident că nu am putut ajunge la dealul următor. Așa că am decis să părăsim mașina și să mergem puțin. Găsiți un cadabromobil :)

Drumul în sus părea destul de scurt și destul de necomplicat pentru mers, dar așa cum se întâmplă adesea în munți - era un sentiment fals. Dar priveliștea de pe munte a deschis o uimire. În această zi mi-am amintit.

Călătorește prin tractul Chuysk - autocadabra

Înapoi turiștii obosiți au decis să taie și să-și păstreze iarba "scurtă". Și acum vedeți un cadabromobil. )

Lacul Aya - satul Ongudai

Apoi ne-am decis să meargă pentru Chuysk cel puțin până la poarta roșie, ca un maxim de până la piscurile înzăpezite și treci Katu-Yaryk

Călătorește prin tractul Chuysk - autocadabra

pass Seminsky am alunecat accidental :) Ei bine, adică este destul de organic se potrivesc în serpentinele de munte și am zburat cel mai înalt punct, numai atunci seama că era Seminsky trecere. Și, în general, nu este o trecere, dar așa. Permisele vor fi trecute.

Dar este aici, în spatele pasajului Seminsky, și chiar începe frumusețea. Acesta este un Altai complet diferit.

Stepa. Munții sunt "cheili".

Călătorește prin tractul Chuysk - autocadabra

Locurile devin din ce în ce mai sălbatice. Pe drumul de mers pe jos și vor exista vaci. Aceste animale arogante, în general, nu se tem de nimic. Este atât de amuzant să te uiți la modul în care stau, să se uite la tine și să nu-ți aducă ochii și să-i duci la o viteză de 60 km / h. Îmbătrânirea fierului.

Către seară am ajuns în satul Ongudai. Iată câteva informații despre acest sat:

1) În satul Ongudai și de-a lungul tractului Chuy, altaienii sunt mai numeroși decât rușii. Aș spune chiar că nu sunt aproape ruși aici. În același timp, automobilele cu numere mongolă încep să apară pe drumuri.

2) Sunt mulți goperi aici. Ocupația preferată a veverițelor de la sol este de a traversa drumul direct în fața mașinii pentru bucuria locuitorilor orașului :)

3) Satul Ongudai nu este Aya pentru tine. Am călătorit prin sat și ne-am număra doar 3-5 locuințe pentru turiști. În cele din urmă, am avut încă norocul să găsim un loc de tabără, unde era disponibilă doar o singură casă dublă. Însoțitorul a fost de acord să înghită un al doilea pat în casă. Viata merge mai departe :)

Satul Ongudai - Poarta Roșie - Lacul Aya

Dimineața am reîncărcat la o stație de benzină locală de tip dubios. La sfârșitul zilei, a fost detectat consumul de combustibil și doar 6,7 litri la 100 km. "Da, asta e misto!" - M-am gândit. Patru persoane în mașină, 30 peste bord, aer condiționat până la maxim, treceri de munte și o manieră agresivă de conducere.

Continuând să fiți uimiți de speciile locale, observ că nu veți vedea astfel de munți în Lacul Chemal sau Teletskoye. Este necesar să mergem pe tractul Chuysky.

Călătorește prin tractul Chuysk - autocadabra

Treceți Chike-Taman. Înălțimea absolută a trecerii este de 1295 m. Diferența de înălțime este de 659 km. Serpentina clasică. A fost interesant să conduci aici.

Ei bine, și mai departe pe traseu multe locuri frumoase.

Satul Inia este notabil pentru podul Inin. A fost construită în 1936 și a devenit primul pod suspendat dublu în lume.

Călătorește prin tractul Chuysk - autocadabra

Mai departe, cu atât mai luxoasele specii apar înaintea ochilor noștri. Verifică-l.

Îmbinarea lui Chuya și Katun.

Minutul meu de glorie :)

Călătorește prin tractul Chuysk - autocadabra

Monumentul „în onoarea conducătorilor auto curajoși care sunt pe Chuysk în timpul Războiului pentru Apărarea Patriei, depășirea trece dificile și ac de păr se transformă, efectuat sarcini în față și apoi pentru a revigora economia națională, care lucrează în beneficiul și dezvoltarea Munților Altai.“

Un loc minunat pentru un monument.

O altă cascadă.

Călătorește prin tractul Chuysk - autocadabra

Pentru calitatea drumurilor nu crapați. Și nu sunt multe mașini aici. Este o plăcere să merg.

Pe parcurs, mulți cicliști s-au întâlnit. În anumite cercuri, acest lucru se numește masochismul bicicletelor Altai.

Dar, de fapt, scopul nostru este poarta roșie.

A continua.

Asta e tot pentru moment. Atunci nu am plecat de data asta. Maiestuosul Katu-Yaryk, valea Chulchymash, vârfurile de zăpadă și ghețarii am decis să plecăm pentru data viitoare.

Apropo, da. Pe drumul din spate, mi sa întâmplat un lucru ciudat. Când am coborât din trecerea Seminsky pe o porțiune dreaptă, am accelerat la 110 km / h, iar în timpul frânării am simțit o vibrație foarte puternică. Chiar credeam că roata mea ar cădea chiar acum. Din fericire, nu eram confuz și am frânat motorul până la primul transfer. Apoi a trecut treptat.

Ce a fost asta? Supraîncălzirea frânelor? Dacă este așa, atunci pentru a supraîncălzi frânele de care aveți nevoie pentru a accelera cel puțin la 100 km / h, asigurați-vă că mergeți de pe deal și încetiniți mai mult sau mai puțin intens. Pentru că, chiar și când coboram din Chick-Taman, am apăsat curajos frâna și nimic nu sa supraîncălzit.

De data aceasta, au fost suveniruri de la poliția rutieră :)