Odihniți în Crimeea - este același lucru

De ce am decis să merg în Crimeea? Pentru că acum mă odihnesc și fac toate acele lucruri pe care le-am planificat cu mult timp în urmă, dar din cauza lipsei timpului nu mi-am dat seama. Îl prind pește, verifică sănătatea medicilor, mă duc să mă odihnesc pe mare. Și, așa cum a promis mult timp altcuiva pe Twitter, a fost în Crimeea. Un om a promis - a făcut un bărbat.

N-am mai fost niciodată în Crimeea. Mai mult decât atât - părinții mei, bunicii, chiar și în vremurile sovietice. Punct de vedere istoric, când eram mică, ne-am odihnit în Adler, Pitsunda și o mulțime de ori - de lângă Odessa. Crimeea nu a venit niciodată în minte, cum explicau părinții. Undeva undeva când am auzit că Marea Neagră este murdară fu-fu-fu. Dar mulți dintre prietenii mei admirat Crimeea - de fapt, le-au recomandat pentru mine, și pentru prima dată cu sediul la Yalta și mai mult plimbare pe peninsula si arata diferit.

Am organizat călătoria în mod spontan, undeva cu zece zile înainte de zbor. Biletul a fost cumpărat pentru 25 de mii de Aeroflot și 3 mii de ruble. Un mini-hotel normal, la cinci minute de mers pe jos de plaja Massandra, pentru o săptămână costă 21 mii de ruble (fără mâncare), am rezervat-o prin Booking.com. Adevărat, de asigurare de la non-show în valoare de 2 mii am fost rugat să arunce pe Yandex.Money - Am aruncat că acolo într-adevăr. Când am ajuns, am acceptat banii.

Mai întâi de toate, am fost surprins că marea - doar minunată. Cel mai pur, albastru, transparent. Câteva zile mai târziu, însă, a apărut o mică meduza. Dar nu murdărie sau alge. Valurile sunt microscopice, temperatura apei este de 25 de grade. Adevărat, plaja a fost pietricică, care are atât plusuri, cât și minusuri. Însă înotul este foarte confortabil, iar acest lucru este cu siguranță mai bun decât în ​​apropierea bugetului Muntenegrului.

Din moment ce-mi place vacanțe plictisitoare plaja, am comandat imediat un cuplu de excursii (în Chersonesul și Sevastopol, precum și în Bakhchisarai și orașul Peștera Karaites), și dezorganizată a mers la Cuibul Randunicii si Palatul Livadia. Un tur tipic „aproape toată ziua“ costă în jur de 1.200 de ruble, dar uneori trebuie să plătească suplimentar pentru bilete de muzeu la fața locului.

Excursiile au fost cusute în primul rând prin faptul că au fost dedicate istoriei noastre. Adică, atunci când într-un ghid aleatoriu țară europeană spune despre istoria mănăstirii, totul într-adevăr, moderat nu-mi pasă, e doar fundal palavrageala. Când vă aflați în apropierea Bakhchisarai arată mormintele celor care evacuate răniți de la Sevastopol, dar nu a putut ieși - este foarte diferite sentimente. Și, desigur, fiecare bucată de teren - este o legătură incredibil de timp, de coloniștii greci și legiunile romane, tătari khans și nobilimea rusă. În primul rând, desigur, nobilimea rusă. Spune că aici a fost odihnă Pușkin, iar aici - Alexandru al III-lea. Poate că, gradul de concentrare de artefacte culturale importante ale Imperiului Rus, orașul Crimeea inferior cu excepția faptului că St. Petersburg (și nu faptul). Și în Crimeea, o mulțime de locuri care merită o privire, cu cel mai exagerat (ca un cuib de rândunică), în fapt - cea mai plictisitoare. Dar orașul Calais pestera Karaites, care a venit la prova de către toți împărații ruși și unde a filmat jumătate din filmele de aventuri sovietice - este foarte cool. Deși mi-a fost pus în sarcină la Bakhchisarai.

Și, bineînțeles, Crimeea are o natură excelentă: marea, stâncile, munții, deșerturile, râurile. Vegetația este în cea mai mare parte conifere, aerul este foarte plăcut.

Prin urmare, vacanța de excursii în Crimeea, poate chiar mai interesant decât plaja, și puteți în siguranță în două săptămâni, și chiar o lună pentru a studia totul, se deplasează de la oraș la oraș.

Înainte de călătorie, am auzit multe despre prețurile monstruoase și serviciile rele din Crimeea, că la Sochi, așa că eram pregătit pentru cel mai rău lucru. În practică, chiar șoferii de taxi din aeroportul din Simferopol se comportă mult mai mult decât cei din Moscova. Chelnerii din restaurante funcționează corect, cu excepția faptului că sunt puțin tensionate - vreau să se culce pe umăr și să spună că nu musc. Proprietarul hotelului mi-a fugit în fiecare zi și mi-a oferit orice ajutor sau sfat, doar că am fost mulțumit (și în același timp nu am încercat să impun nimic). Sa simțit că toată lumea a vrut cu adevărat să mă întorc anul viitor și, de preferință, cu prietenii mei.

În acest caz, nu aș spune că turiștii sunt puțini. Dimpotrivă - toate plajele orașului de la Yalta bine ambalate cu oameni (deși banda de coastă și îngustă), de-a lungul promenadei seara mulțimea literalmente umble încoace și încolo, în restaurante bune trebuie să rezervați o masă în avans. Pur și simplu nu se mai potrivește. În Sevastopol, de asemenea, o mulțime de turiști. Pe de altă parte, atunci când am fost naviga de-a lungul coastei, el a văzut că stațiunile plajele sunt doar goale, nu există aproape nici una (deși, eu nu știu, poate că există doar câteva camere). Ei bine Simferopol aeroport funcționare la capacitate maximă, la fiecare 15 minute un avion aterizează plin. Mai des, așa cum înțeleg, este doar imposibil din punct de vedere tehnic.

Cu calitatea alimentelor și prețurile, povestea este complexă. În primul rând, există formatul clasic al Eatery buget „porci în pături, cheburek, Zhiguli de bere“, în Crimeea, restaurante mai familiare în stil Petersburg Moscova-St, și de luat masa. Prin urmare, puteți lua masa și ieftin, și mediul, și costisitoare - nu se pune problema. În al doilea rând, prețul mediu pentru un restaurant decent - cum ar fi în St. Petersburg și este mai mică decât la Moscova. Unele feluri de mâncare (de exemplu, bere sau cafea) poate fi mai ieftin, unele - mai scumpe. În general, există un sentiment că stabilirea prețului și acoperirea diferitelor tipuri de restaurante, la fel ca și în cazul nedecontate. Pentru că într-un singur loc chiar pe malul mării, în două restaurante din apropiere am găsit exact același fel de mâncare cu un alt preț decât dublu. Și varietate suficient: toate oferă primele feluri de mâncare pe gratar, care este oarecum obositoare. Undeva restaurante în design și conceptul - complet moderne (așa cum le-a explicat mine și localnici deschise din Sankt Petersburg), dar există un număr destul de lopeți (în funcție de tipul de serviciu, încă OK). Și undeva în colț poate fi un real mare restaurant balcanic cu bucătar-sârb, care ia personal ordinele. Și se nenorocite feluri de mâncare sârbești și gustoase mai diverse decât la Belgrad! În Simferopol, am găsit chiar și mai mult sau mai puțin ramen normale.

În ceea ce privește vinurile din Crimeea, în primul rând mi-a plăcut la degustări la plante. În restaurante, acestea oferă, de regulă, cele mai ieftine vinuri la un preț scăzut, dar, de asemenea, nu corespund calității. În același timp, în meniu există rareori o alternativă mai scumpă. Restaurantul, la care poți să încerci un vin bun, nu am găsit-o în Yalta. În acest tabel de vin ca un plus la cină - este normal (mai ales dacă luați un uscat alb, este aproape întotdeauna OK).

Momentul tehnic pur: cum funcționează cardurile. Unele restaurante acceptă plăți, iar dacă există un logo Visa, atunci totul funcționează fără probleme. Destul de ciudat, retragerea de numerar este mai dificilă. Am avut chiar și cu mine o carte a sistemului PRO100, dar într-o pereche de bănci, chiar și cu ea nu puteam scoate nimic. Dar apoi am găsit un bancomat al Genbank, pe care logo-ul Visa a fost indicat în mod direct, și totul a lucrat deja acolo. Deci, este mai bine să luați bani cu dvs. pentru cel puțin câteva zile, și în acest timp pentru a afla unde este cel mai apropiat bancomat adecvat.

Mai presus de toate, în Crimeea mi-a plăcut, probabil, oameni. Local - acestea sunt, știi, mari patrioți, decât în ​​Rusia, în medie, politicos și pentru anumite motive este în mod clar asociat cu perioada imperială, Wrangel și aici totul. Poate pentru că am trăit în vechiul oraș Yalta, unde erau clădirile la acel moment. Dar și mai surprinzător este faptul că turiștii s-au comportat decent și s-au uitat inteligenți.

Toată lumea știe că în străinătate este cel mai bine să nu interfereze cu compatrioții lor, și chiar de călătorie agenții sunt în măsură să ofere camere cu un bonus „va fi singurul rus din districtul.“ Nu vreau să discutăm acum, de ce se întâmplă acest lucru și de ce oamenii în străinătate nu se comportă la domiciliu, dar toate acestea „Maaaanyayayaya, ia-mă voooodki“ cu voce tare în restaurant - ceea ce am auzit, și în Europa și în Statele Unite, și chiar pancake în japoneză outback. Dar, în Crimeea, așa cum sa dovedit, acești oameni nu merg. Am văzut turiști din Voronej, din Sahalin, Dumnezeu știe unde, și toată lumea (chiar și bărbații) sa comportat ca un profesor de școală decentă. Citește cărți, ascultă tur ghid, nu pune întrebări stupide. Desigur, în seara în oameni Yalta băut și dans, dar pentru toată săptămâna am văzut doar unul dintre bețivii (și non-agresivă).

Chiar ma lovit, serios.

Deci, cred că inteligența a fost un succes, și poate mă voi duce în Crimeea.