Descriere fantaniană (stalactită) și pisică, fotografie

Cum să ajungeți în peștera Phanagoria

Dacă nu există nici o mașină, apoi cu autobuzul spre satul Fanagoria și apoi la 12 km pe jos. Am intrat în Niva, pe care socrul meu mi la împrumutat. După ce Phanagoria merge un grund bun, după două foruri drumul se schimbă. Puddle și ruts apar. Dar puteți conduce o mașină.

Chiar și mai departe este un alt bord, este uscat, dar conține țevi mari și bușteni. Pentru a trece Niva pe un astfel de feribot, nu există opțiuni.

Descriere fantaniană (stalactită) și pisică, fotografie

Pe partea laterală se afla un ocol cu ​​o creștere abruptă și rădăcini care ieseau din pământ. În timp ce eram pregătiți mental, Niva Chevrolet ne-a depășit și ne-a arătat cum să mergem. După ce ne-am uitat la traiectoria ascensiunii, noi, fără probleme, am alunecat prin acest loc aparent umbros.

Miscandu-ne putin, ne-am oprit pentru a opri frontul si a auzit un motor care zbura in directia istericii.

Să vedem dacă avem nevoie de ajutor. Acesta este Chevrolet Niva, care a accelerat trecut de noi cinci minute mai devreme, a fost culcat pe burtă în noroi, și fără ajutor din exterior este puțin probabil să iasă din capcana. După ce am cuplat cablul pentru vechiul nostru Niva, am scos fratele nostru mai mic. Apoi s-au blocat, au plecat și l-au tras din nou pe Niva Chevrolet.

Apoi ne-am mutat împreună, dar nu departe, la numai 1 km. Drumul a devenit foarte rău și am decis că ar fi mai rapid să plecăm decât să ne despărțim unul de celălalt. Plecând de la mașini, schimbând hainele și luând un rucsac, ne-am dus la Peștera Mare Fanagoria.

Descriere fantaniană (stalactită) și pisică, fotografie

O jumătate de oră mai târziu, am fost deja în partea de jos a cascadelor Ayuk.

Ridicându-se la el, ceilalți trei au trecut.

Apa din râu era mică, astfel că cascadele nu erau o fântână.

Descriere fantaniană (stalactită) și pisică, fotografie

Ne-a luat o oră și jumătate pentru a ajunge la pestera Phanagoria. Am făcut o oprire de 5 minute pentru a ne spăla, a prinde respirația și a bea apă.

Marea peșteră Phanagoria

Trebuie să meargă lateral, dar nu pentru mult timp. Peștera are o lungime de 1440 m, le-am trecut în 40 de minute. Sunt încă impresionat de dimensiunea peșterii. Ei spun că este una dintre cele mai mari peșteri carstice din regiunea noastră.

Descriere fantaniană (stalactită) și pisică, fotografie

Există trei săli imense în el. Mulți stalactiți și stalagmiți, din nefericire, majoritatea fiind distruși de vandali. Pe fundul peșterii curge un curs de apă, undeva este complet invizibil și în locurile în care te poți uda.

Aproximativ o oră și jumătate am petrecut fără lumina soarelui. Reprezentat situația, dacă nu aveam o lanternă. Ei au mers la atingere cu viteza unui melc, temându-se sa sparga capul sau o alta parte a corpului.

După ce am părăsit peștera, ne-am așezat în curte pentru o gustare. În același timp, hrăniți peștele cu resturile de masă.

Descriere fantaniană (stalactită) și pisică, fotografie

Timpul ne-a permis să mergem într-o altă peșteră - Cat's. Prima dată când am fost cu Petru acolo acum 4 ani.

Pestera Cat

Deși apare, dispare. Și astfel drumul este foarte pitoresc. Încă de la început va exista o stâncă unde curge cascada (când există apă).

Apoi vine pavajul roman.

În dreptul dreptei vor fi roci frumoase și mai multe steaguri pentru cascade.

Am ajuns la Peștera Pisicii într-o oră. Lăsând rucsacul la intrare și aprindând lanterna, am coborât.

Descriere fantaniană (stalactită) și pisică, fotografie

Primul lucru care mi-a prins ochii, atât literal, cât și figurativ, erau țânțarii. Acești suferitori de sânge s-au îngrămădit în toate zidurile și, imediat ce au aprins, imediat au început să zboare haotic.

Peștera pisicii este îngustă și nu atâta timp cât este Phanagoria. Lungimea sa este de numai 60m.

Înainte de ultima sala de pe podea sunt oase, iar în ultima cameră de pe raftul din stânga este craniul uman. Timp de 4 ani, că nu eram aici, nu a fost obligat să se întoarcă acasă la scrumieră. Sunt surprins.

Descriere fantaniană (stalactită) și pisică, fotografie

Dacă există altă cameră, dar este în apă. După aprinderea unei lanterne, am estimat că adâncimea este de 70-80 centimetri și a decis să coboare și să meargă mai departe. Mi-am scos pantofii, mi-am întins blugii și am coborât în ​​apă. E rece. Am făcut câțiva pași și mi-am dat seama că nu mai pot merge mai departe.

Dansul și stoarcerea într-o crăpătură îngustă de dorință nu era. Apa, după ce am amestecat-o, a început să facă un miros neplăcut.

Când am ajuns pe pământ, am bootat și am așteptat apariția lui Ktuhlu sau ceva mai rău. Dar a făcut-o.

Descriere fantaniană (stalactită) și pisică, fotografie

După ce a părăsit peștera, răcoarea plăcută a fost înlocuită de uluirea pădurii. Înainte am revenit la mașină. După o zi de alpinism peșterilor heaves noastre viguroase ușor ofilite, și nu am putut merge la fel de repede ca și la începutul zilei.

Anterior, când mergeam doar la peșteri, sa decis să ne înotăm în Ayuka. Pentru aceasta am ales cascada inferioară, pentru că vă puteți scufunda cu ea.

Băiatul în apă rece și săritura de la cascadă ne-a dat forța necesară pentru a ajunge la mașină.

Descriere fantaniană (stalactită) și pisică, fotografie

Drumul spre casă a fost mai ușor și mai rapid. În primul rând, acest lucru se datorează faptului că m-am obișnuit puțin cu Niva și, în al doilea rând, nu am atras pe nimeni.

O zi bună sa dovedit! Iubește și aprecia natura!