Revista săptămânală

Patru alpiniști ruși au dat ocazia să viziteze Guineea, să caute pietre nefondate. Unul dintre noi a avut un prieten acolo care era gata să devină ghidul nostru. Numele familiar este Serghei, el este un geolog și a venit în Africa de la URSS la începutul anilor 80 și așa mai departe și aici. A schimbat o mulțime de clase: a lucrat ca reprezentant al companiilor rusești, sa angajat în afaceri turistice, iar astăzi sa întors din nou la geologie - dezvoltă dezvoltarea resurselor locale.

La aeroportul din capitala Guineei, Conakry, nu exista un post vamal ca atare. Dar de îndată ce am scos bagajele de pe banda transportoare, mai multe figuri feminine din uniforma armată albastră s-au ridicat în apropiere. Femeile puternice negre ne-au prins de brațe și au început să concureze cu ceva de spus. Ce anume - era greu de înțeles, pentru că au vorbit într-un amestec de dialecte franceze și locale. Serghei a împins repede un ofițer vamal cu zgomot de câteva dolari și sa eliberat de îmbrățișarea ei. După cum a explicat mai târziu, a fost o formă de "screening vamal". După ce a ales victima, ofițerul vamal se lipeste strâns de mână și începe să ceară bani. Și pentru avertizare, el enumeră încălcările teribile presupuse a fi săvârșite de zbor. Deci, puteți obține douăzeci de dolari de la pasageri, care este considerată o sumă foarte decentă aici. Dar, de regulă, cei care s-au găsit în Guineea sunt prinși pentru această momeală. Mulțumită lui Sergei, am reușit să reducem la minimum "colecția". Vameșii au fugit la următorul grup de pasageri fără resentimente, am luat mașina și am mers în oraș.

Coloniștii francezi nu au considerat în zadar Guineea drept un loc murdar. Primul lucru pe care îl simțiți aici este căldura și umiditatea. Aerul fierbinte ca și cum vă înconjoară pătură - caldă și nu se usucă niciodată. Pentru memorie vin imediat numele tuturor bolilor tropicale cunoscute. Serghei ne-a explicat regulile fundamentale ale supraviețuirii europene în Africa. Pentru a te proteja de infecție, nu trebuie doar să speli mai des, ci și să refuzi să bei și să mănânci produse locale, prin stocarea în supermarketuri. Înarmați cu aceste cunoștințe, am început să ne pregătim pentru îndeplinirea obiectivului principal al călătoriei noastre - ascensiunea.

În Conakry există o mulțime de colțuri europene bine îngrijite (foto de Dmitri Shalganov)

În timp ce am planificat călătoria, am stabilit cel mai înalt punct al Guineei pentru noi înșine pe coama Nimba (1752 m), dar, după cum sa dovedit, era aproape imposibil să ajungem acolo. Munții sunt la granița cu războiul civil liberian, iar Guineenii ne-au refuzat să ne însoțească. În plus, localnicii, pe care îi întrebam, nu știau cu adevărat cât de abrupți au fost pietrele pe creastă. De asemenea, oficialii de la Departamentul de Turism nu puteau sfătui nimic. În cele din urmă, ni sa spus că pe una din insulele de coastă ale Oceanului Atlantic există "doar o astfel de stâncă de care aveți nevoie". În plus, ei au spus că insulele sunt mai reci și mult mai curate decât pe continent. Acest lucru a rezolvat problema.

Sărbători de țară. O mare sarbatoare incepe cu o rugaciune (foto: Dmitri Shalganov)

Vechiul autobuz ne-a dus de la hotel la digul capitalei Guineei. În apa plină de noroi de la dig, o mulțime de cruste de pepeni verzi, cizme vechi, crabi morți pluteau abundent. Între bărcile lungi de pescuit scăldate de copiii înfrânți de căldură. Direct vizavi de terasament a fost palatul prezidențial sau, mai degrabă, ruinele sale. Pentru a le fotografia, cu toate acestea, este imposibil: se pare că este considerat un obiect strategic, și de îndată ce unul dintre noi a ridicat aparatul de fotografiat, polițiștii vigilenți s-au apropiat imediat de infractor.

Apelul către Allah este înlocuit de dansuri de sărbătoare și de temperament (foto de Dmitri Shalganov)

Pe plajă, ne-am întâlnit cu un transportator - un tip pe nume Cork, explicat într-un amestec de gesturi franceze și de limbă comună. Strângerea din când în când a marijuanei, pe barca cu motor, ne-a dus să căutăm o stâncă. Norocul nu a zâmbit imediat. Pe prima insulă, plecând pe drum, numai jucăriile copiilor și rămășițele unor nave s-au despărțit pe pietre. După cum explică Cork, acesta era un loc ritual unde berbecii, puii și chiar oamenii erau sacrificați zeilor. În centrul insulei, am văzut într-adevăr un fel de altar, construit din pietre turnate în mare. Cu toate acestea, nu am găsit cranii umane acolo. La al doilea fel de sushi, conform lui Korki, a existat odată o închisoare pentru sclavi fugari, dar au rămas doar ruine. Numai pe cea de-a treia insulă numită Casa, am găsit foarte piatra despre care ni sa spus.

Viața de la apă. Locuitorii satelor de coastă alimentează oceanul. Cei mai mulți bărbați sunt pescarii, iar seara, când căldura dispare, se duc în mare pentru a arunca plasele. (Photo by Dmitry Shalganov)

"Belozade" urca pe perete

Văzând la zid, am realizat că urcarea la el ar fi destul de dificilă: era o stâncă de aproximativ două sute de metri de la un calcar foarte fragil. Tot ce ar putea fi luată manual, a amenințat că se va prăbuși cu tine. Pe perete, desigur, nimeni nu sa ridicat vreodată. Cu toate acestea, acest lucru ne-a atras.

Am pregătit traseul pentru aproximativ o săptămână. Apariția micului nostru expediție la Kasa a provocat un interes deosebit printre locuitorii satului insulei. În după-amiaza, insulanții nu au nimic de făcut - pescarii sunt trimiși să pună rețeaua numai noaptea, când soarele nu se coace atât de mult și sunt scoși din dimineața. Prin urmare, când am început ascensiunea, am venit să ne vadă atât adulți, cât și copii. Copii pe jumătate dezbrăcat turmele întregi au adunat la stâncă și am privit cu uimire cum aceste „belozadye ciudate“ (ghidul nostru Sergey știa această expresie) urca pe munte de pe care local și calea, nu preferă să urce - este prea abruptă. Noi trebuiau mereu să fugim de piciorul copiilor, ca să nu cadă sub pietrele sfărâmate.

Femeile sunt în agricultură și îngrijesc copiii (Foto: Dmitri Shalganov)

În creștere a durat două zile, așa că noaptea trebuia să fie ținută pe perete, pe o platformă specială exterioară. Seara, se vedea clar că a existat o mișcare în sat. Se întâmpla în mod clar ceva: femeile și copiii au târât lemnul pe cale ferată, cu un homon tare acolo, de asemenea, a adus cazane de cupru mari. "Toți, frați, vom fi", - a glumit pe cineva.

Dimineața, la poalele pietrei așezate de noi, o delegație de rezidenți locali ne-a invitat la o sărbătoare de sat din partea conducătorului. Delegații au strigat că ne așteaptă seara.

Așa cum soarele se așezase, am trecut ultima parte a zidului, coborât repede la pământ și ne-am dus la curățenia festivă. Femeile au aprins deja o duzină de focuri de tabără, au atârnat peste ei Kazanii plini de apă și au început să pregătească o masă festivă. Bărbații, între timp, se așezară pe margine și începu să se roage încet. Cele mai multe - Guineea musulmani, dar tradițiile islamice locale puternic interconectate cu vechile culte păgâne, și la scurt timp după rugăciunile caste africani s-au mutat la dansuri incendiare. Primele femei n-au putut să-l suporte - una dintre ele, o matronă burtă într-o rochie roșie, luă un borcan gol de sub vopsea și începu să bată din suflet într-un ritm complicat. Alții au devenit imediat animați și, rotunjind furios șoldurile, s-au aliniat într-un cerc, din care, la rândul lor, au sărit în mijlocul unui dans solo.

(Foto: Dmitri Shalganov)

Soții lor au format și un cerc mai departe, dar în alte scopuri. În centrul de pe covor s-au așezat liderul, iar ceilalți au început să se apropie de el, să pună bani la picioare - taxe pentru nevoile publice. După această ceremonie, toți s-au apropiat de cazane - femeile, aproape fără a întrerupe dansul, deja plasate pe alimentele din plastic. Într-un astfel de eveniment solemn, insulanii au decis să pregătească un fel de mâncare specială, în care am recunoscut borsch-ul nostru nativ. Africanii au fost, de asemenea, sincer surprins de faptul că în Rusia îndepărtat, se dovedește, face supă de sfeclă și de carne. După masă, toată lumea dansa deja.

A doua zi, au început întâlnirile de adio. Înainte de a pleca, am decis să ne uităm la cascade pitorești, celebre pentru râurile din jur. Dar drumul îngust a fost blocat. Camionul - atât de bătrân încât era dificil să-și determine marca - se așezase pe partea sa de-a lungul autostrăzii. Unul dintre noi, văzând blocajul de trafic, ieșise din mașină și blestemă cu voce tare în limba rusă. Imediat, aproape jumătate dintre spectatori s-au adunat la locul accidentului și i-au privit imediat și au zâmbit cu bună știință, spunând: "Știm - știm ce ați spus!"