Și în Atena

Călătoria spre Atena a fost aproape spontană. Din concediul de primăvară a rămas neutilizat Schengen, pe care generoșii spanioli ni l-au dat timp de un an. Am vrut să folosesc un multivisa și să merg undeva, ca să fie cald și să nu zboare departe. Am ales Atena, leagănul civilizației.

În hotelul "Mare Nostrum", am avut micul dejun și cina, vin pentru o taxă suplimentară. Seara, în sală se juca muzică live, iar oamenii erau amuzați, cum puteau cu un pahar de vin sau de bere. În hotel am dormit și am luat micul dejun; toată ziua a mers în jurul orașului. În toamnă, Atena este cea mai confortabilă pentru mersul pe jos în jurul orașului și vizitarea muzeelor. Nu-mi pot imagina cum poți să te plimbi prin Atena în căldura și duhul obositor?

În primele zile de ședere în Grecia, soțul meu și cu mine am realizat că ne-am îndrăgostit odată pentru totdeauna de această țară. În Grecia există o aură inexplicabilă care aduce liniște, confort și confort. Pe scurt, ne-a prins.

În prima zi am mers să ne cunoaștem cu Atena și să ne plimbăm în jurul orașului conform principiului în care arată ochii noștri. Dar mai întâi a trebuit să vizitați Partenonul, mândria națională a Greciei. Această fotografie ne este cunoscută din copilărie și am avut un vis profund să vizitez acest templu, să stau sub arcele coloanelor și să le ating cu mâinile. Acesta este motivul pentru care a fost planificată prima vizită la Parthenon și totul mai târziu.

Cea mai mare parte a orașului am mers pe jos sau pe metrou. Și uneori au folosit un taxi dacă au rămas târziu la Atena.

Și în Atena

Cum să ajungeți singur la Acropole.

Pe metrou ajungem la stația "Akropoli" și mergem pe o mică stradă spre birourile de bilete. Cel mai bine ar fi să vii aici dimineață. În jurul tău, soare afectuos și vederi uimitoare. Imediat poti cumpara o sticla de apa cu tine in caz ca va fi foarte fierbinte. Apropo, există o mică fântână în partea de sus, unde puteți stinge setea și pune apă într-o sticlă. În Grecia, apă foarte gustoasă și vreau să beau și să beau. Există toalete lângă case de marcat, dacă cineva îi pasă.

Birourile de bilete deschise la ora 8.00. Dacă veniți mai târziu, veți găsi o coadă și numeroase mulțimi de turiști care vor intra în permanență în obiectivul camerei dvs. și vor strica fotografiile unice. Numeroase grupuri turistice sunt peste tot, dar fără acest lucru în nici un fel. O mulțime de vorbitori ruși. Puteți sta liniștit de la distanță și puteți asculta povestea ghidului.

Și în Atena

Biletul către Acropole costă 12 euro și vă dă dreptul să vizitați mai multe muzee atheniene. De pe platforma mică unde se află birourile de bilete, urcăm scările alunecoase spre Acropolis.

În jurul Partenonului sunt și pietre și plăci foarte alunecoase. Este bine să vă așezați pe o astfel de piatră prețioasă și să admirați viziunea Atenei sau să stați și să vă gândiți la principalul lucru. Vederea orașului este foarte impresionantă. Aproape toate casele din Atena sunt albe și au o înălțime de cel mult 4 etaje. Acest lucru se face din motive de siguranță de la cutremure.

Acordați atenție măslinului. Ghizii spun că acesta este măslinul pe care Athena la prezentat grecilor

În ceea ce privește Acropolisul în sine, se poate vorbi despre el de foarte mult timp, este mai bine să citești literatura specială despre asta. Fiecare turist care se respectă în mod personal încearcă să scoată o piatră din Acropole. Observ că pietrele de aici sunt toate importate, spun că sunt aduse aici pentru bucuria turiștilor, care le iau cu ei aproape o tonă în fiecare zi. Apropo, dacă veniți în minte luând o pietricică din zidul templului, prețul unei astfel de graba va fi foarte mare, veți fi amendat pentru o sumă decentă. În ambele cazuri, vizita Acropole pe cont propriu va fi mult mai interesant decât cu un tur cu ghid, ca parte a mulțimii.

Așa arată Acropola acum. Toți în pădure și pietre. Există multe

Templul Porfenon (templul zeiței Athena Parthenos) și Acropole sunt situate pe dealul Acropolei, la o altitudine de 150 m deasupra nivelului mării. La această înălțime va trebui să faceți o plimbare pe jos pe treptele alunecoase menționate mai sus.

După Acropole și Partenon, am mers mult timp în jurul orașului, ne-am uitat în magazine și ne-am bucurat de viață. Am vizitat clădirea parlamentului grec și ne-am uitat la Evroz, soldații greci ai gărzii de onoare. Situat într-una din numeroasele taverne. Porțile din Atena sunt doar uriașe. Mai întâi am luat prin ignoranță fiecare în porții, dar apoi am realizat că a fost un fel de mâncare pentru doi. Grecii din taverne sunt liberi să servească apă și câteva prăjituri de brioșe, pentru care sunt foarte recunoscători.

Dimineața, Atena nu este aglomerată și este chiar mai frumoasă. Grecii nu sunt un popor pripit și, așa cum ne părea, leneș. Ei pot sta timp de ore în taverne cu o ceașcă de cafea sau frappe și discută problemele lor presante pentru a suta oară. Ei spun, de asemenea, că nu sunt obligatorii, pot numi o întâlnire timp de 6 ore și vor veni la 7 ani.

Într-o zi ne-am dus la o plimbare la Plaka, în același timp, pentru a cumpăra un suvenir acasă. Plaka este străzile principale istorice și turistice din Atena, constând din taverne și magazine. Mirosul delicios de carne prajita si cafea. Nu vă surprindeți dacă sunteți întotdeauna apropiați de unchii și vă oferiți să cumpărați haina de blană de la ei sau, mai mult, să mergeți cu ei "nu este departe, există hainele cele mai frumoase și ieftine". Grecii cred cumva că, dacă sunteți din Rusia, atunci cu siguranta ai nevoie de o haină. Din toate acestea, rezultă că și Plaka este un loc de pelerinaj pentru fanii blănurilor și a numeroaselor victime ale lui Shubtur. Asa ca am vrut sa strig la aceste pestering: "Sunt haina ta, nu am venit aici pentru asta"!

De asemenea, poate oferi sa cumpere sandale. Sau giroscoape. Sau ulei de măsline. Apropo, ne-am adus acasă ulei de măsline ca dar. Acesta este unul dintre cele mai utile suveniruri din Grecia. O placă din Atena mi-a amintit de Arbat. Nu este nimic aici sau cine.

În Atena, există câțiva câini și pisici vagabonzi. Cea mai obișnuită imagine, atunci când aproape fiecare transport public se oprește direct pe asfalt, câinele se dezintegrează necuviincios și nu acordă atenție nimănui. La fel cu pisicile, sunt peste tot.

Cel mai romantic loc din Atena este Lecavitos. Pentru a ajunge aici, puteți utiliza un funicular care trece în interiorul stâncii sau merge pe o cale abruptă pe care nu am îndrăznit-o. Dar pentru a merge în jos, o astfel de cale va fi foarte interesantă, ceea ce am făcut. Ce fel de vederi vă pot deschide ochii de la munte! Biletul la funicular costă 8 euro și oferă o reducere pentru vizitarea cafenelei de top. La fiecare treizeci de minute, funicularul merge la Muntele Lecavitos până la o înălțime de 300 de metri. Dacă veniți aici în întuneric, puteți vedea clasicul grec, Acropola iluminată și marea în depărtare. Acesta este cartea de vizită a Atenei. Aici este biserica bizantină Sf. Gheorghe.