11 parte: Budva - orașul vechi

Ne mutăm de la Petrovac la orașul Budva în 25-30 de minute. Orașul este situat în partea centrală a țărmului adriatic al țării, fondată acum 2500 de ani. Budva este una dintre cele mai vechi așezări de pe țărmurile Mării Adriatice. Ne oprim la un hotel mare din Muntenegru, ceea ce înseamnă Muntenegru.

În timp ce este din nou timpul, ne aflăm într-un taxi în centrul orașului, unde vrem să ajungem în orașul vechi. Chiar în afara orașului, a apărut pe drum un blocaj mare de trafic, deci există o reparație. Este un păcat, dar nu există nici o cale de ieșire, mergem în jur de 15 minute și plouă afară, mai întâi trebuia să cumpăr o umbrelă.

Budva este un oraș vechi
În antichitate, în jurul secolului al V-lea î.Hr., potrivit oamenilor de știință, orașul se afla pe insulă și numai ulterior era legat de continent. Budva pentru mult timp a fost în mâinile venețienilor, care au păstrat puterea asupra ei până la sfârșitul secolului al XVIII-lea. Din secolul al XV-lea, de-a lungul mai multor secole frontierele din Budva nu s-au schimbat, iar numărul locuitorilor a rămas aproximativ același. Intrăm în Orașul Vechi prin Poarta Mării de pe marginea digului. În piața din fața intrării vedem un clopot imens.

Cetatea medievală Sf. Maria sau cetatea este centrul vechii Budva. Orașul a suferit în timpul său de la cutremur și astăzi este complet restaurat. Mergem pe străzi înguste.

Toate orașele vechi sunt similare cu celelalte. Dintre toți conducătorii care au reușit la Budva, cea mai mare influență asupra orașului a fost asigurată de venețieni. Din clădirile originale erau doar peretele estic, iar cel nordic cu turnul, devenind doar linia exterioară a apărării. Din linia interioară, se păstrează fundația peretelui, care se ridică la un metru înălțime. Pe locul zidului vechi al orașului, au ridicat fortificații noi, au fost construite biserici. Cel mai vechi Ioan Botezătorul a fost ridicat în secolul al XII-lea, sugerând că în locul său în secolele VI-VII a existat deja un templu. Turnul cu clopotniță a fost construit mai târziu în secolul al XIX-lea. Biserica Sfintei Treimi este de asemenea construită.

Budva este un oraș vechi
Lungimea Cetatii de la vest la est este de 25m, iar de la sud la nord 100m, inaltimea peretilor este de 10m, iar grosimea este de aproximativ doi metri. În formă, cetatea seamănă cu un poligon neregulat.

În Orașul Vechi este plin de mici magazine și magazine de suveniruri. Dar am decis să luăm o mușcătură mai întâi, la fel ca timpul de prânz. Am găsit o cafenea liniștită, puțin distanță de turiștii zgomotoși, stăm singuri. Doar au luat prânzul și lumina a ieșit în cafenea. Este bine că am avut timp să mâncăm. Pe stradă încă mai plouă ploaie, îmi amintește de Scoția. Din partea falezei este încununat partea cea mai fortificata a orasului - Cetatea (Sf. Maria Cetatea Mare), în cazul în care în cele mai vechi timpuri populatia ascunse de atacurile inamice. Astăzi, pe teritoriul Citadelei sunt maritime și Muzeul Arheologic, o mică bibliotecă. În timp ce pe strada picurat trece de ploaie în Muzeul de Arheologie, cu exponate pe patru etaje, un mic muzeu, este obiecte mici de bijuterii, vase miniaturale, vaze, sticlă - vase goale, chiar și cu mânere.

Întotdeauna îmi plac mobilierul antic.

Budva este un oraș vechi

Am mers la muzeul de la castel, există o imensă bibliotecă, care stochează copii ale vechilor cărți despre istoria Balcanilor.

Urcăm pe scări până la platforma de observare, de unde puteți privi portul, marea și bineînțeles orașul.

De aici o minunată priveliște a orașului și a mării.

Budva este un oraș vechi
Acum ne-am decis sa ne odihnim, sa dus sa ne incalzim si sa ne uscat intr-o cafenea unde am comandat ciocolata calda. Am crezut că ai putea bea o băutură, dar sa dovedit că ar trebui să o mănânci cu o lingură, este atât de groasă. Vremea sa îndreptat în cele din urmă, ploaia sa oprit.

Apoi mergem dincolo de cetate în oraș. Trecem prin parc trecând prin cele mai frumoase tufișuri.

Mergem de-a lungul digului.

Budva este un oraș vechi
Observăm o barcă cu o mulțime de tije automate de tijă. Mă întreb cât de mult puteți prinde pește în același timp?

Decorul original al cafenelei este un stil marin.

Apoi, căutăm un taxi, de aici există două tipuri de taxiuri. Asta ne-a determinat un șofer de taxi. Există un taxi ieftin, iar pe marginea mașinii există nume de marcă, ale căror prețuri sunt de două ori de trei ori mai scumpe. Am întâmpinat deja acest lucru - "privat". Taxiurile scumpe se oferă și se opresc, iar taxiurile ieftine trebuie să se prindă sau să sune.

Budva este un oraș vechi
Ne întoarcem la hotel, trecem în hol. O mulțime de oameni, în fața noastră se emite imediat un grup de turiști.

Hotelul Montenegro a fost construit în funcție de proiectul arhitecților din Londra. Hotelul este foarte popular. În acest hotel, filmul a fost filmat. Am fost așezați la etajul al treilea și avem două camere în apropiere.

Am intrat prima dată într-una din camere, am mirosit de mirosul de tărâm de canalizare. În camera următoare nu a fost. Am cerut să schimbăm numărul. Am avut de ales la etajul patru, dar nu ne-au plăcut numerele, deoarece ventilația era foarte tare. Ne-am întors înapoi. Am încercat să rezolvăm situația, pulverizată în orificiul de canalizare nepotrivit pe podea, de unde a venit mirosul, și apoi a fost acoperit. A devenit mai bine, am difuzat numărul și s-au liniștit. Camera este excelentă, există totul în ea, există un frigider cu sucuri și vinuri, deși pentru o taxă. Camera noastră are vedere la munți și la parc. În acest hotel se află micul dejun, prânzul și cina. Am inclus doar micul dejun. Am decis să luăm masa și să luăm cina în oraș sau pe excursii. Hotelul are o piscină, hamam și o saună. Vom vedea, trebuie să rămânem aici două nopți. La cină au vrut să meargă la o altă cafenea la mare, dar spre seară, așa cum a promis, se apropia tunetul și, din nou, ploaia a început să cadă.

Budva este un oraș vechi
Ne-am întors, trebuie să luăm masa la hotelul nostru. Cina de la 19 ore. Am părăsit încăperea și am uitat cardul, prins ușa, trebuia să mă duc la administrator pentru a cere o rezervă pentru a ajunge în cameră. Am coborât la cină. Aici este un bufet, puteți alege orice doriți. Cina la noi plătită. Seara vremea sa deteriorat complet, ploua. Hotelul are o piscină cu apă caldă și camere de joacă pentru copii.