Cheile imbris pe insula Creta

Cheile de la Imbros se află în partea de sud a Cretei, în zona Sfakia. A început după satul Imbros și la ieșirea - satul Komitades. Lungimea cheiului este de 8 km. Înainte de construcția drumului în anii '60, cheiul era singurul drum care lega satele din regiunea Sfakia de partea nordică a insulei Creta.

La intrarea cu biletele ni sa dat o broșură cu o hartă a cheilor.

Prima persoană cu care ne-am întâlnit a fost un german în vârstă, care a decis, de asemenea, să urce în defileu. Ea a urcat repede cu noi, în greacă am fost întâmpinați de "Yasas" și, de asemenea, am depășit repede. Apoi au existat mulțimi de turiști, mai ales europeni în vârstă, care ne vor întâlni, "nesimți" și "jasas". Pe multe dintre ele erau cizme de munte sau adidași, pe noi - sandale. Ceea ce nu am regretat odată - drumul era necomplicat și nu vroiam să port pantofi grei. Unii au trecut cu copiii. În medie, traseul durează două-trei ore. În jur este o natură foarte frumoasă și pitorească - roci înalte, copaci crescând direct din piatră, urme de alunecări de teren. În locuri, munții se îngustează, făcând coridoare. În cel mai îngust punct, lățimea trecerii este mai mică de doi metri, cu o înălțime a rocilor de 300 de metri. Există semne care arată cât de mult am trecut deja, tabletele "Fumatul" și băncile pentru cei care doresc să se odihnească. O parte din traseu trece la umbră, iar într-o zi fierbinte suntem foarte mulțumiți.

Conform planului, trebuia să trecem prin chei și înapoi la mașină, dar până la sfârșit, forțele pe el nu mai rămăseseră. La ieșire există o cabină în care biletele sunt verificate. Sotul și-a scos biletele din buzunar, dar grecul a subliniat cu insistență că nu se potriveau și că au trebuit să plătească 2 euro. După cum am putut, am început să-i explicăm că nu intenționăm să plătim de două ori. Ne-a privit ciudat, dar a ratat încă. După cum sa dovedit mai târziu, i-am arătat în general alte bilete, de la Balos. La etaj am mers la o tavernă, unde ai putea să te odihnești și să te reîmprospătezi. Când a fost timpul să plătească, biletele necesare au fost găsite în punga soțului ei. El le-a ascuns cu grijă acolo și a uitat în siguranță despre ele. Acum trebuia să ajungem cumva la mașina noastră închiriată. După ce a explicat acest lucru în engleză proastă pentru chelnerul din tavernă, sa oferit fie să apeleze un taxi, fie să aștepte cam zece minute și cineva va conduce. Cineva sa dovedit a fi grec pe un camion cu un corp deschis. Călătoria costă 20 EUR, dar din moment ce. cu noi s-au dus unii germani, împărțit costul în jumătate. După ce am experimentat modul grec de conducere, am ajuns la mașina noastră.

Cheile imbris pe insula Creta

Cu acest pasaj arcuit pentru toți, cheile se termină - dar pentru noi a început.

Copacii cresc chiar pe pietre.