Tamalin Dallal

Maroc (Carolina Varga Dinicu) este una dintre cele mai renumite și mai experimentate femei de experți în studiul, predarea și interpretarea dansului din Orientul Mijlociu.
Din 1964 Maroc scrie în mod regulat articole care sunt tipărite în ediții dedicate de dans, medicina si problemele de emancipare a femeilor din Statele Unite, Germania, Austria, Marea Britanie, Australia, Suedia, Finlanda și Norvegia.

Își continuă cariera, interpretând solo și ca parte a trupei. Ea a dansat pe scena de Lincoln Center for the Performing Arts, la deschiderea Adunării Generale a ONU, a participat la numeroase festivaluri și evenimente internaționale, a susținut conferințe și concerte în New York, Departamentul de Cultură, Societatea Asia, Muzeul de Istorie Naturala la Festivalul primele femei de Performing Arts, a fost împușcat în multe programe TV și filme.

Viața reală este adesea contrară planurilor noastre. Nu am vrut niciodată să devin dansator și în special nu m-am gândit că de patruzeci și șapte de ani și chiar mai mult voi studia și învăța dansurile popoarelor din Orientul Mijlociu, din Africa de Nord și din alte țări. Dumnezeu are un simț ciudat de umor.
În copilărie, când adulții s-au plictisit de întrebările mele nesfârșite despre țările îndepărtate și obiceiurile, mi-au spus: "Destul! Știți proverbul: curiozitatea a ruinat pisica? "Cu toate acestea, multe pisici familiare se plimbau în jur și erau cu toții în viață și nimic nu mi sa întâmplat încă. Așa că am continuat să-i deranjez pe toți cu întrebări. Pentru a-și salva timpul și nervii, mama mi-a scris la bibliotecă, mi-a arătat cum să caut cărți despre țări misterioase și să-mi schimb atenția asupra bibliotecarilor care nu știau nimic. Și mi-am dat seama că pentru fiecare întrebare există răspunsuri complet diferite ca și respondenții. Dar cine și ce să creadă? Cum să ajungem la adevăr?
Am hotărât că cea mai bună cale este să vezi totul cu ochii mei. Deși la început a fost dificil de făcut, am fost încă incredibil de norocoasă că, din copilărie, m-am angajat în oriental și multe alte minunate dansuri populare. Datorită acestui fapt, am avut ocazia să intru constant în contact cu viața diferitelor țări prin comunicarea cu numeroși reprezentanți ai diasporelor din New York și alte orașe americane. Bunicile, mătușile și unchii din diferite țări au spus așa de multe povestiri și am vrut să vizitez peste tot și să văd că de la ceea ce am auzit adevărul există. Din fericire, puteam călători oriunde - nu aveam nevoie de consimțământul scris al principalului membru al familiei. Și am plecat. Am plecat și am înțeles: toți acești oameni mi-au spus adevărul - al lor. Nu există un singur răspuns.
În orice religie există fanatici - în creștinism, Islam, iudaism și așa mai departe. Dar nu erau în lumea musulmană cunoscută de mine, printre prietenii mei din toate țările pe care le-am călătorit de mulți ani. Nu exista pe lume pe care Tamalyn Dallal a văzut-o, aceeași neînfricată "pisică curioasă" ca mine. A căutat adevărul, a trăi printre oameni de altă naționalitate, a studiat percepția lor despre lume și modul de viață timp de patruzeci de zile. De data aceasta, ea a petrecut cu fiecare dintre cele cinci popoare musulmane foarte diferite din Indonezia, oaza Siwa, Zanzibar, Iordania si China.
La început, locuitorii locali l-au întâlnit pe Tamalin cu prudență și suspiciune, dar în curând au început să-l accepte ca pe alții. Sa dovedit că ei nu urăsc deloc pe toți americanii și văd diferența dintre oameni și guvernul lor. Prietenie, imparțialitate, muzică și dans - această limbă este înțeleasă de toată lumea. Acesta reunește pregătirea de a gusta mâncăruri locale.
Povestea lui Tamalin despre această experiență este interesantă, plină de căldură și obiectivitate umană. Am fost în Iordania și în oaza de Siwa, dar anii 1960 sunt un moment complet diferit. Judecând după narațiunea ei, ambele locuri s-au schimbat în multe feluri. Nu am mai călătorit în Indonezia, Zanzibar și China și niciodată nu am plănuit să merg acolo înainte. Cu toate acestea, datorită lui Tamalin și descrierilor aventurilor ei, chiar vreau să vizitez toate aceste țări.
Tamalin spune cum distrugerea fără precedent în cursul ultimului tsunami a condus la sfârșitul războiului în Banda Aceh [1]. Înțelegerea și bunătatea predicatorului musulman din Indonezia, la care a solicitat sfatul, sunt cele mai bune calități ale unui musulman adevărat, trăsături pe care un lider religios ideal ar trebui să le aibă în mod ideal. Cu toate acestea, episodul meu preferat din partea "indoneziană" este o poveste despre o fată tânără care explică de ce nu vrea să poarte încă o rochie musulmană.
În mod accidental auzite în piesa Siwa, Tamalin a schimbat traseul și a mers în Zanzibar, unde nu avea de gând să meargă. Străinul din Zanzibar nu este ușor, dar cu ajutorul unui tânăr drăguț cu o soartă tristă, Tamalin a găsit acei muzicieni și cântăreți ale căror muzică a adus-o pe insulă. Aproape miraculos, ea a reușit să fie de acord cu ei și să facă o înregistrare care va deschide mai târziu lumea pentru creativitatea acestor artiști unici și puțin cunoscuți în genul taarab.

Îmbunătățirea climatului politic și economic a permis Tamalin nu a lovit doar în China, dar de cele mai multe hinterlandul - Xinjiang (deși ea a pierdut una din valizele ei - poveste singur merita o carte intreaga). Înainte de străini li sa refuzat accesul în regiune, unde au continuat să practice islamul, în ciuda Mao, Revoluția Culturală și boom-ul turistic care a urmat politica piața deschisă.
Ori de câte ori a fost Tamalin, ea a căutat peste tot și a găsit un dans - realizat de amatori și profesioniști, public sau strict în pereții casei. În China, ea a văzut cum dansatorii sunt implicați într-un disc piratat cu înregistrarea spectacolului ei "Stele de Belly Dance"! Ciudat, poate că avea senzație.
Sunt foarte fericit pentru Tamalin, care a venit cu o astfel de călătorie și a scris despre el, pentru ca toți să putem cunoaște ceea ce a văzut.

Majoritatea numelor din carte au fost modificate pentru a păstra anonimatul, acolo unde este necesar.

Din întuneric, ca niște bule bubble până la suprafață, au apărut mii de fețe; au strigat și au cântat cuvintele familiare tuturor, cu excepția mea. Era sunetul Orientului Mijlociu, ca și cum ar fi legat de jungle sălbatice și rock-roll. Nimeni nu putea să stea liniștit.
"Cine este acesta?" - Am întrebat, din fericire, așezat pe scenă și nu printre mii de fani, cocoși pe umerii celorlalți, încercând să văd cel puțin ceva. Am atins umerii femeii de lângă mine: - Care-i numele lui?
- Raffley, șopti ea, continuând să se holbeze la el, ca și cum ar fi fost sub hipnoză.
Dacă muzica este o reflectare a sufletului poporului, acești oameni s-au distins prin claritatea lor de sentimente, pasiune și putere spirituală profundă. coarne urlînd (fecale suruni), fracțiune sculptate tobe energice din lemn (rapayi) si urletul chitare electrice nu au putut înăbuși puterea impetuos voce Rafla. Carisma lui ia capturat pe toți. cântece de cuvânt scânteiau mai multe simțuri - de la dragoste la problemele sociale - dar nu a încetat să laude iubit de Allah.
M-am uitat înapoi. În spatele mulțimii se întindea o pustie uriașă. Sub cerul magnific de roz și violet, bețișoarele și bucățile de ciment rupt se întindea.
Acești oameni au experimentat distrugerea, ceea ce este greu de imaginat. Dar acum, venind aici pe toate tipurile de transport (pe biciclete, motociclete sau în cadavrele vechilor camioane), au dispărut complet în muzica lui Rafley. Banda Aceh, Indonezia - locuința uneia dintre cele mai religioase comunități musulmane din lume, închisă de zeci de ani pentru străini. Războiul civil a durat timp de treizeci de ani și sa încheiat cu trei săptămâni înainte de sosirea mea, iar acum zece luni regiunea a stricat una dintre cele mai îngrozitoare dezastre naturale din istoria modernă.
Cum am ajuns la Banda Aceh? Să ne amintim de aventura mea naivă. Din cauza atitudinii predominante față de lumea islamică din Occident, am început să mă întreb: trebuie să existe și altceva în afară de teroriști și de femeile asuprite. Ca o dansatoare din buric profesionist, toată viața mea am ascultat araba, muzica turcă și persană, dansând la sute de nunți și din Orientul Mijlociu, sa întâlnit cu oamenii din aceste margini. Și am văzut neconcordanțe. Ceea ce am auzit, oamenii pe care i-am întâlnit nu corespund imaginii existente în conștiința publică. Este ceva sa schimbat, iar valul de extremism acoperit de o cincime din populația lumii, transformarea lumea într-un loc în care tsarat pericol și frică, și în cazul în care nu trăiesc fără cele mai noi sisteme de securitate cu coduri de culoare?

PRIMA ACQUAINTANCE

RUN ÎN BAND-ACHEECH

PRINCIPAL - A REVIZUIE ȘI A EXCESA

Nu m-am dus la Banda Aceh, așa cum a sfătuit Arif. Mai exact, m-am dus, dar apoi. Între timp, am stat pe un alt feribot spre Insula Bintan, coasta de nord a căreia a fost închiriată în Singapore și transformată într-o zonă de stațiune. Așezat în bechak (trishaw), am călătorit în jurul mormintelor regale și al ruinelor vechiului palat de pe insulă. În cimitir, am văzut că numeroasele pietre funerare erau legate ca un turban cu o cârpă galbenă - ca un semn de respect față de decedat. Totul era galben - de la mausolee până la palate modeste de ipsos și tencuială. Chiar și vechea moschee regală, Meskhid-Raya, a fost pictată în galben. În moschee, bărbații purtau capace mici sub formă de bărci, iar femeile - pretențioase batiste albe, cu ochi și broderii.
La apus, apa strălucitoare strălucea cu toate culorile curcubeului și părea încântată. Am luat o barcă pentru a admira singură această frumusețe, dar culorile magice s-au dovedit a fi un film petrolier și gunoi trecut de fiecare dată.
Un hotel privat, pe care l-am găsit în Tanjungpinang, principalul oraș Bintan, a fost numit "At Bong". Am luat o cameră simplă sus, unde trebuia să urc o scară din lemn. În cameră erau un ventilator, un pat crud, graffiti și o lampă de plafon fluorescent. În toaleta de mai jos era o toaletă, construită, aparent, în mod specific, pentru a întări mușchii femurali. În toaletele asiatice, există două caneluri cu caneluri unde sunt așezate picioarele; sunt necesare caneluri pentru a nu aluneca. Scuzați-vă și faceți afacerea dvs., urmărind gaura. Este nevoie de practică aici pentru a nu vă uda picioarele. Doamna Bong - aproape că nu a vorbit engleza - a explicat că spălarea este "în limba indoneziană", care nu urcă în baie. Mi sa dat o bucată de plastic, care ar trebui să scoată apa din cada și de apă. După săpun, trebuie să reciziți și să spălați spuma.
Într-o alee mică, în spatele casei, la mese se adunau vecinii. În bucătăria stradală, două femei au gătit mâncăruri indoneziene populare - mi goreng (fidea prăjită cu chili) și nazi goreng (orez prăjit cu chili).
Doamna Bong a fost șaizeci cu puțin; elegantă chineză, purta o rochie colorată și pictată. Soțul ei, care arăta mai tânăr, era înțepător și ușor mârâind, dar simțeam că ambii pot avea încredere. Când m-am hotărât să mă plimb în jurul insulei, ea a avertizat:
- Ai să scoți lanțurile de aur. Măruntaie. Aveți o cameră foto? Mai bine lasă-o cu mine.
I-am încredințat pașaportul, banii, cardurile de credit, lanțurile foto și lanțurile de aur. Câștigă-mă cu o intuiție și se dovedește a fi un hoț, doamnă Bong, aș fi în nenorocire.
M-am așezat pe bancheta din spate a unei motociclete care aparține dirijorului meu pe nume Adam, și ne-am dus la mare. Pe drum am văzut imaginea idilică: palmele nucă de cocos, cabane din lemn șubrede, golfuri cu plaje, vechi de pescuit barcă mică, beached, care păreau să aibă o mulțime de ani, nimeni nu a fost de înot.
Brusc o ploaie torențială a început. Ne-am oprit și ne-am repezit la un mic dejun, unde bătrânii beau bere. Apoi Adam a spus:
"Îmi place să beau."
M-am gândit: mi sa părut că musulmanii nu beau. Din fericire pentru mine, nu avea bani, iar turiștii i-au cumpărat berea. Am comandat apă și ceai. Furtuna a continuat și am convins companionul să-mi dea o lecție în limba indoneziană (Bahasa Indonezia) sau în Malay [2]. oficial a declarat limba națională în 1945, când Indonezia a câștigat independența față de olandeză. Pentru majoritatea indonezienilor, aceasta este a doua limbă; în comunități vorbesc dialecte regionale.