Călătorie independentă în Israel și Iordania

Ziua 0: Planificare.

Nu am avut o sarcină specifică de a vizita Israelul, de aceea au fost luate în considerare diferite opțiuni pentru sărbători. Dar, la început, era necesar să rezolvăm problema cu colegul călător. Am fost gata să plec și una, dar sa dovedit a fi prea scumpă și lista posibilelor direcții a fost limitată la Turcia și Egipt.

Deci, în planificarea viitoare a călătoriei mi-a fost deja ajutată de Tanya.

Mi-a luat mai mult de o zi să mă gândesc la traseu.

Călătorie independentă în Israel și Iordania

Următoarele hoteluri au fost rezervate:

Tel-Aviv: Gordon Inn (2 nopți)

Ierusalimul: Panorama Inn (3 nopți)

Eilat: Сotels (3 nopți)

Tel-Aviv: Hotel Sea Executive (1 noapte)

Călătorie independentă în Israel și Iordania

Din moment ce Tanya locuiește în Belarus, și sunt în Rusia, banii au fost trimiși prin transfer și mi-au pus cartea.

Toate hotelurile costa 20 mii pe persoană, un bilet este încă 8. Total ca pregătire a fost cheltuit 28 mii de ruble.

Ziua 1: zbor, frontieră și prima noapte în Tel Aviv.

Mi-am întâlnit colegul călător la ora 5 dimineața la gara din Moscova și plecarea urma să aibă loc la ora 11 dimineața de la Domodedovo.

Zborul de pe 737th Transaero Boeing nu și-a amintit în mod special acest lucru. Nici o problemă nu a zburat timp de trei ore și jumătate. În general, Transaero, în simțurile mele, este ceva între American Airlines și British Airways. Mult mai bine decât americanii, dar britanicii încă mai trebuie să crească.

Călătorie independentă în Israel și Iordania

În timpul aterizării, ploaia a fost turnată ca o găleată.

Nimeni nu verifică deloc aeroportul. La controlul pașapoartelor stătea o fată frumoasă, cu engleză bună. Mi-a cerut câteva întrebări timp de aproximativ 5 minute, surprins de natura independentă a călătoriei fără un grup, după care a emis un card cu o fotografie scanată din pașaport. Nu existau sigilii în pașaport.

La ieșirea de la aeroport într-o linie de kilometri au aliniat șoferii de taxi. În New York. de exemplu, nimeni nu te împinge în mașină până când nu te duci în ea singur, și apoi smulgeți imediat sacii din mâinile lor și le puneți în mașină.

Hotelul nostru a fost situat în inima orașului la câteva blocuri de la mare. La recepție, precum și la controlul pașapoartelor, se afla o fată incredibil de atractivă, fluentă și în limba rusă.

După ce a dormit, sa dus în oraș să se uite în jur. La prima vedere se pare că orașul este chiar format din blocuri, dar toate sunt cumva strâmbe. Dacă, de exemplu, după 3 trimestre ale mării, apoi în 2 blocuri, drumul se poate odihni împotriva casei, care trebuie evitat într-un mod de neînțeles. În general, Tel-Aviv a lăsat o primă impresie plăcută. Nu există case bogate nicăieri, toată lumea trăiește în același mod. O promenadă foarte lungă, cu toate condițiile pentru a juca sport, multe locuri de joacă și un aer de mare plăcut.

Și Tel Aviv a devenit singurul oraș în care nimic nu ne-a împiedicat să dormim noaptea.

Ziua 2: Tel Aviv.

Întreaga zi a fost dedicată capitalei neoficiale a Israelului. Pentru a face impresia cât mai completă posibil, în acest oraș merită să faci trei lucruri: să mergeți pe malul digului, să vă uitați la Orașul Vechi Jaffa și să vă plimbați prin cartierele negre.

Baywalk.

Cel mai plăcut loc în oraș. Pretutindeni copii fericiți și proprietari la fel de fericiți. Toată lumea se plimba, cu bicicleta, cu rolele, orice. Nu există lipsă de terenuri de volei. Dacă luați plaja din Los Angeles. Adăugați atmosfera din Chicago și varietatea de unități din Seattle. atunci veți obține digul Tel Avivului.

Orașul medieval Jaffa.

Este uimitor. Cu ceva timp înainte de călătoria mea, am început să arăt interesul în orașele medievale și să găsesc fotografii diferite din astfel de locuri. Mi-am propus să aflu unde au fost făcuți, apoi să viziteze acolo. Care a fost surpriza mea când mi-am dat seama că eu însumi sunt în aceste fotografii, mergând în jurul orașului medieval Jaffa. El este exact ceea ce l-am imaginat: o stradă îngustă cu pietre, cu felinare frumoase, ziduri vechi de piatră și aer proaspăt de mare. Nu este nimic mai frumos decât un loc cu o lungă istorie. Chiar și aparatele de aer condiționat și antenele dezgustătoare de pe acoperiș nu sunt capabile să-și schimbe atmosfera.

Negru.

Un calator neinstruit, plimbandu-se de-a lungul tarmului si orasului Jaffa, va crede imediat ca nu exista un oras mai frumos in lume. Pentru a ieși din Tel Aviv cu transportul public, trebuie să mergeți la stație. Pentru a merge la stație, trebuie să treci prin multe cartiere neagră cu un popor neprietenos. Toate în cele mai bune tradiții ale metropolei americane. Stația trebuie să fie întotdeauna în cel mai respingător loc. Salut la Los Angeles.

Ziua 3: Ierusalimul este prima zi.

În Israel, monopolul între transportatorii de autobuz. Există o singură companie Egged cu sigla sub forma literei X. Acestea au un loc destul de convenabil, unde puteți cumpăra un bilet, apoi puteți veni la gară și îl veți imprima în terminalul care vorbește rusă. Puteți cumpăra un bilet chiar la gară sau nu puteți cumpăra deloc. Conducătorii autobuzului pot să ia bani și să dea un bilet.

Călătorie independentă în Israel și Iordania

Cuvântul Ierusalim, rostit de un israelian, este aproape imposibil de recunoscut, așa că am avut o anumită îndoială cu privire la locul în care mergeam. La bordul de plecare al autobuzelor în limba engleză scrise doar motto-ul companiei LG - Life este bun.

În Ierusalim, evreii sunt peste tot. Cei din jachete negre și o pălărie.

Avem o oră și jumătate pentru a ajunge la hotelul nostru pe jos. A fost localizat într-o zonă destul de pașnică, similară cu favela din Rio. Au trăit fie arabi, fie unii pakistanezi. A alerga pe stradă toată ziua continuând să arătați și chiar aruncând pietre la ferestre. Și hotelul în sine nu este nimic. Din fereastră era o vedere a Orașului Vechi, erau gustoase dimineața.

Călătorie independentă în Israel și Iordania

Apropo, dimineața. Orice local sau turist care a venit la Ierusalim știe ce este namaz. Acesta este un urlet în câteva voci la ora 4 dimineața, care părea nesfârșit. Puteți fi siguri că nu veți putea să dormiți în Ierusalim.

În prima zi a șederii noastre în capitala israeliană, ne-am plimbat în jurul cartierului, am mers la piață, am mers la Orașul Vechi, dar nu am întârziat, pentru că mai aveau încă 2 zile înainte.

Ziua 4: Ierusalimul - orașul vechi

Această zi a fost dedicată în întregime orașului vechi. Senzațiile de mers pe jos pe străzi înguste nu sunt deloc ca cele pe care le-am experimentat în Jaffa. Este necesar să începem cu faptul că Orașul Vechi din Ierusalim este de multe ori mai mare. Dar acesta nu este cel mai important lucru. Cel mai important, este complet populat. Copiii rulează în jurul străzilor și se joacă. Există o mulțime de școli.

Călătorie independentă în Israel și Iordania

În oraș puteți merge să lăsați o notă între pietrele din Zidul Plângerii, dacă o găsiți cu siguranță. Pentru marele cupol de aur, simbolul Ierusalimului și al întregului Israel, nu ni sa permis. Aparent, este deschis doar la anumite ore.

Lipsa completă a oricărui tip de navigație. Este complet neclar unde să mergeți și cum să vă orientați. Magazinele comerciale ocupau tot locul liber în străzile populare printre turiști. Putem spune că orașul vechi este rapid cu încredere în comercializare. În curând nu va mai rămâne decât o istorie veche de secole.

Ziua 5: Marea Moartă.

În principiu, în Ierusalim mai mult de două zile pentru a face mai ales că și nu există nimic. Am vrut să mergem la Marea Moartă. Taxiurile în Israel sunt foarte scumpe, astfel că cel mai simplu mod a fost să luăm autobuzul și să coborâm la stația Ein Gedi. Acesta este un spa pe plajă. Există o plajă publică unde puteți urca în apă și apoi stați la duș. Acest lucru am învățat în forumuri în limba engleză.

Autobuzul pleacă din Ierusalim aproximativ o oră. Și el merge tot drumul jos, pe măsură ce Ierusalimul este la 700 de metri deasupra nivelului mării, iar Marea Moartă este de 430 de metri mai jos.

Pe perversitate, apa este ca kerosen sau ulei. Nu se spală imediat. Nu vă sfătuiesc să o încercați pe limbă, dar puteți înota. În apă, te simți ca un flotor.

Călătorie independentă în Israel și Iordania

Ne-am scăldat, am cumpărat suveniruri și ne-am oprit, unde o oră mai târziu un autobuz a ajuns la Ierusalim.

Ziua 6: Eilat.

În dimineața în hotel am luat un taxi, pentru a nu merge la stația în ploaie cu saci. Pentru noi ne-am așezat pe niște tipi spanioli. În timpul călătoriei sa dovedit că sunt din Buenos Aires și nu știu foarte bine unde se află Moscova. Am fost foarte surprins că știu unde este Buenos Aires.

Cu autobuzul, de la Ierusalim până la Eilat, puteți ajunge acolo timp de 5 ore. Apropo, traseul trece prin Ein Gedi, deci dacă cineva intenționează să călătorească, îl puteți avea în minte. Ca o opțiune, puteți merge la Marea Moartă, și deja la stația de autobuz, luați autobuzul spre Eilat. Adevărul nu este faptul că vor fi locuri libere.

În Eilat, nu există absolut nimic de făcut. Un oraș nemaipomenit, teribil, remarcabil numai pentru locația sa geografică, cu vedere spre Arabia Saudită, Egipt și Iordania. Ne-am distrat doar prin vizionarea avioanelor de decolare și aterizare de pe aeroport de pe balconul hotelului nostru.

Planul era să petrecem noaptea în Eilat, apoi să lăsăm lucrurile, iar dimineața mergeam pe jos până la Iordan. Așa am făcut.

Granița cu Iordania.

Nu am trecut niciodată granița pe jos. Mai ales granița a două țări fundamental diferite. În timpul verificărilor, te gândești doar când vor termina. La graniță, trebuie să plătiți 100 de taxe NIS pentru a obține o viză. Ofițerul oferă un chestionar cu informații personale și întrebări cu privire la scopul vizitei. Totul ca de obicei. Întregul proces nu durează mai mult de o oră.

Ziua 7: Petra, Iordania.

În Iordania, odată cu o îmbrățișare deschisă, se grăbesc toți șoferii de taxi care stau la graniță. Iar în Iordania, spre deosebire de Israel, nu trebuie să știi limba engleză pentru a deveni șofer de taxi. Dar conducătorii companiilor locale le dețin suficient de bine pentru a convinge clientul să-și folosească serviciile. Nu am înțeles unde să schimb șechetele în dinari la graniță, dar am fost de acord că problema plății va fi decisă mai târziu. Șoferul trebuie să ne ducă la Petra, să așteptăm până la ora 16:00, apoi să ne întoarcem.

Teoretic, puteți ajunge la Petra nu pentru 110 dinari de la frontieră cu taxi, dar de la Aqaba cu autobuzul. Dar aceasta este o extremă reală. Aqaba de la graniță să meargă încă o oră și acolo nu este clar unde și ce autobuz. Pe forumurile în limba engleză, am citit că pot obține cea mai mare aventură pentru cele mai multe lucruri pe care nu le vreau.

Îmi plac aventurile, dar în acest caz decizia cea mai rezonabilă era să ia un taxi de la graniță. Totuși, uneori trebuie să te oprești. Totuși, Iordania nu este Israel. Civilizația nu este suficientă aici.

Într-un taxi, am condus un kilometru, apoi șoferul sa oprit și a spus că trebuie să schimbăm locurile într-o altă mașină care ne conduce. Și mașina aia era cel mai mizerabil pachet al lui Tyoot Camry, care există doar. Noul nostru șofer nu a vorbit un cuvânt de engleză.

Călătorie independentă în Israel și Iordania

Într-o oră și jumătate am ajuns la Petra. Chiar și odată pierdută. Am scris o poveste detaliată despre Peter. Puteți da clic pe link.

La ora 16:00 am găsit șoferul de taxi la ieșire și ne-am întors la graniță.

La granita cu Israelul era deja mai vesel. Nimeni, cu excepția celor doi, nu era deloc. Chiar a trebuit să mă duc să aflu unde, de fapt, ofițerul care pune presa. Dupa ce am trecut o duzina de cecuri, am ajuns la controlul pasapoartelor, unde exista o femeie foarte stricata care a pus multe intrebari despre vizita noastra in Iordania. De asemenea, nu mi-a plăcut că am cerut să nu pun un sigiliu pe pașaportul meu, pentru că atunci ar putea exista probleme cu intrarea în alte țări arabe.

Ziua 8: Eilat, Marea Roșie și drumul din Tel Aviv.

Un lucru interesant. În Israel, de îndată ce te gândești la un taxi, o mașină albă, cu dame galbene pe acoperiș, apare din nicăieri. A fost frumos să te întorci la civilizație. Iordania, desigur, este frumoasă și frumoasă în felul său, dar este inconfortabil.

A doua zi am mers la Marea Roșie. Da, există o mare în Eilat. E greu de imaginat, dar este adevărat. Dar, ca și orașul în sine, plaja este teribilă. El chiar a respins dorința de a înota.

Fără să ne gândim de două ori, ne îndreptăm spre stație și într-o oră stăteam într-un autobuz spre Tel Aviv. De data aceasta am mers pe un alt drum, drept. În autobuz, ca de obicei, erau soldați înarmați, care sunt mulți în Israel. Se pare că merg în jurul țării fără nicio comandă.

În Tel Aviv, am rezervat un hotel foarte scump pentru o noapte, astfel încât să ne putem odihni în mod corespunzător înainte de zbor. În timpul nopții au plătit aproximativ 4 mii de ruble, iar 3 au rămas ca garanție. Pathos, desigur, a fost foarte mult: șampoane și săpun din Marea Moartă, un frigider plin de alimente și așa mai departe. Fata de la recepție era perfectă și politicoasă în engleză.

Călătorie independentă în Israel și Iordania

Ziua 9: Ultima zi din Tel Aviv și zborul spre Moscova.

În Israel, este foarte important să rețineți că vineri și sâmbătă toate instituțiile sunt închise și nimic nu funcționează. Este foarte dificil să găsești un schimbător de lucru.

În Tel Aviv, am fost doar vineri, sâmbătă și apoi sâmbătă, dar asta nu ne-a împiedicat să găsim un magazin de schimb și de lucru, în ciuda avertismentelor lucrătorilor hotelari.

Dimineața am plecat, dar am lăsat pungile la hotel până seara. Fata de la recepție ne-a chemat și un taxi pentru seara.

Întreaga zi când mergeau de-a lungul digului și a Orașului Vechi, se așezară pe pietre de lângă mare și se bucura de ultima zi de vacanță.

Aeroportul Ben Gurion, Tel Aviv.

Aeroportul a stricat impresia călătoriei. Se pare că a venit să călătorească, iar în timpul testelor te simți ca un terorist cu un sac complet de arme și explozivi. Cel puțin așa ne-au tratat și am fost interogați.

Scuturați și verificați cu atenție tot conținutul de pungi, aruncând tot ce este de prisos.

Pentru întreaga călătorie, 33 de mii de ruble au fost cheltuite pe persoană. Unele unde a fost posibil să economisiți bani, dar, în general, aceasta este o sumă mică pentru o astfel de călătorie plină de evenimente. Nu puteți scrie despre tot, dar sper că am reușit să dezvălui cât mai mult posibil tema călătoriei independente în Israel și Iordania.

Principalul lucru pe care aș dori să-l subliniez din nou este engleza. Fără un nivel de conversație sigur, o astfel de aventură este aproape imposibilă. Chiar și pentru Israel.

Referințe la toate fotografiile din călătorie:

Chiar vreau să-i urez tuturor o adevărată aventură. Doar cumpărați un bilet de avion și zburați unde vreți, uitând de turism, care în fiecare zi distruge tot ceea ce face planeta noastră frumoasă.