Recenzie - captivitate albă

Filmul se bazează pe o poveste reală, care a avut loc în 1958 cu expediția japoneză. Dar în expunerea cinematică a acestor evenimente, timpul de acțiune este aproape de noi, iar oamenii de știință americani au devenit eroi.

La stația de cercetare antarctica Science Foundation din SUA sosește Dr. Davis McLaren, care studiaza geologia pământului și cosmos. În căutarea rămășițele unui meteorit el trebuie să fie pe un munte din Antarctica îndepărtat, care în acest moment al anului se poate ajunge doar pe sania trasă de câini de sanie rase de nord - sub gheata ar putea rupe sub toate tipurile de teren vehicul. Conductor cu o stație de cercetare - Jerry Shepard, care iubește câinii lor - trebuie să fie însoțit de un medic în această călătorie periculoasă.

Expediția, deși sa încheiat cu o descoperire unică, dar în general pentru membrii săi nu a avut mare succes. Jerry Shepard și câinele său inteligent salvat de două ori Dr. McLaren de la moarte iminentă: odată ce el a fost agățat peste abis, iar mai târziu de lipsa de experiență a mers aproape sub gheață și a rupt piciorul în același timp. Cu toate acestea, în acest test pentru McLaren si Shepard nu sa sfârșit: începutul unei furtuni bruște de la toate le-ar putea îngropa vreodată sub zăpadă, în cazul în care câinii credincioși nu le-a adus înapoi la stația: pentru acest caine a concurat cu o viteză incredibilă timp de multe ore, și văi și fără nici o odihnă. În ciuda zelului lor, Shepard și-a înghețat mâinile, iar medicul a primit pneumonie.

După întoarcerea lor la stația de toată echipa științifică pentru furtuna fără precedent evacuat în grabă, câinii, de asemenea, a fost destinat numai lângă elicopter de zbor. Dar condițiile meteorologice au făcut imposibilă. câini Istoria supraviețuire lăsate în Antarctica timp de șase luni, în monoterapie, precum si vicisitudinile revenirea miraculoasa a lui Jerry Shepard, pe post de cercetare cu zăpadă și alcătuiesc parcela de bază a acestui film incitant, în care chiar și poveste de dragoste este doar al treilea termen.

După întoarcerea la stație, întregul grup științific a fost evacuat în grabă din cauza unei furtuni fără precedent, numai următorul zbor de elicopter a fost destinat câinilor. Dar condițiile meteorologice au făcut imposibilă.

câini Istoria supraviețuire lăsate în Antarctica timp de șase luni, în monoterapie, precum si vicisitudinile revenirea miraculoasa a lui Jerry Shepard pe stația de cercetare cu zăpadă și alcătuiesc parcela de bază a acestui film incitant, în care chiar și poveste de dragoste este doar al treilea termen.

Pe de o parte, urmărim cu simpatie și interes intens toate acțiunile lui Shepard, care a pierdut somnul din cauza câinilor abandonați. El nu lasă nici o speranță de a ajunge la ele, în ciuda, se pare, totală lipsă de speranță a încercărilor sale. Pe de altă parte, observăm cu interes și durere de inimă pentru a asista la supraviețuirea prins singur la animale și afectează nu numai inteligența lor, perseverenta, dorinta de viata, dar, de asemenea, unitatea, loialitatea față de unul pe altul, compasiune profunda pentru camarazii raniti, pe care le-au livrat produse alimentare, și care încălzește corpurile lor. Acest comportament al câinelui - eroii cu drepturi depline ale filmului - oferă o lecție de umanitate multora dintre noi.

Filmul ne spune despre conștiința umană - cerințele sale imperative, chiar și în acele cazuri în care aceste cerințe nu se referă la oameni, ci la alte ființe vii. Fie ca involuntarul, dar conduita greșită împotriva acestei voci ascunse interioare a lui Dumnezeu în om să-și priveze inima de orice speranță de pace. Filmul ne amintește de un sentiment de datorie față de animalele care ne înconjoară și de recunoștința față de ei pentru devotamentul lor altruist.

În ciuda abundența de zăpadă în „captivitate alb“, acest film foarte cald: se poate simți dragostea pentru toate lucrurile vii și durerea sinceră pentru toți locuitorii pământului.