Recenzii de carte Camera Obscura

Camera obscura Vladimir Nabokov

Se pare că povestea obișnuită a adulterului, dar ceva din această poveste se agăță de cei vii și nu se odihnește.

Relațiile de familie sunt în general o gheață subțire. De exemplu, există Bruno Krechmar, un om de familie exemplar, care locuiește împreună cu soția sa incoloră într-un mod măsurat și plictisitor, visând la minunate frumuseți pasionate.

Întrebarea. De ce să te căsătorești cu o femeie care, inițial, nu avea prea multă grijă.
Pe de altă parte, chiar și o iubire reciprocă puternică nu este încă o garanție a unei vieți fericite în familie. Ei bine, dar de ce, într-un asemenea caz, să nu fii cinstit până la capăt și să nu divorțezi. Dar nu, după toate convingerile, obiceiurile, dobândirea comună, frica de responsabilitate și ceea ce vor spune oamenii, dar cum rămâne cu un copil fără tată și, în general, îmi iubesc soția ca pe o pisică domestică. Este mai bine să continuăm să visezi, portretizând un soț îngrijitor. Sau mergeți la stânga.

Unii nu sunt deloc răi. Dar există tipuri, cum ar fi Krechmar care au nevoie de o dimineață de trezire de fiecare dată să mă repet, „Tu - nu poți“ Din cauza unor astfel de visători șira spinării, aceste excursii la stânga înainte de a începe, asigurați-vă că să se încheie în dezastru. Pentru ca o astfel de epicurian secretă, timp de mulți ani cultivarea imaginația lor, în cazul în care se decide să le pună în aplicare, este destinat pentru a rula în Magda. Și atunci nu mai există nici o îndoială cu privire la ceea ce se va spune oamenilor și despre copil fără tată, pasiunea lui este atât de absorbție, care dezactivează mintea complet, astfel încât înmormântarea chiar și propriul ei copil nu este un motiv suficient pentru a rupe departe de amanta lui.

Fiind în acest delir, Krechmar nu este capabil să raționeze cu simțurile sale, este orb și nu observă nimic în jur. El nu vede depravarea izbanicii lui și se asigură de iubirea ei pentru el. "Ah, nu este greu să mă înșele, sunt fericit să mă înșel."
Iar ei îl înșelăesc cu amabilitate, cu caricaturi, cu cruzime.

În această poveste, este un păcat pentru Anneliese, a cărui singură vină este că sa căsătorit cu un bărbat care nu-i păsa prea mult.

Camera obscura Vladimir Nabokov

Alegerea unui scriitor clasic preferat, probabil că îl voi suna pe Nabokov. Îmi place foarte mult cum scrie. Și chiar și uneori, un limbaj complicat și descrieri nu sunt ușor tensionate, ci mai degrabă atrage și creează atmosfera necesară.

Camera obscura - acesta este un lucru care are o gaură mică pe cont propriu. Iar raza care trece prin gaura arata o imagine cu capul in jos pe ecran. Acesta este exact lucrul lui Nabokov. Nu, nu va exista un cuvânt despre aparatul de fotografiat, nici un cuvânt despre dispozitive, ci doar un singur lucru despre viață.

Ați iubit vreodată? Și te-ai iubit ca să fii gata să trăiești pe cei mai apropiați oameni? Aici nu-i plăcea Krechmar. Pentru moment. Soția lui a fost. incolor. Și aveau aceeași viață. Și iubire. Apoi, din întunericul sălii de cinema, ea a fluturat, cea care vă va transforma întreaga viață. Ea este cea care va face totul neimportant. Ea este cea care vă va distruge viața. Dar Krechmaru la 3 puncte era încă departe, sa oprit la primele două și asta a fost de ajuns.

În general, subiectul trădării nu este nou, dar este întotdeauna interesant să vezi cum se comportă oamenii care s-au schimbat. Rușineți-i pe ei? Îmi pare rău? Vrei să returzi totul înapoi? Sunteți pregătiți pentru trădare? Ce se întâmplă dacă există regula bumerangului? Nu ți-e frică să te distrugi?

De fapt, subiectul este destul de alunecos. Dacă vezi și simți dragoste, merită să trăiești împreună cu soția ta, care nu provoacă nici un sentiment? Câți oameni sunt gata să schimbe sentimentul prezent pentru o viață incoloră? În general, nu sunt gata să-l învinovățesc pe Kretschmar pentru trădare, este prost și imposibil să-i conduci pasiunea și dragostea, dar nu-mi pare rău pentru el, merită ceea ce a fost scris cu el. După ce te-ai îndrăgostit de altcineva, te rog, lasă-ți demnitatea de a spune la revedere trecutului frumos și nu să fugi ca un șobolan.

Și poate că această carte nu trage cu 10 puncte, dar nu am citit Nabokov cu mult timp în urmă, că m-am întors la ea cu bucurie și le-am bucurat de lectură.

Camera obscura Vladimir Nabokov

Atenție: această recenzie conține spoilere. Arată?

Îmi place Nabokov. Îmi place lyricismul și psihologia lui subtilă. Și aici toate astea sunt.
Povestea este, de fapt, banală. O soție plictisitoare, un soț plictisit, o fată luminoasă, nefiind împovărată de principii morale, un bărbat. Soția, totuși, se duce rapid în fundal, iar în foc sunt trei.

Dar nu ai nici o simpatie pentru nimeni. Printre personajele principale nu există oameni nobili sau cinstiți. Chiar și după ce personajul principal pierde din vedere, vreau să exclam ceva de genul: "Deci aveți nevoie de ea!". Metafora este aici transparentă. El nu a văzut trădarea iubitului și a fost văzut, pentru ca orbirea să nu-l priveze de nimic. Magda și Horn sunt extrem de dezgustați. Oamenii cruzi, lacomi și iubirea neașteptată nu i-au înmuiat inima.

Dar este interesant să urmăriți toată istoria care se întâmplă cu, în general, oameni neplăcuți. Există o mulțime de evenimente pentru romanul de 200 de pagini, dar datorită limbajului special al lui Nabokov, se pare că uneori acțiunea se oprește.

Fiecare acțiune este explicată și văzută din pozițiile diferitelor eroi. Toate motivele, gândurile, dorințele lor sunt cunoscute de cititor. Dacă o acțiune importantă de complot este efectuată de un caracter secundar, atunci unul dintre următoarele capitole va fi dedicat lui și gândurilor sale.

Dragostea nu este chiar frumoasă aici. Este întors și sfâșiat, construit pe minciuni și trădare. Și în această lumină, încheierea pare foarte corectă și singura adevărată. Toată lumea a fost pedepsită pentru ceea ce au comis.

Camera obscura Vladimir Nabokov

Imaginea se dezvoltă în jurul unui om de vârstă mijlocie de succes. Totul în viața lui este o soție și o fiică perfectă, iubitoare, succes și bogăție, o profesie preferată și o reputație în societatea unui om ideal de familie. Dar, la un moment dat, viața lui pare să fie proaspătă și plictisitoare și el decide să meargă la stânga. Se îndrăgostește de o fată tânără, săracă, dar incredibil de frumoasă.

Drept urmare, întreaga instructivitate a istoriei a apărut datorită extremității puternice a personajelor, atît în exterior, cît și în caracter. Cartea a fost citită ușor și rapid, dar nu a lăsat în urmă impresii puternice.
# Course1_2 curs

Camera obscura Vladimir Nabokov

Îmi amintesc Nabokov din cartea lui Lolita. pe care nu mi-a plăcut cu adevărat. Chiar și atunci, am decis să iau o pauză de la scriitor și să nu-i ating creațiile. Dar aici în zadar! Foarte în zadar! Am citit această lucrare și mi-am dat seama că este bine. Da, este puțin probabil să găsiți ceva ușor și curat aici, mai ales cu un fel de putrefacție, dar! există o mulțime de, dar care toate se suprapun.

În primul rând, intriga este nimic nou: un bărbat în vârstă de interesat de o tânără în vârstă de 16 de ani (oh da, din nou amintit Lolita, atunci Nabokov nu sa schimbat stereotipurile mele cu privire la caracterul său și tânărul devchenok), se bucură de o poziție și de a construi viața lor. Dar chiar și o astfel de banală, aș spune chiar povestea tabloid, Nabokov a dat ca citit, citit, și nu se poate rupe departe. Toate descris cu un sentiment incredibil în atmosferă, care nu da drumul.

În al doilea rând, această carte într-adevăr mai mult viciile umane, mai degrabă decât lumina ceva, dar apoi din nou, nu este același lucru, dar - toată urâciunea naturii umane este descrisă frumos stil și melodios, care luminează totul și conduce doar să se gândească, și nu pentru a dezgusta cartea.

In-tertyhih, cartea are multe momente care te fac sa te gandesti. Este totul în viața noastră așa cum este cu adevărat? Sau, de asemenea, ne uităm prin prisma conștiinței noastre și vedem doar ceea ce vrem să vedem? Și acțiunile noastre, dacă nu se vor întoarce la noi?

În al patrulea rând, personajele. Ele sunt atât de strălucitoare și unice încât le simți involuntar în viață. Toată lumea are vicii, fiecare ființă umană și aproape toți s-au distins într-un mod negativ, dar totuși ei sunt atât de emoționali încât vor să audă povestea lor până la capăt.

Această poveste este despre oameni, despre relațiile lor și despre percepția lor despre lumea din jurul lor. Puteți să vă țipați și să vă mișcați brațele, condamnând pe toți eroii cărții, dar totuși mi se pare greșit. Toți oamenii sunt diferiți și este destul de greu să înțelegi cum ai putea să acționezi în locul lor, pentru că personajul tău și poziția ta de viață sunt ale tale, dar ceilalți au totul în mod diferit.

Camera obscura Vladimir Nabokov

Muncă foarte talentată. Eroii foarte mulțumiți - atât de vii, reali și reali. Ar trebui să fie necesar să înțelegeți psihologia suficient de bine pentru a provoca o astfel de acțiune, în care fiecare are propriul său mod de a acționa. Sunt foarte aproape de personajele învățate și știu exact ceea ce arata ca, desi am citit textul, umplut cu viață, dar fără a epuiza excesiv cititorul (cel puțin pentru cineva ca mine) descrieri. Nici un cuvânt din text nu este ratat, deoarece fiecare cuvânt este spus în esență.

Din anumite motive, am vrut să compar această lucrare cu Great Gatsby. deși acestea sunt complet diferite. Dar poate că această comparație mi-a venit în minte din cauza triunghiului iubirii și a înșelăciunii care se mișcă în aer.