Iarnă peste noapte în munți, tăcere adrenalinică

În cele din urmă, am decis să petrecem noaptea în munți. Noi, eu, Julia și Serega. Deși Serega a avut deja experiența înghețată de anul trecut. De data aceasta am ales un loc rezonabil în zona forestieră pentru a fi încălzit de un incendiu. In acelasi timp, ei au urcat destul de inalt la 2630 m. Compania a fost facuta de Kostya, care nu era atat de scump ca noi si nu intentiona sa-si petreaca noaptea.

Câteva săptămâni înainte de o ședere peste noapte planificat, mi-ar schimba mintea mea, dar nu a găsit motivația pentru tine de a excursie pe jos a dobândit cel puțin un anumit sens, la, dar „îngheța un singur loc.“ Am planificat să-și petreacă noaptea la Kumbel la aceeași înălțime, într-un loc similar. Dar ce nu am văzut acolo? Apoi mi-am adus aminte că în timpul campaniei de pe Cruce, nu ne-am văzut într-adevăr Aksai defileu, printre altele, vor avea posibilitatea de a urca un nou, deși un mic deal, și care a fost de a deschide o imagine bună. Cu toate acestea, prognoza până de curând speriat că acest lucru va fi la fel de bine, dar mai târziu a apărut luminator soare.

Am mers pe traseul Aksay în direcția Krestova, prin schit. Prima zi a promis că este caldă, dar cu o răcoare rece după cină și un bulgăre de zăpadă. Calea spre mănăstire este o extremă continuă, dacă nu urcați încă nimic, atunci coborârea dreaptă este alpinismul "triplu A". După schiță, am fost ușor încălziți de soare și la acea vreme s-a format un front la poalele munților, care și-a construit soldații norului de-a lungul munților.

Pe măsură ce se dezvolta, devenim mai calde până când a început ofensiva. Timp de o jumătate de oră a fost strâns, astfel încât vizibilitatea a scăzut la 10 m. Ramurile tuturor copacilor au fost decorate cu îngheț. În acest timp am ajuns deja la locul nostru de a petrece noaptea pe o poală largă, găsind un loc bun sub copac cu o grămadă de lemn de foc.

Am mers cam 5 ore. După sfârșitul drumului, de-a lungul coamei au existat întotdeauna urme de animale pe care le-am folosit. Zăpada sa ținut destul de bine.

Restul zilei stătea lângă foc, încălzind picioarele și vorbind despre lipsa de sens a vieții noastre. Când era întunecată, zăpada fugea neobservată. Temperatura nu a căzut prea mult, s-a menținut în jur de -7 ... -8 ° C. În general, au rămas până la ora 11:00.

Iarnă peste noapte în munți, tăcere adrenalinică
Puținele fulgi de zăpadă pe care camera foto a explodat

Dimineața, nimeni nu se grăbea, o dorință puternică de a merge undeva era numai cu mine. A plecat cu o jumătate de oră mai devreme, în timp ce Julia și Serega așteptau apa fiartă pentru terci. Pentru mult timp am călcat peste 55 cm de zăpadă. Apoi urcușul a început pe creastă, unde în locurile în care a fost aruncat afară, iar în unele locuri - zăpadă până la talie, cu o crustă. Mai târziu a existat o urcare printre pietrele uriașe, între care gropi pline de zăpadă. A mers foarte bine, foarte încet. Aici numele de sus (dacă nu există nici o notă) a fost gândit.

Afișați în partea de sus a cursei
Piatra creasta a Muntelui Tastau

În cele din urmă, pietrele s-au terminat. A fost posibil să se ducă mai întâi pe iarbă, apoi pe o mică groapă din dreapta sculpturii. Chiar înainte de partea de sus este un mic site cu pietre mari. În partea de sus a fost un turneu și chiar două, dar nu și note. Mi-am scris propria mea, numele muntelui este Tastau sau Panorama Aksai. Înălțimea FPS pe sotka este de 3288 m. Drept la partea de sus este un perete de piatră de 2 m, iar sub el se află o piatră mare plat. Natura însăși a venit cu o canapea de piatră, așa că era ușor să te uiți la munți. Vederea de pe munte era bună, ca și vremea. Cresterea de 2 km spre varf a durat 2,5 ore.

De asemenea, am coborât pe drum. În plus față de mine, nimeni nu a venit la vârf pentru că le era frică să nu aibă timp să meargă la ora convenită, când trebuia să luăm mașina. Coborârea la tabără a durat aproximativ o oră.

Am băut ceai, ne-am împachetat lucrurile și ne-am dus la civilizație, la care nu vreau să mă întorc, mai ales în timpul iernii când vezi această "mare neagră".

Despre coborârea scărilor deja menționate. El a mers, oriunde, dar nu de ea. Și prin grădini nu este mai bine, apoi murdărie, apoi gheață. Deci, dacă cineva merge acolo în perioada de dinainte de primăvară sau după o perioadă lungă fără precipitații, atunci aduceți "pisoii" (cu vârfuri).

După cum sa dovedit, puteți petrece noaptea în munți în confort, mai ales în timpul sezonului de încălzire.

Iarnă peste noapte în munți, tăcere adrenalinică
Vedere din pieptenele de la satyl și Kirguldy dreapta

Recomandări pentru o iarnă peste noapte în munți.

* Temperatura din tabel este indicată de la începutul lunii până la finalizarea acesteia.

Tabelul prezintă datele medii. Vremea în timpul lunilor de constante, se abate de multe ori de +/- 5 ° în tabelul de valori, prin urmare, este necesar să se concentreze pe prognoza meteo pe săptămână. platou Clima de munte și văi forestless largi considerabil mai dur de exemplu Asa sau Ushkonyr noapte în cazul în care mai rece, la 10-15 de grade.

Înălțimea medie a stratului de zăpadă și a altor indicatori climatici pentru aspectul Zailiysky Alatau arată pe pagina sezonului turistic.

Scris de Voland

Fascinat din copilărie de munți, drumeții a evoluat în ceva mai mult decat mersul pe jos și alpinism - în studiul marilor locuri din Tien Shan Nord. Eu nu mă consider nici un alpinist sau un turist ... istoric mai locală. Ascensiunea semnificativă: vârful Talgar 5017, 3A pe Pogrebetskiy 4231, traversează noduri pe stânga Talgar: SGU 4464 și 4379 alpiniști sovietici, Muryntau 4510 și 4566. Zhusandy-Kungei trekking Unforgettable: 1) 18 zile și 180 km de Almaty la Colsa prin Chiliko-Kemin săritor; 2) 9 zile după 3 Pass 4000 m: Festival, Chiliko-Kemin, cu urcări de Kokbulak Abalakova Tupsistau 4427 și 4395; 3) 5 patru thousander timp de 6 zile (Muryntau, Zhusandy-Kungei, Abalakov Young Guard, sfaturi); 4) 13 zile pe lacuri și sălbăticia Kungei Alatau (naț. Parcul "Lacul Kolsai"). Membru maraton de munte "Bartogay-Asa-Turgen '" 100 km (23,5 h).

• Iarnă peste noapte în munți, tăcere adrenalinică