Din nou mergem spre sud!

marginea Yuzhsky a unei zone de rezervă de pădure, delimitate băncile Luha, și Klyazma Teza, ne-a sunat din nou.
Suntem de acord cu Vasilina, colectăm lucruri, punem "barca" pe mașină și începem! Este imposibil să nu folosiți o astfel de ocazie rară.
Sărbătorile sunt o mică vacanță.

Din nou mergem spre sud!

"Trebuie să mergem pentru pisică!". În timpul ultimei noastre vizite am comandat o fotografie a lui Vasilina, numită "Cat". Am ratat și am visat mult să ne găsim în familia noastră.
La o oră dimineața, după a doua trecere, încărcăm mașina, trecem printr-un oraș gol în direcția Pestyakov (care a devenit locul primei noastre opriri). Ce plăcere să mergi într-o seară de vineri. Nu există blocaje chiar în Balakhna.

De ce Sud ... Este foarte greu de spus, ceva ce ne atrage atât de mult. Cu confortul, ospitalitatea, istoria, oamenii interesați, drumurile neexplorate, natura frumoasă.

Din nou mergem spre sud!

Locuitorii locali spun că este deosebit de frumos în aceste locuri în primăvară, în timpul sosirii păsărilor pe plajele mlaștinoase. Dacă omul norocos poate vedea macaralele în dans, nu va uita niciodată aceste momente.
Nu există o plăcere și o odihnă mai mare decât să vă plimbați toată ziua prin păduri, să vă deplasați de-a lungul drumurilor nefamiliare către un lac îndepărtat.

În timpul călătoriei noastre de la Pestyakov la Talitsy, în pădurile Mugreevsky, nu am întâlnit o singură mașină. În vara, desigur, există mulți turiști aici, dar acum nu este un sezon, deci este liniștită. Dacă nu numărăm unchiul blocat în teren în N. Landehe, atunci nu am întâlnit pe nimeni altcineva.

În pădurile Mugreevskiye am devenit puțin ruginite, dar am găsit calea. Este și interesant să te rătăcești.
Așa că am ajuns la Lacul Sfânt. De la Low Landck la Lacul Sfânt, distanța este foarte mică, aproximativ 12 km. Prima zi a fost ploioasă. Dar surprinzător, ploaia nu a stricat impresia.

Din nou mergem spre sud!

În sezon, lacul are o încărcătură endogenă severă. Autoritățile locale au adoptat chiar în mod formal o lege care interzice conducerea în mașini mai aproape de 50 de metri de marginea apei. Puteți să mergeți în sus, dar să plătiți 100 de ruble (pentru curățarea teritoriului). Cel mai uimitor lucru este că nimeni nu vrea să plătească. Oamenii se răzvrătesc. Militia deloc nu este de ajuns.

Decorul principal al satului și al întregului cartier este Lacul Svyatoye, un monument natural uimitor, în jurul căruia pe dunele de nisip cresc giganți de pin marin. Lacul are în principal plaje cu turbă, dar, în același timp, surprinzător, este apa pură. Conform datelor geologice, originea sa - adâncimea glaciară reziduală a lacului ajunge la 5 metri, relieful este calm.

Manastirea Svyatoozersky Seneg Iberon.
"La nord de râul Klyazma, care curge de la vest la est, în mijlocul cartierelor Gorokhovets și Vyaznikovsky din provincia Vladimir, se întinde o câmpie de câmpie extinsă acoperită de păduri continue. Aceste păduri s-au întins de zeci de kilometri de la sud la nord și de la vest la est și doar câteva locuri au adăpostit așezări mici între ele.

Mânăstirea Svyatoozersky este ca o floare pe o stâncă. O insulă poetică a vieții surprinzător de strălucitoare, în Marsurile de Sud.
Regiunea este bogată în animale diferite. În plus față de lupi, elani, porc mistreț, vulpe, iepure de câmp, bizamul, se găsesc în ea, au devenit specii rare de vidre, nurci, jder, castor, raton, bursucul. Nu am întâlnit Kabnachis de data aceasta, dar au văzut vulpea. Am vrut chiar să o cunosc, dar fiara nu mi-a lăsat să închid 300 de metri.

Din nou mergem spre sud!

Sosind la Yuzhu, am oprit-o pe Irina să lucreze. Ea a predat cheile Dachilor ruși și am fost din nou într-o casă familiară.

După toate aventurile și aerul proaspăt, nu au observat cum au adormit. În afara ferestrei este ploaia, dar în camera noastră este caldă, confortabilă. Am fost treziți de un bătut la ușă. Vasilisa a chemat ceaiul în camera de zi.

Kryukovski a efectuat încălzirea cu gaze în casă, a primit câini Hasky, a deschis o agenție de turism. În curând, oaspeții vor primi o pensiune nouă și un salon de înfrumusețare! "Mă duc la lucru și cred că firma a dat deja faliment sau încă nu?". Viața micilor afaceri în Rusia este foarte dificilă.

Husky.
Am auzit despre această rasă de mult timp și acum este ca un cadou - puteți veni și să vă cunoașteți.
- Vrei să stai pe lanț?
- Nu, nu este.
- Poate casa de gardă?
-Nu, nu este.
Și ce să o hrănești?
-Ca ce? Carne!
-Și de ce ar trebui să am un astfel de câine.

Și în Kostroma au fost deschise două muzee interesante. Muzeul forestier și Muzeul Beresta.
Deci, bine ai venit!

Ples.
Ples este cel mai mic oraș din Rusia, umbrit de iubirea puterii. Acesta a fost construit acum de dacha și Vladimir Vladimirovich Putin.
"Scaunul în care stătea Medvedev, paharul din care Medvedev bătea ..." În general, fluxul de pelerini din Plyos nu se termină. Blocajele de trafic din Ivanovo sunt acum - la fel ca la Moscova. Dacă adăugăm la aceasta degradarea completă a transportului public în oraș, atunci avem o imagine trista. Asiatic. Ivanovo - deși leagănul revoluției, și în Ringul de Aur, Tsveetaevii locuiau acolo, există o bună academie medicală, un institut de incendiu și rămâne un sat. Dacă întâmplați accidental să faceți o greu de timp în Ivanovo - aveți grijă de mașină.

Din nou mergem spre sud!

În sfârșit, am ajuns la Muzeul de Artizanat de Sud.

A doua zi. Podul. Chirurgul. Părintele Laurence. Lacul Nephro. Muntele Alb.
Și în dimineața următoare am mers la satul Mosta.

Din nou mergem spre sud!

Podul este un sat de muncitori, nu era o biserică în el. În cei 20 de ani ai secolului trecut, când poporul internațional exilat și captiv a venit să locuiască într-o așezare tânără, nu exista nici o preocupare pentru biserici. Acești oameni au supraviețuit pur și simplu în momente dificile, în condiții dure.
Timpul a trecut și a adunat oameni din sat care trebuiau să-și schimbe viața. La vremea lui, Leonid Kurudimov a apărut în Mosta, viitorul tată al lui Lavrenty, rectorul bisericii actuale.

Decorul interior al bisericii a fost făcut de colegul de tată al lui Lawrence la școala de artă, cea mai talentată persoană - Vladimir Bazylev. Întâlnirea cu el a fost de asemenea aleatorie. După consacrarea unui apartament din Sankt Petersburg, părintele Lavrenty a fost invitat să aibă ceai. Imaginați-vă surprinderea atât a lui cât și a proprietarilor casei, când în conversație au dat seama că au studiat împreună cu treizeci de ani în urmă, la Școala din Tsoi Leningrad. Deci, dintr-o dată sa găsit coleg de studenți al tatălui lui Lawrence, artistul din lemn de la St. Petersburg, Vladimir Bazylev, a venit la Mosta și a decorat biserica din sat din interior cu o căldură și o dragoste neobișnuită.

Din nou mergem spre sud!

Vladimir Bazylev a murit recent, o masă cu fotografia și florile sale se află la intrarea în templu.
Și în "casa miracolă" nu l-am lovit, altă dată ...
Adu-ți aminte, Doamne, Dumnezeul nostru, în credința și nădejdea stomacului cel veșnic, robul tău, Vladimir, care a fost stabilit.

Lângă satul Mosta se află un lac uimitor Poonyar sau Ponichra. Împreună cu Irina și Lisa ne-am oprit lângă lac.

Lacul de origine carstă antică. Se hrănește cu izvoare. În fotografie puteți vedea cum șerpul se plimba de-a lungul lacului. Multe dintre lacurile pe care le-am văzut deja au fost înghețate. Chiar și Marele Sfânt. Și Poiarnar nu a înghețat - izvoarele nu-i permit să înghețe atât de repede ..

Un film despre viața indienilor nord-americani, bazat pe povestea lui F. Cooper, "Sunătoarele", a fost filmat în districtul Yuzhsky, incluzând filmarea la Lacul Poonyar.
(În filmul occidental nu a fost împușcat!)
Sud sa confruntat cu succes cu rolul continentului american. Echipajul de film nu a mers nici măcar în Canada.

După Ponyarya ne-am dus la Novoklyazminsky.
În partea inferioară a râului Klyazma există un sat vechi, care până în 1983 a fost numit Rylo. Datorită numelui cacophon, Rylo a fost redenumit în Novoklyazminskoye.
Satul este situat pe malul stâng al Vestului Klyazma. Klyazma și-a schimbat de multe ori cursul, lăsând în urmă un număr de bătrâni. Unul dintre acești bătrâni este Lacul Nefro, cu o adâncime de 12 metri.
Ei spun că biserica din Novoklyazminsky a fost bine vizibilă din Mstera, care este la doar 8 km de aici. Iar clopotele au sunat la Vyaznikov! Așa că putem spune că aproape am ajuns la Mstera!
Lacul Nephro.

În satul Pustyn, ne-am îndreptat spre râu și ne-am dus în țărmul alb ridicat al Klyazma. Acest loc pe Klyazma se numește Muntele Alb.

Din nou mergem spre sud!

Ei au decis să se întoarcă prin Kholui - Kovrov. Într-o zi vom trece cu siguranță prin Burino, dar până acum nu am riscat-o. Suntem mândri că am primit sprijin de la forumul orașului Vyazniki, printre iubitorii de natură, pescarii, vânătorii. "Dacă te pierzi sau te blochezi, cheamă sau folosește coordonatele!")) Bunătatea Rusiei este în întregime. Vă mulțumesc foarte mult pentru sprijinul și atenția acordată.

Sincer, suntem, de fapt, aproape blocați. S-au oprit în fața unei spălări mari, măsurând adâncimea și duritatea solului. I-am spus soțului meu și mi-a spus: "Puneți cizmele, mergeți și măsurați". A luat o ramură și a plecat.

Există o lecție: călătoresc în locuri familiare și nefamiliare, nu au nevoie de atât de mult în cărți și hărți, cât de mulți oameni buni care trăiesc acolo. Ei vor spune că mai bine decât orice ghid, ce să vezi, ce să cumpere, ce să citească.
Și este interesant, se întâmplă, puțin pierdut. Deoarece totul este al lui Dumnezeu, și totul în jur este frumos. Și știi tu. că Pușkin nu a fost niciodată în străinătate? Serafim iubea schitul său, Sf. Serghie a binecuvântat junglă în care a trăit. Oamenii, desigur, sunt diferiti. Dar, motiv, în ciuda lipsit de tact, mai bine decât orice „Acapulco“.

Un colț rezervat de basm. În această regiune vom călători din nou și din nou.

Din nou mergem spre sud!

Am Yuzhsky rayona.Est interesant marshrut.ot Yuzhi la Florischevoy pustyni.Pered pos.Mosta activați Ponyhar și merge 25 km pe pădurile de
sat și lac Sanhar.Proezzhaesh lacuri Nelsha rămas singur, Kschara, Gharavi, Tonka, Glubokoe.Mozhno ei numesc pe puti.A pe asfaltul în satul Frolischi, și există celebra mănăstire: un monument cultural al znacheniya.Doroga federal la mal Luha.Posmotrite revizuire pe internet: o excursie la Florischevoy pustyni.U te interesnye.Spasibo comentarii.

Mulțumesc! Am fost pe Kshara, un lac frumos. Dar este mai convenabil pentru noi să vizităm acolo din partea Sangra.
Și Nelsh merge în stânga Ponyarya? Am crezut cumva că drumul spre el este cel mai apropiat de Occident.