Castelul Kantar 1

Castelul Kantara (Castelul Kantara) se află chiar la începutul peninsulei Karpasiei. când este privită din partea insulei. Adică este mai aproape de toate celelalte castele pentru cei care trăiesc în Protaras, Ayia Napa și chiar în Larnaca. Noi, "locuitorii" din Limassol, pentru a fi cinstiți, nu l-am primit în primul rând. Dar acest lucru a crescut doar interesul pentru cucerirea Kantary, care în cele din urmă a fost făcută de noi.

Împreună cu castelele Sf. Illarion și Buffavento, Castelul Kantara face parte dintr-un lanț de fortificații de-a lungul coastei nordice a Ciprului. Numele Kantara este tradus din arabă ca "pod" sau "arc". Mai degrabă așa-numitul munte, asemănător cu forma podului, pe care a fost ridicat castelul. Se presupune că a fost construit în vremurile de proprietate comună a Bizanțului Cipru și a Califatului arab, undeva în secolele VIII-X. De la o altitudine de 700 de metri deasupra nivelului mării, drumurile care duceau atât la Peninsula Karpasia (spre est), cât și la valea Mesaoria (spre vest) erau perfect vizibile. Privind înainte, vom arunca o privire în direcția Karpasiei din vârful muntelui Kantara, unde ne străduim astăzi.

După o scurtă introducere, hai să ne mutăm în direcția Kantary. Detalii despre cum să ajungeți acolo, vă vom spune la sfârșitul povestirii, dar deocamdată vă vom spune. ) Deja știind că navigatorul nostru nu cunoaște deloc Famagusta, am studiat mai întâi harta hărții, dar am decis să ne bazăm mai mult pe indicatori. Când ne-am dus la capătul peninsulei Karpasia, pe drumul spre Famagusta am văzut o răsfoire spre Kantar. Așa că au decis să se mute. Într-adevăr, la aproximativ douăzeci de kilometri de la ieșirea din Famagusta, în vecinătatea satului Boghaz, sa întâlnit un semnaj spre Kantar, unde s-au oprit. Drumul a devenit în cele din urmă îngust și nu foarte prezentabil, dar totuși a rămas asfalt. )

Curând am mers până la sat cu același nume și l-am lăsat mai departe de-a lungul indicelui spre castel. Zece minute mai târziu vedem încă un pointer - adică țintă este aproape!

Și ploaia sa terminat, a spus Lena. M-am uitat automat la "termometru". El a arătat +10! "Adevărat" - mi-a străbătut imediat capul. ) Între timp, drumul se odihnea împotriva gardului, pentru care era deja imposibil să treacă. - Și unde este castelul? - Ne-am gândit și am părăsit mașina. Da, aici este, direct deasupra noastră!

Înainte de a intra înăuntru, distrageți atenția asupra istoriei castelului și a evenimentelor asociate acestuia. Castelul a fost construit împreună cu bizantinii, dar cetatea a fost deja făcută de Lusignani, ridicată în jurul zidurilor cetății. Prima mențiune a castelului din Kantara se referă la anul 1191, când Richard Lionheart "sa grăbit" în căutarea domnitorului Ciprului, Isaac Komnin, pe tot teritoriul insulei. Am vorbit despre acest "episod" din viața Ciprului în povestea Castelului Medieval din Limassol. care se numește uneori Castelul lui Richard. Comnen a reușit să se ascundă aici de la Richard, dar apoi a continuat până la marginea peninsulei din Karpasia, unde în cele din urmă a fost capturat de Richard.

După o scurtă excursie istorică, să mergem în interiorul castelului. Adevărul este că mai întâi trebuie să luați biletele de intrare în cabina din fața intrării. Desigur, dacă aveți lire turcească, este recomandabil să le plătiți. Prețul biletului este de 5 lire. Dar euro va fi, de asemenea, acceptat de tine, numărați-i pentru un curs care nu este foarte profitabil. ) Castelul se află pe un deal în raport cu locul și este necesar să urcați pe scări, astfel încât femeile să nu li se permită să meargă la pantofi cu nasturi - măsuri de siguranță. Ei bine, cu asta avem puțină îndoială, dar continuăm să ne sfătuim că pe astfel de excursii este mai bine să purtați pantofi potriviți, cum ar fi adidașii. ) Treptele pietonale ale scărilor trec treptat în drumul stâncos, ceea ce duce în cele din urmă la nivelul inferior al castelului.

Pe internet am găsit același plan a castelului, și acum încerca să ia în considerare această imagine în miniatură.

Prin poarta, marcată pe numărul 1 al cardului, intram în așa-numitul barbican (2). În stânga este un turn sud-est (8) bine conservat.

Cetatea este o structură pe mai multe niveluri, prin urmare, în timpul studiului, este necesar ca tot timpul să se ridice ori să coboare. În procesul de ridicare și tragere pentru a face fotografii ale speciei "complet fotogenice" care se deschide din toate direcțiile, din cauza căreia timpul a trecut destul de repede și am încetinit. )

Urcând prin intrarea internă (3) pe o platformă relativ înaltă, sa decis să treacă în jurul fortăreței într-un cerc în sens contrar acelor de ceasornic - probabil deja a afectat obiceiul de circulație pe partea stângă a Ciprului. ) Și din nou am fost așteptați de căi înguste și de specii noi, dar deja pe coasta de nord și partea de vest a insulei.

Doar în acea parte a insulei este următorul avanpost - castelul impregnabil din Buffavento, căruia i sa comunicat vestea despre apropierea vrăjmașului, dacă este cazul. Istoria nu ne-a lăsat nici o evidență a cazurilor reale, cum ar fi aceasta, dar se poate presupune că soldații garnizoanelor locale, chiar dacă au fost "instruiți", au fluturat torțe și, poate, chiar au ridicat focuri mari. Acestea erau situate la acea vreme în cazărmi foarte puțin confortabile (10-13), care se întâlneau și pe traseu.

În timp ce călătoreau, vremea a început să fie mult mai plăcută. Prin nori, soarele a rupt, subliniind unele părți ale terenului, ceea ce face ca fotografiile să fie mai expresive. Nu vă puteți abține să arătați coasta nordică, care a fost apoi deschisă de la o vedere a păsărilor.

Închideți cercul. au ieșit din nou pe platformă, cu care au început o mișcare circulară. Da, nu am arătat-o ​​la începutul povestirii. Fixați-l!

Pentru a fi sincer, este greu să alegeți pentru poveste doar câteva dintre cele mai multe sute de fotografii pe care le punem în albumul foto. Dacă doriți, veți face acest lucru mai târziu, dar deocamdată continuați să explorați castelul-cetate și să mergeți la turnul din nord-est, care este văzut în imaginea din stânga. Pe drumul spre turn nu poți trece de ferestrele-lacune din peretele cetății. Ultima specie pe care am văzut-o în fotografie a fost de la mulți care au vizitat aceste locuri. Dar nu au putut rezista și să nu capteze vârful muntelui prin "fereastra deschisă". )

Pe laterale există încăperi cu lacune, care au permis arderea în mai multe direcții.

Cu o inspecție ușoară a cetății, veți putea observa multe detalii diferite, despre care nici măcar nu vom vorbi. Aceasta este toaleta venețienilor, reprezentând doar o gaură atârnată deasupra zidului. Similar am văzut și în castelul Sf. Hilarion. Dar toaletele mai vechi romane pe care le puteți vedea, de exemplu, în Salamis, aveau scaune de marmură cu brațe, la care curgea apă curgătoare pentru spălare. Examinând cetatea de-a lungul perimetrului, veți vedea tancurile de apă "care funcționează" până acum și scările secrete care duc la zidul fortificației în cazul unei scăpări imperceptibile din cetate într-o situație de urgență.

La sfârșitul secolului al XV-lea, Lusignanul de pe insulă a fost înlocuit de venețieni. Până atunci, armele au fost inventate, folosite cu succes în atacuri. Dar zidurile cetăților montane nu erau destul de puternice pentru a rezista artileriei. Consolidarea și reconstruirea zidurilor castelului din munți nu este o sarcină ușoară. Drept urmare, venețienii au decis să se concentreze asupra îmbunătățirii protecției fortificațiilor de coastă din Famagusta și Kerinia. și pe fortărețele montane pur și simplu "să ciocănească". Drept urmare, în 1525 a fost scos o garnizoană din castel. După aceea, cetatea a fost aproape niciodată folosită și distrusă treptat de cutremure.

Sper că suntem convinși să găsim timp și să venim aici. Chiar dacă nu sunteți foarte interesat de "ruine", atunci tipurile care se deschid "din toate părțile" ale Ciprului, este pur și simplu imposibil să nu se evalueze. )

Sperăm că nu am supraîncărcat povestea noastră mică cu fotografii. Ei bine, care "nu au avut destule", atunci sunteți bineveniți să vedeți albumul foto. Și apoi vă vom spune cum să ajungeți aici. și cum să ieșiți. )

Album foto

Cum să ajungi acolo

Am început deja să vorbim despre asta de la început. Am trecut prin punctul de control de lângă Famagusta. Cum se găsește este descrisă într-o poveste separată. După punctul de control, ne mutăm drept înainte până intrăm în oraș. Apoi, faceți stânga și continuați mișcarea paralelă cu banda de coastă pentru a ieși din Famagusta spre peninsula Karpasia. După ce am părăsit Famagusta, ne mutăm cam la douăzeci de kilometri înainte de întoarcerea spre Kantar. Va fi un index - nu ratați. Navigatorul nu a funcționat acolo. Mai degrabă a funcționat, dar a arătat că mergem pe un câmp curat. O astfel de hartă a fost. Poate că ești mai norocos, dar nu trebuie să te bazezi mai bine pe asta. Da, de fapt, nu avem probleme cu găsirea Castelului și nu ne-am înălțat. Trebuie doar să fiți pregătiți, că această cale nu este foarte largă de standardele cipriote, ci destul de suportabilă. Deci, după aproximativ 14 de kilometri veți ajunge în satul Kantara, de unde este doar o aruncătură de băț de la castel - de doar trei kilometri. Principalul lucru nu este să uităm să folosim indicii. )

Există o altă cale - prin satul Iskele. Ei spun că acolo drumul este "mângâiat", așa cum a fost recent renovat. Alegeți cum să mergeți și vom arăta pe hartă aceste alternative. Albastrul indică ruta, despre care am spus (și Google a făcut-o de bază) și gri - înlocuitorii ei. Pentru a face harta mai mare, nu a arătat o bucată de drum din Famagusta, dar a început mai aproape de destinația noastră.

Acum știi cum să ajungi la castelul din Kantara. Și acum vă spun cum să ieșiți. )

Cum să ieșiți

În cele din urmă, nu au regretat deloc. Comparativ cu drumul "intrare", acesta a fost pur și simplu superb. Nou, cu ace împrăștiate pe autostradă, ne-a coborât ușor prin 7 km de drum direct spre coastă. Vom opri povestea noastră de astăzi la intrarea în satul Kaplica. Doar arătați fotografia acestui drum și priveliștea satului, care sa deschis pe drum.

Ei bine, despre ceea ce am văzut în sat și mai târziu, deja pe coastă, vom spune în următoarele povestiri. De exemplu, într-o poveste despre plaja uimitoare a broaștelor de țestoase din Alagadi. care va trece pe drumul spre Kerinia.