Povestea unui moscovit despre mutarea în Indonezia a oamenilor din viață

Țara celor 17 mii de insule este fierbinte, îndepărtată și puțin cunoscută. Toată lumea știe doar insula Bali, dar restul orașului și insulele din Indonezia către europene - terra incognita. Într-o serie de materiale despre ruși, care au plecat să trăiască în străinătate, „Lenta.ru“, a înregistrat povestea lui Maxim Troparevo, care, pentru mai mult de cinci ani, care trăiesc în capitala Indoneziei - Jakarta.

Probabil a fost un semn de sus: la câteva zile după ce mi-am postat CV-ul pe un site web internațional pentru a-mi găsi un loc de muncă, am sunat. În criteriile de selecție, am indicat că vreau să lucrez numai în Indonezia. Mi sa oferit o poziție în capitală - Jakarta, într-o companie internațională angajată în domeniul bancar și al investițiilor. Know Indonesian nu a fost necesar, deoarece toate procesele de afaceri au fost construite în limba engleză.

Și a început să se întoarcă. Câteva luni au trecut în înscrierea documentelor, despărțirea de rude și prieteni, care, apropo, m-au susținut în decizia mea. Înainte de a părăsi Rusia, am avut un sentiment clar că am făcut totul bine, că această călătorie mi-ar schimba viața. Și sa întâmplat.

Am cumpărat un bilet la Hong Kong la un capăt, care era foarte simbolic. Acolo a trebuit să petrec câteva săptămâni la sediul companiei pentru regiunea din Asia de Sud și abia apoi să mă mut în Indonezia. În Hong Kong, am fost lovit de internaționalitatea sa. Niciodată nu am văzut atât de mulți europeni, chinezi, arabi și hinduși într-un singur loc. Și totul este bine unul cu celălalt. M-am gândit la faptul că într-adevăr există multiculturalism - spre deosebire de Europa, unde o astfel de politică a eșuat. Europenii se plimba prin oraș cu cărucioare pentru copii, hinduși vinde Rolex prăjită pe străzi, fidea chinezești în cafenele.

Hong Kong a pregătit un pic pentru ceea ce ma așteptat mai departe. A fost o etapă de tranziție din Europa pentru a prezenta Asia, unde am mers curând.

Primul lucru care vă atrage ochiul când zburați spre Indonezia: oamenii de aici nu sunt ca oricine. Ca și cum ar fi luat un chinez, l-au repetat în maro și l-au redus de o dată și jumătate - așa arată indonezienii.

Povestea unui moscovit despre mutarea în Indonezia a oamenilor din viață

Masina femeii protejează femeile din Jakarta de hărțuirea sexuală a pasagerilor de sex masculin

Foto: Crack Palinggi / Reuters

Din teama de insecte, am scăpat de prima mea vizită în Bali. A trebuit să accepte faptul că nimic nu face cu gândaci de mărimea unui palmier, care sa strecurat în suflet, cu șopârle, repezindu-a lungul pereților, și Dumnezeu știe cu niște creaturi. Relațiile cu ele se formează pe principiul "nu-l atingeți - și nu vă va atinge". În Jakarta, desigur, insecte, păianjeni și șerpi este mai mică decât în ​​provincie. În oraș nu vă puteți teama să vă întâlniți cu creaturi otrăvitoare.

Indonezia este o țară musulmană, cu excepția Bali și a mai multor alte insule, unde se pronunță hinduismul și creștinismul. Casa în care am trăit la prima oară este la două blocuri de moschee. În prima mea noapte, chiar înainte de zori, la ora patru, m-am trezit de la urletele difuzorului - acest muezin a convocat credincioșii să se roage. Era atât de tare, ca un muezin în camera următoare. Am fost învins de sentimente mixte: am înțeles că oamenii trebuie să se roage, dar de ce nu mă lasă să dorm în pace? De ce un bărbat la o megafonă decide că este timpul pentru mine și mii de alți oameni să se trezească? În dimineața următoare i-am întrebat pe prietena mea Hanafi dacă se va ridica noaptea pentru rugăciune. El a fost foarte surprins. Deși este un musulman credincios, nu se trezește noaptea, bineînțeles, și de mult timp este obișnuit cu sunetele moscheii și nu le observă.

Orice european care a venit la Indonezia non-turistică devine automat un superstar. În stradă, toată lumea se uită la tine. Faptul este că mulți indonezieni nu au văzut niciodată un bărbat alb. Este ca și cum un negru a venit la hinterland Rusă - același efect. La început am fost fotografiat cu toată lumea: în centre comerciale, într-o cafenea, chiar pe stradă. Stima mea de sine a crescut ca un salt. Dar recunosc că, de-a lungul timpului, cererile constante de fotografii au început să mă irită și acum refuzăm politicos sau pretinzând că nu înțeleg ce vor ei de la mine.

Alimentele aici sunt nerealist de acute. Imaginați-vă că ați înghițit în mod greșit o porție din orezul sau fidea piper întreg. Apoi au adăugat același număr. Așa mănâncă indonezienii. Îmi plac mirodeniile, dar era prea mult pentru mine. A durat aproximativ o lună pentru ca trupul meu să se obișnuiască cu asta, dar apoi nu m-am putut abate.

Foto: Enny Nuraheni / Reuters

Într-o zi peste masa de prânz la birou, am văzut colegul meu într-o mână bagheta a avut loc, care a mâncat fidea, iar celălalt - în loc de pâine - chili. Și le-a mâncat. Când podul sa încheiat, am luat următoarea. Din această privire, lacrimile mi-au curgat din ochi. Am întrebat dacă era dornică. Ea a spus că pe insula unde a fost născut, tot drumul de a mânca, și este foarte gustoasa pentru ea. Nu risc atât de mult pentru a-mi arde stomacul.

Acum locuiesc și muncesc în zona Ciputra World. Acesta este un loc prestigios, curat și foarte sigur. Am ajuns la birou pe jos, este aproape de casă. În apropiere se află centre comerciale și o sală de fitness, unde merg după muncă. În general, în capitală, blocaje de trafic teribile, întotdeauna. Și toate acestea sunt însoțite de un smog monstruos. Și în sezonul ploios străzile sunt inundate atât de mult încât scuterele și mașinile doar plutesc. Acest lucru, puteți spune, un drum minuscul minuscul.

În weekend încerc să ieșesc din oraș. Cu prietenii mergem în munți sau în junglă: să plimbăm de-a lungul râului, să mergem cu bicicleta sau să zboară pe un parapantă. Există o mulțime de divertisment în aer liber. Tot felul de pepiniere cu crocodili, elefanți, șerpi. Multe grădini zoologice și grădini botanice. Clima tropicală vă permite să vă plimbați pe tot parcursul anului în pantaloni scurți - nu veți îngheța. Ei bine, cu excepția faptului că te urci în munți - acolo, desigur, e grozav.

O dată sau de două ori pe lună zboară spre plajă. Langa Jakarta nu exista plaje bune, asa ca merg la insule - in Bali sau Lombok. Sărbători naționale, atunci când vă puteți odihni pentru câteva zile la rând, petrec pe Karimundzhava - o risipire de insule mici, aproape de insula Java (în cazul în care Jakarta). Există peisaje reale de recompensă: nisip alb-ninsoare, apă limpede și fără turiști. Un loc minunat de plajă și de tăcere.

Uneori îmi amintesc cum am petrecut weekend-uri la Moscova, cumpărăm "Auchan", pierdem timp în blocaje sau într-o mulțime în metrou. Și acum orice sâmbătă pot petrece pe plajă cu un cocktail în mâinile mele. Astfel de excursii sunt ieftine, pentru că zborurile din țară și, în general, în Asia, merită un ban. Pentru weekend, pot zbura în siguranță în Singapore, Kuala Lumpur, Surabaya sau în orice altă capitală asiatică - doar faceți o plimbare. Și îmi place asta.

Îmi place foarte mult Bali. Se numește insula zeilor. Ei spun, de asemenea, că în Bali ori te îndrăgostești la prima vedere sau o urăști. Pentru că această insulă este foarte atmosferică. Fiecare colț aici este imbibată cu spiritul hinduismului, oriunde este arsă tămâie și se fac niște ceremonii. Toate acestea sunt foarte frumoase și autentice. Și ce apusuri de soare, peisaje! Este foarte cool să mergeți aici pe surf sau să beți în compania cu drăguți australieni. Dar Bali este prea popular cu turiștii. Globalizarea, mi se pare, ucide cultura locală. Poate că este bine ca vizitatorii să poată veni aici la Starbucks, dar totuși aș vrea ca cultura națională să nu fie influențată din afară.

Dreamland Beach, Bali

Foto: Kosareva Maria

Cu această insulă am o mulțime de amintiri. El este deja nativ pentru mine. M-am întâlnit aici cu rușii, care, apropo, trăiesc foarte mult în Bali. Prietenii mei închiriază o vilă în apropierea oceanului, plătind mai puțin de 300 de dolari pe lună pentru asta. Piscina proprie, plus costul include serviciul de curatenie. Ei lucrează de la distanță: tipul este un designer de web, fata este un agent de turism. Ofertele bune și ieftine pentru locuințe sunt suficiente: proprietarii sunt gata să reducă foarte mult prețul pentru chirie, dacă luați casa pentru o lungă perioadă de timp și plătiți, să zicem, cu doar un an în avans.

Când am o vacanță lungă și prieteni din Rusia vin la mine, eu, desigur, le arăt Bali - pentru că acesta este primul lucru pe care îl doresc. Dar vreau și ei să vadă adevărata Indonezia - fără mine nu ar fi fost posibilă niciodată. Le duc la plajele secrete ale insulei Lombok - probabil cel mai frumos loc din lume.

Povestea unui moscovit despre mutarea în Indonezia a oamenilor din viață

Se afișează vulcani de pe insula Java, plajele sălbatice, în cazul în care puteți viziona țestoase își depun ouăle și modul în care aceste ouă eclozează în mică eroare. Îmi petrec prin junglă la cascade uluitoare foarte inalte, la care turistii nu ajung de obicei. După astfel de aventuri, impresiile sunt mult mai mari decât de la împăcarea pe plajă. Chiar cred că ar trebui să-mi deschid agenția de turism și să conduc grupuri mici de turiști în locuri unde nimeni nu conduce. Indonezia este o altă planetă și o sută de procente este țara mea. Îmi plac oceanul, locurile sălbatice, junglele, maimuțele sărind pe copaci. Și toate acestea sunt aproape de casă.

Câte pluses, probabil, cât mai multe și minusuri de viață în această țară. În primul rând, acesta este un nivel ridicat al criminalității. Eu însumi, din fericire, nu am întâlnit acest lucru, dar pe străzi noaptea, și uneori și în timpul zilei, este periculos. Cel mai mic - pot fura. Al doilea este corupția pe scară largă. Pentru a primi, de exemplu, servicii medicale de înaltă calitate, trebuie să plătiți o mulțime de medici într-o clinică bună. Dar, de fapt, majoritatea oamenilor pur și simplu nu-și pot permite acest lucru. Ei fie sunt lăsați să moară, fie oferă o astfel de asistență care, în principiu, este echivalentă cu moartea. Desigur, această situație este departe de toate, dar spun, pe baza experienței mele personale și a ceea ce trebuia să observ. Apropo, în Bali, de exemplu, există doctori ruși - dacă acest lucru se poate întâmpla, puteți să vi se întoarcă la ei.

În general, indonezianii sunt oameni foarte buni, probabil cei mai îndrăzneți dintre cei pe care i-am întâlnit. Deși majoritatea populației trăiește pe punctul de a sărăciei, ei nu pierd niciodată inima, zâmbesc mereu. Și, în general, balinezii se concentrează în mod pozitiv și vesel. Ei cred ca ceva de genul asta: "Ei bine, orezul nu a crescut in acest sezon, de ce sa fie trist? Ne vom ruga și totul va fi bine! "Și chiar dacă nu în această viață, ci în următoarea este necesar - la urma urmei, baliții cred în reîncarnare.

În general, aș putea numi trei motive principale pentru care îmi place să locuiesc în Asia și de ce nu aș vrea să părăsesc acest loc: este un climat cald cu oceanul, bucătăria asiatică și ieftinitatea incredibilă. Cu salariul îmi pot permite destul de mult. Nu ar fi fost dacă am trăi, de exemplu, la Moscova sau în orice altă țară europeană. Salariile sunt de asemenea ridicate, dar și cheltuielile sunt mai mult. Aici am un salariu european și cheltuieli asiatice, care nu pot decât să mă bucur.

Poate că în viitorul apropiat va trebui să mă mut în Hong Kong, angajatorul a primit o astfel de ofertă. Încă nu am acceptat-o. Indonezia Îmi place foarte mult și nu sunt gata să părăsesc încă acest loc. Nu mă voi întoarce în Rusia cu siguranță. E rece aici. În toate sensurile.