Northern Urals

Barcile noastre sunt gonflabile, cu trei compartimente și o dimensiune suplimentară de protecție a fundului. Vârtej-kayakers, cu două lobi. Experiența călătoriilor anterioare în condiții similare ne-a convins că, în comparație cu caiacele, aceste bărci sunt mult mai tenace în trecerea rapidă. Având un pescaj mai mic, ele depășesc mai ușor rulourile mici și, care este foarte important pentru noi, sunt mult mai ușor de transportat în rucsaci.

Locurile pe care trebuie să le parcurgem sunt foarte frumoase și diverse atât în ​​ceea ce privește condițiile naturale, cât și în ceea ce privește obiectele și caracteristicile pescuitului.

Pescuitul în Uralul de Nord este strict reglementat, așa că am contactat anterior organizațiile relevante din Republica Komi (Bazinul Pechora) și Okrugul Național Khanty-Mansiysk (Bazinul Ob). Regulile locale, decretele și organizațiile se schimbă adesea, astfel încât informațiile despre acestea trebuie să fie actualizate.

Northern Urals

lățime râu rapidă de câteva zeci de metri, cu o apă transparent, frunze de cedru taiga limpede ca cristalul pe malul și insule, cu puțuri adânci, bancuri de nisip și sciziuni. În cele mai multe locuri, puteți prinde de pe țărm și în vânt. Prima aruncare filare de la malurile blande ale insulei noastre a fost un succes - trolling (reperat „lingura“) a luat lipanului frumos. În mai puțin de o oră și jumătate am prins șapte graylings, iar cel mai mare dintre ele cântăreau exact un kilogram. În viitor, am prins constant în Shchugor mediu și mare grayling filare și tija de pescuit. Atunci când pescuiau cu grayling filare, au luat câini mep cântăriți mici și mici și mijlocii, și pe vrăjitoare miniatură. Dar cel mai adesea am folosit "linguri" albe și neclintite, și cu mușcături rele - mici "furtuni" smaltuite. Am prins, de asemenea, tije de pescuit pe gadflii vii și muștele artificiale. Cele mai mari exemplare au fost prinse pe muștele uscate și uscate. Grayling a avut mai bine în vremea vântului, probabil pentru că, din cauza vântului de insecte, a zburat și a căzut în apă mai puțin și peștele era înfometat. În plus, într-un calm, fără bule, apă, peștele se vede mai bine și se comportă mai atent. Hari Ues a fost, în principiu, "un aditiv în nudul nostru, și am prins cât de mult am avut nevoie". Restul de pește prins și eliberat.

În rezervoarele țării noastre există mai multe specii și subspecii de grayling. European sau obișnuit - în nordul Europei; Siberian - de la râul Kara până la Yenisei; Estul Siberiei - est de Yenisei; Mongolă - în lacurile și râurile din Tuva; Amur - în bazinele din Amur, Marea Okhotsk, Primorye, Kamchatka; Baikal - alb-negru.

Graylingul siberian (Thymallus ag-cticus) este cel mai mare și, după părerea mea, cel mai frumos. Cea mai mare grayling, conform L.P. Sabaneyeva ("Viața și capturarea peștilor de apă dulce"), trăiește în râurile Uralului de Nord. Și când spun "grayling mare", vreau să spun că peștii cântăresc aproximativ 1 kg sau mai mult.

În ultima zi a șederii noastre pe insulă, tabăra a fost vizitată de doi păstori de ren. Unul dintre ei este Komi cu spinning în mâini, celălalt este un Nenets cu o mică pușcă. Plăgile lor se află în valea afluentului stâng al râului Shchugor și încearcă să prindă somonul. Astăzi însă nu sunt norocoși, totuși, în zilele precedente au existat copii de până la 10 kg. Pentru a împiedica ca un astfel de pește să rupă linia la 0,8 mm) și să nu se defecteze, cel cu pușca împușcă peștele în cap. Ne-au spus despre câteva găuri în calea noastră, unde este necesar să prindem somonul.

Navigăm în aval de râul Shchugor. Din cauza abundenței lucrurilor din barcă nu poate fi decât o singură persoană. Două plimbări de-a lungul țărmului. Ne oprim la prima groapă, despre care ni sa spus de păstorii de reni, și ne-am învârtit. Am o momeală de lingură cu o lingură albă de dimensiunea unui ceai. Al treilea cast a fost luat de un somon mare. Pălării ei erau ascuțite și puternice, iar frâna de pe bobină nu era suficient de strânsă. Prin urmare, atunci când aruncă pește smulse multe linii de pescuit, deși am rotit frenetic mânerul bobinei. În cele din urmă, i-am adus-o la superficială și am început să conduc la superficială.

Somonul avea cam 8 kilograme. Foarte curând a luat un alt pește și, deși ea era mai mică, i-am dus din nou de mult timp, apoi l-am condus încet până la puțuri. Cantitate de 4,5 kg de pește. Colegul meu, Leonid, a luat de asemenea somon și pentru mult timp sa luptat cu el, ducând la țărm, dar sa rupt și a plecat.

Mutarea în aval, ne-am oprit la gropi și am scos spinnele. Au existat multe eșecuri nefericite, întâlniri insulte, însă lupta cu acest pește minunat și specimenele care au reușit să aducă pe țărm au fost compensate. Le-am admirat, fotografiat, cântărit și eliberat. Cel mai mare dintre trofeele noastre a cântărit puțin peste 8 kg și a fost prins pe un vrăjitor galben-portocaliu de 12 centimetri. Nu am prins somonul.

În penultima zi de rafting pe praguri Shchugorev am depășit, care au o lungime de aproximativ 3 km și este împărțit în trei creste de bolovani, separate prin zone de canal relativ sigure. Aceste bolovani sunt mari, uneori destul de aglomerate, dar se rostogolesc și bărcile de cauciuc nu sunt periculoase. curgere în trepte de cădere de apă pronunțată nu este aici, așa că, probabil, nu chiar și bancurile de nisip praguri -shivery aglomerat.

Sub praguri, natura valei sa schimbat semnificativ. Părea să se extindă, iar munții se îndepărtau. Câțiva kilometri rămași la gura marelui afluent drept Shchugor - râul Volokovka. Aici a trecut odată vechiul tract Sibiryakovskiy. A găsit o groapă bună. Sunt pe un alb alungite cu Linguri roșii a luat aproximativ 10 cm de somon greutate de aproximativ 8 kg în lungime, cu care am luptat timp de cincisprezece minute. Dime pe o lingură galbenă a prins un somon pentru 5 kg. A fost ultimul nostru pescuit de somon.

Treceți prin creasta urală

A trebuit să urce Volokovke cât mai mare posibil și traversat munții Ural, până la 1 la unul dintre afluenții râului Yatriya pe care le-am fuzionat la Saranpaul. Barcile au fost legate cu două capete ale coastelor - pentru nas și pentru oaroc. Deci, ele pot fi trase împotriva curentului, se deplasează de-a lungul "bicemanului" - o cale pe țărm de-a lungul marginii apei - și le controlează ca un zmeu. Pe pietre, au intrat în apă și au făcut bărci printre pietre, luându-le cu un șuvoi. Pe unele șanțuri foarte mici, barca cu încărcătura trebuia să fie ridicată în spatele vâscozilor, astfel încât să depășească adâncurile, simțindu-se pietrele care răzuiau fundul. S-au mutat la o viteză puțin mai mare de 2 km pe oră. În fiecare oră se odihneau timp de cincisprezece minute. Munca este grea. Îi era teamă că navele nu au putut suporta.

Graylingul pentru muștele de zbor a fost posibil numai dimineața și la sfârșitul zilei. Peștele era mare - cam un kilogram. Au fost deosebit de bune mușcăturile, atunci când graylingul a strălucit cu o torpilă strălucitoare din apă pentru a-și satisface momeala care se încadrează și la prins în aer. În stomacuri de Grayling prins am găsit o masă densă de particule negre chitină - resturi de insecte (țânțari în principal), ace de pin, stick-uri de case Caddis mici. Și cel mai mare, cântărind mai mult de 1 kg, de asemenea, rămășițele unui șoarece sau șireturi.

Patru zile a mers complet la naveta care transportă încărcătura prin trecerea de pe versantul vestic al Uralilor la est. Înainte este Siberia, râurile bazinului Ob. Ne-am dus la apele de apă ale râului Bolshaya Turupya. În acest an, râul este atât de mică adâncime, care apoi trebuie să trageți barca pe mâinile sale, locuri pentru a tăia și analiza resturile de copaci căzuți în râu. A durat două zile. În dimineața celei de-a treia zi m-am trezit devreme și am încercat să prind un vierme cu un vierme, sub o stâncă încremenită. Aveți 700 de boabe - primul pe versantul estic al Uralilor. Este mai luminos decât specimenele capturate pe versantul vestic. După-amiaza, împreună cu Leonid, au fost descoperite noi gropi. În ciuda ploii, era evident cum se joacă graylingul pe cursul de apă. Într-o oră, zece pești cu o greutate totală de 5,5 kg au fost prinși pe o muscă și pe un vierme. Graylings sunt foarte puternice, acestea sunt greu de ținut în mână atunci când le ia de pe cârlig. Capul lor este ceva mai mic, iar gura lor este mai mare decât cea a grayling-urilor care trăiesc pe versantul vestic, iar aripile dorsale sunt mai înalte și mai strălucitoare. Grayling a fost mai bine să zboare, dar cel mai mare a fost prins pe vierme. Umedă cu ploaie și pește, mâinile mele au înghețat repede, chiar a trebuit să fac un foc mic. Într-una din cavitățile de pe un mic filare „shtorling“ prins cinci Grayling bun, cu toate că am auzit de la pescari și turiști, pe versantul estic al trolling Grayling ia.

După ploaie, apa din râu sa ridicat și a dobândit o nuanță maro, curentul a devenit rapid în multe locuri. Adesea era necesar să aterizezi și să mergi pe jos pentru a inspecta cele mai complexe zone, mai ales în locuri înguste, de tip canion. Dar, pe măsură ce raftul a progresat, curentul a devenit mai calm, băncile s-au despărțit treptat și s-au coborât. Împărăția lipidelor este lăsată în urmă.

Seara am navigat la Lacul Turupinskoe. Liniște. Apa a înghețat, așa cum era. La orizont, munți blânzi. Lacul însăși pare superficial, în majoritatea locurilor plantele de apă ajung la suprafață. Bărcile din când în când se speriau în picioare în iarba unui șurub mare. Vino aici și taymeni. Au încercat să se prăvălească, dar nu au luat peștele - după ploile recente, apa a crescut puternic, a inundat tufișurile de-a lungul malurilor. Oamenii locali care urcă pe malul lacului de-a lungul râului Yatria cu bărci cu motor, prind aici pungi mari, uneori taimen, și vânează rațe. Din păcate, a petrecut o mulțime de timp pentru a depăși trecere și care trece izvoarele Big Turupi, suntem în urma programării și nu a putut aștepta pentru recesiune de apă în lac pentru a aprecia bogăția ei.

Râul se conectează cu lacul Turupin cu un canal mic. Curentul său este calm, rapidurile sunt suficient de adânci pentru bărcile noastre. Există multe locuri frumoase și prietenoase de-a lungul coastei. Taiga devine din ce în ce mai luminoasă - conifere - pini mari și zada. Spinningul a început ca o cale. După câteva cârlige urmată de mult-așteptata „viu“ un nemernic, și pește puternic cu greu a ajuns la capătul liniei de pescuit. Operat cu filare, stând într-o barcă pe o grămadă de lucruri foarte incomode, asa ca am vâslesc la mal. Peștele nu a vrut să renunțe pentru mult timp, dar încă l-am adus mai aproape și mai aproape. Și când se afla pe vîrf, eu, fără a slăbi linia, l-am târât ușor și rapid pe iarbă. După numeroase sare și răsturnări, peștele se liniștea puțin. Era un mic taimeshonok, deși, când ne părea, ne părea mult mai mare. Ei au decis că deținutul ar trebui eliberat. Am navigat. Curând, pietrele de calcar albe au apărut înaintea noastră, trecând de-a lungul malului drept, la aproximativ cincizeci de metri deasupra apei. De sus sunt încadrate de verde închis al taigii. Locul a fost atât de frumos și tentant pentru pescuit, încât am decis, în ciuda lipsei de timp evident, să ne oprim. Imediat, odată cu rotirea, s-au dus la pietre. Îl prind pe o lingură albă, alungită. Adâncimea rocilor este mare, dar peștele nu a luat-o. Dar din partea stângă a țărmului, au fost adesea auzite explozii de pești mari. Aparent, ea a mers să se hrănească într-un loc mai mic. Leonid nu a putut rezista și a mers acolo. În curând am auzit sunetele luptei și am început să-i observ acțiunile. Înainte de capturare aceasta, temându-se pentru linia, un pic slăbit bobina de frână, iar acum ușor de pește smuls de la câțiva metri de linie. El a lăsat-o în jos și din nou, dar la un moment dat peștele a făcut un nou salt și totul sa repetat. Pentru o secundă, a eliberat mânerul bobinei pentru a strânge frâna. Dar acest al doilea era suficient pentru a face peștele liber și du-te, așa că nici măcar nu am apărut. Cu toate acestea, era necesar să dobândești o bobină "mai inteligentă".

În aproximativ opt kilometri ne apropiem de pajiștea cosit. Pe râu bate un pește mare. Unul dintre participanții expediției noastre, student al lui Dima, a încercat să prindă, dar fără rezultat. Probabil, nu este o stropire de carnivore, ci un shokur (din genul de whitefish), care trăiește în aceste locuri și atinge o dimensiune solidă, dar nu se derulează.

Dimineața devine o ceață peste râu. În cerul clar, stelele și jumătatea lunii învechite. Astfel începe ultima zi a călătoriei noastre. Seara, suntem deja în Saranpalu.