Partea din spate a monblanului

Urcarea la cel mai înalt punct din Europa de Vest Mont Blanc (4808 m) în sezonul de vară este destul de numeroasă și populară. Majoritatea alpiniștilor pleacă din Franța. Traseele sunt cunoscute și bine îngrijite. Dar dinspre Valle d'Aosta (Italia) drumul către Mont Blanc nu este atât de cunoscut și popular. Explorați de ce, mergeți la vârf și faceți o descriere a luat un club de alpinism CSKA Moscova Demchenko (Moscova), tabere de antrenament care au avut loc în Italia. Prima parte a colecțiilor a avut loc în zona Gran Paradiso și sa încheiat cu succes, urmată de turnul Monte Bianco (Mont Blanc).

în apropiere de Mont Blanc. Lacul Lac Di Miage

Și așa am trecut sub acest munte puternic și "alb". Din cele 77 de persoane taxele 40. Toate celelalte persoane dispersate în toate direcțiile la stânga - la care este necesar să se lucreze, căruia i mare, cineva a coborât deja pe munte (12 dintre camarazii noștri au urcat deja Mont Blanc în partea franceză).
Din zona Gran Paradiso călătorit cu transportul public. Închiriați un autobuz direct de la Ponto la Valea Val Veny, pe numărul corect pe care nu l-am reușit - în sezonul Alpi și pentru a ordona un transport mare trebuie să fie foarte, foarte în avans. A trebuit să merg cu două transplanturi. Nu e departe. Cu toate transplanturile au sosit timp de 2,5 ore. S-au mutat în două loturi, o parte din oameni s-au relaxat complet și s-au adunat abia. Pe de altă parte, nervii pentru șoferii care și-au ridicat deja ochii la vederea tuturor rucsacurilor noastre și a sacii de bacanie "visul ocupantului" și-au salvat nervii.
Calea noastră se află în faimosul cartier Valdao din Kurmaier. Tabăra de bază pentru ascensiunea către Mont Blanc a fost determinată de campingul "La Sorgente" (orașul de piață Purtud). Un loc bun - pădure, munți, personal prietenos, prețuri acceptabile pentru cazare. Dar au existat, de asemenea, dezavantaje - Internetul promis în bar a fost calculat numai pentru 5 persoane, mașini, și să ajungă la un minim de 20 chelov, apoi el a fost în grafic la 2:00 în dimineața, după-amiaza și seara și viteza de frânare înfricoșător. Mai scurt decât rahaturile. Un alt minus prea mic este relativ la Mont Blanc - doar 1500m.
Așa că, după ce am petrecut noaptea în camping, dimineață ne-am mutat în direcția muntelui nostru. Cu autobuzul (acesta rulează la fiecare oră) a condus încă 2,5 km până la satul La Visaille. Apoi, încă câteva kilometri pe jos pe drumul spre Combal. Un loc foarte frumos, dar o ploaie torențială cu un vânt rece nu ne-a lăsat să ne bucurăm de vederile clasice ale alpinei și astfel ne-am grăbit să ajungem în regiunea de gheață, zăpadă și roci.

apropierea de coliba Gonella de pe ghețarul Miage

În planurile pentru o deja o mică companie raznochorstnoy, în general, TCB, a fost de a merge două rute spre Mont Blanc. Trei siguranțe pentru 3ke ramură (traseul "Tournette Spur" PD + / AD-), în timp ce noii veniți, iar restul de "clasic" italian 2RE (Via Normale Italiana, PD +). Abordarea rutelor începe cu două cabane diferite. In "doi" la 3072 m Gonella hut (Rifugio Gonella), pe "trei" cu Sella hut (Rifugio Quintino Sella).
Planul de abordare a lui Sella a eșuat cu un bang. În general, are două variante de apel și ambele au fost într-o stare foarte proastă - ghețarii sunt rupți, coridoarele sunt periculoase pentru rock. Au încercat să navigheze într-un fel și aproape că au căzut sub piatră. Ei au decis că a fost un semn și a mers în liniște la coliba lui Gonella.
În general, jumătatea apropierii de colibă ​​era de-a lungul ghețarului, iar moraina din stânga, cu un mic set de înălțimi. Urcarea principală (1500 de metri) se afla direct în fața cabanei. Calea de alpinism este așezată de-a lungul vârfului stâncos al Mont Blanc și destul de abruptă. Mai întâi merge pe versantul verde, iar partea superioară se transformă într-un fiasco.
Capsele sunt fixate, cablurile sunt atârnate în grosimea podelei, sunt montate lanțuri metalice și scări. Întreaga cale este marcată cu un cerc galben jolly.

Partea din spate a monblanului

Dar, desigur, nimeni nu este în așteptare în colibă. În general, este acceptat de pre-carte un loc în colibe, iar în cazul în care nu există locuri în care oamenii de la partea de sus nu se ridică. Dar există un contingent de alpiniști că nu deranjează și ia un cort. Pentru acest contingent am reacționat. Aici sa dovedit că există locuri goale, și chiar a făcut o reducere de 50% ca un membru al RAP (bordei aparține Slub Alpino Italyino, și am avut un acord între reduceri AFD și CAI), așa că druzhnenko stabilit în aceasta casa superba pe o stâncă. Cabina este destul de confortabil - sala de mese, uscător, WC, electricitate, încălzire și așa mai departe. Însoțitorii erau 2 persoane.
Jumătate dintre locuitori s-au așezat într-o extensie de bară în clădirea principală. 8 euro pe noapte pe un pat supraetajat, în principiu nu a fost atât de scump, deci corturile au decis să nu trăiască. În plus, au promis o vreme proastă.

ramura VG dupa ce urca in varf

Restul companiei eroice, conduse de VG și Max Bogdanov, au coborât la coliba lui Gonella.

Am început a doua zi. Un grup sportiv și trei departamente de instruire sub conducerea Elenei Valentinovna Kuznetsova. Eugene Regele și cu mine în dimineața strălucitoare de la ora 3:00 au ieșit în uniformă de luptă din colibă. Pisicile erau îmbrăcate și contactate chiar la ușă, după 100 de metri de stânci acoperite de zăpadă, ghețarul începea deja.
Vremea a sunat - în mod clar, vântul a murit în jos, stelele, ca și al nostru în Caucaz - dimensiunea unui pumn!
Coborâți ușor înălțimea. În fața și în spatele ghețarului, felinarele erau distribuite uniform. Toate ale noastre. Numai stânga burgheză, au plecat la o oră dimineața și sunt deja departe.
Prima dificultate reală este aceea că, înainte de a ajunge pe creastă, un mic zăpadă și un perete de gheață de 200 de metri cu un bergshrund în partea de jos și alpinismul scimmers în partea de sus. Învingîndu-l în siguranță, lăsăm pe o creastă (Aiguilles Grises). Are deja lumină. În jurul valorii de frumusețe este de nedescris. De aceea mergem toți la munți!
Este clar vizibil - în partea dreaptă a Italiei - ValDaosta - munții până la orizont, în stânga Franța - Chamonix - câțiva munți și dincolo de poalele munților.
Vânt, în comparație cu ieri, a fost întreruptă, lipsită uneori impulsuri, dar nu și-au făcut griji.
În depărtare, pe creasta de vârf au apărut figurile în formă de furnici ale oamenilor - aceștia sunt alpiniști venind din partea franceză din adăpostul De Gouter. De fapt, adăpostul în sine a fost vizibil pe palma mâinii tale, mai ales cea de-a doua colibă ​​nouă, sub forma unei sfere, ca pepelatch spațiu real, a fost impresionant privită :)

Partea din spate a monblanului

Ne ridicăm și mai înalt. La marca de 4362 m adăpostul adăpostului Vallot. O cutie de fier mare, concepută pentru 12 persoane, caz în care puteți să vă înghesuți 25-30 de persoane. În interiorul acestuia este gol, doar foi de cauciuc groase sunt răspândite pe podeaua de fier. Un loc minunat pentru a aștepta vremea proastă, odihnă-te timp de cinci minute înainte de a urca sau de a coborî după summit. Există, de asemenea, un sistem de comunicare de urgență cu salvatorii - o cutie cu un emițător, pe care este un buton roșu mare.
Alături de adăpost se află toaleta pentru două cabine și un alt bloc de locuințe închis.
Toate astea arată foarte bine! Singurul lucru a fost deprimant că în adăpostul muntelui de gunoi și, evident, mirosea de impurități umane.

Partea din spate a monblanului

În așteptarea pentru cei înșelători din adăpost, au tras în sus. Deoarece traseele italiene și franceze se închid în coliba inferioară și mai departe de-a lungul creastei șefilor merg împreună, apoi în jurul valorii de o mare renaștere. Acolo au venit alpinisti din diferite părți ale lumii. Apropo, au fost mulți alpiniști ruși. Majoritatea grupurilor comerciale. În blocajele din cozile de sus în jos sau în jos comunicate activ. Au fost și germani, francezi, italieni, americani și alții. Toți ne-au exprimat un respect și o mare respect față de faptul că mergem pe un traseu mai complex din Italia! Foarte mult nedumerit de ce ne îndreptăm doi câte doi, cu o frânghie scurt, unele în inele, iar restul pentru tine, vă recomandăm insistent bandajat pentru 3-5 persoane pe scurt «coarda» fixarea rigida la fiecare 2-3 metri, așa cum o fac. Am fost nedumerit de ce nu există ghiduri în fiecare pachet. Prin această propunere, am fost abordați de 4-5 ori. O ofertă bună, o tehnică trăită de burghezie, dar urmărim sistemul nostru. Și a urmărit cum caravanii breslelor cu clienții se rătăceau nervos în coturi și îndoiri, apoi arătau și cădeau toată gașca pentru că unul a alunecat, nu ne-a plăcut așa! Zâmbind și le-a spus că avem tehnica noastră proprie. În plus, nu am interferat cu nimeni.
Pe drum, s-au întâlnit numeroși ghizi și salvatori, de la care au aflat despre tragedia cu o avalanșă și victime pe panta de nord a Mont Maudit. Salvatorii i-au avertizat pe toți că nu s-ar duce în acest fel, deoarece pericolul unei avalanșe recurente a rămas în continuare. De aceea aproape tot timpul de Mont Blanc zboară cu elicoptere în această zi.
Din adăpostul Vallot până la vârf de 1,5 - 2 ore și ne încadrăm în acest nomad. Fluxul de alpiniști de sus în sus predomină deja în fața celor care se îndreaptă spre vârf.

Partea din spate a monblanului

pe creasta înainte de vârf

Urcăm până la următoarea creastă, după care se deschid următorul și următorul ... Credeți că, bine, aici este vârful - în spatele acestui zgomot, dar nu, încă trebuie să se miște și să se miște! Apoi, o altă creastă de zăpadă a început brusc să coboare. Ce este? Deasupra lui nu există nimic! Acesta este vârful, chiar vârful Mont Blanc. Fast fotkayemsya, crom ciocolată și în jos, razvatrushivatsya nu da un vânt puternic piercing.

pe partea de sus a Monte Bianco

Pe parcurs, ne întâlnim unele dintre birourile noastre, care au început puțin mai târziu, nu sunt departe!
La coborâre ne oprim la adăpost. Asteptam pe toti. Beți ceai, pokemarili. Ușor aplatizat datorită apelarea rapidă și altitudinii de cădere. Am stat și am plecat.
Aici au venit oamenii, inspirați de summit, și ne-am mutat în jos. Sub adăpost, un traseu bine traversat merge în Franța și abia vizibil pentru Italia. Pentru noi la stânga, în ValDaostu. Vremea pare să țină, dar starea traseului nu este ceea ce a fost dimineața. Ballul de zăpadă era limpede, iar pe creasta îngustă devenea înfundat. Mergem în locuri cu asigurare alternativă. Berg sub creastă a trebuit să sară, pentru că podul este complet "acru". Dar nu a provocat probleme puternice și toată lumea sa urcat pe ghețar. Apoi a fost doar pentru a alerga și nu ar cădea într-o fisură închisă. Mergem rapid, dar urmăm regulile de mișcare, ceea ce ne-a condus de fapt la o sosire reușită în coliba lui Gonella. Ura! În urma rezultatelor a două zile de ascensiune pe Monte Bianco, 32 de persoane din colecțiile noastre au venit din partea italiană.

Partea din spate a monblanului

celebrarea de sus a acestei zile a decis să amâne, din cauza tragediei de avalanșă, după cum sa menționat deja, coborând în tabără. A venit "mama" noastră Anna Soden. care a ajutat pe parcursul călătoriei noastre pe ValDaosta. Champagne, felicitări și noapte pleacă toți cei care în cazul în care - pe mare, în Milano, cineva o dată acasă, cineva mai târziu.

ceremonia de închidere

fotografie a traseului din coliba lui Gonella

Club Montane ei Demchenko CSKA își exprimă recunoștința pentru sprijinul alpinismului Federația Rusă, Club Alpino Italiano, Ministerul Turismului regiunea Valle d'Aosta avtononomnoy.

Mulțumiri speciale și plecarea spre pământul Anne Soden. pentru ceea ce ne-a ajutat pe toți și ne-am asigurat că șederea noastră în țara Valle d'Aosta a fost foarte confortabilă, interesantă și memorabilă!
De asemenea, ne exprimăm recunoștința deosebită față de Elena Ovchinnikova pentru compilarea vocabularului ruso-italian al unui alpinist!
Vă mulțumim Sergio Gaioni și ghidurile CAI pentru sfaturi cu privire la zone!
Mulțumită lui Elena Dmitrenko (Risk.ru) pentru ajutor în acoperirea taxelor de alpinism în Valle d'Aosta!

Mai multe informații:

Unele coordonate GPS ale traseului:

Cabana Gonella (Rifugio Gonella) - 45 ° 49'09.60 "N, 006 ° 49'55.60" E
adăpost Vallot 4362 m - 45 ° 50'20.60 "N, 006 ° 51'7.78" E
per. Aiguilles Grises per gr Bionnassay - 45 ° 50'05.50 "N, 006 ° 49'43.8" E
Furca din adăpostul Vallo de pe lanțurile Ital / Franz - 45 ° 50'26.80 "N, 06 ° 50'51.30" E
Summitul Mont Blanc (4810 m) - 45 ° 49'57.00 "N, 06 ° 51'51.84" E

• Partea din spate a monblanului

fotografie Yurkin Alex

Aici se înțelege că în acea zi au apărut pe traseu mai multe grupuri separate - mai multe sporturi și două departamente de formare - începători și treimi. Ei au mers eatsetsvenno cu viteze diferite, iar timpul pentru a merge pe traseu au un pic diferit. Un departament de sport sa pierdut. Ca urmare, ei au întâlnit un ghid local cu clienții, care au reușit și au făcut dumping în Chamonix.
Cățărării un sucitor - de relief simplu rocă, prin care este dificil să meargă pe două picioare și trebuie să urce cele patru, dar mișcarea pe ea nu provoacă dificultăți, chiar și pentru începători, și necesită puțin sau deloc de asigurare, ceea ce înseamnă că mișcarea simultan. )