Sfânta Smerensk Zosim deșerturi de sex masculin

Totul a început cu o furtună, care a început în ajunul sărbătorii Icoanei Kazan a Maicii Domnului. I-am cerut prietenei mele, care stătea la dacha din apropierea orașului Alexandrov, să meargă în deșertul Zosima. Ea a turnat ploaie, fulgerul fulgerat, tunetul a scuturat, dar am avut o dorinta irezistibila de a merge. Prietenul meu stătea la fereastră într-o mică casă de lemn și coasea o icoană a Maicii Domnului din Kazan. Nu dorea să spargă lucrarea de desen, dar, văzând dorința mea urgentă, a fost de acord. Cu noi am mers trei din micile ei fiice. Am fost călătorind pe un drum umed, un tunete și fulgere, crezând cu tărie că Maica Domnului va proteja de rău, și a cântat cu copiii rugăciunea lui Iisus.

Zona Desertului este situată într-un loc pitoresc, la câțiva kilometri de gara Arsaki.

văduva boierului, Ulyana Ivanovna Zworykin, transferat terenul său fiilor săi, și le-au sacrificat ei Treime-Serghie, pentru a menționa un duș de părinți.

Fondatorul mănăstirii este considerat schimonah Zosima, care este în mijlocul secolului al XVII-lea a venit aici cu o cellmate Sfântului Serghie de Radonej. A aranjat o mică capelă, a stabilit un loc modest, a săpat un puț, a construit un mic stupar și sa uitat după grădină.

Legenda este păstrată, "că puterea Fericitului Zosima este că el a arătat iubire creștină nelimitată pentru vecinii săi. El a făcut un jurământ, a devenit un reprezentant veșnic înaintea lui Dumnezeu pentru toți cei care s-au întors vreodată la el ". La mijlocul secolului al XIX-lea au existat cazuri de apariție a pădurii de rumeguș Zosima. Revelațiile Sf. Zosima vor continua în timpul nostru.

deserturi Zosimova acum situate pe teritoriul unității militare, prin urmare, prezentarea unui pașaport la punctul de control și de a obține o trecere, vom merge pe un drum direct la templu, se înălța deasupra pădurii. Avem timp să ungem, să aplicăm moaștelor lui Zosima. În stânga intrării, observ un ieromonah, cu o păpușă pe cap, un schemer. Vorbește cu o femeie, care stă în fața mea, dar nu-i văd fața, deoarece este blocat de o femeie.

"Vrei să mărturisești", mă întreabă brusc Hieroschemamus, privindu-mă din spatele capului interlocutorului. Mă surprinde, "ghicit" de dorința mea.

Iar acum, după doar câteva minute, stau în genunchi la picioarele unui scaun sedentar așezat pe un scaun, așezat în cizme simple simțite de rușine. Mărturisirea durează mult.

"Domnul vrea ca noi să trăim împreună. Părinții se simt când copiii sunt prieteni unul cu celălalt, așa că Dumnezeu o dorește - spune călugăr în liniște, privindu-mi ochii. Ochii lui sunt atenți, amabili.

Vreau să stau în mănăstire, să muncesc din greu, să mă rog și să mărturisesc.

"Poți", Ieroschimamonul răspunde la întrebarea mea și spune la revedere: "Adio la toți, iar apoi Domnul îți va ierta păcatele tale".

"Care este numele călugărului, acesta este cel pe care tocmai l-am mărturisit?" - Îl întreb pe călugăr de serviciu la templu.

"Hieroschemamonk Zosima", răspunde el.

Serviciul sa terminat. Copiii au văzut mici pisoi în curtea mănăstirii și s-au grabit la ei. Fiecare fată are o pisică purtată. Dându-le copiilor ocazia de a se juca cu animalele, ne-am mutat la ora nouă în seara zilei de întoarcere. Am avertizat copiii și prietenul meu că pot merge la mănăstire.

O mică Sonia de patru ani a întrebat: "Galya, vrei să te întorci la mănăstire din cauza pisoilor?"

-- Nu, Sonechka, vreau să muncesc din greu.

- Și m-aș duce la mănăstire din cauza pisoilor, - a spus Sonia

O zi mai târziu i-am sunat pe prietenul meu Anyuta și mi-am oferit să muncesc din greu în mănăstire. Ea a acceptat și a venit cu tatăl ei, Ghenadia. După ce a primit binecuvântarea economistului mănăstirii, părintele Melchizedek, ne-am așezat în hotelul mănăstirii, după ce am primit ascultarea de a ne ajuta în refectori.

Principala condiție de a rămâne în mănăstire în calitate de angajați este o vizită la spitalul de la miezul nopții, care începe la ora 6 dimineața, iar serviciul de seară la ora 17.00.

La serviciul de seară, cu o jumătate de oră înainte de începerea călătoriei, se cheamă un călugăr care se plimbă în jurul templului cu o albină. El lovește cumva placa din lemn cu un ciocan.

Noi, cu Anya, stăm pe o bancă din lemn și încercam să pietrăm o piatră pentru a repeta aceste sunete. Anyuta sa dovedit imediat, și chiar cu mare dificultate nu a funcționat nici măcar o singură dată.

Seara, după ce a asculat bucătăria și se ruga la serviciul de trei ore de seară, am văzut că în mănăstirea pisicilor aproape toți călugării. Și au același temperament liniștit și blândețe. Pisicile s-au urcat în mod încrezător în genunchi, și cu ei, și pisica mamei. Nu ne-am putut lepăda de plăcerea de a fi mângâiați de blândețea lor blândă.

Hesohimonah Zosima ne-a invitat după cină la o conversație în celulă.

Mă uit la călugăr, și mi se pare că fața lui era foarte familiar pentru mine, aceiași ochi - ochi ageri și natură, care pătrunde în inima ta, fata, ca și în cazul în care decolorat.

Am vorbit despre noi înșine, le-am spus bătrânului planurile, dorințele lui, ne-a dat sfaturi, ne-a povestit despre el însuși. Asta ne amintim.

Pentru fiecare persoană, Domnul dă dreptul la alegere.

Când aveam 14 ani, am scris 12 bucăți de hârtie cu o profesie, care ar dori să învețe, și trageți în afară, prin tragere la sorți, o notă pe care era scris „preot“.

Într-o zi, un nebun a venit în casa noastră, nimeni nu știe de unde. Toți au așezat la masă, și a început să bată la ouăle de masă vecin pentru a rupe coaja de ou, și mama mea crede ca să se „bate pe masa nu poate fi, este tronul lui Dumnezeu, ar fi mai bine să se bătu pe frunte.“ Simpleton a scos din mâna ei și un ou cu cuvintele „pe masă nu ar fi bate, este tronul lui Dumnezeu este mai bine pe frunte bătut“ bătut de ou pe frunte, mama mea „- călugărul Zosima a zâmbit. El și-a numit-o "călugăriță", iar cinci ani mai târziu mama a mers la mănăstire.

Mama ma sfătuit să-l cunosc mai bine.

Când am găsit casa, în care se opri whacky pentru noapte, el, prin intermediul salut, pliat mâinile și a zis: „Binecuvântează, părintele Petru“ (apoi am sunat Petru) și a sărutat mâna, prozrevaya că voi deveni preot.

La urma urmei, cine este un nebun sfânt? El este binecuvântat, poate reproșa, se comportă ca un nebun, iar pentru umilința sa Domnul dă har și viziune.

Când mama și cu mine am crescut copii, am fost de acord să mergem la mănăstire. Mai întâi au mers la mănăstiri, s-au uitat îndeaproape și apoi au ales: Sunt deșertele lui Zosim și este o mănăstire la Alexandrov.

Și apoi visez un vis. Visez la mama mea și vreau să o îmbrățișez și ea îmi pune mâinile în fața pieptului și spune: "Nu poți." După un timp, aflu că a fost tuns în călugărițe. Și puțin mai târziu, și eu.

Părintele Zosima a explicat că au mers la mănăstire pentru a fi mai aproape de Dumnezeu.

Ghenadi a întrebat cum bătrânii tratează vechii credincioși, pentru că ei sunt ai noștri, poporul rus care crede în Dumnezeu. La care părintele Zosima a răspuns că chiar el însuși a găsit erori în copiștii cărților, că era necesar să le elimine, dar nu prin violență, oamenii trebuiau explicați.

L-am întrebat dacă are îndoieli și întrebări nerezolvate sau că a ajuns într-o stare în care totul este clar.

"Cred în Dumnezeu", răspunse calm bătrânul. Fără Dumnezeu nu se întâmplă nimic.

"Conducătorii și regiul statului rus au avut un scop de a construi o putere puternică, să unească țara", a continuat Ghenadia.

"Și avem un scop, unul," răspunse părintele Zosima, "ca să pregătească sufletul pentru Împărăția Cerurilor".

L-am mulțumit și am cerut permisiunea de a scrie despre conversația noastră. El a binecuvântat.

In ziua de Printesa Olga, am fost singurii împărtășeau - laici și, când am citit Evanghelia, am avut sentimentul că Domnul ne spune: „Păcatele tale sunt iertate ei multe, pentru că ea a iubit mult: dar cui i se iartă puțin, iubește puțin "(Luca 7,47).

Am cumpărat cartea „Zosima patericale“ ieromonah Zosima a semnat cartea cu cuvintele „Binecuvântare Sf - Smolensk Zosima desert va fi cu voi.“

Când ne-am citit unii pe alții, s-au părut că sfinții și adepții din Deșertul Sfânt Smolensk Zosima ne-au învățat îndrumările iubirii și ne-au învățat.

Sfinții lui Zosimovski: Monk Schemonos Zosima. Прп, схиеромонах Алексий (Soloviev). Venerabilul. Ieromonahul Makari (Morzhov), Pr. schiarkhimandrite Ignaty (Lebedev), pag. Gerasim (Mochalov), pag. Hegumen Vladimir (Terentyev).

Venerabilul. sphyromonahul Alexy (Soloviev). - El a fost destinat să atragă din piept o notă cu numele Sfântului Tikhon, viitorul patriarh. Alegerea patriarhului urma să fie decisă prin tragere la sorți. Bătrânul Alexis sa traversat de trei ori și, fără să se uite, a luat o notă din piept.

Venerabilul. Ieromonahul Macarie (Morzhov). Când a fost întrebat despre Antihrist, el a răspuns că "nu este nevoie să se stabilească calendarul apariției anticristului, dar trebuie să trăim într-un mod creștin".

Venerabilul. schiarchimandritul Ignatius (Lebedev). „Cadca! - a scris în scrisori, - să se străduiască de munte, să atingă dolgnea, corpul are nevoie de nevoi corporale.

Fiind enoriași Fecioarei de la Tihvin, de multe ori am vizita bătrânii grave ieroschimonah Inochentie (Oreshkin), unul dintre duhovnicii Zosima deșert. Pe mormântul său se simte pace și liniște uimitoare. Uneori, vii, și neliniștea sufletului ... încartiruiri, recita cuvintele prezbiter „nu reușește plânge înainte de timp, pentru a trăda voia lui Dumnezeu“, uita-te la mari copaci vechi, foșnetul ramurile sale, și se pare că tristețea a fost plecat. Și unii au raportat vindecări miraculoase de boli, cum ar fi alcoolismul.

Se pare că în aceste zile deșertul a devenit pentru noi un nativ. Și zosimovtsy, ieromonah Zosima, tatăl lui Melchisedec, cu care am vorbit despre minunile și evenimentele Zosima. Serghei Cook, cu care am lucrat, că întrebarea cum să-l ajute Zosima, a răspuns cu un zâmbet: „gata să ajute“. Asistent șef Dmitry, Alexandra, tânărul paznic din orfelinat, care a adăpostit mănăstirea pentru o vreme. Cât de deranjant era să-l urmăresc pe acest băiat îngrijorându-se de pisoiul pe care la scăldat, și-a hrănit și chiar și-a șters buzunarul cu batista.

Nu am văzut în mănăstire nici bogății, nici mulțumire. Dimpotrivă, sărăcia și sărăcia ne înconjura, ca și în cazul în care acoperă nevăzut, ascuns de toată comoara, atunci, pentru care, așa cum sa dovedit, am ajuns - iertare si iubire. Și apoi, de dragul a ceea ce dorim din nou și din nou să se întoarcă de unde aerul miroase de pini, în cazul în care liniștea de seară, ca o rugăciune, calmează spiritul nelinistit, în cazul în care la cină da acum lapte și un simplu terci de hrisca, în cazul în care pisoi linge cu încredere mâinile noastre. Drepturile era mic Sofia, că puii - o parte din creația lui Dumnezeu a lumii, în care costurile și să se întoarcă pentru ei.