Călătorește prin cascada de pe marginea permelor plakun, piatră gri și suovunsky samovars

Cascada Suksunsky Plakun a intrat în primele trei atracții ale orașului Volga. care ar dori să viziteze turiștii. Acestea sunt rezultatele votului interactiv "Minunile regiunii Volga - cu ochii lor" pe site-ul reprezentantului prezidențial din Districtul Federal Volga.

Am decis să mergem să vedem miracolul naturii și să aflăm ce altceva să-l căutăm în Suksun.

Pregătirea pentru călătorie în avans, am citit o mulțime de comentarii pozitive despre Suksun pe Internet. El a fost chiar numit un mic Elveția! Cu atît mai ofensiv că, la intrarea în oraș, am văzut pentru prima oară un depozit de gunoaie. L-au rotunjit, au mers în Suksun și s-au îndreptat spre muzeu.

Vineri dimineață eram singurii vizitatori. Majoritatea expunerilor de aici sunt dedicate samovarilor - Suksun pretinde a fi patria acestei mașini de ceai. După multe dezbateri, care încă samovaruri a apărut mai devreme - în Tula sau Suksun - istoricii au ajuns la concluzia că, în ambele orașe, au început eliberarea în jurul același timp - în 1740.

Ce fel de ceainice, samovare și vase de cafea nu sunt aici! Diferite forme, dimensiuni, figuri. Într-una din săli, un atelier a fost reconstruit: samovarele le-au făcut mai devreme.

Apropo, spre deosebire de Tula, există un monument samovar în Suksun - în Parcul Superior, la intersecția străzilor Karl Marx și Sovkhoznaya cu strada Kirov. Samovar de trei metri sa îndrăgostit de locuitorii orașului: lângă el există întotdeauna mulți copii, turiști fotografiați, iar cortegii de nuntă de vineri vin aici.

O mențiune specială merită un iaz mare în inima orașului. Pe de o parte, este înconjurată de un parc umbros. Pe țărm stau pescari. Cât de frumos!

La podul de poveste

Mândria principală - cascada - este situată la 10 km de Suksun, în satul Sasykovo. Înainte de pointerul cu numele, ne-am urcat pe asfalt. Dar în satul în sine nu este scump, dar un singur nume - turnat-up de lut. Drumul ne-a condus la râu. Pe cealaltă parte se află o punte de suspensie din lemn, de aproximativ o sută de metri în lungime. Pasii pe ea cu un singur picior la început, și el este deja swinging la celălalt capăt. Primii pași pentru a face înfricoșător, dar după câțiva metri devine clar că podul se face pe conștiință și de aceea este sigur să mergeți și chiar să mergeți.

Trecând printr-un pod minunat, am căzut într-o stupoare: unde să ne mișcăm în continuare? Nu există nici un semn, nici un semn. Și drumurile se deosebesc în direcții diferite. Am stat, ne-am gândit și am mers direct.

- Da, tu esti, baieti, - uimit rezidentul local pe care l-am intalnit, - cascada noastra a trecut mult timp! Imediat după podul spre dreapta, era necesar să se oprească.

Trebuia să mă întorc și să mă întorc. Cascada apare lângă pod. De pe faleza de lângă râu se află două izvoare subterane. Apa din ele este atât de rece încât conduce mâinile sub flux în câteva minute. Curenții de apă se îmbină într-una și cad din înălțimea de 7 metri direct la râul Sylva. Aceasta este, desigur, nu Niagara, dar încă frumoasă. În plus, apa din cascadă este considerată sfântă și vindecătoare. Două curente înguste, care se încadrează de la o înălțime mare, se sparg în spray-uri mici, ca lacrimile. Se pare că țărmul plânge, pentru că cascada și a numit Plakunom.

Deși legenda spune altceva. Odată, fata a respins curtea vechiului maestru. Ea a fost separată forțat de iubita ei, întemnițată în adâncurile muntelui și a spus că vor fi eliberați numai atunci când va fi de acord să se căsătorească cu maestrul. Fata plângea amar, iar lacrimile ei au creat o cascadă.

Aproape de cascadă sunt un foișor cu bănci și o cutie de gunoi. Dar, alături de el din nou prăbușirea de vase de plastic, sticle, pachete.

- Dar în timpul iernii există frumusețe! - ne-a spus un cuplu căsătorit de la Suksun. - La botezul din apa înghețată din stâncă este tăiată o cruce. Vino în timpul iernii!

Există o altă atracție în vecinătatea Suksunului - piatra roșie cenușie. Pe reverul din Ekaterinburg este un pointer. Din aceasta trebuie să vă întoarceți la 15 km prin satele Shakharovo. Cheile și Osintsevo. Și apoi întrebați drumul local pentru indicații, nu există semne în aceste locuri. Înainte de munte este necesar să treci peste câmp. Dacă mașina vă permite, mergeți mai departe prin pădure. Am aruncat mașina la jumătatea dealului. Apoi s-au ridicat cincizeci de metri. De la înălțimea de o sută de metri a malului abrupt sudic al râului Irgin, a fost deschisă o panoramă magnifică a văii râului și a deschiderilor nesfârșite ale pădurilor. Ca tot globul din palma mâinii tale!

Piatra gri are și propria legendă - dragostea neîntreruptă a frumoasei Irga și curajosul Svyatogor. Iubitorii separate zeii ca pedeapsă pentru încălcarea iubirii jurământ Svyatogor și sufletul Irgi transformat într-un râu, și Svyatogora - în piatră.

În general, sentimentul călătoriei a fost minunat. Este ceva de văzut și de care trebuie să fim mândri. Un alt ar fi înlăturat frumusețea dezgustătoare a depozitului de la Suksun, a pus un drum bun spre cascadă și cel puțin a pictat singurul hotel - atunci turiștii vor fi uneori mai mult!

Cascada este deosebit de bună pentru odihnă în vreme caldă. Foto: Alexei Zhuravlev

Dacă ați venit pentru câteva zile

În Suksun, puteți să vă odihniți, dar și să vă îmbunătățiți sănătatea - aici este stațiunea "Keys" (strada Kurortnaya, 23, phone (34275) 3-32-71). Sanatoriul se află într-o pădure protejată, iar din partea inferioară a iazului Suksunsky sunt extrase nămoluri de siliciu cu sulfură medicală.

Ca și în Suksun și iubitorii de pescuit: în apropiere există multe ferme de păstrăvi.

Cum să ajungeți acolo și unde să aveți o mușcătură

De la capitala Prikamye la Suksun aproximativ 150 km de-a lungul drumului Perm - Ekaterinburg.

Zilnic de la stația de autobuz există autobuze regulate către Suksun. De la 7.00 la 9.00 autobuzele rulează la intervale de 25-30 de minute, apoi - cu un interval de câteva ore. Costul biletelor este de la 228 la 279 de ruble.

Dacă mergeți la Suksun cu mașina, probabil că doriți să aveți o gustare pe drum. Noi, de exemplu, am fost înfometați, chiar înainte de a ajunge la Kungur. Pe un rever până la satul Turai (la aproximativ 90 km de Perm) lângă stația de benzină a oprit la cafenea "Luch". Într-o parcare spațioasă, am numărat 15 camioane deodată. Se crede că acesta este un semn bun. Călătorii nu ne-au dezamăgit - mâncarea a fost cu adevărat gustoasă și porțiunile - generoase. fotojurnalist nostru comandat sarmale pentru 78 de ruble, salata de varza 25, și un pahar de suc de 15. Eu încă foame-sac pentru 75 - cu ceai și pâine a venit aproximativ o sută.

În general, cafenea mulțumit: frumos, satisfăcător, și, cel mai important, delicios. Există, de asemenea, o toaletă cu chiuvetă (gratuit pentru vizitatori). Pentru cei care se deplasează mult, există un hotel, un duș și chiar o saună.

O altă cafenea - "Rus" - se află la aproximativ un kilometru de la "Ray", pe reverul Shadeyka. Aici am avut o mușcătură pe drumul înapoi. În ciuda acumulării de vagoane nu mai puțin, mâncarea de aici a fost mai plăcută. Două porții de kebab shish, pe care le-am comandat (150 ruble pentru 150 de grame), s-au dovedit a fi prea piperate, sărate și, prin urmare, nu cele mai delicioase.

Cu toate acestea, pe lângă carne, se servesc două bucăți de pâine, ketchup și ceapă mărunțită. În caz contrar, prețurile de aici sunt mai mici cu o medie de 5 - 8 ruble, dar porțiuni mai mici și le servesc în vase de plastic.