Natura Californiei (Yosemite

Am plecat din San Francisco cu o oarecare tristețe. Un loc plăcut în care vrei să rămâi, dar timpul este inutil de presant. Mâine am plănuit să-și petreacă ziua la Rezervația Yosemite, iar seara, la apusul soarelui, trage Lacul Mono ...

... Cerul a fost întunecat când ne-am aruncat sacii în trunchi și ne-am grăbit să ajungem la nord-est pe pista Inerstate 580, care urma să ajungă pe ruta 120
Calea noastră a trecut prin cel de-al doilea pod semnificativ al orașului, care leagă San Francisco și Auckland. Podul trece prin insula Yerba-Buena și impresionează cu dimensiunea sa. Lungimea sa în total este mai mare de 6 km și este considerată unul dintre cele mai lungi poduri ale lumii de acest tip.
Chiar după el, la intersecție, am condus până la pista și ne-am repezit de-a lungul dreptului, ca și cum ar fi săgeată.
În planurile mele napoleoniene, a existat un gând de a ajunge în micul oraș Grovelend pentru noapte, care se află lângă Yosemite. Dar mi-am supraestimat capabilitățile. traficul monoton pe o linie dreaptă noaptea ma epuizat și când mașina a mers în orașul Oakdale și pe strada centrală am observat un tablou de neon, Motel 6, apoi a hotărât fericit să-și petreacă noaptea aici. Mai ales mituiau lumini strălucitoare ale unui snack bar în cartier, tk. am fost deja destul de foame de data asta.
În dimineața următoare, check-out devreme. Kaki a planificat, am continuat să ne mișcăm de-a lungul autostrăzii de la Yosemite, la 120 de ore, ceea ce a fost o surpriză pentru mine, pentru că Mă așteptam să ajung acolo mai repede. Dar asta nu e tot. am urcat încet pe un drum îngust îngust, care se apropia deja de intrarea în parc, când am observat stația de benzină și lângă un afiș mare - intrarea de-a lungul Route 120 din Yosemite a fost închisă din cauza incendiilor.
- Și așa. Eu întreb la checkout.
Într-adevăr, se pare că în nordul parcului sunt incendiate incendii, iar intrarea în 120 de drumuri este blocată. Dar există o altă cale. Pentru a face acest lucru, a trebuit să ne întoarcem la circa cincisprezece kilometri înapoi la vârful traseelor ​​120 și 49 și apoi să mergem spre sud până la orașul Mariposa. De la el, există o altă intrare în Yosemite pe cea de-a 140-a pistă.
După cum sa dovedit, aceasta este o extra o sută cincizeci de mile și câteva ore de timp pierdut, așa că am zburat în parc doar cu opriri scurte și nu avem timp să ne bucurăm pe deplin de peisajele din jur. Și este păcat că este ceva de văzut ... locul se agită cu frumusețea lui.

După cum am planificat, până la apus am ajuns la Lacul Mono. Judecând după mulțimea de oameni se plimbau de-a lungul plajei cu un aparat de fotografiat gata și grave trepied, locul este foarte popular printre fotografi reale.
Deși sincer, nu eram cuplat. Probabil că nu sunt un fotograf adevărat sau chiar nu chiar un fotograf

Intrarea în parc este gratuită. Soseaua îngustă 190 se întinde între o zonă de deșert, înconjurată de copaci Joshua, cu ramuri groase sparte.

Natura Californiei (Yosemite

Prima platformă de vizionare este situată la o înălțime mare, înainte de a coborî în vale.

Apoi începe o coborâre coborâtoare spre fundul văii morții. Cu fiecare metru, temperatura peste bord a crescut

Termometrul din mașină a crescut la 46 de grade. Aerul este foarte uscat si cald.
La un moment dat, deja aproape că am coborât, am simțit un miros ascuțit de ardere. Opresc mașina, ieșim să vedem - de sub roți există un fum gros. Sa dovedit că trecând pe această pantă abruptă, am zguduit constant pedala de frână și, ca urmare, blocul a început să fiarbă.
A trebuit să așteptăm aproximativ zece minute până când fumul a dispărut și am reușit să continuăm să coborâm bine.

Natura Californiei (Yosemite

Pe drum, am observat un efect neobișnuit. Printre norii densi, o coloană de lumină solară a fost tăiată ca un curent de apă în duș, luminând o mică bucată din deșert

Și acest loc se numește armonie Borax Works - în secolul al XIX-lea a fost organizată producția de bor "Harmony". Borul este de asemenea numit maron sau borox, de la arabă bauraq și persană - burah. Se folosește la fabricarea săpunului. Locul este infernal ... cu greu îmi pot imagina cum este posibil să se angajeze în muncă fizică grea în căldura de patruzeci de grade. Am reușit să așteptăm aproximativ opt minute, făcând repede câteva fotografii și un glonț înapoi în interiorul cu aer condiționat al mașinii. Apropo, majoritatea muncitorilor care au lucrat aici erau chinezi. Producția nu a durat mult - între 1884 și 1888.
Astăzi, doar o parte din cuptor a fost lăsată în memorie, precum și un vagon care transportă produsul finit.

Natura Californiei (Yosemite

Continuând pe drum, în curând am văzut un hotel la modă, înecat în verde de palmieri. O oaza intre un desert fara viata. În acest moment, furculițele de drumuri - pe dreapta veți ajunge la Bedwater, unde am plănuit să ajung la apus. Între timp, avem timp să mergem spre stânga, spre locul de cult al Zabriskie Point.
Acest nume este probabil audiat de mulți și fără referire la Valea Morții. Cine a uitat să-și aducă aminte că așa-numitul film cult Antonioni, împușcat în epoca hippilor.
Deși eu, că în timpul primei vizite, că de data aceasta, locul nu a fost lovit. Da, e neobișnuit .. dar nu mai mult.
Pentru a ajunge la puntea de observare, trebuie să lăsați mașina să parcată și să urce traseul scurt, de unde se deschide faimoasa priveliște.

Bazinul Badwater
Locul final din Valea Morții pe care am avut timp să-l vizităm.
Aici se află cel mai jos punct al Americii de Nord - 87 m sub nivelul mării. Acest lucru este evidențiat de o placă care arată ca și cum ați privi la dealul abrupt lângă parcare.
Dar locul nu este renumit pentru el. O suprafață surprinzătoare formată dintr-un strat gros de sare, care se îndoaie în modele bizare.
Cu câteva mii de ani în urmă, Lacul Lacului Lacul se stropise aici, dar astăzi a dispărut lăsând doar sare în urmă.
Prin numele său Badwater (ceea ce înseamnă "Apă rea"), acest loc este din nou obligat pionierilor dezvoltării Occidentului. Când primii cercetători au apărut aici, însetate, au văzut mici bălți de apă care s-au acumulat printre modelele de sare. Dar după ce a băut o gură, se încruntă scuipând afară, cu strigăte de apă rea! ("Apă rea!")
Lucrul este că apa conține un număr mare de concentrații de cloruri, sulfați și sodiu, care se manifestă prin ...

Dupa apusul soarelui, ne-am dus la Las Vegas pe drumul 178, care trece de Badwater la sud. Cu toate acestea, imediat după parcare, pasajul a fost blocat.
A trebuit să merg în jurul Zabriskie Point de pe autostrada 190, marcând câteva zeci de kilometri.