Munții din Almaty și marele lac Almaty, blogul de viață cu un vis!

O plimbare cu prietenii în munții din Almaty

Iti plac plimbarile de munte, cum le iubim acum? 🙂 Astăzi am decis să vă spun, dragi cititori, despre călătoria noastră spre munții din vecinătatea Almaty.

Nu este un secret că acest oraș glorios este înconjurat de o zonă montană din nordul Tien Shan. Numai am ajuns în Almaty. în timp ce prietenii noștri ne-au târât imediat în munți. Mai precis invitat să viziteze Lacul Big Almaty (de asemenea, numit BAO), situat la o altitudine de 2500 de metri deasupra nivelului mării, acesta emite apă de-a lungul partea de sus a orașului Almaty.

Numele kazah al lacului este Zhasylkol, ceea ce înseamnă "Lacul Albastru". Conform unei versiuni, lacul sa format ca urmare a cutremurului, a existat o vale de munte creasta la 40 de metri adâncime, care a fost umplut cu apa din ghetarii. Temperatura apei din lac este foarte rece, nu depășește 12 grade, în general, nu în mod special vândut ... 🙂

Munții din Almaty și marele lac Almaty, blogul de viață cu un vis!

Inițial, prietenii ne-au dorit să ne ducă la ora 4 dimineața, pentru a merge cu bucurie și cu bucurie în munți dimineața devreme, dar o parte din companie (inclusiv noi) s-au răzvrătit și am plecat acasă la ora 9 dimineața. Ei au traversat întregul oraș cu mașina până la inelul Navoi și de acolo s-au dus la marginea munților.

Înainte de a ajunge de la drumul spre marele lac Almaty și Almaarasan, există un post ecologic, aici este necesar să plătiți 350 tenge pe persoană. Ridicările de aici sunt uneori foarte abrupte, și nu fiecare mașină poate să le depășească. Am ieșit din mașină, fără să ajungem la un kilometru la țeavă, de-a lungul căruia se duce alimentarea cu apă a orașului, apoi sa mutat pe jos.

Două sute de metri înainte de începerea conductei există o altă barieră, care îngrădește drumul spre lac. După cum am aflat mai târziu, șoferii pot depăși acest obstacol prin plata a 3000 de dolari pe mașină. Am fost foarte optimist în legătură cu urcarea pe conductă. Este mai ușor să mergeți de-a lungul tubului însuși, dacă nu este alunecos sau, ca în cazul nostru, vopsit proaspăt.

Munții din Almaty și marele lac Almaty, blogul de viață cu un vis!

Aceasta este cea mai scurtă rută spre Lacul mare Almaty - pentru a merge la aproximativ 3 kilometri de-a lungul conductei. Dacă mergeți pe drum, trebuie să mergeți la aproximativ 8 kilometri în sus.

După ce am depășit cea mai abruptă urcare în jumătate de oră, am mers pe un teren mai blând, bucurându-ne de ascensiune, înconjurați-ne cu frumusețe și respirând aer proaspăt de pin, cu piept plin. Am mers și ne-am dus. Apoi miracolul sa întâmplat. L-am văzut. Aici este lacul nostru mult așteptat. Și adevărul este - albastru deschis, ca safirul.

Cât de drăguț este să oprești și să ai un mic picnic într-un loc atât de frumos.

Munții din Almaty și marele lac Almaty, blogul de viață cu un vis!

După o scurtă odihnă pe pietricele sub brazi, am intervievat pe dealurile din jur și am făcut o sesiune foto pe o mare pietricică.

Apoi, vremea sa schimbat dramatic, așa cum se întâmplă adesea în munți. Un vânt puternic a suflat, norii au intrat și a început să plouă puternic. Am adăpostit de ploaie sub ramurile masive de brad.

Apoi am decis să ne întoarcem pe șosea, fără să ne imaginăm că următorii 17 kilometri pe jos ar fi un test mic pentru noi. Mai întâi au mers pe o serpentină abruptă, nu s-au grăbit, s-au bucurat de vederi spectaculoase ale munților, au fost fotografiate.

Munții din Almaty și marele lac Almaty, blogul de viață cu un vis!

Dar aici, prietenul meu Radik și cu mine am realizat că suntem cu mult în urma restului societății prietenilor noștri. Ei au mers într-un mod misterios departe și au dispărut din câmpul de viziune. Din nou, ploaia torențială a început, care, din acel moment, se toarnă ore întregi cu întreruperi minime.

Cel mai important, nu am știut cât de departe ar trebui să mergem. Și au mers de-a lungul autostrăzii câteva ore, uneori oprindu-se să-și întindă picioarele.

Ne-am plimbat de-a lungul autostrăzii spre post ecologic, încercând să ajungă din urmă cu prietenii noștri care au apelat și, uneori, ne-am întrebat unde suntem și de ce nu ne prinde din urmă. În jurul nostru s-au aprins fulgerul, tunetele s-au scormonit, ploaia se toarnă, mașinile trecând împreună cu oamenii care stau confortabil șezând acolo. Am încercat să gândim doar binele, ne-am imaginat cum eram deja acasă în haine uscate și cu cești fierbinți de ceai delicios în mână.

Și totuși, când te duci mult timp, ajungi în sfârșit undeva. 🙂 Când eram un kilometru la post, prietenii ne-au sunat și am spus că sa întâmplat un miracol și că au ajuns deja la stația de autobuz, că autobuzul deja ajunsese și ne va aștepta pentru maximum 10 minute.

Și apoi sprintul nostru legendar a avut loc, sub strigătele vesele ale altora, deja pe picioarele de bumbac, am fugit ultimul kilometru și am avut timp în autobuzul de plecare.

După ce au coborât deja din munți. Umed, obosit și fericit ...

Munții din Almaty și marele lac Almaty, blogul de viață cu un vis!

Și ce sentiment bucuros a fost, după o lungă oră de jogging sub o ploaie torențială, să fii într-un autobuz uscat. Am fost hrăniți imediat cu plăcinte delicioase și am mângâiat mîngîierea capului. 🙂

Sa dovedit că, de-a lungul întregii călătorii de la marele lac al Almaty până la postul ecologic, am petrecut aproximativ cinci ore și jumătate și am mers pe jos în ploaia de 17 kilometri, care coborâse din munții puternici. O astfel de plimbare extrem de plăcută a ieșit ... 🙂

Medeo și Chimbulak.

Nu cu mult timp în urmă, sa produs un alt miracol. Am vizitat în sfârșit faimoasele puncte din Almaty - Medeo și Chimbulak.

Ce este asta? Medeo este un patinoar de munte, cunoscut în întreaga lume încă din timpul URSS. Patinoarul funcționează în sezonul rece. Puteți ajunge la ea cu transportul public.

Munții din Almaty și marele lac Almaty, blogul de viață cu un vis!

Deasupra Medeo este un baraj, care a fost construit în 1962, pentru a proteja orașul de avalanșe și noroade, coborând periodic munții din jur.

Dacă mutați până la o înălțime de 2500 m. Deasupra nivelului mării este Chimbulak, una dintre cele mai populare stațiuni de schi din Kazahstan, care operează aici, de la mijlocul anilor '50 ai secolului trecut.

Citiți și alte articole despre Kazahstan: