călătorie în America Latină

• În cazul în care pentru a merge tam-tam în jurul valorii de pisica kinabalu, wishallworld

Vulcanul Bromo a fost al doilea vulcan, vizitat în Indonezia. Primul a fost în Bali. Vulcanul Bromo este un lucru pe care trebuie să-l vezi în Java.

Tonsai Beach, un loc unde uiți totul.

În parc, puteți vedea atât de multe lucruri interesante. Este o floare-flytrap.

Templul Borobudur este situat în partea centrală a insulei Java. Mi-a lăsat emoții puternice și puternice, comparabile cu Angkor Wat. Locul puterii.

Insula Sapi. Când eram în Borneo, Kota Kinabalu a devenit primul nostru oraș, am vrut să înotăm și să facem snorkel, așa că am găsit insula Sapi, care este situată în apropierea orașului.

Forest Berdorf: un loc fabulos, cu o mulțime de trasee montane. Loc excelent pentru cățărare pe stânci și ciclism. Datorită reliefului neobișnuit al naturii, pădurea din Berdorf este numită "micul Elveția".

Pe Borneo, am reușit să trăim în junglă. Am ajuns în Parcul Gunung Mulu, care nu are drumuri (numai cu avionul sau cu râul).

Prima mea țară într-o călătorie independentă a fost Nepal. Această țară trăiește pentru totdeauna în sufletul meu, oriunde eram.

Podișul Dieng. În timpul turului insulei Java, am închiriat un scooter și am mers la munte. În Java, există mulți vulcani, Platoul Dieng nu face excepție, puteți vedea cratere, un lac colorat și izvoare termale.

Notre-dame de Paris. La prima mea vizită la Paris, am locuit lângă această catedrală, unul dintre locurile mele preferate din oraș.

Ultima zi din Kota Kinabalu a vrut să se relaxeze, situată pe un nisip alb.

Nu sunt un fan al plajelor și al înotării în mare (a fost o copilărie fericită pe care am petrecut-o cu vederea navelor), dar uneori vreau doar să mă încălzesc la soare.

Deși Kota Kinabalu este aproape de mare, dar este un oraș și destul de mare, deci trebuie să ajungeți pe plajele bune separat.

Puteți merge la parcul marin - Tunku Abdul Rahman (TARP). Acest parc este format din 5 insule: Gaya, Manukan, Sapi, Sulugand Mamutik. În orice pensiune veți găsi broșuri cu vederi frumoase ale acestor insule și descrieri ale "paradisului pentru cei care doresc să facă snorkel". Cea mai apropiată și cea mai mare insulă este Gaya, cea mai îndepărtată este Sulug.

Dupa indonezianul Lombok si Gili, snorkeling-ul a devenit mai interesant pentru mine. Nisip alb, apă albastră de smarald este o modalitate foarte bună de a vă relaxa.

Apă curată în apropierea țărmului

Și acest lucru este aproape de insula Sapi

Cât costă să vizitezi parcul?

În ciuda faptului că insulele nu sunt departe de Kota Kinabalu (aproximativ 15-30 minute), este destul de scump să vizitați toate cele 5.

Mai întâi trebuie să ajungi acolo. Găsiți o barcă nu este o problemă - o mulțime de agenții de turism locale vinde bilete pentru o excursie acolo / înapoi. În plus, puteți alege diferite opțiuni: vizitați toate cele 5 insule sau mai multe.

Prețul pentru o excursie cu barca pe o insulă va fi de 23 ori pe persoană + 10 ringgit pentru un permis de parcare (9 dolari) și un taxă terminal de port de 7.20 ringgit ($ 2), de asemenea, plătite separat.

Total pentru toate - 40 ringgit (11 $).

Pentru copii - 18 ringgit barca + 6 ringgit pentru parc (până la 18 ani) + 3,60 pe port, total - 27,6 ringgit (7,5 $).

Pentru fiecare insulă suplimentară, trebuie să plătiți 17 ringgit (4,5 dolari). În funcție de operatorul de la care cumpărați biletul.

Prin urmare, pentru a vizita toate cele 5 insule - acest lucru nu este bugetar (mai mult de 100 ringgit / 27 dolari pe persoană).

Taxa pentru vizitarea parcului este plătită o dată și nu în port, ci pe prima insulă pe care o vizitați. Apoi, nu trebuie să plătiți 10 ringgit pentru fiecare insulă.

Am ales o excursie pe insula Sapi. La noi, drumul către insulă a ieșit puțin mai ieftin, din moment ce am văzut în pliantul pensiunii cu o reducere la barca uneia dintre companiile angajate în transportul turiștilor spre insulele parcului. Potrivit zborului lor, călătoria cu barca înapoi / înainte nu a mers la 23 ringgit, ci la 10 ringgit pe persoană pentru o insulă.

Punctul Jesselton sau de unde să mergeți pe insule

Barci de companii diferite pleacă de la Jesselton Point - un port mic lângă centrul orașului. Acest port este perfect vizibil chiar și de la cheiul Kota Kinabalu și puteți merge la el în aproximativ 10-15 minute. Treci portul - este greu, pentru că există o mulțime de turiști, există cafenele și tot felul de "zavlekalovki."

Biletele pentru barcă sunt vândute într-o cameră mică, care este ușor croșetată între cafenele / magazine. În sală, primul lucru pe care îl veți vedea este o mulțime de ferestre de diferite companii, există liste de prețuri, oferte etc.

Coada de la casele de marcat

Ne-am apropiat de fereastra firmei al cărei flyer am vrut să-l folosim și au cumpărat un bilet pentru toată ziua pentru o insulă. 17 ringgit pentru o persoană (barca + taxă pe port). Din bilet a urmat că acum barca ne va duce pe insulă, acolo va pleca și o va lua seara (a fost necesar să spunem timpul de pe barcă). Ultimul timp a fost - 17.00 ore.

Aproape de intrarea în port există un punct de eliberare a măștilor și tuburilor de snorkel, acestea fiind date de bilet. Este gratuit.

Insula Sapi: avantajele și dezavantajele

La doc, a trebuit să așteptăm o vreme, de vreme ce bărcile erau în program.

Aici o astfel de barcă ia oameni pe insule

Barca, dar nu a noastră

Apoi, era rândul nostru să mergem, ne-am așezat - barca era complet încărcată de oameni. Și, în general, eram încă pe șanț în șoc din cauza numărului de oameni care mergeau la insule. Turistii "albi" nu au fost destui - majoritatea asiatici.

Mai întâi am ancorat la insula Gaia (Gaya) și unii turiști au aterizat acolo. Foarte mult în grabă, dar am reușit să fac o fotografie a plajei: erau mulți oameni, în special copii.

Îmi plac bărcile, apa și insulele :)

Mai era o oprire. Ceea ce ma lovit a fost că apa din apropierea țărmului era foarte frumoasă, curată și peștele înota. Dar cu cât barca a părăsit țărmul, cu atât mai mult a devenit groapa. În sticlele de plastic plutitoare de apă, pungi de celofan, cupe și tot ....

Tipul de resturi ma deprimat și ma supărat. Ce idiot poate merge să se odihnească și apoi să arunce gunoiul în mare ... Există astfel de oameni și multe. Este păcat.

Și acum ne apropiem de Sapi.

Prima impresie este wow! Este într-adevăr o insulă frumoasă, cu azuri și apă curată. Nisip alb, diferite nuante de mare. Aproape un paradis.

Și acesta este malul insulei Sapi

Deoarece probabil pe plajă există sute de 2 asiatici.

Și în centrul insulei, mulțimile de turiști

Primul gând pe care l-am avut a fost că deja vreau să mă întorc, apoi m-am gândit - bine, acum vom încerca să găsim un colț liniștit aici. Și a treia - este bine că nu am decis să mergem la alte insule.

Barca a plecat, am fost înregistrați anterior în listele de persoane care trebuie să fie luate seara.

Am plătit câte 10 ringgit pentru permisul parcului. Și au mers să vadă plaja.

Stăm la umbra, este bine că o găsiți acolo.

Pro-urile insulei Sapi:

• există toalete și dușuri curate;
    • insula este cu adevarat frumoasa;

Către seara de pe insulă este mai bine: oamenii se îndepărtează încet

• Puteți vedea șopârlele - ele sunt libere să se miște pe întreaga insulă.

Ele sunt întotdeauna undeva în apropiere, mai ales în pădurea insulei

• un număr mare de turiști (aceasta este o destinație de vacanță foarte populară pentru asiatici);

Asiicii sunt turiști foarte zgomotoși

• aproape recifurile distruse;
    • o lume marină slabă (există pești, dar există puțini dintre ei);
    • în momentul în care am fost pe insulă - în apă a fost o mulțime de meduze mici, aproape invizibile - Cousuri. Ele nu sunt vizibile și se înțepesc destul de dureros.

Malaezia locală a explicat că adesea apariția acestor meduze apare înainte de lună plină și în timpul acesteia.

Despre modul în care asiații se odihnesc pe insulă, puteți scrie o mulțime, dar mă voi limita la impresia generală. Ei sunt foarte zgomotoși: strigă, se distrează, ca și copiii. Asta este, tu snorkel, și următorul salt, peste tot nisipul, nimic nu este vizibil. După o mică înot, colegul meu de călătorie a putut să înoate bine, dar a întâlnit câteva aripioare care au sărit pe recife.

Este clar de ce există atât de puține coralii vii. Și nu este clar de ce ei iau bani pentru a vizita insula - pentru că natura nu este foarte păzită acolo. Pentru fotografii, ele hrănesc peștele, chiar dacă există un semn în apropiere: "Hrănirea peștelui este interzisă". Mâncă peste tot. De aceea, insula are un număr mare de mese cu mâncare, un fel de bufet în natură, unde puteți mânca destule. Apoi, acest gunoi plutește în apă. Oamenii au venit să se odihnească și să ia totul din viață ... O imagine familiară.

Prin urmare, ne-am dat seama rapid că o înot îndelungat și doar pe nisip nu poate și a plecat să exploreze insula.

Deși insula și un mic, dar are un deal (este dificil să se numească munte), cu vegetație și un mic traseu de mers pe jos.

Puteți urmări aceste culori strălucitoare ale naturii timp de ore

Drumul rulează într-un cerc, de-a lungul căii există o mulțime de liane, șopârle, fluturi diferite.

Butterfly: foarte mare și frumos

M-am gândit întotdeauna, ca și cum nu mi-aș face pasul într-un berbec :). Nu am văzut șarpele, dar am auzit că sunt pe insulă, inclusiv pe cele otrăvitoare.

În timpul mersului, se îndrepta spre cealaltă parte a insulei, era liniștită și frumoasă, deși țărmul este stâncos.

Întorcându-ne, încă mai înotăm și așteptam deja barca noastră spre Kota Kinabalu.

Țărmul de cealaltă parte

Și un pic de alt țărm: nu au existat nici un turiști

Dacă ați fost deja snorkeling în locuri frumoase, este puțin probabil să fie interesat de insula Sapi. Ei bine, dacă vrei doar să te culci pe nisip - de ce nu.

Articole anterioare despre insula Borneo:

Informații utile despre insulă pot fi găsite aici;

Despre Kota Kinabalu este cel mai mare oraș din Sabah;

Satul de apă - dacă doriți să simțiți contrastul cu Malaezia;

Mai multe culturi și tradiții? Apoi, veți fi interesați să citiți despre satul cultural KDCA;

Parcul Național Mulu. probabil, unul dintre parcurile îndepărtate ale malaysian Borneo. Despre parc am câteva articole: informații utile despre drum, despre natură, precum și peșterile celebre;

Despre orașul de pisici - Kuching citit aici;

Ferma de crocodili lângă Kuching;

Parcul Semenggokh. unde am văzut urangutanii;

Park Bako și maimuțele nosachi.