Nelimitat "în străinătate

De la Lacul Issyk-Kul prin Bishkek până la Almaty

Acesta este opusul meu, dedicat munților din jurul Almatyi, voi începe din Kârgâzstan, de pe coasta de nord a lacului Issyk-Kul. Adevărul este că în această zi trebuia să ajung din stațiunea Issyk-Kul Cholpon-Ata în capitala sudică a statului vecin. Și dacă te uiți la hartă și măsoară distanța, poți vedea asta direct prin munți foarte aproape, puțin peste o sută de kilometri.

Citește că unele dzhipery disperată, forțând râul de munte Chong Kemin (2800 m), depășind munte trece lacul (3500 m), Kokayryk (3900 m) a călătorit de la Almaty mal Issyk Se răcește din nou sau cam asa ceva. Cu toate acestea, nu înțeleg cum este posibil acest lucru din partea formală. La urma urmei, pe trecerea Ozerny trece frontiera, iar prin lege trecerea frontierei este posibilă numai prin punctele de control echipate. Nu există astfel de pe treceri de munte înalte ale Zailiysky Alatau și Kungei Alatau. Dar, cu toate acestea, rapoartele celor care au comis o astfel de tranziție sunt citite personal.

În orice caz, această sarcină poate fi făcută numai de către cei curajoși, care sunt unități. Cea mai mare parte a fluxului de călători (în sezonul de acest flux este semnificativ, deoarece locuitorii din Almaty și suburbiile sale - cele mai frecvente turiștilor străini în Issyk-Kul) se duce la ocol de-a lungul drumului pavat prin Bișkek. Traseul, trebuie să recunosc, este în stare bună, dar calea nu este încă aproape. În total, călătoria durează 8-10 ore.

Am auzit că a existat o încercare de a construi o rută alternativă de la Almaty la Issyk-Kul pe ruta Almaty-Kemin Uzangash-Cholpon-Ata, el trebuia să fie de două ori mai scurt decât cel existent.

Nelimitat

Se pare că nu aveam de ales și să văd munții celebri din jurul Almaty și, bineînțeles, orașul însuși, de pe coasta Issyk-Kul trebuia să trec numai prin Bishkek. Dar, în principiu, totul a mers bine, relativ rapid și relativ ieftin.

Schematic a fost așa (îmi cer scuze pentru calculele statistice, poate că cineva va veni la îndemână, dar cine nu ar trebui să rateze, nu vă înfunda capul cu informații inutile).

Deci, 1). 8am a ieșit din casă de oaspeți din Cholpon-Ata, care a stat la datorie, un taxi condus până la stația de autobuz local (50 soms (45 ruble), de călătorie de 10 minute); 2). 8-30 cu taxiul depărteze Bishkek (din nou, din respect plantate față cu șofer), un taxi ajunge la stația de vest capitala Kirghizia (350 de somn (315 ruble), într-un mod chasa 4; 3). La 12-30, abia au timp pentru a merge la autobuz Cholpon-atynskoy, pentru a primi într-un taxi (Carta BMW, în afară de mine a femeii de pasageri - un om de afaceri din Kârgâzstan) la Almaty, (800 soms (720 ruble), călătoria durează aproximativ 5:00, inclusiv despre schimbare oră (punctul de trecere a frontierei „Korda“) Kârgâzstan Kazahstan-frontieră, cu masa de prânz și schimbul de bani; 4). la 17-30 am ajunge la stația de autobuz „Sayran“ Almaty, din care un taxi pentru 500 tenge (100 $), și 20-25 de minute pentru a ajunge la apartamentul închiriat (închiriat prin intermediul serviciului de airbnb.ru), la colțul Furmanov și Tole. La 18-00 ore (destul de accident, că, în acest moment vine prietenul meu din Moscova, care a zburat pe un zbor direct de la Moscova). Ca totul. Pentru a rezuma, trecerea Issyk-Kul (Cholpon-Ata, Kîrgîzstan) - Almaty (Kazahstan), aproximativ 500 km, de la ușă la ușă a durat 10 ore și 1180 ruble. Pentru mine e la fel de normal ca tine, nu stiu.

Să ne uităm la oraș din muntele Kok-Tyube

Programul de ședere în Almaty (este mult mai obișnuit să-l numim pe Alma-Ata, dar oficial în acest fel) nu a fost deosebit de diferit. Și de ce să fii original? Timp de patru zile întregi în Almaty am privit și orașul însuși, iar unele viziuni dincolo de acesta din categoria a ceea ce vorbesc engleza trebuie să vadă și, dacă este necesar, atunci este necesar.

Permiteți-mi să vă reamintesc că cel mai important lucru este că există munți în Almaty care înconjoară orașul din toate părțile. Și dacă da, atunci din munți poți să te uiți la oraș, de sus în jos. Apoi, suntem pe Kok-Tube, cea mai populară platformă de observare.

Nelimitat

El a lansat un tramvai aerian din piață, la intersecția a două străzi principale ale orașului - Abay și Dostyk Avenue (atât mai târziu, ne-au fost transmise pe jos) - și până la o înălțime de aproximativ zece minute sau mai puțin. Traseul mișcării cabinei este amplasat la o înălțime mică deasupra sectorului privat. M-am uitat la aceste case de sus și m-am gândit că ar trebui să trăiesc aici, apoi să mă bucur de ea, sub o privire constantă de ochi curioși ciudați.

Unii au tăiat drumul, iar de la stația hidroelectrică se află deja în mod abrupt pe conducta largă folosită pentru a alimenta apa de la lac până la cascada centralei electrice.

Am mers acolo cu mașina. Șoferul care ne-a condus acolo, chiar înainte de urcare, și-a strâns roțile într-un lanț. Fără ele, o urcare abruptă de-a lungul drumului înghețat, tot timpul, ar fi cu greu posibilă.

Și aici suntem la o altitudine de 2500 de metri deasupra nivelului mării. Ce trebuie să faceți? Doar vizionați, urmăriți și bucurați-vă de priveliștile incredibile și de cel mai curat aer de munte.

Nelimitat

Am făcut asta cam aproximativ o oră. Dar aici nu a fost posibil să bei apă din lac, principala sursă de alimentare cu apă glacială. Nu te poți apropia de apă.

De asemenea, nu vă puteți urca pe vârfurile munților din jur sau puteți merge pe o lungă călătorie spre lacul Issyk-Kul.

Libertatea de mișcare a turiștilor și a alpiniștilor a fost luată de polițiștii de frontieră. Nu este foarte clar de ce o astfel de rigoare, mai ales în ceea ce privește granița a două state prietenoase, ale căror cetățeni sunt doar documente interne care sunt suficiente pentru trecerea ei. Locuitorii locali, am auzit, nu sunt foarte mulțumiți de acțiunile polițiștilor de frontieră, crezând că acest lucru împiedică foarte mult dezvoltarea turismului montan din regiune. Dar, totuși, eram deja la Issyk-Kul, dar nu există Medeo. Așa că mergem acolo.

"Medeo" - "fabrica de înregistrări"

Patinoarul "Medeo" de mare înălțime este familiar de mine încă din copilăria timpurilor sovietice. Un semn, desigur, în absență. skater Sportivi nu am fost, înregistrări în patinaj (schi, fasole ...) nu sunt stabilite. Și, în general, cu sporturile de iarnă nu sunt prieteni, precum și cei mai mulți dintre noi care trăim, chiar dacă în nord, dar totuși în Caucaz. Ne pare rău, dar clima este ușoară. Lupta este a noastră, să conducem fotbal, te rog. Dar hochei sau există biatlon, și chiar mai mult de patinaj viteză, vai.

Dar nu pentru a auzi despre înregistrările "Medeo" poporul sovietic nu a putut, prin definiție. Numai înregistrările de patinaj de viteză din lume au fost instalate mai mult de 200, pentru că aerul are o suprafață rară și gheață din cea mai pură apă glaciară.

Nelimitat

În mod direct de la BAO pentru o suprataxă acceptabilă, șoferul ne-a condus direct spre acest faimos complex sportiv de munte (1691 de metri deasupra nivelului mării). Deci, visul copilăriei a devenit realitate, cunoștința de corespondență a devenit una personală.

Ceea ce nu știam este că Medeo nu este doar numele celebrului complex sportiv, ci și un tract situat în intervalele de la Zailiysky Alatau. Acesta este un teritoriu situat în valea râului Malaya Almatinka, la 15 kilometri sud-est de centrul orașului.

Am decis să o privim de sus, dintr-o vedere de pasăre. Nu era greu să faci asta. A fost necesar doar să cumpărați un bilet de la stația inferioară a telecabinei către stațiunea de schi "Chimbulak", situată chiar mai sus, la o altitudine de 3100 de metri.

Nelimitat

Pentru a cerceta tractul de sus este foarte convenabil și vizual. În primul rând, faimosul patinoar plutește jos.

În spatele lui este mai puțin cunoscut, dar cu siguranță mai necesar pentru structura orașului - un baraj anti-noroi. Acest baraj este un scut sigur al orașului din posibilele nămoluri, iar din păcate, acestea sunt posibile.

Apropierea munților reprezintă o amenințare serioasă pentru oraș, moluște puternice de multe ori coborâte din munți, distrugând clădiri și omorând oameni. De aceea, în 1972, în conformitate cu râul Almatinka mic, după 6 ani de construcție a fost pus în funcțiune, acest baraj și situat în fața ei, de la munte, selehranilische. Și, după cum sa dovedit, tocmai la timp, pentru că deja în 1973, o cantitate incredibila de noroi, pietre, gheață și apă s-au grabit în oraș, distrugând calea bazei turistice „Gorelnik“, omorând mulți oameni. Dar orașul și locuitorii săi au salvat digul.

Noi înotăm aerul în continuare. Spre noi înotăm un uriaș - gama principală a Trans-Ili Alatau.

Nelimitat

Rezultatul înregistrării a fost șters.

Dar despre BAO I 1) Nu știam nimic 2) Încă nu aveam timp să mă duc la el.
Deși, dacă aș fi știut, ar fi posibil să nu fii proastă pe Kok-Tube prea mult, ci să mergi acolo. După ce automobilele private au fost interzise să meargă la Chimbulak, în apropiere de patinoarul din Medeo găsiți comercianți privați gata să-i ducă pe BAO, să aștepte acolo și să-i ducă în oraș. Va costa în jur de 45 de dolari pe mașină.

din jurul patinoarului Medeo pot găsi proprietarii privați care sunt gata să ia cei care doresc să BAO, așteptați acolo și livrate în oraș, am găsit despre proprietarii lor privați ridicați la Kok-Tobe, costul acestei așa cum ați spus. dacă pentru două este împărțită normal în mod normal, cu condiția că am condus de la casă direct la lac și înapoi, desigur

1180 ruble, acest lucru nu este, în general, nimic special, având în vedere acest lucru
se mișcă din țară în țară!
Bao KRASOTISCHSCHSCHSCHSCHA. DAR 10 km în sus pe jos - nu este exact varianta mea, mașina este neechivocă.
Și îmi plac toate aceste cabluri. Asemenea specii. Și nu umblați la munte

Un vegetarian după Mongolia. Deci, după toate acestea, există numai carne și mănâncă. Sau ceva destul de dezgustat suficient? Sunt, de asemenea, indiferent la carne. Dar nu-l refuz complet. Pot chiar să mănânc kebab de carne de porc. În general, ador și mănânc limbă de vită.

1180 de ruble, este vorba de ceva, desigur, după care am decis. că în Asia Centrală este convenabil să se mute pe comercianți privați, între orașe și chiar țări, în orașe. Aici cred că trebuie să conduc în jurul Uzbekistanului, cu o oprire în Tadjikistan și sudul Kârgâzstanului

DAR 10 kilometri în sus, cu siguranta nu este opțiunea mea, bine, drumul în sus și alunecos, dar oamenii vin
Oh, și îmi plac toate aceste telecabine în aceste locuri sunt multe dintre ele, în Medeo o urcare lungă și vederile sunt șic. sigur
Un vegetarian după Mongolia. Deci, după toate acestea, există numai carne și mănâncă. acesta este motivul