Vacanta in Bulgaria

Ne-a plăcut cu adevărat Sozopol, dar au fost multe impresii bune de la excursii la unele dintre rutele turistice din Bulgaria - aproape și departe.
În Sozopol există numeroase agenții de turism care oferă diverse excursii. Dar sfatul rezidenților locali sau cel puțin ghidurile nu va interfera. Am avut noroc: am avut deja o idee despre ceva, am citit mai întâi informațiile de pe diverse locuri turistice și ceva ce a sugerat gazda, de la care am oprit.

Și, în unele locuri, având deja pe performanțele lor și fără a fi nevoie de o poveste de însoțire, vă puteți conduce complet, cu transferuri cu autobuzul, pentru o mică taxă. După cum se spune: limba va termina în fața Kievului. Ne-a condus la Nessebar. Ei bine. a rătăcit puțin, dar a ajuns în locul potrivit și înapoi acasă.

Există acest loc la 12 km de Sozopol, așa că drumul nu a durat mult timp. Deja la jumătatea drumului am observat un iaz cu păsări albe mari. Sa dovedit că acesta este râul, iar păsările sunt lebede. În apropierea digului există bărci și bărci, pe măsură ce se umple, pleacă într-o călătorie. Am navigat spre confluența râului în mare. S-au întâlnit și alte transporturi de apă, pasagerii și căpitanii s-au întâlnit fericiți - căpitanii cu fluierul și călătorii - cu strigăte.

Ropotamo este un paradis pentru contemplative, împrejurimile sunt foarte frumoase. Pe dreapta - munții din pădure, un loc gol seamănă cu fața unui leu. În stânga - copaci ramificați, un zid care acoperă drumul de acces. Foarte aproape de apă există o mică casă cu un chei mic și un tun. Ghidul a spus că Harry Potter zboară în Bulgaria pe Ropotamo să se odihnească uneori, și casa lui.

Am văzut o turmă de zbor de pelicani, multe stârci, pescarusi (desigur, în cazul în care, fără a le), țestoase și șerpi de apă. cap de șarpe, ca și cârlige, apoi aici și acolo sunt ieșită din apă, și broaște țestoase, și nu s-ar fi observat, dar direcția barca noastră tras în sus lângă rădăcinile copacilor de coastă și ne-a arătat lor. Țestoasele se îndreptau spre ramuri, coborau în apă și înotau destul de repede.

Călătoria a durat aproximativ o oră. Când au plecat înapoi, s-au dus la restaurant pentru pâine și au hrănit peștele. Apa se fierbe cu cantitatea lor. Costul călătoriei la Ropotamo de la agenția de turism este de 13 euro pentru două.

Vacanta in Bulgaria

Ropotamo, capul unui leu

Ropotamo, casa lui Harry Potter

Ropotamo, legătura dintre râu și mare

Grădina botanică privată.

O excursie la grădina botanică poate fi combinată cu Ropotamo, aceste două locuri de-a lungul aceluiași drum. Am fost acolo cu taxiul. După ce au trecut prin Ropotamo, s-au mutat în zona Veliki. Șoferul de taxi nu știa drumul exact, dar foarte repede am observat semnele pentru grădina "Paradise Gradina". O casă tipică privată într-un sat bulgară. Și în spatele porții există o grădină care este puțin inferioară grădinei Aptekarsky de la Moscova.

Am fost întâmpinați de un cuplu în vârstă - un bărbat mic, înalt, într-o cămașă militară în stil sovietic și o femeie subțire cretată. Excursiile merg unul după altul. Am sosit - în grădină erau turiști, ieșind - vizitatorii noi intră pe poartă.

Excursia a fost realizată în frumoasă limbă rusă, cu umor și digresiuni lirice, iar acest lucru este confirmat de experiența mea: grădinarii sunt oameni deosebiți, întotdeauna interesați! "Cât de bine vorbești rusă!" - Mai multe în engleză și franceză, doamnă.
Proprietarul ne-a luat în posesia lor, vorbind la modul: „Aici este această doamnă cu părul cărunt, avem împreună 35 ani, toată viața mea noi agronomi și pentru noi nu există nici o diferență - activă, nu o parte activă a vieții am fost întotdeauna activ ....“ zona de origine, o sera mare cu cactusi (mai mult de 1000 de specii, variind în mărime de la mici la polmetrovyh în diametru). Banane, lămâi, portocale, grapefruit, kiwi, măsline, date, lauri, flori. Recunosc ginkgo, Vanya observă un mic negru piper. "Dacă doriți să zburați pe Marte repede și în mod neașteptat, încercați-o", gazda zâmbește. „În general, omul, tinere, vin la noi locuri cu un notebook și stilou, pentru că nebunul își amintește și scrie inteligent.“

Excursia și cumpărăturile de suveniruri (2 cactuși mici - cheli și chei) ne costă 3 euro + 25 euro pentru un taxi. Suntem foarte multumiti de tot!

Complexul etnic din Bath.

În satul etnic Bata am plecat de la o agenție de turism în compania a mai multor familii - ucraineană și germană. A fost seara. Ghidul nostru Krasiana a lucrat cu sufletul - toată lumea a vrut să introducă și să facă prieteni. Dar germanii au tăcut, iar rusă și ucraineană au fost de acord doar că drumul nu este confortabil - călătorit ambalate în dubă și am fost zdruncinat ordinul. Am mers până la o așezare și m-am gândit: Ei bine, în sfârșit! Dar totul nu a fost atât de lung.

Complexul etnic din satul Bata este la câțiva metri. În primul - magazine de suveniruri, olar arată abilitățile sale (turiștilor pentru o taxă și pot fi ele însele ceva orb), Pavilion, în cazul în care puteți obține îmbrăcați în costume populare bulgare și să fie fotografiat, pixuri pentru ovine și caprine. Copiii mergeau pe un măgar inteligent. Și în centru am observat un cerc împrejmuit cu un incendiu ars - o platformă pentru dans pe cărbuni.

Gata a jucat, iar în curtea următoare am căzut într-o mulțime, tratându-ne împreună cu pâine și rakia. Aici am examinat casele tradiționale din Bulgaria din interior și din interior. Pe verandă și în încăperi s-au așezat bunicile zâmbitoare - care s-au rotit, care au țesut.

După ce turistii invitați s-au strecurat în cea mai mare curte, unde sub bordură erau mese și bănci acoperite. Toți s-au așezat și s-au tratat la supa de fasole, o salată de magazin, un kebab de pui și un pepene verde. Vinul alb și roșu au fost purtate din butoaie mari. Și în centru a fost jucat un spectacol folcloric cu dansuri și o animație destul de amuzantă. Când a fost complet întunecată, au lovit barabanii, din nou ghimpul jucat, iar oamenii au ajuns la foc. Audiența era așezată lângă râu. Un unchi a apărut într-o cămașă brodată, pantaloni vechi și desculți. Am observat-o mai devreme în rândul chelnerilor, m-am gândit: "Ceva se execută fără încălțăminte, picioarele mele sunt foarte murdare".

Țăranul a călcat și a bătut cărbuni cu greble. Din lovituri, au strălucit și s-au sfărîmat, răspîndind căldura. Muzica creștea mai tare. Unchiul a început să călătorească într-un cerc, dar pentru a clarifica cât de fierbinte era acolo, ia luat copiii și fetele în brațe, le-a păstrat jos peste cărbuni, alegând publicul pe măsură ce creștea greutatea. Era foarte cald, tare și luminos. Toate fotografiile și flash-urile au orbit ochii.

Am citit că nestinarstvo este un ritual, dansul are un anumit sens păgân. Dansați-l cu o icoană în mână, dansând așa cum se intră într-o transă. Vedeți acest ritual foarte asemănător, dar a acționat asupra noastră ca ceva deprimant. Am fost deja atât de obișnuiți cu tăcerea din Sozopol încât am simțit disconfort evident din sunete ascuțite și străluciri strălucitoare. A doua zi, digestând impresiile, ei au decis că au mers bine, mai ales că îi plăceau olarului, tratamentul, concertul și animalele. Dar dacă întrebați: "Vrei mai mult?", Vanya și cu mine vom spune amical: "NU!".
Costul vacanței în Bulgaria este de 35 de euro pentru două.

Am văzut în Bulgaria un alt sat etnic, de unde au rămas în extaz. Era pe drumul spre Veliko Tarnovo. Dar despre călătorie, al cărei scop a fost vechea capitală a celui de-al doilea regat bulgar, voi scrie separat, atâtea impresii. Această zi a fost cea mai strălucitoare și cea mai intensă pentru întreaga ședere din Bulgaria.

Între timp, ultimul este Nessebar.

Sărbătorile noastre se apropiau, devenisem deja obișnuite și încurajate în mișcările noastre. În Nessebar a decis să meargă cu autobuzul, în principal datorită faptului că nici pe o excursie, nici pe o plimbare cu apă în acest oraș de bani nu mai era. Au ajuns la Burgas (30 de minute), au condus la Nessebar (40 de minute).

În numele orașului, se aude argintul. Sozopol și Nessebar sunt similare - ambele sunt orașele-muzee, ambele aflate sub protecția UNESCO. Strazi similare, case vechi, ziduri de cetate, porturi, muzee arheologice aproape identice. Dar în Nessebar există mai multe antichități conservate, mai multe suveniruri, din păcate, această închidere antică și mult mai mulți turiști.
Orașul vechi este situat pe peninsulă, am intrat, trecând de-a lungul podului mare, trecând printr-o moară eoliană imensă. A fost dimineață, am luat micul dejun într-o cafenea și am mers să vânt pe străzi. Ne-a plăcut cu adevărat Piața Ceasornicului, frescele din biserica Sf. Ștefan, numeroase temple vechi. Am inspectat zidul orașului, a fost excavat, am vizitat portul, lângă casa căpitanului restaurată, situată deasupra portului. Aici, compania a fost fotografiată cu pirați teribili. Ei au ascultat muzicienii, au fost surprinși de numărul de pisici de pe străzi, au respins țiganii așa cum au făcut-o, au cumpărat ultimele suveniruri. Și cu sentimentul că programul-maxim în această vară în Bulgaria este finalizat, a mers cu transferuri către dragul nostru Sozopol.
Costul biletelor pentru autobuze pentru un total de 9 euro pentru mama și fiul meu.