Regatul Mustang (raport fotografie)

Înapoi de la Lo Mantang ne-am întors deja pe un alt drum, parțial suprapunându-ne drumul original. După ce Lo Manthang am planificat inițial pentru a face o tranziție de la un loc Dakmar și petrece noaptea acolo, dar au observat în prima parte a modului în care satul Gamay (ne Ilya cumva a căzut în dragoste la o dată), a decis să schimbe planurile și să ajungă la o zi imediat înainte (beneficiu , de la Dakmara până la Gama doar o oră de parcurs). Pentru a pune în aplicare planul, apelează din nou la trucuri strategice: o parte din grup a mers pe călare, iar Ilya și cu mine ne-am mutat pe jos (și un alt cal a fost luat sub încărcătura publică).

Drumul trece prin trecătoarea aproximativ 4300 de metri de mare, și apoi, după trece la Gamay pentru cea mai mare parte modul în care ochii deschiși vizualizări de lux panoramice la mai multe lanțuri muntoase, cea mai impresionantă din care - masivul Annapurna.

Și pe pante se strecoară reperele:

Regatul Mustang (raport fotografie)

Ilyukha căscă: cât de mult poți, în fiecare zi munții arată!

Băieții pe călărie merg înainte:

Și eu și cu mine vom arunca rucsaci pe traseu și vom alerga ușor până la cel mai apropiat deal, în speranța că se vor deschide și mai multe vederi magnifice. Dar în spatele acestui deal, așa cum se întâmplă de obicei, se află un alt deal nu mai puțin frumos. Facem ritualul tradițional - 50 de apăsări - și o sesiune foto pentru memorie:

Regatul Mustang (raport fotografie)

De altfel, în această zi de Lo Manthang de contact simultan în același mod un grup de chinezi a ieșit cea mai mare parte a vârstei de pensionare, iar eu minună încă o dată trenirovannostju lor au mers atât de vioi. Suntem în fața lor, desigur, dar în cele din urmă au fost în spatele nostru toate la 3:00 (este un dat fiind faptul că băieții au fost de echitatie călare, și ne-am dus cu Ilya într-un ritm foarte bun, care nu toată lumea ar avea puterea).

La coborârea la Dakmarom parte ecvestră din drum peste, tot ce am descălecat și a spus la revedere de la final de cai serviciu credincios (proprietarul caii nu au vrut să urce înapoi atunci, este încă în Lo Manthang înapoi în ziua). Dar de aici, până la Dakmar este deja aproape, și Gama are doar o oră.

Dahl, ghidul nostru din Nepal, este fotografiat pentru o amintire pe cai:

Regatul Mustang (raport fotografie)

Trebuie remarcat faptul că, în plus față de permisiunile destul de scumpe (500 de dolari pentru 10 zile), pentru a vizita Mustangul superior, trebuie să angajați un ghid local. Trekking în aceste reguli zona Annapurna si Everest acolo, unde puteți merge singur, și ghiduri locale pe care le iau în aceste zone numai pe piste de mare altitudine mai mare de 5000 de metri (în cazul în care unul dintre participanți au probleme de sănătate și trebuie să le trimită acestora în jos, așa că a fost cu cine). Aici a trebuit să iau Dala obligatoriu, dar în general nu am regret, sa dovedit a fi un tip bun, calm și discret. Ne-a ajutat în rezervarea de loji (rezidenții Mustangului nu vorbesc de multe ori limba engleză sau vorbesc foarte rău). Și a cântat cântece sentimentale tot timpul

Ne coboram in valea raului Dakmar Khola:

Selenie Dakmar (trei colaje, trei metri) se află într-un loc extrem de pitoresc, eroziunea aici a funcționat bine:

Regatul Mustang (raport fotografie)

În Dakmar, am luat prânzul și ne-am mutat la Gama.

Chortenii pe drumul de la Dakmar la Gama:

O privire deplină la Dakmar, cu rămășițele roșii, îl depășesc:

Regatul Mustang (raport fotografie)

Și, în cele din urmă, părea lui Gama

Rush în jos spre logie „regal“, cu gazda ospitalier, tentukom delicios minunat (aceasta este o supă tibetan) și pâine tibetană, o pisica gravidă, mieii nou-născuți și alte delicii.

Baieti sunt topesc toate acestea „nyashestosti“ și „kawaii“, iar noi Ilia (acum al doilea - deși probabil deja în cele din urmă confundat cu aceste două Ilyami, dar într-un fel sorteze ei înșiși, care în cazul în care mersul pe jos cu mine) Mergem din nou în sus, pe dealurile de deasupra lui Gama.

A fost una dintre cele mai memorabile călătorii pe care le-am făcut din această călătorie. Mustangul este, în general, generos cu efecte luminoase, dar aici, seara, a fost astfel încât, în ce direcție nu arăta, elevii se lărgesc cu încântare.

Unele dintre cartile cele mai de succes de acolo:

Valea Dakmar, izolată de toate părțile din lumea exterioară:

Regatul Mustang (raport fotografie)

Îmi cer scuze pentru numărul mare de fotografii similare, dar sunt încă impresionat de aceste locuri și nu știu care dintre cele mai bune fotografii le transmite frumusețea, alege-te.

A doua zi am venit de la Gama la Samara pe drum familiar, iar a doua zi a făcut chiar și o scurtă de două ore Trek la Chusanga în cazul în care au organizat poludnevku (apoi și a deschis caracterul insidios al Rinochki, care nu a dorit să recunoască oaspeții noștri dragi). Aceste locuri pe care le-am arătat deja în prima parte a raportului, așa că aici voi da doar câteva fotografii interesante, după părerea mea.

În interiorul cabanei, unde ne-am oprit să bem ceai pe drum:

Regatul Mustang (raport fotografie)

Am arătat deja acest lucru înainte, dar de ce să nu mai amintesc din nou momentele vesele ale lui Serghei, încercându-și atributele locale într-una dintre lojile de intrare din Xiangbochen:

Ilyukha, echipată în conformitate cu cea mai recentă modă tibetană, cu un bandaj pe nas:

Plasturii galbeni sunt câmpuri de mustar:

Podul dinspre Kali Gandaki și galeria peșterilor pe drum spre Chusang:

După relaxare în Chusange calea noastră a diferit de traseele montane clasice: nu ne putem întoarce înapoi la Kagbeni și Muktinath afară, în vale, prin trecere Hugh La (4135 metri). Acest drum trece prin satul pitoresc Tetang, dar fotografia nu am putut, pentru că meteo în această zi a fost la noi nu prea favorabile: pentru prima dată în ultimele 10 zile de ploaie - și, după încărcare în dimineața, a durat aproape până la masa de prânz. Prin urmare, am închis aparatul foto și l-am ascuns de la bun început.

Cele trei dintre noi cu Ilya și Sergey și planificate un alt du-te trece radial la cea mai apropiată înălțime vershinku, probabil, aproximativ 5500 de metri, astfel încât începe sa înainte devreme, și Ilia, Jack și ne-a dat un pic mai târziu, într-un ritm liniștit. Dar, pe măsură ce ne apropiam de trecere, a devenit clar că a fost inutil să mergem la vârf, totul era acoperit de nori dense. Din trecere, respectiv, nu am văzut nimic, deși cu ea ar trebui să existe vederi excelente asupra masivelor Annapurna și Dhaulagiri.

Serghei, de data aceasta într-o ipostază romantică:

Regatul Mustang (raport fotografie)

Pe drumul spre Dzong, vederea de sus:

Cu toate acestea, din noapte în Dzong, am refuzat în cele din urmă. În gompa, am încercat mult timp să găsim pe cineva care ar putea deschide camere în cabană. În curtea mănăstirii, doar doi băieți-călugări de aproximativ zece se întorceau. După ceva timp, au scuturat somnul de nestăpânit prietenul său mai în vârstă, care a venit la noi cu ochi aruncat cu pietre, apoi mult timp pentru a căuta indicii și a condus în cele din urmă la camera, acoperit cu un strat vechi de secole de praf (oaspeții se opresc aici este în mod clar nu de multe ori). Acum un an, cabana a fost urmată într-un fel mai bine. L-am rugat pe tipul să curățeze camerele și să-și schimbe lenjeria de corp, și-a dat din cap cu capul încet. Când ne-am întors după cină în toshnilovka locală, loja era încuiată strâns, tipul cu cheile și urmă era rece. Am fost destul de obosit de această riglă și am decis să mergem la o opțiune de rezervă și să ne oprim la Jarkot, care este la 30-40 de minute de Dzong. Ei au pătruns în camere printr-un balcon neînchipuit, și-au luat lucrurile și, chemând proprietarii casei în avans, au părăsit Dzong-ul prea puțin prietenos. Am fost puțin supărat, îmi place foarte mult locul, dar cu ospitalitatea de data asta a fost într-un fel remorcă. Dar nu am pierdut inima, pentru că Jarcotte a compensat mai mult decât costurile.

Imprejurimile din Jakarta sunt îngropate în verdeață, iar în Mustang începeți să apreciați fiecare lamă de iarbă.

Regatul Mustang (raport fotografie)

Am petrecut două nopți în Jakarta, lovind bucuria gastronomică (fata din cabană era o zeiță culinară și, bineînțeles, o frumusețe în combinație). A mers de-a lungul văii, a vizitat templul din Muktinata. Spune la revedere lui Ilya (unul din doi), care a trebuit să plece puțin mai devreme.

Voi arăta câteva fotografii din Valea Muktinata.

Jarcote în lumina seara:

Regatul Mustang (raport fotografie)

Satul Khingar este mai jos în vale:

Calea spre trecerea care duce spre valea râului Panda Khola:

Vegetația tibetană abundentă:

Regatul Mustang (raport fotografie)

Valea Muktinath la Jomsom, ne-am dus, de asemenea mod neconvențional - nu prin Kagbeni, și prin Lupru (sat retras în râu vale Panda Khola, rar vizitate de turisti).

Calea de la Jakarta la Luppra ne-a făcut un pic de timp, aproximativ 4 ore într-un ritm calm.

Lupra, care a apărut mai jos (pe coborârea din trecere):

Regatul Mustang (raport fotografie)

În Lupre ne-am oprit pentru noapte, iar cealaltă jumătate a zilei Serge Zhenya plimbat prin sat, și am suferit cu Ilya din nou, până la cea mai apropiată stâncă deasupra Kali Gandaki.

Vezi de Dhaulagiri (8172 m) - în partea de sus a formei piramidale din stânga (în această perspectivă, se poate vedea doar de la Mustang):

Confluența râurilor Kali Gandaki (pe partea stângă în fotografie) și Panda Khola (dreapta). Până valea Kali Gandaki părăsește drumul spre Mustang superior pe care ne-am dus la Lo Manthang, iar în colțul din dreapta jos al fotografiei, puteți vedea piesa verde Lupry:

Regatul Mustang (raport fotografie)

Jomsom până în dimineața următoare am primit câteva ore, în aceeași zi a condus la Tatopani în compania veselă de călugări, au fost cumpărate în izvoarele calde, copaci mandarina ușor jefuite, iar a doua zi au fost deja în Pokhara.