Ei bine, când am mers în Hawaii lavă, ploaie și nucă de cocos, o revistă despre Minsk

Cititorul nostru, Vladimir, sa dus în SUA la programul legendar "Muncă și călătorii". Este clar că tipul a decis să folosească momentul - și a zburat în Hawaii. Apoi a făcut semn cu California. Despre călătoria sa, Volodya a decis să ne spună.

- Din anumite motive, am vrut să vizitez o insulă exotică. Iar Insulele Hawaii cu vulcani, ocean cald limpede și fructe proaspete se potrivesc perfect.

- O să călătorească lumina, așa că am avut grijă de selecția hainelor cu cea mai mare atenție, am luat toate lucrurile esențiale. Apoi a cernut "toate esențele" de trei ori și a colectat rucsacul final. Continuă să mergem în Denver pentru a cumpăra un windbreaker, pentru că vremea pe insulă se schimbă foarte repede. De asemenea, iau un set de medicamente.

Bagajele mele. Fotografia nu a lovit pantofii și pantofii suplimentari.

- De când merg la Big Island, trebuie să am grijă de modul de transport. Apoi am intrat în prima problemă: închirierea unei mașini - de la 21 de ani. A trebuit să se gândească la frați cu două roți, eu, desigur, gândit de biciclete, dar apoi a amintit că el este încă de gând să se odihnească, și sa oprit pe o motoretă. Pentru a-l închiria, aveți nevoie doar de permis de conducere, cu vârsta de peste 18 ani și puțină memorie cache. În plus, motoretul este foarte economic în combustibil.

Mi-am stabilit scopul de a nu plăti pentru cazare în timp ce călătoresc în SUA și apoi am fost salvat de couchsurfing.

De la planurile generale: pentru a vizita vulcanul, pentru a merge în jurul întregii insule, pentru a vizita punctul cel mai sudic din SUA, pentru a înota cu broaște țestoase verzi, pentru a vizita plaja cu nisip verde și pentru a vă bucura de o ședere pe una dintre cele mai îndepărtate insule ale lumii.

- Cum ai mers? - L-am întrebat pe Vladimir după întoarcerea lui.

"Ca întotdeauna, așteptările diferă de realitate, dar Hawaii a lăsat unele dintre cele mai bune amintiri din toate statele pe care le-am vizitat.

După un zbor de cinci ore, iar unele cocktail-alcoolice într-un plan (ID-ul da, în cele din urmă nu am putut fi întrebat), am zburat pe insulă într-o stare de spirit buna. Din fereastra insula pare pur și simplu uriașă, iar pe pistă se pot vedea bucăți de lavă pietrificată.

Lăsând avionul, vă simțiți umed și aer cald. Acesta este aeroportul cu aer liber din Hawaii. N-am mai văzut așa ceva în viața mea, o viziune foarte neobișnuită.

- Venind din aeroport, se confruntă cu o altă problemă - nu există transport public. Prin urmare, pentru prima dată în trei luni trebuie să iau un taxi în SUA, care îmi va percepe 10 dolari în 10 minute.

Ajungând serviciul de închiriere de motoreta și de echitatie meu „cal“, m-am dus în orașul Kealakekua, în cazul în care gazda mea (oameni de la CouchSurfing, care au fost de acord să mă ia). Apoi m-am întâlnit cu adevărata Hawaii și cu o furtună tropicală, care "mi-a spălat" toate banii și pașaportul.

- În restul primei zile am stat în bibliotecă, studiind ghiduri pentru drumeții și snorkeling și trebuie să vizitez locuri.

În a doua zi, când am cumpărat fructe și apă și am verificat hărțile, m-am dus la plajă. Peste tot în jurul ei era o lavă pietrificată și părea oribilă.

- După aproape o oră am ajuns pe plajă. O asemenea frumusețe pe care nu am văzut-o niciodată în viața mea: palmieri cu nucă de cocos, nisip alb, ocean turcoaz și fără suflete în apropiere. Cocoșat pe valuri, mi-a plăcut hamacul gratuit și cacao de cocos (pentru a rupe, și chiar mai mult pentru a rupe nuca de cocos - un test întreg).

- Trezesc dimineața celei de a treia zi, și văzând în ploaie prognoza meteo, am dat seama că era timpul să schimbe ceva - și anume, partea a insulei. Așa că m-am dus în orașul Hilo și pe drum aveam de gând să vizitez chiar partea de sud a SUA și plaja cu nisip verde. Când am stat pe plajă, a fost frumos să știu că sunteți în punctul cel mai sudic al Statelor Unite și din Oceanul Antarctic doar te desparte.

- După ce am făcut o plimbare orară de-a lungul coastei până la plajă cu nisip verde, pe care am fost uimit. Nisipul a fost mai degrabă de o culoare murdară din cauza mineralelor conținute în stâncă.

- Ei bine, atunci era mai rau: era ceasul al șaptelea de drum pe o motoretă, m-am dus în apropierea vulcanului, la o altitudine de 1500 de metri, a fost ploaie, iar uneori era ceață grea ochelarii aburirea ambele părți, am fost îmbrăcat în toate hainele, și eu eram încă rece și, bineînțeles, indicatorul de combustibil arăta ultima bandă. Nu mi-am imaginat ca Hawaii.

La sfârșitul zilei, m-am înscris într-o cămin rezervat în avans (da, a trebuit să-mi rup planul pentru un adăpost gratuit). Știind în avans că ziua va fi interesantă, am retras taxa.

A doua zi am întâlnit două fete din Elveția, pe mașina căreia ne-am dus la un vulcan viu. Ultima erupție a lui Kilauea a început în 1983 și continuă până în prezent, adică. deja 33 de ani. Craterul este subteran, iar de pe platforma de observare se poate vedea cât de caldă este lavă înăuntru. Este interesant să stați și să priviți vulcanul, de unde, de fapt, insula mare a crescut.

- Apoi ne-am îndreptat spre locul în care se varsă lava oceanică. Pe drum ne-am oprit într-unul dintre tunelurile subterane create de un izvor de lavă.

- Pentru a vedea lava roșie-fierbinte, trebuie să lăsați mașina în parcare și să meargă la traseul de trei ore. Primele peisaje uimit, pentru că stânga a fost o gamă de munte de vulcani inactivi pe dreapta - oceanul, și între ele lavă pietrificată. Dar pe tot parcursul călătoriei nu sa schimbat nimic, așa că a devenit oarecum plictisitor. La un moment dat drumul sa încheiat și a trebuit să merg pe lavă. Apoi, la 30 de metri am văzut un spot portocaliu - aici este, lavă viu. Am vrut să mă apropii, dar temperatura aerului a început să crească, iar solul și a dat de căldură. Pentru lipsa de orice stick-uri sau ceva, decât vă puteți simți la sol, m-am oprit și a luat fotografii pentru memorie și a mers înapoi.

- Una dintre zilele următoare m-am dus la cascada Akaka. Este în pădurea tropicală, iar când am urcat în pădure, vremea a început să se schimbe de la soare la ploi. A început să plouă în pădure. Nu puteam vedea nicăieri o astfel de verdeață, totul strălucea.

Înălțimea cascadei este de aproximativ 130 de metri.

- După cascadă, i-am luat la revedere noilor noștri cunoștințe și m-am dus spre vest. De data aceasta mi-am imaginat deja ce mă aștepta, așa că am umplut un rezervor complet și am cumpărat o rație a armatei americane. Această zi a constat într-o sosire de șase ore cu opriri la plaje.

După înregistrare și de așteptare pentru aterizare, am insorit sub soare Hawaiian, stând pe o bancă în aeroport. Am călătorit la 1000 de kilometri, am vizitat peste tot unde am vrut și am niște prieteni noi. A fost păcat să-mi iau rămas bun de la insulă, dar știu că aceasta nu este ultima noastră întâlnire. Aloha!

CUM SUNT TOATE TOATE TOTELE?

M-am așteptat ca aceste 8 zile să mă coste cu 1000 $. Dar sa dovedit chiar mai ieftin:

• Zborul din San Francisco costa 450 de dolari la două capete.
  • Închirierea unui motoret costă 240 $, iar pentru combustibil am cheltuit 15 $.
  • Închirierea unei mașini pentru o săptămână începe de la 250 USD.
  • Am stat 3 zile pe o couchsurfing și 4 zile într-o cămin.
  • Hostelul mi-a costat 30 de dolari pe noapte. Apropo, am fost primul bielorus în istoria căminului, pentru care am primit bonusurile mele.
  • Cel mai ieftin airbnb pe care l-am găsit pentru 35 de dolari pe noapte, dar prețul mediu pentru 50-70.
  • Puterea este complet dependentă de dorințele tale, pentru că puteți mânca fructe proaspete ca un copac, și le cumpere la piata locala pentru un preț foarte rezonabil (1-3 $).
  • Masa din restaurantul cafenea costă în jur de 15 USD. Și având o bucătărie în hostel, puteți găti, de asemenea, foarte bugetar.

Fotografii: oferite de erou.