Grupul din Arkhyz

Un astfel de transfer este în favoarea noastră (nu există joltare în autobuze, nu există transferuri și nu trebuie să așteptăm două zile în Cherkessk). Reambalat rucsacurile în greutate, a întâlnit grupul din Letonia și a rămas la foc până la ora 12.

Sub curentul cascadei

De la Arkhyz la Dombai prin cinci treceri

La 10-00 a venit la Spartakovskie peste noapte. Încă 2 ore de curs asupra morinei și a pus tabăra sub ghețarul Ak-Air. 14-00! Este prea devreme pentru a găti cina, și bem 6 litri de ceai, întindeți-vă la soare și odihniți până la 17-00.

Șaua spre dreapta este Ak-Aira West Pass (1B, 3150)

Coborâre spre Lacurile verzi

De la Arkhyz la Dombai prin cinci treceri

Din stâncile din stânga, pietrele de pe creasta distrusă continuă să scadă. După 1 oră și 40 de minute, suntem la trecerea Ak-Aira West (1B, 3150). Pe creasta ruinată, două runde - ambele goale. Am pus o notă în unul dintre ele. De aici o frumoasă priveliște a trecerii pe drumul nostru - Urechile Harelor.

În centrul cadrului este pasul Hare

Căutăm cea mai bună cale de coborâre în valea agățată a râului Kyshlausu, iar pe haldele morene, timp de 50 de minute, mergem în jos până la pârâu. Ne odihnim, fotografiați muntele Pshish și mergeți la Zayachy Ushki. Din punct de vedere tehnic, este o trecere simplă. Numai ultima decolare, trecând pe abrupt. stropit cu ghețar de zăpadă, te face să transpirați. După 2 ore suntem la turneul de pe trecere. Valea Kizgach este dominată de vârfurile de Karakay, iar mai jos - lacurile "verzi".

Turul pe Lacurile Verzi

De la Arkhyz la Dombai prin cinci treceri

Deci, printre aceștia au mâncat singuri micul dejun, hrănindu-i cu rujuri de animale, iar la ora 08:30 au început să coboare spre râul Kizgych. Aici am realizat în cele din urmă ce se înțelege prin denumirea "moara diavolului". La o coborâre atât de prelungită și uneori periculoasă nu eram pregătiți moral și, prin urmare, ne-am obosit destul de mult atunci când am ieșit la casele tocmai ale grănicerilor din 14-00. Ei nu erau în loc și ne-am gustat fără baldachin fără permisiune.

Pe un post de frontieră gol

Lacul de lângă Bugayachat

De la Arkhyz la Dombai prin cinci treceri

Panta înfloritoare a trecerii Bugoyachat.

Din cauza regimului de rezervă din valea Kizgych există câteva grupuri turistice, nu am văzut nici măcar urme de trasee puternice. Pe coborârea la râu de Nord Marukh trebuie să traverseze drumul de-a lungul pantei pe care a trecut trece Marukh la limba de Nord Marukh ghețar. La ultimul său moraine, am devenit o tabără. Seara a fost o ploaie torențială cu grindină (pentru prima dată pentru întreaga călătorie), după care a apărut un minunat apus de soare!

Datorită căldurii constante, zăpada de pe ghețar se topea și gheața se apropia de rocile Muntelui Roșu. A rămas o fâșie îngustă de zăpadă, de-a lungul căreia, cu grijă, încet, cu tăierea treptelor, am ieșit la trecere. (3,5 ore de parcare de la parcare).

Trecerea de pe gheață

Zece metri de ardezie neagră, care curge liber, pe coborâre, a fost depășită la punctul "cincea" și la locul în care, în anii sovietici, Kosh stătea, a fugit timp de 1,5 ore. La marginea pădurii nu este găsit imediat un loc de coborâre la râu (din nou, din cauza dispariției de trasee, precum și cu ultimul pasaj din aceasta am luat trecere 19 ani - mult a fost uitat!). Pătrunzând într-un loc sau altul, dar peste tot pe stânci abrupte de stânci, am mai găsit (după recunoaștere) o coborâre. Se pare că era necesar să traverseze panta de pe marginea pădurii aproximativ 1 km, du-te TREELESS gol aici, in iarba inalta frecventa serpentina Aksaut merge în jos la râu.

Trecerea de la trecerea Nord-Karakay la râul Aksaut

De la Arkhyz la Dombai prin cinci treceri

În locul coborârii la râu, în amonte și în aval mai mari, nu s-au găsit niște îmbinări și poduri. A decis să petreacă noaptea într-o pădure de conifere, iar dimineața să meargă în aval de 8 km. la o punte staționară. Oboseala cauzată de coborârea prelungită și nervoasă a scos un număr mare de ciuperci albe, pe care le-am adăugat cu succes la supa de seară. Înainte ca supa să ia o doză de băuturi alcoolice medicale - și să se relaxeze, a stat mult timp lângă foc, mișcările încântătoare de care am fost lipsiți de 6 zile.

Ziua era fierbinte, campania se apropia de sfârșit, mulți aveau deja timp să se ardă și așteptau cu nerăbdare răcoarea de seară. Și apoi am observat particularitatea acestor locuri de parcare. La "Green Hotel", soarele se ascunde în spatele munților foarte târziu - cam 20-00!

Vedere de la trecerea Alibek la munții din Dombai

De la Arkhyz la Dombai prin cinci treceri

După ce au mers trei ore de-a lungul pajiștilor înfloritoare ale versantului muntelui Kichi-Teberda, au coborât în ​​tabăra alpinistă Alibek. La pârâul la umbra au luat o mușcătură și au început să meargă pe drumul nepavat la Dombai. Aici 6 km. șoferul KAMAZ ne-a ajutat să reducem drumul. Ne-a încărcat în trup și a scuturat toate gropile de pe șosea. Fără a lua o ruble, ne-a descărcat la magazin lângă podul Amanauz. Murdar și ars, obosit și flămând, am atacat berea și plăcinte, iar apoi sa mutat pe teritoriul distrus tabăra alpinism Dombay, în cazul în care numai corturi sunt lăsate să stea în sat. După ce am plătit 40 de ruble pe persoană și ne-am familiarizat cu vecinii din Harkov și Bryansk, am făcut o plimbare pe seara Dombai.

Un grup la orizontul Muntelui Moussa-Achitara

Traseele din munți nu ar trebui să fie înverzite!

[email protected] ICQ 481-306 - 372
Numele înregistrat în Risk.ru - Vik-33

Vezi și lista campaniilor din Caucaz, a trecut Vik-33:

1981 Arkhyz - râul Psysh - trecerea Dorbun (1A) - râul Bolshaya Laba -
Pass Labinsky Vost. (N / k) - trecerea lui Magan (1B) + trece
Naur (1A) - râul Psysh - Arkhyz.

1982 Arkhyz - râul Psysh - râul Amanauz - trecerea numelui (1B) -
Arkhyz - Observatorul cu Pasul Lower Arkhyz - Karabek (N / A) -
Râul Sev. Marukh - trecerea Marukh (1A) - râul Chkhalta - Sukhumi.

1984 Arkhyz - râul Sofia - Pasul Stolichny (1A) - râul Psish -
Naur Pass (1A) - Râul Bzyb - Psykva Pass (N / A, rad.) -
Trece Adange. (n / a) - râul Chkhalta - Sukhumi.

1988 Arkhyz - trecere Naur (1A) + trecere Skey (1B) - trecere Adange
Nord (n / a) - trece Marukh (1A) - trece Karakay de Nord
(1B) - localitatea Rudnichnyi - satul Kardoniki

Traseul Terskol - Chiperazau (1A) - Basa Pass (1A) - Pass
Sportiv (1A) - treci Ah-Su (2A) - trece Koyavganaush (1A) -
Trece Golubeva (2A)

Bună ziua, Svetlana! Tocmai am observat feedbackul dvs., altfel aș fi răspuns imediat. Îmi amintesc trupa ta și admir ascensiunea ta spre Urechile de la Hare dinspre râul Kizgych! El este mult mai greu decât calea noastră. Iar nota ta în colibă, sub Șaua Șofiei, cu indicația locului de trecere, a fost de neînlocuit pentru noi. Mulțumesc pentru ea!
Dumnezeu dorește, să te văd încă. Călătorii de succes, rucsaci ușoare și vreme bună!