Pescuitul în bălți

Cel puțin ne-standard pentru mine a fost sezonul de anul trecut de apă deschisă. A trebuit să petrec o mulțime de pescuit pe rezervoare, care sunt greu de numit corpuri de apă. De exemplu, un băț de apă, trei-trei metri, într-un singur loc un tufiș iminent, asta-i tot. Partea de jos este clar vizibilă, peștele pare a fi invizibil. Dar vei arunca ghearele în bușon - și știucul de pe cârlig.

În acest sezon am prins cel puțin o duzină de doi transportatori de apă de acest tip. De multe ori, așa cum spun ei, "au zburat", dar nu mai puțin de o dată prinși, și în multe feluri. Și și-a încălcat înregistrarea personală în picioarele unor mici rezervoare într-o singură băltoacă. De fiecare dată, lăsând astfel de rezervoare, dacă era posibil să prindem pe cineva. A venit un profund sentiment de satisfacție morală de a ști că am fost în stare să prindă pește în cazul în care nimeni nu prinde pe motiv că nu ar trebui să fie acolo.

Tip special de rezervoare

Pescuitul în bălți
Puddles sunt fenomene tranzitorii. Astăzi sunt, mâine - nu. Ieri, de sub această încurcătură, am scos un puț mic, acum lăcustă sărind sub el.

Imaginați-vă imaginea. Zona de coastă a rezervorului Volga. Multe canale superficiale, câmpuri cu depresiuni și zone înalte, iarbă, teren mlaștinos. Volga - a fost mult timp supra-reglementate corp de apă, numeroase încerca hidroelectrice pentru a monitoriza nivelul apei, dar ele sunt momente critice și, atunci când este vorba de a pierde in mod dramatic rapid și apă (foarte des!). A scăzut, iar în câmpurile erau bălți, lacuri și de inundații șanțurile. Credeți că peștele se execută rapid din astfel de zone? Da, ea încearcă să se retragă rapid din zonele periculoase, dar dacă se dovedește, nu toate, sau nu toată lumea vrea să își părăsească locuințele, iar peștele cel mai divers rămâne în cele mai multe dintre aceste bazine. Și nu este vorba doar de tineri, ci și de șobolani, bibanci și yazi destul de adecvați.

În partea de nord a Ciuvasia există destul de un mare lac de lângă care curge râul, nevelichka. Lacul - bătut de electricieni. Râul a fost distrus de mult timp de spinners. În general, de interes deosebit aceste iazuri nu reprezintă pentru mine. Distanța dintre lac și râu - aproximativ douăzeci de metri, iar această zonă este o mică depresiune în sol, în cazul în care apa curge de la izvoarele de pădure, iar atunci când nivelul apei în râu, din cauza ploii sau de primăvară inundații, râul, și chiar apă lac lepuite, cade în această băltoacă "de primăvară". S-ar părea că nu este nimic interesant la această piscină constau dintr-o nu ar trebui, cu toate acestea, în ultimii doi ani am pescuit de la ea opt și șapte șalău. În plus, această băltoacă are o lungime de aproximativ zece metri și o lățime de șapte metri. Pentru comparație - pentru aceiași doi ani de la lac și râu, am prins doar trei sau patru bucăți de știucă, biban dar o duzină ...

Perioade de luncă

Pescuitul în bălți
Nu întotdeauna asemenea pudre sunt de interes pentru pescar. Ei bine încă unele poplavochnik - el poate fi suficient de norocos pentru a prinde un crap liniștit, nu pretinde că trăiește în acest bazin de mai mult de un an, în timpul iernii îngropat în mâl, grăsime de vară îngrășa pe crustacee și dafniilor. Dar prădătorul - e zgomotos. Odată ce a trădat pe sine, doi, și a observat ochii lui lacomi. Puteți chiar să vă trageți peștii dintr-o astfel de băltoacă!

Deci, când trebuie să fim atenți la astfel de corpuri de apă?

Desigur, în primăvară. După vârful deversării, când apa începe să treacă treptat pe coasta obișnuită, aceste bălți rămân vizibil invizibile. Și există întotdeauna un pește în ele. Aici totul este simplu simplu. Cine vine primul într-o astfel de băltoacă (uneori doar plin de prădători), el captează și un procent de șaptezeci de prizonieri forțați. Reziduurile sunt colectate a doua zi. În mod evident, totul este prins într-o săptămână exact. Dacă cineva rămâne, nu va fi dificil să prindeți un prădător înfometat.

În vara și toamna, multe bălți rămân în rezervoare după un alt salut de apă. Aici totul este mult mai scurt - principalul lucru este de a prinde până la următoarea creștere de apă. De exemplu, la ora opt dimineața am deschis porțile, atât de mult, astfel că, odată ce a scăzut un metru și jumătate. În puddles au fost stiuca și bibanul, care s-au apropiat puțin de țărm. Adesea ei nu acordă atenție unei astfel de oportunități și continuă să facă raiduri ferme pentru prăjitură. După câteva ore pentru un stabilizat, nivelul ușor se ridică și știucă și biban beat du-te în restul râu. În vara și toamna în bălți număr mai mic de pește - cu un bazin de 10 × 10 m A trebuit să trag un maxim de trei sau patru duzini știucă și biban două, în timp ce în primăvară, aceste cifre sunt mult mai mari.

Într-un loc interesant pe care l-am întâmpinat acum câțiva ani. Pe lângă râu lent a fost kotlovanchik rotund de mică adâncime, dimensiuni mai ales că nu iasă în evidență - cinci metri de cinci. Odată ce am urcat pe acest râu și am văzut o imagine interesantă. În timpul nivelului apei de noapte a scăzut, și este conectat la kotlovanchikom râu a devenit superficial puternic, lăsând doar un mic istm cu o adâncime de cinci centimetri lățime și zece centimetri. Deci, cu privire la activitatea istm puternic cozile lor, târându ca un pește șarpe ... Ei au fost groupers destul de mari care au dorit să părăsească kotlovanchika înapoi în râu. I perekidat stinghii (și au existat șapte dintre ele) în râu, am fost, pentru a merge mai departe, dar ceva ma oprit. Am decis să încerc să arunc o lingură în șanț - poate, cine a rămas. După ce spooning-ul a început să se amestece totul în el. Sa dovedit că întregul șanț era plin de prăjituri. În acest sens nu sa încheiat, spinnerul a început să atace basul. Am prins o duzină, evident, overgorged biban prăji - pot ei să înțeleagă planul meu pentru a le muta din captivitate înapoi în râu la libertate? Iar la filator final apucat trehkilogrammovaya stiuca pe care nu l-am dat drumul ...

surprize

Pescuitul în bălți
Da, da. ne așteaptă pe astfel de rezervoare. Am prins multe în bălți, dar fiecare mușcătură este ca un șoc electric, pentru că întotdeauna se întâmplă în mod neașteptat.

Am mers de-a lungul micro-podului printr-o micro-baltă. este neclar de unde a venit - au fost cincisprezece sushi la râu. Bujia era în umbra tufișurilor, iar fundul părea rău. N-am putut rezista și reflux pendulul trimis în porolonku de apă de 5 grame Cheburashka și imediat a simțit mușcătura, al cărei rezultat a fost grouper. Atunci nu am putut rezista și a urcat în tufișuri, să examineze mai detaliat băltoacă care a fost aproape circulară, pe o rază de doi metri. Peștele era mai mult și nu era vizibil. Cum se ajunge acolo biban - un puzzle, deoarece chiar și în inundații cel mai abundent pârâu cu această balta nu se conectează.

Am mers de-a lungul unui teren mlaștinos, departe de corpuri mari de apă, în direcția unui lac dens de pădure. Mlaștină încă împiedicat să ajungă la apă de mare, și, în disperare, am coborât porolonku vertical de filare într-o altă balta, ca un pârâiaș două picioare lățime. A trebuit să "dau din cap" între sticle de plastic și alte gunoaie. Curând a existat o mușcătură, nu ma asteptam - si sa dovedit a fi pe stinghii cârlig, și după ce merge un pic mai departe, am scos și o altă pestisor.

Cum de a servi momeala?

Dacă dimensiunea bazinului este decentă, atunci această problemă nu este deosebit de acută. Dar rezervoarele de apă ajung în așa fel încât nici wobblerul nu va avea timp să se debaraseze o dată, nici masa turnantă pentru a "începe" - un spațiu de lucru foarte limitat.

Pescuitul în bălți
În astfel de puddles, jig funcționează cel mai bine, dar nu în versiunea clasică. Ei bine, vibrațiile Stormov și altele asemenea funcționează bine. Adesea aruncă pe ei înșiși nu sunt similare - uneori doar picătură momeală în poziție verticală, uneori aruncarea doar vârful de filare, du-te pentru un cuplu de metri. Cablarea nu este prea lapidar - nu atât de mult încearcă să joace momeală, cum să evite obstacolele - și asta se comportă ca un prădător.

Lucrări de cablare verticale bune - multe înțepături se întâmplă la coborâre, uneori imediat după spargere. La piscinele, unde se poate balansa pe o aruncare bună, de zece metri sau mai mult, este necesar să se acorde o atenție mai mult decât banda de coastă, mai degrabă decât la mijloc, în cazul în care nu există, desigur, ceva extraordinar, cum ar fi bușteni sau găuri. Unu sau două aruncări în centru - și, dacă nu există mușcături, examinați marginea malului și a apei.

ascunde

Peștele este o infecție a ochiului, când ne apropiem de apă, ne va calcula în două contează. Prin urmare, nu ar trebui să se facă. Este mai bine să păstrați cât mai mult posibil de pe marginea apei. Catch în plină creștere - nu este, de asemenea, binevenit. Este cel mai convenabil să folosiți scaunul înalt pliabil și să prindeți din afară. Ochelarii polarizați sunt de dorit pentru a vedea ce se întâmplă acolo. Ele vor ajuta, de asemenea, să evite cârligele dureroase în astfel de pescuit pentru iarbă, pietre, prăjini, gunoi. După ce am prins o băltoacă, mă apropii de ea, ca să mă asigur de prezența peștelui sau de absența.

Se întâmplă că peștele nu poate fi ispitit. Iar distracția începe - nu poți să adormi noaptea, toată lumea e îngrijorată, cum ești acolo, nu muri de foame? Iar după muncă te grăbești înapoi la piscină și încerci să-l prindi din nou. Uneori se întâmplă.

Pescuitul în bălți
M-am dus de patru ori. În primăvară râul Kokshaga se răspândește foarte mult, iar la începutul verii nivelul apei scade brusc. Sub podul de pe autostradă în direcția Republicii Mari este întotdeauna o băltoacă care separă râul din terenul principal. Foarte adesea există una sau două piciuri și câteva puțuri, bine și fiecare lucru mic. odată ce am pescuit de mai multe stinghii, iar când am plecat, cu înălțimea podului a văzut că a rămas balta știucă, decente pentru un astfel de iaz - în cazul în care un kilogram. Desigur, am încercat imediat să-l prind, dar nu noroc - în piscina era încă destul de pește tânăr.

M-am întors într-o zi, stiuca a fost în loc, dar nu am luat-o, așa cum nu am făcut-o. Câteva zile mai târziu, ea și-a manifestat interesul pentru vibrotelul meu, dar nu a observat. Trei zile mai târziu m-am prins, înfometat și mai subțire. Ea a atacat cu atâta greutate pe wobbler, pe care a ignorat-o toată săptămâna. Am lăsat știucul în râu.

Dă-i drumul!

Pestele astfel de bălți sunt ostatici pentru situație și, cel puțin, este necinstit să o privești de viață. Mai bine dă-i o șansă și o lasă să meargă într-un iaz mare, desigur, dacă se află în apropiere. Și, veți privi, va fi socotit acolo, pe partea de sus.