Nordul Rusiei

Am decis să devin un "blogger" și să scriu un raport despre călătoria de anul trecut în Parcul Național Kenozersky, care se află în regiunea Arkhangelsk.

Traseul final: Moscova - Yaroslavl - Vologda - Kargopol - Kenozero - Pudozh - Vytegra - Kirillov - St. Petersburg - Moscova.

Auto: Daster 2.0, unitatea.

Nordul Rusiei

Vologda a sărbătorit sosirea noastră cu ziua orașului, cu câteva străzi blocate, cu festivaluri folclorice.
Orașul este frumos. Piața Kremlinul impresionează cu scopul său.

Sunt prezente palisade sculptate (și nu foarte).

Puteți călări un vapor (prețul este destul de Moscova - 500 ruble pe persoană).

Minunat timp. De altfel, hotelul a devenit foarte ok, cu o părtinire literară. Este plăcut că călătoriile în Rusia devin din ce în ce mai confortabile.

Nordul Rusiei

În dimineața următoare am avansat de-a lungul M8 spre Velsk. Locurile aveau reparații, dar drumul era încă excelent, cu puțin trafic. După 70 km după Velsk, ne-am întors spre Nyandoma. Calitatea carosabilului sa schimbat drastic. Suspendarea Duster a fost cu adevărat consumatoare de energie și a făcut față unui bang, dar capul cu tavanul încă de câteva ori sa întâlnit.

Kargopol, cu excepția complexului templului a fost cufundat într-o beznă. Doar luat cina, să cumpere conserve din carne, și a mers pe drum, în oraș, așa cum sa dovedit, a fost ultimul post de gaz înainte de punctul final (Rosneft, în opinia mea). A trebuit să conducă aproximativ 150 km + Park + naviga înapoi - Duster rezervorul plin și 10 litri pe canistră a fost abia suficient să se întoarcă.

Chiar în afara orașului spre nord - unul dintre exemplele de arhitectură din lemn - biserica lui Ion Zlatoust.

Nordul Rusiei

Drumul a devenit din nou mai frumos.

În zona satului Konevo, trebuie să opriți cu semnul "Parcul Național Kenozersky". Mai departe până la parc este un grund. Calitatea este normală, puteți menține viteza, dar natura este deja foarte apropiată: copacii și arbuștii aproape de drum fac aproape orbire.

"Ei bine, cel puțin avem corturi!" - cu aceste cuvinte, ne-am dus să caute turstoyanku ei înșiși, bine, le găsi destul de ușor: pe drum la locul Congresului costă, de obicei, cu bariera post-roșu și alb.

Nordul Rusiei

Dar, în vecinătatea Vershinino, nu se găsește nimic potrivit: drumul este aproape, iarba este talie adâncă. Am decis să mergem spre nord până la următorul Pochozer - Internetul a promis că există mai multe locuri pitorești. În satul Filippovskaya a oprit pentru a cere unui rezident local unde să găsească un forestier. Sa dovedit că omul este un forestier. El a explicat repede cum să conducă la cea mai apropiată parcare, iar în 10 minute am fost deja pe plajă, cu o plajă de nisip într-o pădure minunată de pini.

Amintiți-vă ce sunt nopțile albe. Sentimentul de timp este complet pierdut.

Costul de parcare 50-200 ruble. per persoană pe zi. Nu este atât de ieftin dacă numărați întreaga companie timp de o săptămână + colectare ecologică pentru parcarea mașinii și utilizarea barcii. Dar există o toaletă echipată, lemn de foc cu un cleaver, o masă cu un baldachin de ploaie.

Nordul Rusiei

În unele locuri de parcare s-au întâlnit aici asemenea case. Cheia blocării la forestier, aparent pentru o taxă suplimentară.

Următoarele trei zile au fost petrecute în pădure, pescuit, lupte alternativ cu țânțari, apoi cu cai de cal.

Am ajuns în cel mai apropiat sat Filippovskaya.

În sat, de fapt, trăiește un forestier, și că - angajatul parcului pe ceas. Nu există rezidenți permanenți, majoritatea caselor se află într-o stare de degradare. Dar Parcul are programe de atragere a familiilor tinere la Kenozero.

Nordul Rusiei

Am mers la Vershinino (aproximativ 20 km), centrul administrativ al parcului.

Satul este mare, plin de copii în vacanță.

Centrul de vizitare pentru turiști.

Nordul Rusiei

În apropiere există o "carte de vizită", probabil toată capelă Kenozero - Nikolskaya.

În ultima zi am urcat o excursie de apă în zona de apă Kenozero.

Swam în câteva sate, în cazul în care un frumos fată-ghid ne-a povestit despre istoria lor.

A doua zi dimineață trebuia să mă întorc acasă. Pochozero ne-a însoțit cu un apus magnific.

Pentru a nu recurge prea mult, am decis să ne întoarcem la Vologda printr-un alt drum - prin Pudozh și Vytegra, cu o oprire la Kirillov.

Podul de ponton din satul Afanasovskaia a fost închis pentru reparații. O opțiune alternativă a fost traversarea feribotului la 18 kilometri spre nord.

Nordul Rusiei

Pe feribot să vorbesc cu un tip local, într-adevăr el nu ne înțelegem, de ce te-ai dus până acum: există țânțari, umiditate, frig, deși. El a avut opusul, vacanta a fost doar inceputul, și a condus doamna la Yaroslavl "arată orașul".

În a cincea oră a călătoriei de întoarcere, după ce am trecut deja Kargopol, dintr-o dată am trebuit să ne gândim pentru o clipă, dar în această direcție mergeam. Toate pentru că am văzut din nou pointerul colorat "Parcul Național Kenozersky"! Apoi își aminti că era în parc două sectoare: Kargopol (Lacul Lyokshmozero) și Plesetsk (Kenozero), am fost în Plesetsk, el pozhivopisnee cum spune.

Undeva dincolo de 20 de kilometri la Vytegra, în apropierea Tudozera de drumul autostrada merge spre dreapta - pe el este posibil de a conduce de-a lungul malul lacului Onega la Muntele Andoma River. De fapt, este doar o bancă abruptă înaltă, dar speciile sunt încă impresionante.

Vytegra a lăsat o impresie plăcută, precum și o întrebare fără răspuns: "De ce există un hotel de cinci stele"?

Nordul Rusiei

Încă există un muzeu-submarin și încuietori.

A doua zi pe drum spre Vologda ne-am oprit la mănăstirea Kirillo-Belozersky. Nu-mi amintesc ce a făcut mai multă impresie: ziduri de cetate puternice sau mulțimi puternice (în comparație cu Kenozernye retras) de turiști.

Kirillov a fost ultimul punct al programului, apoi am așteptat cina în Yaroslavl și un drum neremarcat la Moscova.