Recenzie de carte - Pride and Prejudice - Jane Austen, Living Book

"Mândria și Prejudecația" de Jane Austen

La sfârșitul secolului al XVIII-lea, fiica de douăzeci de ani a unui pastor din Hampshire a început să-și scrie noul roman "Primele impresii". Numele acestei fete era Jane Austen. Iar romanul, publicat cu doar 17 ani mai târziu sub noul titlu "Pride and Prejudice", a devenit mai târziu una dintre cele mai renumite lucrări din literatura engleză și de literatură mondială.

O fată din Hampshire avea o minte sobră și disprețuitoare. Părea grămezi, neverosimile, de necazuri și fantome, și pasiunile furtunii, care a fost dominată în literatura romantică a timpului. O romane moralizatoare din mijlocul secolului al 18-lea, părea pur și simplu învechite și ridicol. Se pare că, la cererea expresă a sufletului, ea a început să scrie numai despre ceea ce știa: o viață sat umil cu vacanțe ocazionale și viața de zi cu zi plictisitoare, puțini locuitori și oaspeți ocazionale, a căror sosire a fost întotdeauna un eveniment. ochii atenți Jane Austen văzut că pentru viața de provincie stabilit, subordonat regulile imuabile ale etichetei și moralității rigide, ascund multe conflicte, și, uneori, dramă reală.

Aceste principii urmează, de asemenea, în cel mai faimos roman. Putem spune că vorbește despre o familie mare de proprietar sărac, care are cinci fiice care urmează să fie extrădate. Despre alarmarea provocată în viața de sat stabilită, sosirea a doi tineri, potențialii băieți. Vizite, bile, trucuri ale mamei - toate acestea se reflectă în roman.

Dar putem spune că romanul este despre altceva. Este vorba despre sufletele protagoniștilor, care sunt în dragoste, respingand mândrie (nu uitați că creștinismul mândrie - acesta este unul dintre păcatele de moarte) si prejudecata.

Prima întâlnire a eroilor. Aristocratul sosit din Darcy este o societate de sate ridicol de sofisticat. Și pe oferta de a dansa cu una dintre doamnele din sat, el răspunde cu un refuz respingător. Mândria lui Elizabeth, care a auzit cuvintele lui Darcy, suferă. După cuvintele sale, începe cu prejudecăți să-i trateze toate cuvintele și faptele. Și sufletul lui Darcy îmbrățișează treptat un sentiment de dragoste, la care se opune cu toată puterea lui. Dar nu poate rezista, mărturisește dragostea Elizabeth. Scena explicației sale cu fata este una dintre cele mai puternice scene din roman. În ea, Jane Austen a exprimat subtil dragostea, contrar rațiunii, contrar prejudecăților, nedumerirea lui Darcy din cauza acestui sentiment, privirea lui trecătoare la Elizabeth și la familia ei și, totuși, dragostea. Mărturisirea lui este amestecată cu amărăciune, mărturisind dragostea lui, spune că nu ar fi trebuit să iubească.

Nu este o surpriză faptul că Darcy primește un refuz puternic, mai mult decât atât, Elizabeth îl acuză de acte nedeclarate. Și abia după aceea își dă seama că o parte din acuzațiile ei au fost cauzate de defăimarea cunoașterii comune Wickham.

Citind această carte, m-am întrebat ce a atras un aristocrat aristocrat fată provincială? Naturalitatea, armonia naturii și vivacitatea caracterului. Aparent, aceste calități nu erau suficiente pentru el în cercul obișnuit.

Și Elizabeth și-a biruit prejudecățile, după ce la cunoscut pe Darcy în moștenirea lui Pemberley. Acolo ea a învățat pe noul Darcy, despre care erau robi slujitorii, ca cel mai bun om din lume. Este evident că are și un suflet viu. Dar din cauza educației și a viziunilor acceptate în societate, el a pus masca unui aristocrat mândru și numai o dragoste pentru Elizabeth la ajutat să se retragă.

Dar, în paralel, reprezentând societatea seculară și satului, scriitorul arată că nu o lumină atât de înaltă diferă de provincie.

Sora cea mai tânără a personajului principal, Lydia cu lumină, sa acoperit cu rușine, scăpând de insidiosul Wickham. Dar aristocratul Georgiana a făcut aproape același act de erupție. Și Darcy, din cauza prejudecăților care nu doreau publicitate, a contribuit la impunitatea lui Wickham.

Mama lipsită de tristețe, Elizabeth, a cărei întreagă minte se gândește doar la căsătoria următoare a fiicelor. Dar, de asemenea, tactless și Lady Catherine, mătușa Darcy, care crede că, în virtutea poziției sale, întreaga lume este obligată să se supună ordinelor sale.

Răsplata personajelor secundare sub mâna pricepută a domnișoarei Austin se transformă în cifre expresive, fiecare imagine a romanului ei fiind memorată. surorile heroină au ocupat constant de auto-îmbunătățire (în termeni moderni, doar plictisitor) Maria, dezosat Kitty, Lydia frivol, aristocrat timid, sora Darcy Georgiana. Dl Bennet, ascunde de grijile bibliotecii, verișoara Elisabeta - Collins, al cărui nume a devenit un cuvânt de uz casnic în limba engleză sinonim cu litere bombastice, și în cele din urmă, Wickham, aspect pe cale amiabilă, care ascunde esența josnică, toate dintre ele distins și caracterul și vorbire.

Acest roman apartine lucrarilor mele preferate. Pentru mine a devenit un fel de standard. Puritatea și eleganța caracteristici de stil, luminozitate și vividness, înțelegerea subtilă a vieții mentale, personalitate, claritatea compoziției, în special în limba fiecărui caracter, toate această combinație creează o imagine armonioasă neobișnuit de holistică. Darcy și Elizabeth nu pot fi imaginate ca personaje istorice, sunt percepute ca contemporani. Citind acest roman uimitor, mă uit în mine și învăț să "citesc în inima mea" și să-mi verific sentimentele cu mintea mea.

Adesea, romanele lui Jane Austen sunt considerate "feminine". Ca cel mai bun exemplu al genului, probabil că, din moment ce personajele ei principale sunt întotdeauna femei, în centru este o poveste de dragoste, legată de literatura femeilor și de atenția acordată detaliilor. Dar, desigur, nu poți număra lucrările scriitorului ca romane pentru romantismul care a inundat rafturile. Pentru a face acest lucru, ele sunt prea complexe și ambigue, în ciuda simplității aparente.

Cu cea mai subtilă psihologie și realism batjocoritor, Jane Austen este mult mai departe de timpul ei și a rămas întotdeauna în istoria literaturii mondiale.

Jane Austen "Pride and Prejudice" este cartea mea preferată. Cred că în zilele noastre este deosebit de relevant. În ciuda ritmului modern al realității, tema moralității și decenței în relațiile dintre oameni nu va deveni niciodată (sper) învechită.

O carte minunată. la început a fost foarte dificil de a da, adormind după a 5-a pagină, dar ruperea primei jumătăți devine foarte interesantă

Și acum, apropo, la Hollywood, regândirea "Pride and Prejudice and Zombies" este înlăturată. )

Cartea mea preferată! Am re-citit de 10 ori, și oricum, citind din nou, mă simt ca niciodată cu această lucrare în mâinile nu va fi plictisit)) Chiar și el a sfătuit sora lui să citească, dar ea aproape a adormit în primul capitol. Am simțit astfel de emoții, am prins spiritul direct!

Apropo, despre mândria și prejudecățile și zombi ", este interesant de văzut, dar mi-e teamă să fiu dezamăgit)