Corturi de piatră Palkinsky - Uralul nostru

monument arheologic „Palkinsky cort de piatră“, situat la doi kilometri nord-est de satul Palkino și este o insulă de pe râul Iset pe trei laturi înconjurată de palustre și numai o parte cu vedere la albia râului. Din parcarea de pe EKAD se face o brazdă din trunchiurile copacilor, care se numește un șut.

Potrivit arheologilor, în timpul erei neolitice și timpurii de bronz, a fost o insulă deplină pe râul Iseti, înconjurat de toate părțile de apă. În acele zile, Iset era mai amplu și mai plin. Aparent, oamenii primitivi l-au ales pentru locuințe, pentru că era convenabil să se apere de dușmani, să construiască case, să pescuiască și să facă niște unelte.

Lucrările arheologice de pe insulă au avut loc mai mult de o jumătate de secol. Pe el se află tabăra de bază a expediției arheologice Iset, după cum o dovedește o placă pe pin. Din păcate, în prezent, lucrul la studiul parcării unui om vechi este oprit din cauza lipsei de finanțare.

Oamenii de știință cred că în acest loc a fost o așezare veche în care în mileniul VI-V î.Hr. au trăit oameni implicați în vânătoare și pescuit, după cum reiese din descoperirile rămășițelor de locuințe, unelte, sfaturi de sulițe, plăci de piatră pentru rețele și imagini de pradă.

Locuințele acestor locuitori, ușor încastrate în pământ, erau structuri cu colțuri, cu un acoperiș și podea. În interiorul pentru construcția de șezlonguri și "mese" s-au folosit straturi de piatră naturală și bolovani. Pe teritoriul monumentului au fost găsite ateliere de lucru pentru fabricarea sculelor din piatră: plăci de șlefuit, aglomerări de pietre, nicovală, unelte. Locuitorii din sat obișnuiau să facă din instrumente mai mult de 50 de roci și minerale diferite care au fost găsite pe o rază de aproximativ 70 km. Acest fapt se referă la cunoașterea excelentă a resurselor naturale ale regiunii de către populație.

strat cultural bogat în artefacte saturate și conține o cantitate mare de piatră moloz, unelte de piatra si fulgi pieselor de prelucrat, indicând faptul că instrumentele au fost făcute la fața locului, direct din așezările.

Turul nostru

Corturi de piatră Palkinsky - Uralul nostru
Traseul excursiei de la gimnaziul №13 la parcarea de la EKAD (AB)

Din parcarea de-a lungul căii și de-a lungul râului prin mlaștină, am ajuns la tabăra de bază a expediției arheologice Iset. Se află la aproximativ cinci sute de metri de parcare. Pe o poiană spațioasă, cu un foc de tabără, mese și bănci, puteți să stați convenabil, să vă luați o mușcătură, să vă încălziți de foc. Aici ne-am întâlnit colegii noștri dintr-o altă școală.

După o scurtă perioadă de repaus am făcut o excursie sub îndrumarea lui Balasheva Tatyana Vladimirovna, profesor de istorie a Gimnaziului nr. 130. Ea cunoaște acest monument foarte bine, așa că profesoara noastră, după ce o întâlnea aici pe o excursie cu clasa ei, ne-a cerut să facem o excursie pentru noi. Mai întâi de toate, am fost conduse la desenul rock "Running Hunter", care era ocru și cu crestături pe peretele unei corturi de piatră. Cifra este greu de distins, dar, conform instrucțiunilor instructorului, am reușit să o examinăm.

Corturi de piatră Palkinsky - Uralul nostru
Desen Rock "Vânător de alergare"

Apoi ne-a fost arătat o piatră netedă cu pietricele, cu o gaură din colecția profesorului, ni sa cerut să ghicim ce funcție a făcut în omul vechi. După listarea tuturor modalităților posibile de aplicare a acesteia, în cele din urmă am ghicit că a servit ca un platou pentru plasa de pescuit.

Apoi, un alt cort de piatră, am văzut-o pe relieful de piatră verticală sub forma unui pescăruș care zboară, dar profesorul a spus că a fost o imagine simbolică a coarnele unui elani - obiectul principal de vânătoare, apoi uman.

Corturi de piatră Palkinsky - Uralul nostru

Un pic mai jos pe piatra plata este sculptat un traseu adanc de los (copita).

Potrivit oamenilor de știință, între aceste două imagini, carcasa fiarei a fost tăiată, iar inciziile au servit ca o vrajă pentru a potoli sufletul animalului ucis. Pentru următorii vânători de vânătoare din nou norocos cu pradă. Așa că sa născut religia, adică percepția mistică a evenimentelor reale. Aproape deoparte ne-a arătat o statuie de piatră a capului unui elk.

Arheologii presupun că, inițial, o piatră, surprinzător de reminantă a capului acestui animal, a fost încoronată cu coarne de piatră. Apoi am văzut o depresiune făcută de om într-o piatră plată - s-au topit produse metalice.

Corturi de piatră Palkinsky - Uralul nostru

Un pic mai departe ne-a fost arătat un bolovan tăiat și parțial rupt, din care au fost făcute unelte de piatră de muncă. Era o carieră veche.

Sub deal a fost amplasat terenul de înmormântare, iar dacă mergeți mai jos și mergeți la aproximativ trei sute de metri, puteți merge la malul bogat al Isetului. Oamenii de știință cred că în antichitate râul sa apropiat de cele mai multe corturi.

Poziția exactă a coordonatelor: latitudine: 56 ° 53'26.38 "N (56.89066), longitudine: 60 ° 24'59.22" E (60.41645). Turul a durat aproximativ cinci ore, luând în considerare drumul de acolo și înapoi. Așa că am vizitat parcarea unui om primitiv, am văzut multe lucruri uimitoare care puteau fi chiar atinse. Nu numai că am învățat multe din viața strămoșilor noștri, dar am reușit să o atingem!

Accesibilitatea acestui monument și vizibilitatea impresionantă a exponatelor sale îi permit să-l folosească pentru excursii școlare și face convenabil să viziteze grupuri organizate de turiști și vizitatori ai orașului nostru.

Corturi de piatra Palkinsky pe hartă:

Interesat? Spune prietenilor tăi!